1. Analiza odvisnosti med objekti podatkovne baze Oracle : diplomsko deloMiha Tomšič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo v teoretičnem delu proučevali podatkovno bazo Oracle, njeno
strukturo, najpomembnejše stavke, s katerimi lahko manipuliramo s podatki, in vse
bazne objekte ter njihovo uporabo. Nato smo v praktičnem delu prikazali več načinov,
kako analizirati odvisnosti med baznimi objekti v podatkovni bazi Oracle s pomočjo
programskih jezikov SQL in PL/SQL in razvojnega okolja PL/SQL Developer. Nato smo se
odločili za rešitev, ki je bila primerna za vpeljavo v grafični vmesnik. Opisali smo razvojno
okolje Oracle Apex in z njegovo pomočjo razvili grafični vmesnik, ki omogoča izbiro
določenega baznega objekta in nam vrne podatek, kje v podatkovni bazi se uporablja Ključne besede: Oracle, podatkovna baza, analiza odvisnosti, bazni objekti, grafični
vmesnik Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 363; Prenosov: 71
Celotno besedilo (2,67 MB) |
2. Analiza tehnologij za rudarjenje kriptovalut : diplomsko deloMatic Macedoni, 2023, diplomsko delo Opis: Rudarjenje kriptovalut je ključni proces v tehnologiji veriženja blokov, kateri omogoča varno in zanesljivo potrjevanje transakcij ter vzdrževanje konsenza med omrežjem. Analiza tehnologij rudarjenja kriptovalut je ključnega pomena za razumevanje delovanja teh omrežij in njihove učinkovitosti. Na začetku so predstavljeni tehnologija veriženja blokov, njeno delovanje, prednosti in slabosti. V drugem delu so najprej opisane kriptovalute na splošno, nato pa še štiri specifične kriptovalute: Bitcoin Cash, DigiByte, Ravencoin in Ethereum Classic. Na koncu so predstavljeni še eksperimentalni poskusi na različnih grafičnih pospeševalnikih in aplikacijsko-specifičnih integriranih vezjih in rezultati dobljenih poskusov. Ključne besede: veriženje blokov, kriptovaluta, rudarjenje kriptovalut, grafični pospeševalniki, aplikacijsko-specifično integrirano vezje Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 51
Celotno besedilo (1,72 MB) |
3. Razvoj grafičnega uporabniškega vmesnika z ogrodjem TornadoFX : diplomsko deloBlaž Bogar, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili ogrodje za izdelavo grafičnih uporabniških vmesnikov TornadoFX, programski jezik Kotlin in podatkovno bazo MongoDB. Z naštetimi tehnologijami smo ustvarili namizno aplikacijo, ki uporabnikom omogoča vodenje trgovine. Aplikacija omogoča administracijo izdelkov, nabavo in prodajo izdelkov, administracijo uporabnikov z različnimi pravicami, pregled nad izdanimi računi in pregled statističnih podatkov, ki so prikazani z grafi. Ključne besede: TornadoFX, grafični uporabniški vmesnik, Kotlin, MongoDB, namizna aplikacija Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 800; Prenosov: 119
Celotno besedilo (2,50 MB) |
4. |
5. Izdelava grafičnega vmesnika za parametrizacijo in uporabo različnih funkcijskih blokov mehke logike v Siemens TIA portalu : diplomsko deloAljaž Grm, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so prikazani prenos, nastavitve in uporaba STEP7 orodja za razvoj aplikacij mehke (fuzzy) logike v TIA portalu. Namen je prenesti blok iz starejših sistemov v novejše, saj so obstoječa orodja že zastarela in jih v novejših sistemih Windows ne moremo več uporabljati. Najprej je bilo potrebno funkcijski in podatkovni blok migrirati v TIA portal ter s testiranjem poiskati lokacije kamor se zapisujejo parametri v podatkovnem bloku. Nato smo ustvarili grafični vmesnik namenjen parametrizaciji fuzzy bloka neposredno v podatkovni blok DB30. Delovanje fuzzy blokov v TIA portalu, smo primerjali z delovanjem fuzzy blokov, ki so bili namensko razviti v predhodnih magistrskih delih in testirani na laboratorijskih procesih, kot sta regulacija pretoka zraka in regulacija nivoja vode v dveh ločenih posodah. Ključne besede: grafični vmesnik, TIA portal, podatkovni blok DB30, funkcijski blok FB30, mehki regulator Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 590; Prenosov: 67
Celotno besedilo (5,89 MB) |
6. Proces ustvarjanja digitalnih vsebin s pomočjo grafične tablice : diplomsko deloNeja Kramberger, 2022, diplomsko delo Opis: Grafično oblikovanje nas dandanes spremlja povsod, tako v smislu, da smo tisti, ki ustvarjamo, kakor tudi, da smo gledalci, ki opazujemo lastno okolico.
V diplomskem delu obravnavamo umetnika v klasičnem smislu, kakor tudi grafičnega oblikovalca. Izhajamo iz dejstva, da oba začneta svoj proces ustvarjanja na listu papirja. Pri ustvarjanju grafičnega oblikovalca je ena izmed prominentnih razlik ta, da zaključi svoje ustvarjanje s pomočjo grafične tablice, v digitalni sferi. Opišemo komponente grafične tablice, ter se na kratko dotaknemo glavnih prelomnic na področju razvoja le-te.
V praktičnem delu diplomskega dela smo ustvarili plakat v programskem orodju Adobe Illustrator. Najprej smo predstavili pripravo okolja, tako v programu kakor tudi prilagajanje za delo z grafično tablico. Predstavili smo prednosti in slabosti uporabe grafične tablice. Navedli smo tudi, kako smo se spopadli s slabostmi, ter uporabo grafične tablice kombinirali z uporabo računalniške miške. Ključne besede: grafična tablica, grafično oblikovanje, umetnik, grafični oblikovalec Objavljeno v DKUM: 30.09.2022; Ogledov: 842; Prenosov: 93
Celotno besedilo (3,55 MB) |
7. ISKANJE IDENTITETE V GRAFIČNIH NOVELAH ALISON BECHDEL: FUN HOME IN ARE YOU MY MOTHER? : master's thesisUrška Pintarič, 2015, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo analizirali dve deli, ki jih je napisala avtorica Alison Bechdel, naslovljeni Fun home in Are you my mother? Z analizo slike in besede smo v celotni noveli opredelili izraze ženskosti in moškosti ter ugotavljali, ali slednji sovpadajo s spolom ali odstopajo od ustrezne družbene definicije spola in pripadajočih lastnosti. Poleg tega smo se osredotočili tako na iskanje identitete avtorice kot tudi na iskanje identitete njenega očeta. Predstavili smo možnost samozdravljenja s pomočjo ustvarjanja grafičnih novel in določili, ali je prišlo do podobnega rezultata v primeru Alison Bechdel. Ključne besede: Alison Bechdel, avtobiografija, katarza, ženskost, vloga spolov, grafični roman, identiteta, moškost Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 790; Prenosov: 15
Celotno besedilo (722,20 KB) |
8. Izdelava grafičnega uporabniškega vmesnika za izračun proizvodnje in porabe električne energije v stanovanjskem objektuEva Simonič, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava matematični model za izračun predvidene proizvedene električne energije s fotonapetostnim sistemom in porabljene električne energije s toplotno črpalko. Oba izračuna smo povezali z izdelavo enovitega grafičnega uporabniškega vmesnika. Predvidena proizvedena električna energija je določena z večletnimi povprečji meritev globalne in difuzne gostote moči sončnega sevanja za več krajev po Sloveniji ter z geometrijskimi zvezami med točkami na Zemlji in Soncem. Potrebna električna energija za delovanje toplotne črpalke je določena na podlagi potrebne toplote za ogrevanje stavbe in potrebne toplote za ogrevanje sanitarne vode. Rezultat diplomskega dela je grafični uporabniški vmesnik, ki je izdelan s programskim paketom Matlab in je namenjen izračunu proizvedene in porabljene električne energije za stanovanjske stavbe na področju Slovenije. Vmesnik predvideva preproste uporabniške vnose, kot so lokacija in orientacija stavbe, mere stavbe in sestava elementov zunanjega ovoja stavbe. Izračuna proizvedene in porabljene električne energije smo ovrednotili s primerjavo z meritvami fotonapetostnega sistema in toplotne črpalke na obstoječih stavbah. Ključne besede: grafični uporabniški vmesnik, fotonapetostni sistem, toplotna črpalka, proizvodnja električne energije, poraba električne energije Objavljeno v DKUM: 17.12.2021; Ogledov: 1500; Prenosov: 213
Celotno besedilo (2,61 MB) |
9. Razvoj grafičnega pogona za upodabljanje vokslov : diplomsko deloTilen Koren, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obsega izdelavo grafičnega pogona za upodabljanje vokslov s poudarkom na prilagojenih algoritmih metode metanja žarkov. Namen je prikazati omejitve in preučiti tehnike razvoja z metodo metanja žarkov na grafičnih procesnih enotah za realno-časovne aplikacije. Metoda metanja žarkov je uporabljena zaradi prepričljivejših rezultatov upodabljanja. Zaradi počasne operacije iskanje presečišč pri metodi metanja žarkov, z trikotniškimi modeli, so v pogonu uporabljeni vokselski modeli. Rezultati so pokazali, da z uporabo vokselskih modelov dosežemo nad šestdeset slik na sekundo pri majhnem številu modelov. Ključne besede: voksel, grafični pogon, metanje žarkov, mehke sence, grafična procesna enota Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 646; Prenosov: 70
Celotno besedilo (1,31 MB) |
10. Razvoj uporabniških vmesnikov za vgrajene sisteme z razvojnim ogrodjem Flutter : diplomsko deloJakob Kordež, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavimo razvoj grafičnih vmesnikov v razvojnem ogrodju Flutter in demonstriramo integracijo na vgrajenem sistemu. Na začetku na kratko predstavimo vgrajene sisteme in rešitve za razvoj grafičnih vmesnikov, nato predstavimo ogrodje Flutter in implementiramo grafični vmesnik Metrelovega večfunkcijskega testerja. Po implementaciji demonstriramo integracijo na primeru vgrajenega sistema Raspberry Pi s pomočjo vgrajevalca flutter-pi. Delo zaključimo z analizo rešitve in s primerjavo s trenutno rešitvijo podjetja Metrel. Ključne besede: Flutter, grafični vmesnik, vgrajeni sistem Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 811; Prenosov: 100
Celotno besedilo (990,52 KB) |