| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Podjetništvo mladih: izzivi, stališča in predlogi za politiko
Filip Petrovič, 2023, diplomsko delo

Opis: Brezposelnost mladih je v današnjem času vse večji izziv. Veliko mladih ima dokončano visoko stopnjo izobrazbe, vendar ima kljub temu težave pri iskanju ustreznega delovnega mesta, saj delovnih mest primanjkuje. Ena od možnih rešitev tega pojava je odločitev mladih za podjetništvo. V diplomskem delu smo vsebino razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavlili oziroma opredelili kaj podjetništvo mladih pomeni, nato smo predstavili izzive, s katerimi se mladi podjetniki soočajo, glede na raziskavo GEM (Globalni podjetniški monitor) opredelili stanje mladih podjetnikov, predstavili dejavnike uspeha mladih podjetnikov, pojasnili vlogo izobraževanja pri podjetništvu mladih in na koncu teoretičnega dela predstavili še politične ukrepe, ki bi spodbudile podjetništvo mladih. V empiričnem delu smo predstavili izsledke raziskave, ki smo jo opravili za namen te diplomske naloge. V sklepnem delu smo potrdili oziroma zavrnili hipoteze, postavljene v uvodnem delu. Sklenemo lahko, da je podjetništvo mladih zelo aktualna tema o kateri je zaenkrat narejenih premalo raziskav in premalo je debat na tem področju. Še posebej lahko izpostavimo področje izobraževanja mldih o podjetnitvu, ki ga je bistveno premalo in bi ga bilo potrebno vključiti v vse ravni izobraževanja.
Ključne besede: podjetništvo, mladi, podjetništvo mladih, Globalni podjetniški monitor, anketni vprašalnik
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 347; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (5,20 MB)

2.
3.
Dve desetletji dinamike podjetniškega razvoja : GEM Slovenija 2022
Karin Širec, 2023, učbenik za višje in visoke šole

Opis: Raziskava GEM ponuja poglobljeno analizo različnih družbenih, kulturnih, političnih in ekonomskih dejavnikov, ki vplivajo na podjetniško okolje in podjetniško aktivnost, ter predstavlja celovit okvir za razumevanje nacionalnih podjetniških razmer. Ti dejavniki imajo ključno vlogo pri oblikovanju podjetniških ambicij posameznikov in uspešnosti ustanavljanja ter delovanja podjetij. Raziskava s tem zagotavlja neprimerljiv vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti ter presega informacije, ki so na voljo v drugih statističnih virih. Raziskava namreč vključuje tudi odnos posameznikov in družbe do podjetništva ter želje in usposobljenost ljudi za podjetništvo, v vseh fazah podjetniškega procesa. S proučevanjem teh vidikov v različnih državah, GEM ugotavlja ključna gonila in ovire za podjetništvo, kar zainteresiranim stranem omogoča, da razvijajo podporni podjetniški ekosistem. Najnovejše poročilo je posebno, saj vključuje retrospektivo zadnjih dveh desetletij. V tem obdobju je slovensko podjetništvo doživelo pomembne spremembe, od spodbujanja inovacij in razvoja zagonskih podjetij, do izzivov povezanih z gospodarskimi krizami.
Ključne besede: Globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem, retrospektiva, podjetniška politika
Objavljeno v DKUM: 18.05.2023; Ogledov: 406; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (9,48 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Vzdržljivost podjetniške aktivnosti : GEM Slovenija 2021
Miroslav Rebernik, 2022

Opis: Raziskava GEM omogoča bolj poglobljen vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti, kot ga lahko zagotovijo drugi statistični viri, predvsem tisti, ki temeljijo zgolj na podatkih, pridobljenih s strani obstoječih podjetij. S posameznikom v središču raziskovanja, GEM namreč zajame tudi njegov odnos do podjetništva, njegove ambicije in usposobljenost za podjetništvo, njegovo dojemanje odnosa družbe do podjetništva, pa tudi posameznike v vseh fazah podjetniškega procesa, od začetnih razmislekov, da bi se podali na podjetniško pot, do ustanovitve podjetja, poslovanja, rasti in prenehanja poslovanja. Raziskovalna ambicija GEM je, da bi v čim več državah meril ključne elemente družbenega odnosa do podjetništva, podjetniško aktivnost in razlike v aspiracijah posameznikov ter zaznaval vplivne dejavnike, ki spodbujajo ali ovirajo podjetniško aktivnost. Vse to z namenom zagotavljanja platforme za ocenjevanje vpliva podjetniške aktivnosti na ekonomsko rast ter odkrivanja političnih ukrepov za krepitev podjetništva. GEM je razvil ustrezno metodologijo, ki je skladna konceptualnemu okviru GEM in je sposobna dati vpogled v družbeni, kulturni, politični in ekonomski kontekst, ki upoštevaje stopjo razvitosti posameznega nacionalnega gospodarstva in razvitost ključnih podjetniških pogojev.
Ključne besede: Globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Objavljeno v DKUM: 25.04.2022; Ogledov: 1019; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (10,70 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Resilience of Entrepreneurial Activity : GEM Slovenia 2021, Executive Summary
Miroslav Rebernik, 2022

Opis: The GEM survey provides a deeper insight into national entrepreneurship and its characteristics than can be provided by other statistical sources, especially those based solely on data obtained from existing enterprises. With the individual at the heart of the research, GEM also covers his attitude towards entrepreneurship, his ambitions and qualifications for entrepreneurship, his perception of society's attitude towards entrepreneurship, as well as individuals at all stages of the entrepreneurial process, until the establishment of the company, business growth and termination of business. GEM's research ambition is to measure key elements of society's attitudes towards entrepreneurship, entrepreneurial activity and differences in individuals' aspirations in as many countries as possible, and to identify influential factors that encourage or hinder entrepreneurial activity. All this in order to provide a platform for assessing the impact of entrepreneurial activity on economic growth and to identify policy measures to strengthen entrepreneurship. GEM has developed an appropriate methodology that is consistent with the GEM conceptual framework and is able to provide insight into the social, cultural, political and economic context, taking into account the level of development of each national economy and the development of key business conditions.
Ključne besede: globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Objavljeno v DKUM: 25.04.2022; Ogledov: 754; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Podjetništvo v novi stvarnosti : GEM Slovenija 2020
Miroslav Rebernik, 2021

Opis: Podjetništvo je najmočnejše gonilo gospodarske rasti in razvoja in ima zelo velik vpliv na celoten družbeni razvoj. Globalni podjetniški monitor (GEM) ima za seboj zgodovino 22-letnega raziskovanja podjetništva s posebnim poudarkom na najbolj zgodnjih fazah, ko se zaznavajo poslovne priložnosti in se posamezniki odločajo, ali se bodo ukvarjali s podjetništvom. Velik vpliv na vključevanje posameznikov v podjetniške aktivnosti ima njihovo neposredno življenjsko okolje, predvsem prevladujoče kulturne vrednote, nagnjenost družbe k podjetništvu in urejenost poslovnega okolja. Temu ustrezno je zastavljen konceptualni okvir GEM, ki omogoča obravnavanje posameznikov in njihovega odnosa do podjetništva, dojemanja podjetništva ter vključenosti v ustanavljanje in/ali lastništvo in vodenje podjetja. Z njegovo pomočjo lahko zato dobimo bolj poglobljen vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti in bolj popolno sliko, kot jo lahko zagotovijo različni statistični viri, ki temeljijo zgolj na podatkih, pridobljenih od obstoječih podjetij.
Ključne besede: globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Objavljeno v DKUM: 18.05.2021; Ogledov: 1365; Prenosov: 58
URL Povezava na datoteko

7.
Raznolikost podjetniških motivov : GEM Slovenija 2019
Miroslav Rebernik, Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2020, znanstveno delo

Opis: V največji svetovni longitudinalni raziskavi Globalni podjetniški monitor (GEM) se že 21 let raziskujemo pomembne značilnosti podjetništva s posebnim poudarkom na najbolj zgodnjih fazah, ko se zaznavajo poslovne priložnosti in se posamezniki odločajo, ali se bodo ukvarjali s podjetništvom. GEM je bil zasnovan zato, da bi (1) meril razlike v odnosu do podjetništva, aktivnosti in v aspiracijah posameznikov v čim večjem številu držav, (2) odkrival dejavnike, ki spodbujajo ali ovirajo podjetniško aktivnost, še zlasti v odnosu do družbenih vrednot, osebnih značilnosti in podjetniškega ekosistema, (3) zagotavljal platformo za ocenjevanje vpliva podjetniške aktivnosti na ekonomsko rast v določenem gospodarstvu ter (4) odkrival potrebne politične ukrepe za krepitev podjetništva. S pomočjo te raziskave bolje razumemo odnos družbe do podjetništva ter individualne značilnosti posameznika, kot so dojemanje lastnih sposobnosti za podjetniško delovanje, sposobnost zaznavanja priložnosti, podjetniške namere in strah pred neuspehom. Ker GEM spremlja podjetniško aktivnost v celotnem življenjskem ciklu (nastajajoča, nova in ustaljena podjetja, prenehanje poslovanja), po tipih aktivnosti (visoka rast, inovativnost, internacionalizacija) in po sektorjih aktivnosti (zgodnja podjetniška aktivnost, podjetniška aktivnost zaposlenih), dobimo precej bogatejšo sliko o dogajanjih, kot če bi izhajali zgolj iz podatkov, ki nam jih ponujajo običajne statistične baze podatkov.
Ključne besede: Globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Objavljeno v DKUM: 29.05.2020; Ogledov: 1201; Prenosov: 75
URL Povezava na datoteko

8.
PRIMERJAVA PODJETNIŠTVA V SLOVENIJI IN NA MADŽARSKEM S POUDARKOM NA RAZLOGIH ZA PRENEHANJE PODJETNIŠKE AKTIVNOSTI
Patrik Adorjan, 2017, diplomsko delo

Opis: Podjetništvo je zelo širok pojem, kar se kaže že pri dejstvu, da ga različni avtorji različno razlagajo. Kljub mnogim definicijam pa velja, da je podjetništvo pomemben del gospodarstva določene države. Zapolnjuje namreč vrzeli med znanostjo in trgom, prispeva k inovativnosti in ustvarja ustrezna delovna mesta ter tako vpliva na razvoj in rast gospodarstva. GEM (Global Entrepreneurship Monitor), ki proučuje in analizira podjetništva v različnih državah, kot eno izmed faz podjetniške aktivnosti med drugim omenja prenehanje poslovanja. Tudi ta faza pomembno prispeva k podjetniški dinamiki v določenem gospodarstvu. Za prenehanje poslovanja se podjetniki sicer odločajo iz različnih razlogov, ne samo zaradi neuspešnega poslovanja. V diplomskem projektu smo najprej predstavili ključne pojme, kot sta podjetništvo in podjetnik nasploh, nakar sledi predstavitev slovenskega in madžarskega podjetništva. Predstavili smo tudi GEM in podjetniško aktivnost, kot jo le-ta analizira. Osrednji del diplomskega projekta je predstavitev razlogov za prenehanje podjetniške aktivnosti v Sloveniji in na Madžarskem ter njuna medsebojna primerjava, ki se nahaja v sklepnem delu. Če primerjamo razloge za prenehanje poslovanja v Sloveniji in na Madžarskem, ugotovimo, da se državi najbolj razlikujeta po dejavniku upokojitve, ta je namreč v Sloveniji pogostejši kot na Madžarskem. Ta podatek ni presenetljiv, saj je v Sloveniji vsako leto več starejših ljudi. V obeh državah pa je najpogostejši razlog za opustitev podjetniške aktivnosti bil nedobičkonosnost podjetja.
Ključne besede: podjetništvo v Sloveniji, podjetništvo na Madžarskem, podjetniška aktivnost, razlogi za prenehanje poslovanja, Globalni podjetniški monitor
Objavljeno v DKUM: 29.11.2018; Ogledov: 968; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (752,26 KB)

9.
Spodbujati in ohraniti razvojne ambicije : GEM Slovenija 2003
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Miroslav Glas, Karin Širec, 2004, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Ena od izjemno spodbudnih ugotovitev te publikacije, ki temelji na metodologiji GEM in podatkih pridobljenih v letu 2003, so visoke ambicije podjetnikov, ki so na samem začetku podjetniške poti. Razvojna naravnanost slovenskih podjetnikov, izvedena iz njihovih namer, nam pokaže, da so zelo optimistični glede tega, kaj se bo z njihovim podjemom dogajalo v prihodnjih letih. Znižanje razvojnih namer je previsoko, da bi ga lahko pripisali samo naivnosti in nerealnim pričakovanjem nastajajočih podjetnikov, še zlasti če upoštevamo izjemno visoko stopnjo umrljivosti novih podjemov. Očitno je podjetniško okolje v Sloveniji še vedno izrazito neugodno, zato se ohranjanje razvojnih ambicij kaže kot pomembna strateška naloga. Izpostavljeno je predvsem povečanje ravni podjetniških znanj in veščin, ustvarjanje pozitivnega odnosa do podjetništva, razvijanje dostopa do finančnih sredstev, razvoj ženskega podjetništva, nadaljnji razvoj podjetniške politike in programov ter prenos izsledkov raziskav in razvoja. Podjetniške ambicije je treba negovati in ustvarjalnim posameznikom ustvariti okolje, v katerem se bodo lahko rojevale, ohranile in razvijale.
Ključne besede: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, zgodnja podjetniška aktivnost, podjetniške ambicije, ekonomski razvoj
Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 1345; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Kako podjetna je Slovenija : Global Entrepreneurship Monitor Slovenija 2002
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Miroslav Glas, Viljem Pšeničny, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Monografija na temelju podatkov Globalnega podjetniškega monitorja ugotavlja, da v letu 2002 slovenska družba ni funkcionirala kot podjetniška družba. Ni še dozorelo spoznanje, da je za uspešen razvoj nujno koordinirano sodelovanje države in podjetnikov, saj nihče ne more prisiliti podjetnika, da bo rasel, zaposloval in se razvijal. Vse to lahko izhaja samo iz njegove osebne motivacije, ki je odvisna od pogojev, ki jih ustvarimo v družbi. Zato je temeljni izziv, ki je pred nami, kako vzpostaviti jasno vizijo dolgoročnega razvoja Slovenije kot podjetne družbe ter ustvariti vzpodbudno okolje, da bi se čimveč ljudi uspešno lotevalo podjetništva. Velja temeljno spoznanje, da preko noči ni mogoče radikalno spremeniti podjetniškega potenciala. Občutne spremembe na bolje zahtevajo vztrajnost, dolgoročnejši napor za učinkovitejše delovanje v vrsti vladnih resorjev in v mnogih delih družbe, ki ustvarjajo ali zavirajo nagib k samostojnosti in ustvarjalnosti. Pomembno je, da je vladna politika do podjetništva konsistentna in zato predvidljiva z vidika posameznikov, ki se odločajo za lastno dejavnost. Pri tem morata usklajeno delovati osrednja vlada in lokalne oblasti.
Ključne besede: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška politika, podjetna družba
Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 1761; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.49 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici