1. GRAFIKA V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE : diplomsko deloMaja Košenina, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Grafika v 1. razredu osnovne šole je sestavljeno iz
teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opisali posamezna likovna področja s poudarkom na grafiki, se osredotočili na tehnike, ki jih likovno področje grafike ponuja in vse skupaj povezali z likovnim motivom in likovnim ritmom. V praktičnem delu smo načrtovali pet likovnih dejavnosti, ki smo jih dokumentirali in analizirali. Otroci so prek dejavnosti spoznali nekatere grafične tehnike in razvijali svojo likovno ustvarjalnost na njim nov in zanimiv način. V proces izvajanja je bilo vključenih 22 otrok starih med 6 in 7 let. Ob pisanju diplomske naloge smo si zadali štiri raziskovalna
vprašanja, s pomočjo katerih smo ugotovili, da so vse grafične tehnike, ki smo jih obravnavali v sklopu diplomske naloge, bile primerne. Največ zanimanja in pozornosti pri otrocih sta privabili tehniki monotipije in tiska s pečatniki. Otroci so nas zelo presenetili pri uporabi pripomočkov in materialov, s katerimi so se večinoma srečali prvič, saj so bili z njimi zelo spretni. Ob ustvarjanju smo spodbujali predvsem lastno domišljijo otrok, večjih spodbud ni bilo potrebnih. Ključne besede: Likovna področja, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok. Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 797; Prenosov: 138
Celotno besedilo (7,75 MB) |
2. |
3. Sodobna grafika v SlovenijiNika Strašek, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj sodobne grafike v Sloveniji skozi ljubljanski Mednarodni grafični bienale. Na začetku smo orisali razvoj grafike na slovenskih tleh in izpostavili ključne osebnosti ter dogodke, ki so pomembno vplivali na njen razvoj. Izhodišča smo poiskali v predvojni grafiki in ustanovitvi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, dotaknili smo se ljubljanske grafične šole in Mednarodnega grafičnega bienala v Ljubljani. Slednjega smo podrobneje obravnavali, ker nas je zanimalo, kakšne spremembe in novosti so se pojavljale v zadnjih letih na področju grafične umetnosti. Proučili smo bienale od 20. izdaje naprej in bili pozorni na razvoj umetniške grafike, grafičnih tehnik in grafične matrice. Pri proučevanju omenjenega smo prišli do predpostavke, da je bilo zaradi razvoja grafike in pojava digitalnih medijev treba na novo zastaviti zasnovo bienala, ob tem pa se sprašujemo, ali je tradicija grafične umetnosti in grafičnih tehnik še vedno živa. Naš namen je tudi ugotoviti, kakšno vlogo ima danes matrica, saj predvidevamo, da sta se njena uporaba in pojmovanje spremenila. V zadnjem delu smo prikazali lasten pogled na sodobno grafično ustvarjanje. S produkcijo grafik, narejenih v tradicionalnih grafičnih tehnikah, želimo gledalca napotiti v raziskovanje sodobne umetniške grafike. Ključne besede: sodobna grafika, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Mednarodni grafični bienale, tradicionalne grafične tehnike, novi mediji Objavljeno v DKUM: 24.05.2021; Ogledov: 1484; Prenosov: 164
Celotno besedilo (14,25 MB) |
4. Grafične tehnike pri pouku likovne vzgoje v drugem razredu osnovne šoleDragica Mlinarič, 2009, strokovni članek Opis: V članku opisujemo ugotovitve, pridobljene s pomočjo študije primera. Opazovali, analizirali in preučevali smo dogajanja v razredu pri pouku likovne vzgoje, pri katerem smo se ukvarjali z grafičnimi tehnikami: monotipijo, kolažnim tiskom, tiskom s pečatniki, kolagrafijo in računalniško grafiko. Ugotovili smo, da so bili učenci najbolj samostojni in spretni pri izvajanju tehnike kolažnega tiska, najmanj pri tisku s pečatniki in zadovoljivo spretni pri ostalih tehnikah. Učenčevo poznavanje pojmov s področja grafike in pozitiven odnos do grafičnih tehnik sta naraščala glede na večje število izvedenih učnih enot. Prišli smo do ugotovitve, da so materialni pogoji za izvedbo grafičnih tehnik zadovoljivi. Ugotovili smo tudi, da je grafika kot likovno področje glede interesa učencev zastopana enako kot ostala likovna področja in da učenci najraje ustvarjajo v računalniški grafiki. Opazili smo, da so bili učenci za izvajanje grafičnih tehnik zelo motivirani in jih želijo izvajati tudi v prihodnje. Ključne besede: likovna vzgoja, grafika, grafične tehnike, metodika, učne metode, osnovne šole, začetni pouk Objavljeno v DKUM: 21.09.2017; Ogledov: 1930; Prenosov: 168
Celotno besedilo (859,79 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Avtoportret kot likovno-didaktična spodbuda pri grafičnem ustvarjanjuKatarina Aman, 2017, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Avtoportret kot likovno-didaktična spodbuda pri grafičnem ustvarjanju je ločeno na dva dela. V prvem delu smo raziskali področje grafike, tako z zgodovinskega kot s tehničnega vidika. Postavili smo okvir slovenske grafike, katero želimo približati učiteljem in še posebno učencem. Raziskali smo ciljno zastavljenost slovenske umetnosti v učnem načrtu in kako je v njem predvideno spoznavanje likovnega področja grafike v osnovni šoli.
Nadalje smo natančneje raziskali motiv avtoportreta s poudarkom na slovenski grafični umetnosti. Izpostavili in predstavili smo slovenske grafike, ki se reprezentirajo z grafičnim avtoportretom. Njihova dela smo kasneje uporabili za učno motivacijo in gradivo pri spoznavanju grafičnih tehnik pri pouku likovne umetnosti v vseh razredih osnovne šole. Raziskava je bila opravljena na izbrani osnovni šoli, kjer smo pri pouku likovne umetnosti izvedli grafično nalogo, jo likovno ovrednotili in izvedli anketo, vezano na potek učne ure, likovno nalogo in obravnavano učno snov. Z raziskavo smo želeli analizirati odnos učencev do motiva avtoportreta, do likovnega področja in slovenske umetnosti ter njihovo preferiranje grafičnih tehnik z možnostjo izvajanja le-teh pri pouku likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah.
Rezultati raziskave kažejo na velik interes za slovensko likovno umetnost in hkrati tudi za raznolikost grafičnih tehnik pri pouku likovne umetnosti. Ključne besede: Grafika, avtoportret, slovenska umetnost, osnovna šola, likovna umetnost, grafične tehnike. Objavljeno v DKUM: 18.08.2017; Ogledov: 1934; Prenosov: 283
Celotno besedilo (10,77 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. SLIKANICA BREZ BESEDILA V TEHNIKI KOLAGRAFIJE: SKRIVNOST MAJHNEGA PUJSAInes Bunić Mohorič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga Slikanica brez besedila v tehniki kolagrafija: Skrivnost majhnega pujsa vsebuje teorijo slikanice, slikanice brez besedila in grafično tehniko kolagrafija. Predstavlja avtorsko slikanico brez besedila v grafični tehniki kolagrafija ter podroben opis ustvarjanjanja in načina dela le-te.
Diplomska naloga v teoretičnemu delu predstavlja zgodovino slovenske slikanice in njen razvoj. Govori o slikanici in njeni posebni knjižni vrsti, da je slikanic več vrst in da je vsaka zase drugačna in na nas drugače deluje, jo drugače doživljamo in presojamo. Slikanico kot celoto tvorijo trije pomembni elementi besedilo, slike in oblikovanje. Predstavljena je slikanica brez besedila ali ''tiha knjiga'', ki je skrajna oblika knjige. Kaj je pomembno pri taki slikanici in kako pomebma je sama ilustracija. V diplomski nalogi je predstavljena analiza treh slikanic brez besedila, ki so bomembne v našem prostoru.
Ker pa sem si zadala, da bom izdelala svojo avtorsko slikanico brez besedila, sem kot vsak avtor slikanice, ki si glede na idejo in zmožnosti izbere likovno tehniko v kateri bo ustvarjal, sem jaz bolj kot eksperiment v mojo slikanico vključila grafiko. Izbrala sem grafično tehniko kolagrafija v globokem tisku, ki je predstavljena v diplomski nalogi.
Diplomska naloga v praktičnem delu predstavlja avtorsko slikanico brez besedila z naslovom Skrivnost majhnega pujsa, način in postopek ustvarjanja in analiza posameznih grafičnih listov ter njenih likovnih elementov. Ključne besede: slikanica, slikanica brez besedila, avtorska slikanica, grafika, kolagrafija, potek ustvarjanja grafične tehnike Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 2898; Prenosov: 271
Celotno besedilo (1,93 MB) |
7. USTREZNA IZBIRA LIKOVNIH GRAFIČNIH TEHNIK PRI DELU S SLEPIMI IN SLABOVIDNIMISuzana Savković, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavljamo načine in postopke, ki jih kot spremljevalec učitelj lahko izbira oz. uporablja pri poučevanju grafike z vidika primanjkljajev, ki jih imajo učenci oz. osebe, ki so slepe ali slabovidne. Skozi diplomsko delo podajamo primere grafičnih listov, ki so jih ustvarili slepi oz. slabovidni učenci, in jih analiziramo. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del.
V teoretičnem delu diplomskega dela predstavljamo ključne informacije, ki zajemajo področje vida, njegovo izgubo in prilagajanje možganov na nastalo situacijo. V drugem delu teoretičnega dela predstavljamo javne zavode, ki skrbijo za izobraževanje slepih in slabovidnih otrok, konkretneje se dotaknemo vpogleda v ustvarjanje slepega in slabovidnega učenca pri likovnem pouku. Skozi primere del slepih ustvarjalcev dobimo informacije o nastalih umetninah, ki so jih ustvarili slepi ali slabovidni ustvarjalci. Dotaknemo se tudi prilagojenih svetovno znanih umetnin, ki jih najdemo v svetovno znanih galerijah. Teoretični del zaključimo s predstavitvijo izbranih grafičnih tehnik, ki so bile osnova za snovanje raziskovalnega dela diplomskega dela.
V empiričnem delu predstavljamo izsledke raziskave, ki smo jo izvedli v Zavodu za slepo in slabovidno mladino v Ljubljani, na kratko ZSSM Ljubljana. S pomočjo dveh slabovidnih udeleženk srednje starosti smo preizkušali primernost grafičnih tehnik, ki jih učitelji likovne umetnosti vnašajo v pouk in jih uspešno realizirajo s slepimi in slabovidnimi učenci. Ključne besede: slepota, ustvarjanje slepih in slabovidnih, grafika, grafične tehnike, ustreznost grafične tehnike Objavljeno v DKUM: 12.08.2016; Ogledov: 1373; Prenosov: 293
Celotno besedilo (2,71 MB) |
8. GRAFIČNE TEHNIKE V VRTCU VELENJEIrena Penšek, 2015, diplomsko delo Opis: Eno izmed področij likovne vzgoje je grafika, ki je zanimiva in zabavna, a premalo uporabljena v predšolskem obdobju. Diplomska naloga predstavlja v prvem delu razvoj in vrste grafičnih tehnik, kako načrtujemo likovne dejavnosti, kakšne materiale in pripomočke uporabljamo, kako pripravimo prostor ter kaj je to projektno delo, kaj vsebuje in kako poteka.
V drugem delu je predstavljen empirični del ‒ didaktični tematski sklop, ki vsebuje deset priprav likovne vzgoje za predšolske otroke stare od tri do štiri leta. Priprave vključujejo tudi evalvacijo dela, ki smo ga opravljali v Vrtcu Velenje. Za raziskovanje smo uporabili deskriptivno, analitično metodo raziskovanja ter kvalitativno pedagoško raziskavo. V raziskavi je sodelovalo devetnajst otrok iz Vrtca Velenje, enote Lučka, starih tri in štiri leta. Podatke smo zbirali dva meseca, in sicer aprila in maja. Otroke smo opazovali, jim pomagali in zapisovali naša opažanja. Vsako grafično tehniko oz. načrtovano dejavnost smo analizirali. Otrokom in vzgojiteljem oz. vzgojiteljicam smo grafiko približali in dokazali, da je lahko preprosta in zabavna. Največje veselje otrok je bilo opaziti pri odtiskovanju matric in delov telesa. V dejavnostih so uživali, ustvarjali in si s tem pridobivali izkušnje ter krepili svojo ustvarjalnost in razvijali ideje. V prihodnje bomo še intenzivneje spodbujali vzgojiteljice ter jim z lastnim zgledom prikazali grafiko kot zelo prijetno likovno področje za predšolskega otroka. Ključne besede: likovna didaktika, predšolski otrok, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok, načrtovanje likovnih dejavnosti, grafični pripomočki in materiali. Objavljeno v DKUM: 30.10.2015; Ogledov: 3439; Prenosov: 501
Celotno besedilo (2,80 MB) |