| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 66
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Ondina Otta Klasinc (1924–2016) : Ob stoletnici rojstva
2024

Opis: Univerzitetna knjižnica Maribor se stoletnici rojstva mednarodno uveljavljene sopranistke, dolgoletne prvakinje mariborske Opere in redne profesorice Ondine Otta Klasinc (1924–2016) poklanja z biografsko-spominsko publikacijo, sedmo po vrsti v zbirki Osebnosti. K temu je zavezana, saj trajno hrani njeno zapuščino. Na podlagi njenih albumov Vita artistica di Ondina Otta Klasinc [1946–1963], Umetniško življenje Ondine Otta - Klasinc [1964–2003] ter Ondina Otta Klasinc je Marko Košir že leta 2013 objavil njeno biografijo v monografiji Mariborske operne zvezde. To besedilo tvori osrednji del publikacije, v njej avtor spretno izrisuje pevkino umetniško podobo in bralca vodi skozi njeno bogato poustvarjalnost. V drugem sklopu osvetlijo pevkino osebnost spomini njenih življenjskih sodobnikov – dirigentov, glasbenikov, učencev in prijateljev. Prispevali so jih Milena Morača, red. prof. Vlatka Oršanić, Janez Lotrič, Nevenka Verstovšek, Samo Ivačič, Vlasta Doležal Rus, Boris Švara, red. prof. Simon Robinson, mag. Stane Jurgec in Majda Emeršič. Publikacija vsebuje tudi bibliografijo o Ondini Otta Klasinc.
Ključne besede: Ondina Otta Klasinc (1924–2016), operne pevke, Slovenija, biografije, Slovensko narodno gledališče Maribor
Objavljeno v DKUM: 27.06.2024; Ogledov: 150; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (12,88 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Rojstvo lutkovne predstave : diplomsko delo
Sergeja Caf, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Rojstvo lutkovne predstave zajema teoretični in empirični del – intervju. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni zgodovina lutkarstva, zgodovina lutkovnega gledališča na Slovenskem, vrste lutk in rojstvo lutkovne predstave. Podrobneje je opisan razvoj Lutkovnega gledališča Maribor (prostorov, programa, zaposlenih). Namen praktičnega dela diplomskega dela je bil z intervjuji pridobiti informacije od zaposlenih v lutkovnem gledališču. Zaradi širšega vpogleda v delo v LGM je bil izveden intervju z zaposlenimi na različnih položajih. Namen je bil izvedeti, kako potekata organizacija dela in priprava na lutkovno predstavo, kako igralec doživlja delo, kako se pripravlja na vloge ... Diplomsko delo obravnava tudi delo tehnologa lutk, kako se loti dela, kaj je pomembno pri njegovem delu idr. Do končne predstave vodi dolga pot, ki je odvisna od vsakega posameznika v LGM, čeprav gledalec vidi le zaključek te poti.
Ključne besede: Lutkovno gledališče Maribor, igralec, razvoj, lutkovna predstava, direktorica, tehnični oblikovalec.
Objavljeno v DKUM: 07.05.2024; Ogledov: 186; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

3.
Načrtovanje in izvajanje glasbene pravljice v vrtcu : diplomsko delo
Barbara Trafela, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Načrtovanje in izvajanje glasbene pravljice v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in projektnega dela. Teoretični del diplomskega dela je sestavljen iz opredelitve jezika in govora, gledališke umetnosti s poudarkom na lutkovni umetnosti in senčnih lutkah ter metodah dela z lutkami v vrtcu in glasbene umetnosti, kjer smo se posebej posvetili glasbenim dejavnostim v predšolskem obdobju: izvajanju glasbe (petje pesmi, igranje na glasbila), poslušanju glasbe, ustvarjanju v in ob glasbi ter glasbeno-didaktičnim igram. V projektnem delu smo po posameznih dnevih načrtovali dejavnosti, s katerimi smo pri otrocih razvijali glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja ter jim približali senčne lutke. V okviru izvedenega projekta smo načrtovali in ovrednotili izvedbo glasbene pravljice s senčnimi lutkami Hiška, majhna kakor miška. Otroci so ob zaključkiu projekta predstavili glasbeno pravljico Hiška majhna kot miška s senčnimi lutkami otrokom in vzgojiteljicam ostalih skupin iz vrtca, poznali so rokovanje z instrumenti in lutkami ter z veseljem predstavili to, kar smo skozi različne dejavnosti pripravljali v času projekta.
Ključne besede: glasbena pravljica, gledališče, senčne lutke, glasbene dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 474; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

4.
Pomen komunikacije med tehničnim in umetniškim osebjem v organizacijah na področju kulture : magistrsko delo
Ivan Modrić, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu raziskujemo, kolikšna je učinkovitost komunikacije med tehničnim in umetniškim osebjem v gledališču. S pomočjo intervjujev smo izvedli kvalitativno raziskavo in analizo le-te. V raziskavi je sodelovalo 14 oseb, delno zaposlenih na umetniškem in delno na tehničnem področju. Gledališči, ki sta bili izbrani kot vzorec raziskave, sta Slovensko narodno gledališče Maribor in Lutkovno gledališče Maribor. Raziskovanje komunikacije na tem področju prinaša več izzivov, predvsem zato ker primerjamo dva načina razmišljanja, umetniškega in tehničnega, ki delujeta na različnih principih. Raziskava nudi vpogled na področje, ki je zelo slabo raziskano, in lahko pomaga pri nadaljnjem raziskovanju pomena komunikacije v kulturnih institucijah in širše na področju umetnosti.
Ključne besede: komunikacija, gledališče, umetniški svet, tehnični svet, tehnika
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 513; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Lutkovne igre na vrtčevskem igrišču : diplomsko delo
Nives Medved, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo izpostavlja lutko. Poleg njenih značilnosti in posebnosti smo se v največji meri osredotočali na vlogo otroka skozi proces projektnega dela, v sklopu katerih otrok uri in preizkuša prvine lutkovnega gledališča na vrtčevskem travnatem igrišču. Otroci so prvine lutkovnega gledališča prilagoditi v naravnem okolju ter med procesom ustvarili primere lutkovnih iger ali predstav ob upoštevanju lutkovnih in gledaliških značilnosti v različnih prostorih vrtčevskega travnatega igrišča. V teoretičnem delu smo navedli ključna teoretična izhodišča, ki se jih moramo zavedati ob tem, ko lutko vključimo v vzgojno-izobraževalni proces ter nakazali smernice projektnega dela. V praktičnem delu smo po etapah projekta izvedli projektno delo. Pri tem smo uporabili deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja ter metodo praktičnega dela. Na podlagi opazovanja otrok, ki so sodelovali v projektnem delu, potrjujemo prilagoditev otrokove lutkovne igre v naravnem okolju do te mere, ki jo posameznik za želeno igro potrebuje. Otroci, ki so sodelovali v projektnem delu, so bili predhodno skozi dnevno rutino seznanjeni z uporabo lutk, kar je predstavljalo osnovo za nadgraditev znanj in izvajanje izzivov v naravi ter preizkus lastnosti materialov, s katerimi so rokovali. Na podlagi opazovanja ocenjujemo, da je za lutkovno igro, ki je dobro zastavljena, otrok pripravljen prilagoditi prostor ter vse elemente, ki jih želi vpeljati ob močni veri v svojo lutko.
Ključne besede: kreativnost, izkustveno učenje, predšolski otrok, lutkovne tehnike, lutkovno gledališče
Objavljeno v DKUM: 26.05.2023; Ogledov: 571; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (5,01 MB)

6.
Velika roka, majhni prstki v vrtcu : diplomsko delo
Lejla Kukuljčić, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil otroke v predšolskem obdobju spoznati s prstnimi in z ročnimi lutkami, jih spodbujati pri izdelavi in kasneje vodenju le-teh. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na kratko predstavili igro, vlogo odraslih pri igri in motivacijo. Osredotočili smo se na to, kaj je lutka, katere so lutkovne tehnike in podrobneje spoznali prstne in ročne lutke. Raziskali smo tudi izdelavo lutke, komunikacijo z lutko in na koncu igro z lutko. V praktični del smo vključili sedem priprav usmerjenih dejavnosti, s katerimi smo predstavili, kako smo v vrtcu od spoznavanja prstnih in ročnih lutk prešli na izdelovanje lutk, se učili, kako jih animiramo in na koncu skupaj ustvarili še svoje gledališče. V dejavnosti je bilo vključenih 23 otrok, starih od 5 do 6 let. Otroci so na naših srečanjih razvili pozitiven odnos do lutk in se z improviziranim vodenjem urili v lutkovno-dramskem izražanju, nebesednem in jezikovnem izražanju.
Ključne besede: prstne lutke, ročne lutke, izdelava lutke, komunikacija z lutko, igra z lutko, gledališče
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 779; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

7.
Igrajmo se z ročnimi lutkami
Lena Stepišnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil izdelava in uporaba ročnih lutk pri pripravi predstave z otroki. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je lutka, kakšen vpliv ima na otroka in katere metode lahko uporabimo z lutkami pri otrocih in z njimi. Ker diplomska naloga navezuje tudi na izpeljavo gledališke predstave, smo v ta namen raziskali tudi gledališče. V praktičnem delu smo skozi sedem priprav usmerjenih dejavnosti, ki smo jih izvajali s skupino 22 otrok, starih od 5 do 6 let, predstavili delo otrok – od izdelave ročne lutke do izpeljave lutkovne predstave. S praktičnim delom smo poskušali otrokom približati tehniko ročnih lutk, lutke smo izdelovali, vadili nastopanje v predstavi in nazadnje končni produkt predstavili občinstvu. Ugotovili smo, da so otroci skozi vse dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti, razvili zaupanje v lutko in njeno igro, predvsem pa dobili želeno povratno informacijo za njihovo trdo zasluženo delo z nastopanjem pred občinstvom. Otroci so spoznali tehniko animiranja ročnih lutk, dobili nov vpogled v svet gledališča in si pridobili izkustveno znanje o količini vloženega truda pri ustvarjanju predstave.
Ključne besede: gledališče, izdelava lutke, lutkovna predstava, nastopanje, ročne lutke
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 909; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

8.
Gledališke igre za najmlajše : diplomsko delo
Tina Horvat, 2021, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature predstavljen pomen gledališča in gledaliških dejavnosti oziroma iger za otroke v prvem starostnem obdobju. Gre za čas, ko je njihov govor še v fazi razvijanja. Pomembno je spodbudno okolje, da otroku pustimo čas in prostor za samostojno učenje in raziskovanje. Z izvajanjem gledaliških dejavnosti pripomoremo k zaznavanju na vseh čutnih ravneh. Pomembna je vloga vzgojitelja, da zna z otroki vzpostaviti pravilno komunikacijo in izbere igro, s katero zna ustvariti prijetno vzdušje. Le tako otroci z veseljem in zanimanjem sodelujejo ter se hkrati učijo biti strpni drug do drugega. Razvijajo tudi svojo ustvarjalnost in domišljijo, z obvladovanjem gibanja pa gradijo svojo samopodobo.
Ključne besede: gledališče, otrok, predšolska vzgoja, gledališke igre, spodbudno okolje.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 1004; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

9.
Kulturno-umetnostna vzgoja v vrtcu : diplomsko delo
Dragana Ćorić, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je opredeliti kulturno-umetnostno vzgojo s poudarkom na lutkovnem gledališču in raziskati, na kakšen način in v kolikšni meri je kulturno-umetnostna vzgoja prisotna v vrtcih Podravske regije. Cilji diplomskega dela so opredeliti pojme kultura, kulturno-umetnostna vzgoja, gledališče in lutkovno gledališče, ugotoviti, kakšna je vloga lutke in lutkovnega gledališča pri kulturno-umetnostni vzgoji otrok ter ugotoviti stanje kulturno-umetnostne vzgoje v vrtcih. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo predstavili in podrobneje opisali kulturo, kulturno-umetnostno vzgojo, gledališče ter vlogo lutke in lutkovnega gledališča pri kulturno-umetnostni vzgoji otrok. Empirični del diplomskega dela zajema podatke, pridobljene na osnovi anketnega vprašalnika, ki je namenjen vzgojiteljem predšolskih otrok. Raziskava je temeljila na neslučajnostnem namenskem vzorcu, ki ga so ga predstavljali vzgojitelji in vzgojiteljice v vrtcih z različno upravo v okviru Podravske regije. Anketo je izpolnilo 78 vzgojiteljev in vzgojiteljic iz različnih vrtcev v okviru Podravske regije, iz vsakega vrtca dva vzgojitelja/vzgojiteljici, en vzgojitelj/vzgojiteljica iz prvega in en iz drugega starostnega obdobja.
Ključne besede: kultura, kulturno-umetnostna vzgoja, predšolski otrok, gledališče, vzgojitelj
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 34728; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

10.
Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave : magistrsko delo
Manja Gabrovec, 2021, diplomsko delo

Opis: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave. S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo.
Ključne besede: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 961; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici