| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Odstranjevanje težkih kovin iz odpadne vode z uporabo glinenega adsorbenta
Blaž Vidovič, 2021, diplomsko delo

Opis: Planet Zemlja se v 20. in 21. stoletju spopada z najbolj onesnaženim obdobjem človeškega obstoja. Velik problem onesnaževanja med drugim predstavljajo tudi težke kovine, ki se v ionski obliki pojavljajo v pitni vodi. V diplomski nalogi smo kot cenovno dostopen adsorbent uporabili glino, ki se je do neke mere izkazala za potencialen adsorbent težkih kovin kot so baker, nikelj in krom. Glini smo najprej določili velikost delcev in zeta potencial. V modelnih raztopinah smo raziskovali adsorpcijo posamičnih kovinskih ionov in kovin v vzorcih odpadne vode. V modelnih raztopinah smo uporabljali sledeče koncentracije:  (Cu2+) =  (Ni2+ ) = 50 mg/l in  (Cr6+) = 20 mg/l. Masno koncentracijo kovinskih ionov v odpadni vodi smo določili s spektroskopsko tehniko, kjer smo uporabili kivetne teste. Pri vseh adsorpcijah smo uporabili 50 ml modelne raztopine oziroma vzorca odpadne vode. Preučevali smo, ali masa gline vpliva na adsorpcijo in če medsebojna interakcija kovinskih ionov vpliva na delež adsorbiranih ionov. Poskuse smo naredili na 0,5 g, 1 g, 5 g, 7 g in 10 g gline in preostalo vsebnost kovinskih ionov merili po 30, 60, 120, 180 in 1440 minutah. Meritve so pokazale, da je povprečna velikost delcev gline 1285 nm, povprečen zeta potencial pa znaša -22,2 mV. Ugotovili smo, da je adsorpcija kovinskih ionov največja, ko je masa adsorbenta 10 g, najnižja pa, ko je masa adsorbenta 0,5 g. Najboljše se je adsorbiral Cu2+, kjer je bila uspešnost odstranjenosti iona pri 10 g gline kar 99,4 %. Sledita mu Ni2+ z 58 % in Cr6+ z 45 % adsorpcijo. Pri medsebojnem vplivu ionov pa je adsorpcija vseh ionov bila nižja kot sicer. Cu2+ z 81,25 %, Ni2+ z 47 % in Cr6+ z 29,4 % adsorpcijo. Medsebojni vpliv posameznih ionov smo preverjali na 10 g gline. Izkazalo se je tudi, da ko smo večali maso adsorbenta, je kapaciteta adsorpcije padala. Tukaj smo prišli do spoznanja, da je razmerje med maso adsorbenta in maso adsorbata zelo pomembno, saj vpliva na Freundlich-ove in Langmuir-jeve parametre.
Ključne besede: adsorpcija, glina, baker, nikelj, krom, spektrofotometrija
Objavljeno: 22.09.2021; Ogledov: 49; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

2.
MODELIRANJE ŽIVALSKE FIGURE NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Mateja Štancer, 2009, diplomsko delo

Opis: Eno izmed področij likovne vzgoje je kiparstvo, kjer naj bi učenci razvijali motorično spretnost in občutljivost, razvijali telesno-kiparski odnos in občutenje likovnega prostora. Namen diplomskega dela je bil odkriti, v kolikšni meri se razlikujejo likovna dela učencev pri kiparjenju z glino v prvem, tretjem in petem razredu. Pri preučevanju likovnih izdelkov smo se osredotočili na kriterije: stojnost, gibanje, površino in estetičnost izvedbe. Raziskovalni vzorec je bil neslučajnostni, namenski in je predstavljal učence prvega, tretjega in petega razreda dveh osnovnih šol. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča vezana na kiparstvo. Posebej opisano je otrokovo likovno izražanje, pomen motivacije, likovno področje, likovna tehnika, likovni motiv in vrednotenje pri predmetu. V drugem delu pa je predstavljen raziskovalni del, kjer smo predstavili kiparske izdelke učencev in jih po v naprej določenih kriterij med seboj primerjali. Raziskavi smo ugotovili, da so se pojavile manjše razlike med spoloma znotraj iste starostne skupine učencev, glede na zastavljene kriterije. Pojavile so se tudi razlike med starostnimi skupinami, kar sovpada z dosedaj proučeno literaturo in raziskavami.
Ključne besede: Likovna vzgoja, kiparstvo, modeliranje, glina, živalska figura
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 189; Prenosov: 0

