| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 35
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
ANALIZA VREDNOTENJA ZALOG JEDRSKEGA GORIVA V NUKLEARNI ELEKTRARNI KRŠKO
NINA ABRAM, 2009, diplomsko delo

Opis: Podjetje se mora v svojih računovodskih aktih vnaprej opredeliti za določeno računovodsko metodo glede vrednotenja zalog materiala, trgovskega blaga in embalaže, saj naj bi uporabljana metoda izkazovala bolj ali manj realne stroške porabe materiala. Vrednotenje zalog porabe materiala je v podjetjih zelo pomembno, saj vpliva tako na bilanco stanja kot tudi na izkaz poslovnega izida. Po SRS so najbolj uporabne tri metode in sicer metoda FIFO, metoda drsečih povprečnih cen in metoda tehtanih povprečnih cen. Podjetja se lahko odločijo za tisto metodo, s katero bodo bolj uresničila svoje cilje, kot so višji dobiček ali manjše plačilo davka. Obračunavanje zalog jedrskega goriva je posebnost računovodenja v NEK, ki ga je določila država s sprejetjem Meddržavne pogodbe in Družbene pogodbe. Na podlagi izračunov in analiz, ki smo jih prikazali v drugem delu diplomske naloge, je težko oceniti, katera metoda bi bila dolgoročno najustreznejša za NEK z vidika SRS, Meddržavne pogodbe in z davčnega vidika.
Ključne besede: Vrednotenje zalog materiala, metoda FIFO, metoda drsečih povprečnih cen, metoda tehtanih povprečnih cen, metoda dejanskih cen, material, Nuklearna elektrarna Krško, Meddržavna pogodba, jedrsko gorivo.
Objavljeno: 21.10.2009; Ogledov: 2496; Prenosov: 378
.pdf Celotno besedilo (509,44 KB)

9.
Analiza kritičnosti v odlagališču za izrabljeno jedrsko gorivo
Dušan Čalić, 2009, magistrsko delo

Opis: V delu so obravnavani izračuni kritičnosti za model vsebnika z izrabljenim jedrskim gorivom. Vsebnik bodo uporabili za odlaganje visoko aktivnih odpadkov in izrabljenega jedrskega goriva v globokem geološkem odlagališču. Najpomembnejša varnostna funkcija vsebnika je, da bo izoliral gorivo za zelo dolgo časa. To lahko dosežejo le tako, da zadovoljijo varnostnim funkcijam že pred odložitvijo goriva v odlagališče. Model vsebnika v odlagališču smo modelirali na podlagi geometrijskih lastnosti in lastnosti materialov vsebnika in odlagalnih celic, ki temeljijo na Švedskem preliminarnem modelu vsebnika, in lastnosti izrabljenega goriva iz jedrske elektrarne Krško. Gorivni elementi z maksimalno obogatitvijo goriva 4.951% 235U v gorivnih palicah iz cirkonijeve zlitine se vstavijo v vsebnik, obdan z glino, ki se nahaja v matični kamnini. Da zagotovijo varnostnim zahtevam goriva, pomnoževalni faktor ne sme preseči 0.95 pri abnormalnih pogojih, ki lahko nastanejo v vsebniku. Izračuni kritičnosti za normalne in abnormalne pogoje v odlagališču so bili opravljeni z uporabo računalniškega programa MCNP5 in podatkovne knjižnice ENDF/B-VI. Rezultati so pokazali, da tak vsebnik zadošča varnostnim kriterijem v abnormalnih pogojih le ob upoštevanju zgorelosti goriva. Izračuni zgorelosti goriva so bili opravljeni s programom ORIGEN 2.1, kjer smo za vhodne podatke upoštevali povprečno moč in maso urana. Modeliranje sistema z računalniškim orodjem je edina metoda, s katero je mogoče določiti vplive odlagališča na okolje, zato smo rezultate preverili z referenčnimi analizami. Zaradi nepoznavanja vhodnih podatkov, ki imajo velik vpliv na rezultate, so tudi odstopanja relativno velika. Zato smo z analizami poiskali tiste parametre, ki najbolj vplivajo na reaktivnost in lahko služijo kot pomembni indikatorji za prihodnje analize. Kljub večjim razlikam v rezultatih je pomembno, da so vsi zaključki enaki. Kritične razmere v vsebniku lahko nastanejo le v primeru, ko se v vsebniku nahaja sveže gorivo in ko je ves prazen prostor v vsebniku zapolnjen z vodo. Da zagotovimo zahtevam za kritičnost, moramo nujno upoštevati zgorelost goriva. Rezultati kažejo, da je v primeru, da je obogatitev goriva večja od 4% 235U, minimalna zgorelost goriva, ki ga lahko vstavimo v vsebnik, 20 MWd/kgU. Na podlagi rezultatov smo zaključili, da lahko shranimo izrabljeno jedrsko gorivo iz jedrske elektrarne Krško v vsebnike, ki temeljijo na Švedskem modelu le pod določenimi pogoji. Poleg tega pa je pomembno oceniti vse predpostavke, ki smo jih upoštevali pri izračunih, saj so nekatere zelo konzervativne.
Ključne besede: kritičnost, visoko radioaktivni odpadki, zgorelo gorivo, odlagališče, Monte Carlo
Objavljeno: 23.09.2014; Ogledov: 956; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

10.
Vpliv tlaka v pnevmatikah na zdrs koles in porabo goriva pri oranju
Alen Kacijan, 2010, diplomsko delo

Opis: Pri oranju tal prihaja pri prenosu sile s traktorja na podlago do določenega zdrsa pogonskih koles, ki ga ne moremo popolnoma izničiti, želimo pa, da bi bil čim manjši. V diplomskem delu smo proučevali vpliv tlaka zraka v pnevmatikah na zdrs pogonskih koles in porabo goriva pri oranju s traktorjem Deutz Fahr K100, pri tlaku v pnevmatikah od 0,8 do 2,4 bara. Pogonska kolesa imajo najmanjši zdrs pri oranju s tlakom 0,8 bara, zato smo pri tem tlaku tudi izmerili najnižjo porabo goriva, 21,875 l/ha preorane površine. Pri oranju s tlakom 1,2 bara je zdrs koles znašal 15,63 % in poraba goriva 22,239 litrov na hektar preorane površine, pri tlaku 1,6 bara zdrs 19,73 % in poraba 23,697 l/ha, pri tlaku 2,0 bara zdrs 21,21 % in poraba 23,854 l/ha ter pri tlaku 2,4 bara zdrs 24,32 % in poraba 25,781 l/ha preorane površine. Glede na izmerjen zdrs pogonskih koles in porabo goriva, je pri oranju najprimernejši tlak zraka v pnevmatikah 0,8 bara.
Ključne besede: traktor, gorivo, zdrs, oranje, plug, tlak, pnevmatike
Objavljeno: 13.10.2010; Ogledov: 2518; Prenosov: 333
.pdf Celotno besedilo (9,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici