| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza uporabe vodika kot alternativnega goriva v prometu
Sebastijan Trstenjak, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi impresivnih lastnosti, kot je okoljska sprejemljivost, zaradi velikega potenciala pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in visoke kalorične vrednosti, vodik velja za alternativno gorivo prihodnosti. Trenutno se v smislu uporabe vodika v avtomobilskem sektorju preučuje uporaba skozi gorivne celice in koncepti H2ICE oz. sozgorevanje vodika z dizelskim gorivom, ki lahko zmanjšata onesnaževanje s strani tega sektorja. Namen je, da bi proizvodnja vodika temeljila na obnovljivih virih energije, da bi se zmanjšalo onesnaževanje, ki nastaja z uporabo neobnovljivih virov, v smislu proizvodnje pa obstajajo procesi, kjer se lahko kot surovina za proizvodnjo vodika uporabijo tudi odpadki. Sofisticirane metode shranjevanja vodika vključujejo uporabo kompleksnih hidridov in ogljikovih nanocevk, vendar so vse te tehnologije še v fazi razvoja in so potrebne znatne naložbe, da bi bile komercialno donosne in dostopne. V tej nalogi bo predstavljena splošna ideja vodikove ekonomije, procesi proizvodnje, skladiščenja in transporta vodika ter možnosti njegove uporabe v avtomobilskem sektorju. V tem smislu bo z uporabo programskega paketa BOOST analizirana potencialna uporaba vodika H2ICE s konceptom dvojnega sozgorevanja z dizelskim gorivom kot fosilnim gorivom. Namen je potrditi primarno hipotezo, da uporaba vodika v takšnem konceptu ne vpliva na poslabšanje procesov v motorju z notranjim zgorevanjem in prispeva k zmanjšanju kontaminacije nastalih izpušnih plinov.
Ključne besede: vodik kot gorivo prihodnosti, avtomobilski sektor, gorivne celice, koncept dvojnega zgorevanja, programski paket BOOST
Objavljeno v DKUM: 20.04.2022; Ogledov: 131; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

2.
Zasnova plovila wFoil 18 Albatross z vodikovimi tehnologijami
Nejc Zore, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava zasnovo pogona na gorivne celice za plovilo wFoil 18 Albatross. Namen zaključnega dela je določiti ekonomsko upravičenost takega pogona. Plovilo wFoil 18 Albatross je bilo izbrano zaradi možnosti doseganja visoke hitrosti s pogonom z malimi moči. Trenutna tehnologija gorivnih celic je primerna za pogon plovila wFoil 18 Albatross, vendar pa ekonomsko ni primerljiva z bencinskim motorjem.
Ključne besede: wFoil 18 Albatross, hidrofoil, pogon na gorivne celice, vodikove tehnologije
Objavljeno v DKUM: 17.05.2021; Ogledov: 408; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (3,41 MB)

3.
Cfd simulacija ejektorja za sofc kogeneracijski sistem
Matej Tkaučič, 2017, magistrsko delo

Opis: S pomočjo računalniške dinamike tekočin je bila opravljena preiskava geometrije plinskega ejektorja. Plinski ejektor se uporablja v kogeneracijskem sistemu trdo oksidnih gorivnih celic in omogoča recirkulacijo anodnih izpušnih plinov. CFD preiskava je bila opravljena s pomočjo programskega paketa AVL Fire. Cilj naloge je primerjava rezultatov simulacij z meritvami in preiskava vplivov sprememb geometrije ejektorja. Meritve v magistrski nalogi niso bile opravljene, temveč so bili rezultati pridobljeni. Geometrijske spremembe, ki smo jih preiskovali so položaj primarne šobe, premer mešalnega dela ejektorja in oblika primarne šobe
Ključne besede: CFD simulacija, ejektor, gorivne celice
Objavljeno v DKUM: 11.10.2017; Ogledov: 873; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)

4.
IDEJNI PROJEKT OSKRBE Z ELEKTRIČNO ENERGIJO VOZIL NA ELEKTRIČNI POGON NA OBMOČJU SLOVENIJE
Boštjan Petelin, 2013, diplomsko delo

Opis: Glede na to, da se električna vozila vedno več pojavljajo na naših cestah, sem skušal v svoji diplomski nalogi predelati literaturo, zakone, predpise in študije, ki urejajo infrastrukturo prometa tovrstnih vozil ter vse to združiti in prikazati ne enem mestu. Za planiranje infrastrukture je potreben predpogoj poznavanja lastnosti električnih vozil in smeri, v katero bo šel razvoj le-teh v prihodnosti. V nalogi želim predstaviti vlogo električnih vozil pri zmanjšanju emisij toplogrednih plinov ter njihovo pomembno vlogo pri akumuliranju električne energije, ki bo s pomočjo pametnih omrežij zmanjšala konice porabe električne energije v elektroenergetskem sistemu. S pravilnim planiranjem infrastrukture bo na naših cestah vedno večje število električnih vozil, njihova inovativnost pa se bo razširila še na ostale kategorije prometa, kar pomeni nove poslovne priložnosti in priložnost za zmanjšanje emisij.
Ključne besede: električno vozilo, elektromobilnost, pametna omrežja, brezkontaktno polnjenje akumulatorjev, polnilna infrastruktura, gorivne celice.
Objavljeno v DKUM: 22.09.2017; Ogledov: 881; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (3,09 MB)