3.
Spremljava likovno izraznih sposobnosti otrok na področju kiparstva na razredni stopnji
Nastja Tetičkovič, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom Spremljava likovno izraznih sposobnosti otrok na področju kiparstva na razredni stopnji je sestavljena iz dveh medsebojno povezanih zaokroženih celot – teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del gradita dva sklopa: splošno kiparstvo, ter likovna umetnost in kiparstvo na razredni stopnji osnovne šole. V praktičnem delu so podrobneje opredeljene likovno izrazne sposobnosti otrok na področju kiparstva. Ovrednoteni in analizirani so likovni izdelki učencev in učenk od prvega do petega razreda osnovne šole. Opredeljene so tudi izkušnje učiteljev in učiteljic z likovnega področja kiparstva, dejavniki, ki vplivajo na njihovo odločitev za izbor tega področja, materiali, ki jih uporabljajo za kiparstvo pri likovni umetnosti, ter koliko ur namenjajo področju kiparstva. Ugotovili smo, da so likovno-izrazne sposobnosti učencev in učenk vključene osnovne šole s področja kiparstva, slabše razvite. Ugotovili smo tudi, da se s starostjo te sposobnosti razvijajo, in da so deklice dosegle boljše rezultate pri oblikovanju. Ugotovili smo tudi, da je področje kiparstva pri učiteljih in učiteljicah manj zastopano in da imajo z njim manj izkušenj, ter da posledično zanj namenijo premalo učnih ur.
Ključne besede: likovno izrazne sposobnosti, kiparstvo, kip, kiparske tehnike, kiparske naloge, glina
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 548; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

4.
KIPARSTVO V VRTCIH MARIBORA IN POMURJA
Ines Makovec, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela Kiparstvo v vrtcih Maribora in Pomurja je bil ugotoviti, v kolikšni meri je v vrtcih Pomurja in Maribora zastopano področje kiparstva in katere materiale vzgojiteljice na raziskovanih območjih največ uporabljajo. Pri materialih smo se osredotočili predvsem na uporabo gline. Diplomska delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pojem likovne ustvarjalnosti. Predstavili smo osnove likovnega jezika (likovna izrazila) in likovna področja. Podrobneje je predstavljeno področje kiparstva, kiparske tehnike, izrazne značilnosti kiparstva in značilnosti posameznih gnetljivih materialov. Med gnetljivimi materiali je bolj podrobno opisana glina. V empiričnem delu so predstavljeni podatki, zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, razdeljenega vzgojiteljicam pomurskih in mariborskih vrtcev. Anketni vprašalnik je sestavljen iz 13 vprašanj, od tega 10 vprašanj zaprtega tipa in 3 vprašanja odprtega tipa. V raziskavi je sodelovalo 75 vzgojiteljic, od tega 39 vzgojiteljic iz Pomurja in 36 vzgojiteljic iz Maribora. Podatki so podani v absolutnih in odstotnih frekvencah, pri dveh vprašanjih pa smo podatke podali v številčni vrednosti in tako izračunali srednjo vrednost. Vse podatke smo tabelarično predstavili in interpretirali. Vsako vprašanje smo zaključili z grafom primerjave obeh raziskovalnih skupin. S pomočjo te raziskave smo ugotovili, da je kiparstvo likovno področje, ki jo vzgojiteljice obeh raziskovalnih skupin uporabljajo redkeje kot vsa ostala likovna področja. Prav tako je glina tista, ki jo obe skupini anketiranih vzgojiteljic pri vzgojnem delu v vrtcu uporabljajo najmanj.
Ključne besede: predšolska vzgoja, likovna vzgoja, likovna področja, kiparstvo, glina
Objavljeno: 19.07.2016; Ogledov: 707; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (673,74 KB)

5.
FASADNI OVOJ: UPORABA NARAVNIH OKOLJU PRIJAZNIH MATERIALOV
Klemen Markota, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je nazorno prikazana splošna razdelitev in opis fasadnega ovoja. Predstavljena je funkcija posameznih elementov, kateri nam bistveno izboljšajo bivalno ugodje, če so vgrajeni pravilno in zadovoljujejo trenutno zakonodajo. Podan je pregled elementov fasadnega ovoja, z opisanimi pripadajočimi naravnimi okolju prijaznimi materiali. Opisane so gradbeno fizikalne lastnosti, ki pripomorejo k pravilni izbiri materialov. Podrobneje je opisana sestava »eko« fasade, ki daje bralcu širšo predstavo, o okolju prijazni izvedbi fasadnega ovoja.
Ključne besede: fasadni ovoj, eko fasade, eko material, les, glina
Objavljeno: 29.05.2012; Ogledov: 1746; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (7,15 MB)

6.
Glina od tradicije do osnovne šole
Andreja Krauthaker, 2009, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomskega dela je bil predstaviti glino kot kiparski material v osnovni šoli. V okviru diplomske naloge smo predstavili nekaj splošnih teoretičnih značilnosti gline kot so lastnosti, vrsta, priprava in oblikovanje. Osredotočili smo se tudi na lončarstvo, ki je predstavljalo v preteklosti v Prekmurju zelo razširjeno domačo obrt, danes pa je skoraj povsem izumrlo. Ena izmed redkih, bolj znanih kulturnih dediščin lončarstva, se je še ohranila v Filovcih. V praktičnem delu smo se om
Ključne besede: Likovna vzgoja, osnovna šola, glina, obdelava gline, lončarstvo
Objavljeno: 31.05.2009; Ogledov: 3150; Prenosov: 710
.pdf Celotno besedilo (12,24 MB)

7.
Fizikalne lastnosti ekspandirane gline in glinovcev : diplomsko delo
Erik Nekrep, 1997, diplomsko delo

Ključne besede: gradbeništvo, preiskava materiala, glina, beton
Objavljeno: 26.07.2007; Ogledov: 3001; Prenosov: 0

8.
Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici