1. Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave : magistrsko deloManja Gabrovec, 2021, diplomsko delo Opis: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave.
S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo. Ključne besede: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 961; Prenosov: 115 Celotno besedilo (2,34 MB) |
2. Spoznavanje letnih časov in naravnih pojavov skozi gledališke dejavnostiKatja Janžič, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje letnih časov in naravnih pojavov skozi gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo.
Namen diplomskega dela je vključiti in generirati spekter različnih gledaliških iger v drugem starostnem obdobju, izvesti, evalvirati in reflektirati dejavnosti. Opazovati vpliv gledaliških dejavnosti na otrokov kognitivni, motorični in socialno-čustveni razvoj.
Osnova dejavnosti je začrtana na segmentu igre. Nadgradnja tega so gledališke igre. Otroke usmerijo v izkustvo določene situacije in ob tem doživijo novo spoznanje. Ponujene vsebine otroku omogočajo možnost celostnega razvoja. Vplivajo na otrokove miselne procese, način mišljenja, spodbujajo otrokovo motorično odzivnost, kreativnost, domišljijo, doživljanje in socialno interakcijo. Spoznavajo pojem sodelovanje v interakciji z drugimi, ob vsem tem doživljajo občutek ugodja, sproščenosti in sprejetosti. To je ključ za otrokovo dobro počutje, delovanje in njegov konstruktiven, nadaljnji razvoj. Kot dodano vrednost h gledališkim dejavnostim smo vpeli tudi področje narave. Smotrno smo se odločili, da otrokom predamo znanje in vplivamo na razumevanje njene spremenljivosti ter pojavov, ki jih zasledimo. Vso to znanje smo preoblikovali in zapisali v skrbno načrtovane priprave.
Povzamemo, da smo z dejavnostmi uresničili zastavljene cilje, jih celostno spoznali, doživeli, izrazili, evalvirali in realizirali. Ključne besede: igra, gledališka igra, kreativna dramska vzgoja, otrok in njegov razvoj, naravoslovne vsebine, vzgojitelj Objavljeno v DKUM: 27.09.2018; Ogledov: 643; Prenosov: 38 Celotno besedilo (3,00 MB) |
3. |
4. IGRAJMO SE GLEDALIŠČE: ŠTUDIJA PRIMERAVitomir Vratarič, 2015, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je poiskati in v praksi preizkusiti metode, s katerimi bi lahko izboljšali sproščenost otrok pri javnem nastopanju preko gledališke dejavnosti. Zanima nas tudi ozaveščanje otroške gledališke igre in kako se preleviti v vlogo.
Uporabili smo študijo primera, deskriptivno ter akcijsko metodo pedagoškega raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo analiz praktičnega dela z otroki. V treh letih je v raziskavi sodelovalo 71 otrok. 35 otrok je sodelovalo v projektu, v katerem sta bila vključena dva razreda drugošolcev. Ostali so sodelovali pri izbirnem predmetu Igrajmo se gledališče.
V skladu z raziskovalnimi vprašanji smo ugotovili, da se otroci bolje odzivajo na metode, ki so drugačne od tistih, ki jih sicer uporabljamo v tradicionalni gledališki vzgoji. Ključne besede: gledališče, gledališka vzgoja, gledališka pedagogika, igra, ustvarjalnost, improvizacija Objavljeno v DKUM: 23.02.2016; Ogledov: 2398; Prenosov: 276 Celotno besedilo (4,12 MB) |
5. DELOVANJE DRUŠTVA USTVARJALNIH LJUDI VIZAVIJ V SODELOVANJU Z ZPM MARIBORPetra Lopert, 2014, diplomsko delo Opis: Teoretični del sestavljata predstavitvena dela Društva ustvarjalnih ljudi Vizavij in Zveze prijateljev mladine Maribor, ki beležita letos že tretje leto uspešnega sodelovanja. ZPM Mb z vključevanjem mladega društva DUL Vizavij v različne programe, prireditve in projekte omogoča, da otrokom in mladostnikom na sproščen način podajamo nova znanja, spodbujamo ustvarjalnost in domišljijo. Izpostavili smo različne teorije ustvarjalnosti in njene dejavnike. Ukvarjali smo se tudi z gledališčem, lutkovnim gledališčem, gledališkimi igrami in predstavili elemente gledališko-pedagoške prakse.
Praktični del zajema pripravo, izpeljavo in analizo dveh avtorskih predstav Društva ustvarjalnih ljudi Vizavij. V drugem delu je opisano uvajanje gledališke vzgoje v starostno mešano skupino. Preko gledaliških iger smo otrokom želeli približati gledališče. Naš cilj je, da otroci aktivno ustvarjajo v sproščenem vzdušju, saj jim tako omogočamo možnosti izražanja z druge perspektive. Ključne besede: ustvarjalnost, gledališče, gledališka umetnost, dramska igra, lutka. Objavljeno v DKUM: 03.06.2014; Ogledov: 1118; Prenosov: 112 Celotno besedilo (1,49 MB) |
6. OD SPONTANE IGRE DO GLEDALIŠČATamara Šket, 2013, diplomsko delo Opis: Teoretični del diplomskega dela zajema na podlagi strokovne literature, knjig, člankov, revij in internetnih virov opis otroške spontane igre in gledališke igre. Vsebuje tudi sestavine, ki so potrebne za nastanek lutkovne predstave. V nadaljevanju je predstavljen otrokov razvoj ob igri z lutko ter komunikacija v gledališki in lutkovni dejavnosti. Opisali smo tudi vlogo vzgojitelja v lutkovnem procesu.
Namen praktičnega dela je bila izvedba gledaliških uric v vrtcu, v skupini 2. starostnega obdobja. V tem delu diplomske naloge smo nazorno prikazali potek vzgojno-izobraževalnega procesa za lutkovno predstavo Kje je krtek?. Dodanih je devet priprav za izvajanje lutkovne dejavnosti. Priprave vsebujejo natančno zastavljene cilje, potek dela ter evalvacijo. Ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Šmarje pri Jelšah, na enoti Sveti Štefan, je nastalo nekaj slikovnega materiala, ki smo ga dodali v diplomsko delo. Gledališke urice smo v vrtcu izvajali 14 dni. Med izvajanjem projekta smo otroke spodbujali, vodili in jim nudili pomoč pri izvajanju dejavnosti. Otroci so z zanimanjem sodelovali v lutkovni dejavnosti. Z izvedbo projektnega dela smo zadovoljni, saj smo dosegli svoj namen. Ključne besede: Spontana igra, gledališka igra, otrok, lutkovna predstava, lutka, projekt, gledališke urice, lutkovna dejavnost. Objavljeno v DKUM: 08.10.2013; Ogledov: 2896; Prenosov: 235 Celotno besedilo (1,30 MB) |
7. GLEDALIŠKE DEJAVNOSTI V 1. STAROSTNEM OBDOBJUEmica Lepen, Jerneja Horvat, 2012, diplomsko delo Opis: Gledališke dejavnosti so še posebej pomembne v času, ko ima otrok še skopo besedišče za izražanje vsebin, ki so težko izgovorljive ali zelo intimne ali skrite.
Z gledališkimi dejavnostmi otroku omogočamo in ga spodbujamo k doživljanju in izražanju čustvenih vsebin, pa tudi vrednostnih in estetskih doživljanj.
Teoretični del diplomske naloge na podlagi strokovne literature zajema gledališke dejavnosti za 1. starostno obdobje in njihov vpliv na otrokov kognitivni, socialni, emocionalni in gibalni razvoj. Z gledališkimi dejavnostmi smo se poskušali dotaknili vseh gledaliških izraznih sredstev, od pretvarjanja, posnemanja, mimike obraza, do verbalnega izražanja in izražanja različnih čustev.
Opredelili smo dramsko igro ali igro »kot da«. Podrobneje smo predstavili pogoje, ideje in navdihe za izvajanje gledaliških dejavnosti.
V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili gledališke dejavnosti za 1. starostno obdobje in otroke vpeljali v svet gledališča.
Ugotovili smo, da gledališke dejavnosti stimulirajo otrokove čute, omogočajo izražanje čustev, spodbujajo medsebojno interakcijo, verbalno in neverbalno izražanje in razvijajo motorične sposobnosti.
Gledališke dejavnosti z vsemi izraznimi sredstvi povezujejo vsebine iz vseh področij kurikula, spodbujajo domišljijo in ustvarjalnost. Ključne besede: gledališka dejavnost, 1. starostno obdobje, otrok, vzgojitelj, dramska igra, otrokov razvoj Objavljeno v DKUM: 16.07.2012; Ogledov: 3618; Prenosov: 496 Celotno besedilo (2,57 MB) |
8. IGRAJMO SE GLEDALIŠČE V VRTCUMaja Stopar, 2010, diplomsko delo Opis: Na podlagi strokovne literature so v teoretičnem delu diplomske naloge opredeljene vsebine o otroški, gledališki igri z njeno usmeritvijo na lutkovno in dramsko igro ter njeni vpetosti v ostala vzgojno-izobraževalna področja po Kurikulu za vrtce. Ta del kot celota nudi vpogled tako v neusmerjeno, spontano otroško igro kot tudi nekoliko kompleksnejšo otroško igro gledališča, ki zastopa področje gledališke umetnosti in se uresničuje s sodelovalno naravnanostjo vseh otrok ob ustreznem pedagoškem vodenju. S praktičnim delom sem želela otroke z določeno umetniško zaposlitvijo pripeljati do spoznavanja posameznih umetniških elementov, njihovega logičnega povezovanja v otroški miselni koncept in do igre gledališča. Šlo je za pridobivanje popolnoma vzgojne izkušnje vsakega otroka pri igranju in doživljanju zgodbe, ki je bila »rdeča nit« našega projektnega dela. V tem delu sem nazorno predstavila načrtovanje, ki obsega deset priprav, pa tudi izvedbo projektne naloge, ki je razvidna z opisi evalvacij ob koncu omenjenih priprav in z dodanim slikovnim gradivom. Projektno nalogo sem izpeljala v dveh oddelkih, in sicer 2- do 5-letnih otrok Vrtca Trebnje. Celotna projektna naloga je izvirala iz literarne predloge Mali medo. V eni skupini je bila uresničena z dramsko igro, v drugi skupini pa z lutkovno igro; časovno je obsegala obdobje dveh tednov. Namen celovitosti projektne naloge je bil dosežen. Otroci so lahkotno »vsrkali« vsebino zgodbe, ki je bila predstavljena z uporabo lutk, te pa so absolutno požele veliko zanimanja. V postopku nastajanja gledališča in njegovem igranju so se sproščeno praktično udejstvovali, pri tem pa na igriv način odkrivali svoje sposobnosti ter razvijali sebe, svojo izraznost in vsebine poglobljeno doživljali. Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, otroška igra, gledališka umetnost, lutkovna igra, dramska igra, lutka, projekt, medpodročne povezave Objavljeno v DKUM: 17.05.2010; Ogledov: 9175; Prenosov: 1603 Celotno besedilo (1,62 MB) |