| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Poslušanje zvokov in glasov v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Mateja Horvat, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je raziskati področje poslušanja v predšolskem obdobju in opredeliti pomembnost dejavnosti, ki spodbujajo razvijanje poslušanja. Želeli smo raziskati, katere tematike otroci slušno prepoznavajo bolje in katere slabše. Naš cilj je tudi ozavestiti o pomembnosti poslušanja za pozitiven razvoj otroka. V teoretičnem delu diplomske naloge smo najprej opredelili predjezikovno fazo govornega razvoja, saj se razvoj le-te prepleta s poslušanjem. Kasneje smo se poglobili v najbolj uporabljeno komunikacijsko dejavnost – poslušanje. Opredelili smo njen razvoj in vrste. Prav tako smo preučili, kako naj poteka priprava na poslušanje. V empiričnem delu smo analizirali rezultate, katere smo pridobili v obdobju štirih obiskov v izbranem vrtcu, v mesecu aprilu 2022. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 24 otrok, starih 5–6 let. Poglobili smo se v ožje sklope (živalski glasovi, zvoki vozil, zvoki iz okolja, zvoki instrumentov), s katerimi smo ugotavljali, katere glasove oziroma zvoke otroci prepoznajo in katere ne. S pomočjo raziskovanja smo ovrednotili in analizirali pomembnost poslušanja. Rezultati preverjanj so pokazali, da so otroci najbolje prepoznavali živalske glasove, največ napačnih odgovor pa so podali pri prepoznavanju zvokov instrumentov.
Ključne besede: poslušanje, sluh, razvijanje poslušanja, vrste poslušanja, zvoki in glasovi
Objavljeno v DKUM: 07.05.2024; Ogledov: 160; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

2.
Slušno zaznavanje glasov in zvokov otrok, starih 2-4 let
Leja Šenk, 2023, diplomsko delo

Opis: Govor in slušno zaznavanje nas spremljata praktično ves čas našega življenja, zato je še kako pomemben njun razvoj v predšolskem obdobju. Razvoj govora in slušnega zaznavanja je kompleksna zadeva, ki pa jo vsak teoretik razlaga na svojstven način, vse teorije pa imajo nekaj skupnega – vse stremijo k čim boljšemu in čim hitrejšemu razvoju. Vsak otrok mora imeti možnost izražanja svojega mišljenja, mora biti slišan, hkrati pa mora znati tudi poslušati in slišati. V diplomskem delu se osredotočamo na poslušanje in govor otrok. Izvedli smo raziskavo, v kateri smo raziskovali, kako dobro otroci poslušajo, si zapomnijo in na koncu tudi povejo zaporedje, ki jim je bilo predvajano. Raziskavo smo izvedli v dveh sklopih v razponu treh mesecev. Ugotovili smo, da so otroci po treh mesecih poslušanja posnetkov bistveno napredovali. Prepoznali so več, hkrati pa so prepoznano povedali tudi ustrezneje.
Ključne besede: glasovi, govor otrok, pomnjenje, poslušanje, zvoki
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 501; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

3.
Napredek zaznavanja določenih ravni fonološkega zavedanja pri pet in šest let starih otrocih
Valerija Višnar, 2019, diplomsko delo

Opis: Fonološko zavedanje ima izredni pomen pri poznejšem opismenjevanju otrok. Razvijati se začne že v predšolskem obdobju in se nadaljuje v šoli. Zajema tvorjenje rim, členjenje povedi na besede in členjenje besed na zloge ter glasove. V teoretičnem delu so predstavljene teme govornega razvoja, pismenosti, fonološkega zavedanja, poslušanja in opismenjevanja. Teme teoretičnega dela se med seboj povezujejo in dopolnjujejo. Namen diplomske naloge je bil odkriti raven fonološkega zavedanja pri pet in šest let starih otrocih ter napredek pri fonološkem zavedanju otrok v razmiku treh mesecev. Podatki so zbrani v ček listi, ki se je izpolnila z individualnim preverjanjem otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati štiridesetih otrok, ki izkazujejo, kako otroci poimenujejo predmete, zlogujejo besede in prepoznavajo začetne ter končne glasove v besedah. Polovica otrok, ki je sodelovala v raziskavi, je leta 2019 dopolnila pet let, druga polovica pa je dopolnila šest let starosti. V rezultatih je zaznan napredek pri fonološkem razvoju otrok v obdobju treh mesecev, prav tako je prikazano boljše fonološko zavedanje starejših otrok.
Ključne besede: govorni razvoj, fonološko zavedanje, poimenovanje, zlogovanje, začetni in končni glasovi
Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 1344; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

4.
RAZVOJ RAZLOČUJOČEGA POSLUŠANJA V 1. RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Lea Dšuban, 2010, diplomsko delo

Opis: V našem življenju je poslušanje prva in za večino ljudi tudi najpogostejša komunikacijska dejavnost. Ločimo več vrst poslušanja, med katerimi je pri začetnem opismenjevanju najpomembnejše razločujoče poslušanje, saj predstavlja osnovo za učenje branja in pisanja. V prvem razredu devetletne osnovne šole razvijamo sposobnost razločujočega poslušanja pri učencih postopno, s pomočjo različnih vaj. Na začetku učenci prepoznavajo zvoke in jih med seboj primerjajo. Nato začnejo postopno ugotavljati, katera beseda je daljša/krajša, prepoznavati zloge in glasove na določenem mestu v besedi ter besede členiti na zloge in nazadnje na glasove. V svoji raziskavi sem želela proučiti, kako učenci razločujoče poslušajo. Vzorec je bil izbran iz konkretne populacije dveh prvih razredov na dveh različnih osnovnih šolah v Prekmurju. Preverjanje sem na obeh šolah izvedla dvakrat, saj me je zanimal napredek posameznega učenca, celotnega razreda ter primerjava med šolama. Uporabila sem deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja, njene rezultate pa sem prikazala v obliki tabel.
Ključne besede: opismenjevanje, razločujoče poslušanje, poslušanje posnetih zvokov, ugotavljanje dolžine v dvojicah besed, zlogovanje, začetni in končni zlogi, glasovi na začetku, na koncu in znotraj besede, glaskovanje
Objavljeno v DKUM: 03.03.2010; Ogledov: 3823; Prenosov: 491
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici