1. Interaktivno upodabljanje valovanja z uporabo perlinovega šuma ter mozaičenja na grafični procesni enoti : diplomsko deloMarko Golob, 2024, diplomsko delo Opis: Pri simulaciji virtualnih svetov moramo pogosto upodobiti valujoče vodne površine, kot so reke, jezera, morja itd. Če bi sproti generirali vse točke za valovanje teh objektov, bi precej upočasnili delovanje simulacije, še posebej, če upodabljamo obsežna območja. Namesto, da generiramo tridimenzionalne valove, lahko generiramo dvodimenzionalno teksturo valovanja in jo nato na grafični procesni enoti pretvorimo v tridimenzionalno obliko, kar poveča hitrost upodabljanja ter zmanjša zasedenost centralne procesne enote in pomnilnika. V zaključnem delu smo ustvarili namizno aplikacijo, ki glede na podane parametre generira višinski zemljevid, s katerega beremo informacije za generiranje oglišč na centralni procesni enoti ali grafični procesni enoti. V primeru generiranja na grafični procesni enoti smo uporabili mozaičenje. Na koncu smo preverili časovno razliko ter kakovost prikazovanja med generiranjem na centralni procesni enoti in mozaičenjem na grafični procesni enoti. Ugotovili smo, da generiranje oglišč z mozaičenjem na grafični procesni enoti deluje veliko hitreje kot na centralni procesni enoti. Ključne besede: grafična procesna enota, mozaičenje, Perlinov šum, OpenGL Objavljeno v DKUM: 26.04.2024; Ogledov: 369; Prenosov: 29 Celotno besedilo (1,14 MB) |
2. Razvoj grafičnega pogona za upodabljanje vokslov : diplomsko deloTilen Koren, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obsega izdelavo grafičnega pogona za upodabljanje vokslov s poudarkom na prilagojenih algoritmih metode metanja žarkov. Namen je prikazati omejitve in preučiti tehnike razvoja z metodo metanja žarkov na grafičnih procesnih enotah za realno-časovne aplikacije. Metoda metanja žarkov je uporabljena zaradi prepričljivejših rezultatov upodabljanja. Zaradi počasne operacije iskanje presečišč pri metodi metanja žarkov, z trikotniškimi modeli, so v pogonu uporabljeni vokselski modeli. Rezultati so pokazali, da z uporabo vokselskih modelov dosežemo nad šestdeset slik na sekundo pri majhnem številu modelov. Ključne besede: voksel, grafični pogon, metanje žarkov, mehke sence, grafična procesna enota Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 646; Prenosov: 64 Celotno besedilo (1,31 MB) |
3. |
4. REŠEVANJE UGANK SUDOKU Z GENETSKIM ALGORITMOM NA GRAFIČNEM PROCESORJURok Brumec, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo implementirali genetski algoritem za reševanje ugank Sudoku in
izboljšali njegovo učinkovitost z izvajanjem na grafični procesni enoti. Za implementacijo
genetskega algoritma na grafični procesni enoti smo uporabili ogrodje OpenCL. V diplomski
nalogi najprej predstavimo Sudoku in genetske algoritme ter na kratko opišemo osnove
paralelnega programiranja na grafični procesni enoti in opišemo ogrodje OpenCL. Na koncu
opišemo našo implementacijo postopka reševanja Sudoka z genetskim algoritmom na
grafični procesni enoti in predstavimo rezultate. Izvedli smo primerjavo z rezultati avtorjev
iz literature. Ključne besede: Sudoku, genetski algoritem, OpenCL, paralelno izvajanje, grafična
procesna enota Objavljeno v DKUM: 16.09.2016; Ogledov: 2462; Prenosov: 129 Celotno besedilo (2,09 MB) |
5. DINAMIČNI PARALELIZEM NA GPEFilip Urh, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu preučimo in predstavimo novo funkcionalnost arhitekture CUDA. Gre za dinamični paralelizem, ki omogoča poganjanje programskih jeder neposredno iz grafične procesne enote. V začetku podrobno predstavimo arhitekturo CUDA in algoritem CART za gradnjo odločitvenih dreves, ki smo ga uporabili za demonstracijo uporabe dinamičnega paralelizma. Algoritem smo implementirali v zaporedni različici na CPE ter v paralelnih različicah z in brez dinamičnega paralelizma na GPE. Predstavili smo primerjalne meritve časov izvajanja vseh treh implementacij in ugotovili, da uporaba dinamičnega paralelizma omogoča krajši čas izvajanja in lažjo implementacijo algoritma. Ključne besede: grafična procesna enota, odločitveno drevo, CART, CUDA, dinamični paralelizem Objavljeno v DKUM: 14.10.2015; Ogledov: 1854; Prenosov: 104 Celotno besedilo (2,76 MB) |
6. |
7. ALGORITEM SLEDENJA ŽARKU NA GRAFIČNI PROCESNI ENOTIŠtefan Kohek, 2012, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu opišemo tehnologije, ki omogočajo paralelizacijo algoritma sledenja žarku na grafični procesni enoti. Omejimo se predvsem na tehnologiji OpenGL in OpenCL. Opišemo princip sledenja žarku, osvetlitveni model in tehnike. V nadaljevanju obravnavamo pristope za prikaz kompleksnejših scen. Posebno pozornost namenimo delitvi prostora, ki omogoča učinkovitejšo implementacijo. Praktični del zajema izdelavo demonstracijskega programa, ki omogoča hiter izris scene s pomočjo paralelnega algoritma sledenja žarku na grafični procesni enoti. Ključne besede: algoritem sledenja žarku, grafična procesna enota, računalniška grafika, paralelnost, OpenGL, GLSL, OpenCL Objavljeno v DKUM: 27.11.2012; Ogledov: 2142; Prenosov: 259 Celotno besedilo (7,46 MB) |
8. OPTIMIZACIJA MEDATOMSKEGA POTENCIALA LENNARD-JONES S PARALELNO DIFERENCIALNO EVOLUCIJOAleš Čep, 2011, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu predstavljamo optimizacijski algoritem, ki rešuje problem potenciala Lennard-Jones iz področja bioinformatike. Za računanje uporabimo tehnologijo CUDA, ki poveča hitrost računanja, saj izkorišča paralelizacijsko zmogljivost grafičnih procesnih enot. Izbrali smo evolucijski algoritem jDE, ki se je v preteklosti izkazal za zelo uspešnega. Diplomska naloga najprej obravnava sorodna dela iz področja računanja potenciala Lennard-Jones ter področja evolucijskih algoritmov na grafičnih procesnih enotah. Sledi opis potenciala Lennard-Jones in arhitekture CUDA. Na koncu je predstavljena še naša implementacija algoritma in dobljeni rezultati. Naše rezultate smo primerjali z rezultati dveh programov, ki se v celoti izvajata na centralno procesni enoti. Ključne besede: diferencialna evolucija, potencial Lennard-Jones, CUDA, bioinformatika, paralelno izvajanje, evolucijski algoritem, jDE, evolucijsko računanje, grafična procesna enota Objavljeno v DKUM: 16.09.2011; Ogledov: 3527; Prenosov: 270 Celotno besedilo (1,89 MB) |
9. OPTIČNO RAZPOZNAVANJE ZNAKOV Z NEVRONSKIMI MREŽAMI NA GRAFIČNI PROCESNI ENOTIMiha Furlan, 2011, diplomsko delo/naloga Opis: Cilj diplomske naloge je izdelava sistema za optično prepoznavanje znakov z uporabo
nevronske mreže. Računsko zahtevne dele sistema smo pohitrili z uporabo grafične
procesne enote (GPU). Naš sistem za OCR opišemo v treh glavnih sklopih: razbitje
dokumenta na znake (segmentacija), prepoznavanje posamičnih znakov ter
paralelizacija izvajanja na GPU. Zatem predstavimo aplikacijo, v katero smo
integrirali našo rešitev. Rezultati testiranj so pokazali, da je natančnost prepoznavanja
znakov OCR-A in OCR-B okrog 98%, Courier New pa 92%, medtem ko je pohitritev
izvajanja kode na GPU bila minimalno petkratna napram izvajanju na CPU. Ključne besede: optično prepoznavanje znakov, nevronske mreže, grafična procesna enota Objavljeno v DKUM: 12.09.2011; Ogledov: 2301; Prenosov: 167 Celotno besedilo (6,59 MB) |
10. Mikrokrmilniški nadzor hlajenja računalniških komponent : diplomska naloga visokošolskega študijskega programaMarko Vrečko, 2006, diplomsko delo Ključne besede: elektronika, hlajenje, centralna procesna enota, grafična kartica, RAM, trdi disk, mikrokrmilniki, temperaturni senzorji, LabVIEW Objavljeno v DKUM: 26.07.2007; Ogledov: 3622; Prenosov: 0 |