5.
6.
DINAMIČNI MODEL GORIVNE CELICE
Tomaž Skok, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi sem s pomočjo programske opreme Modelica in Bond graf izvedel modeliranje 7 kW agregata na gorivne celice, katerega uporaba je v Slovenski vojski prisotna od leta 2007. Osnova je bil torej prej omenjeni agregat. S pomočjo dobljenih rezultatov sem prišel do spoznanja, da gorivna celica z leti obratovanja izgublja na električni napetosti, prav toliko pa dobiva na toplotni moči. Prav tako vidimo, da je napetost na sponkah gorivne celice zelo odvisna od porabnika. Ne bo pa izpostavljen problem ekološkega opravičila za uporabo gorivnih celic, v primerjavi z električnimi avtomobili, ki uporabljajo baterije, in njihovo uporabo v prihodnosti, ki temelji na navedbi prednosti in slabosti gorivnih celic. V bližnji prihodnosti je pričakovati,glede na njihov o uporabo ter implementacij o, sprejem vodika kot goriva, namesto običajnih fosilnih goriv.
Ključne besede: gorivne celice, modeliranje gorivne celice, Bond graf, Modelica
Objavljeno v DKUM: 30.01.2015; Ogledov: 1536; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

7.
EKONOMSKA PRIMERJAVA PROIZVODNJE ELEKTRIČNE ENERGIJE S TRDNO OKSIDNIMI GORIVNIMI CELICAMI NA ZEMELJSKI PLIN ALI VODIK
Davor Štefanič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je izvedena ekonomska primerjava trdno oksidnih gorivnih celicah (SOFC) z uporabo goriva zemeljski plin ali čisti vodik. Za določitev energetske učinkovitosti gorivnih celic in ekonomsko primerjavo uporabe različnih goriv so bili uporabljeni podatki iz literature, strokovnih člankov in internetnih virov. Ker programska oprema simulacije delovanja gorivnih celic različnih vrst gorivnih celic ni bila na voljo, so bili energetski izkoristki SOFC povzeti iz znanstvene in strokovne literature. V diplomskem delu je izvedena tudi simulacija procesa parnega reforminga metana (steam methane reforming SMR) oziroma visoko kvalitetnega zemeljskega plina za proizvodnjo vodika. Vodik kot gorivo za SOFC se v tem primeru pridobiva iz zemeljskega plina s SMR postopkom. Za simulacijo procesa proizvodnje vodika iz zemeljskega plina je uporabljen programski paket Aspen Plus® V7.3.2.. Procesni pogoji in parametri za simulacijo so povzeti iz strokovne literature.
Ključne besede: gorivne celice, električna energija, simulacija, energetska učinkovitost, ekonomika
Objavljeno v DKUM: 01.04.2014; Ogledov: 1199; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

8.
PRERAČUN TOPLOTNIH IZGUB OBJEKTA IN NAČRTOVANJE OGREVANJA S SISTEMOM SONČNIH IN GORIVNIH CELIC
Matej Jamnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Pomemben del gradnje in vzdrževanja objektov predstavlja izračun toplotnih izgub ter stroškov ogrevanja in načrtovanje ustreznega sistema ogrevanja. Ta naloga na konkretnem primeru obravnava postopek analitičnega izračuna toplotnih izgub določenega objekta in proučuje dolgoročen vpliv izolacije na stroške ogrevanja. V drugem delu obravnava zamišljen sistem ogrevanja s sončnimi in gorivnimi celicami, pri čemer je poudarek na slednjih. Predstavi probleme proizvodnje in skladiščenja vodika ter porabe v gorivnih celicah. Za obravnavani objekt so določeni osnovni parametri sistema in finančna ocena.
Ključne besede: toplotne izgube, toplotna izolacija, gorivne celice, vodik
Objavljeno v DKUM: 07.10.2013; Ogledov: 2014; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

9.
UPORABA ALTERNATIVNIH VIROV ENERGIJE NA JADRNICAH
Ines Aždajić, 2012, diplomsko delo

Opis: Uporaba alternativnih virov energije v navtiki se je v zadnjih letih močno razvila in napredovala. Aplikacije uporabe sončnih celic in modulov so že dobro tehnološko dodelane, medtem ko gorivne celice še potrebujejo nekaj let razvoja, da bodo tudi cenovno bolj dostopne in upravičene.
Ključne besede: jadrnica, gorivne celice, sončne celice, elektroliza, vodik
Objavljeno v DKUM: 07.12.2012; Ogledov: 1990; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

10.
UPORABA GORIVNIH CELIC V ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Jani Bohorč, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena možnost predelave navadne dizel lokomotive v lokomotivo na gorivne celice. Naloga vsebuje informacije o vodiku, njegovih lastnostih, načinih pridobivanja in skladiščenja. Opisano je tudi delovanje ter lastnosti različnih vrst gorivnih celic in pa zgodovina projektov predelav in prototipov v železniškem prometu, kjer so bile uporabljene gorivne celice.
Ključne besede: vodik, gorivne celice, železniški promet, predelava vodikove tehnologije
Objavljeno v DKUM: 07.12.2012; Ogledov: 1483; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (3,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici