1. Proces nastajanja nove gledališke predstave v koprodukcijiSamir Botonjić, 2021, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je predstavitev procesa nastajanja nove mladinske gledališke predstave v koprodukciji med Cankarjevim domom in zunanjimi producenti, pri tem pa pokazati na nekatere pomanjkljivosti ter navesti specifične sugestije, s pomočjo katerih bi racionalizirali in optimizirali procese.
V prvem delu se dotikamo teorije gledališča, v nadaljevanju pa preidem na kronološki pregled delovanja Cankarjevega doma, pri čemer izpostavljam konstitutivno vizijo te kulturne ustanove, ter za zaključek podam predstavitev področja delovanja pri lastni produkciji in koprodukciji.
V drugem delu se sprehodimo skozi obstoječe stanje na področju realizacije koprodukcijske predstave in spoznamo na kakšen način pride do vabila o sodelovanju, kako je sestavljena pogodba o sodelovanju, kako in na kakšen način se predstava uvrsti v urnik, kakšna je vloga trženja in kakšne so metode trženja predstav.
Proti koncu drugega dela spoznamo samo nastajanje predstave, udeležence pri njenem nastajanju ter način dela pri ponovitvah in gostovanjih, zaključimo pa ga s primerom v praksi, pri gledališko-glasbeni predstavi Tesla in težavami s katerimi se pogosto srečujemo.
Zadnji, sklepni del diplomske naloge, je posvečen predlogom za izboljšavo pri nastajanju gledaliških predstav, do katerih smo prišli na podlagi pogovorov z različnimi ustvarjalci, ter izhajanju iz lastnih dolgoletnih izkušenj pri koprodukcijskih predstavah kot so Prosto po Prešernu, Veliki pok, iCankar, Hlapec Jernej in njegova pravica, Afriški živalski raj, ter še nekatere preostale, pri katerih sem participiral tudi sam. Ključne besede: produkcija, koprodukcija, gledališka predstava Objavljeno v DKUM: 29.11.2021; Ogledov: 786; Prenosov: 57
Celotno besedilo (1,01 MB) |
2. Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave : magistrsko deloManja Gabrovec, 2021, diplomsko delo Opis: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave.
S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo. Ključne besede: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 961; Prenosov: 127
Celotno besedilo (2,34 MB) |
3. OD SPONTANE IGRE DO GLEDALIŠČATamara Šket, 2013, diplomsko delo Opis: Teoretični del diplomskega dela zajema na podlagi strokovne literature, knjig, člankov, revij in internetnih virov opis otroške spontane igre in gledališke igre. Vsebuje tudi sestavine, ki so potrebne za nastanek lutkovne predstave. V nadaljevanju je predstavljen otrokov razvoj ob igri z lutko ter komunikacija v gledališki in lutkovni dejavnosti. Opisali smo tudi vlogo vzgojitelja v lutkovnem procesu.
Namen praktičnega dela je bila izvedba gledaliških uric v vrtcu, v skupini 2. starostnega obdobja. V tem delu diplomske naloge smo nazorno prikazali potek vzgojno-izobraževalnega procesa za lutkovno predstavo Kje je krtek?. Dodanih je devet priprav za izvajanje lutkovne dejavnosti. Priprave vsebujejo natančno zastavljene cilje, potek dela ter evalvacijo. Ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Šmarje pri Jelšah, na enoti Sveti Štefan, je nastalo nekaj slikovnega materiala, ki smo ga dodali v diplomsko delo. Gledališke urice smo v vrtcu izvajali 14 dni. Med izvajanjem projekta smo otroke spodbujali, vodili in jim nudili pomoč pri izvajanju dejavnosti. Otroci so z zanimanjem sodelovali v lutkovni dejavnosti. Z izvedbo projektnega dela smo zadovoljni, saj smo dosegli svoj namen. Ključne besede: Spontana igra, gledališka igra, otrok, lutkovna predstava, lutka, projekt, gledališke urice, lutkovna dejavnost. Objavljeno v DKUM: 08.10.2013; Ogledov: 2896; Prenosov: 244
Celotno besedilo (1,30 MB) |