| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NAČRTOVANJE GLASBENO-DIDAKTIČNIH IGER V VRTCU
Tamara Bečan, 2010, diplomsko delo

Opis: Igra je v času otroštva zelo pomembna. Brez igre bi bil otrok, kot ptica brez kril. Odvzeta bi mu bila svoboda, domišljija in igrivost. V diplomskem delu z naslovom Načrtovanje glasbeno-didaktičnih iger v vrtcu, je v teoretičnem delu predstavljena igra v splošnem pomenu. Predstavljene so njene značilnosti in klasifikacija. V širšem obsegu so obdelane glasbeno-didaktične igre, kjer so opisane značilnosti, metode ter razvrstitev glasbeno-didaktičnih iger. Namen diplomskega dela je bil, ugotoviti pogostost pojavljanja glasbeno-didaktičnih iger v vrtcu, katerim glasbeno-didaktičnim igram vzgojiteljice posvečajo največ pozornosti, katerim ciljem sledijo največkrat ter če ustvarijo kakšno glasbeno-didaktično igro tudi same. Rezultati raziskave so pokazali, da so glasbeno-didaktične igre pogosto vključene v delo vzgojiteljic, s predšolskimi otroki. Na osnovi teoretičnega dela in rezultatov raziskave so nastali primeri didaktičnih enot. Prestavljenih je deset primerov vzorčnih priprav glasbeno-didaktičnih iger, primernih za otroke v predšolskem obdobju.
Ključne besede: igra, kurikulum, predšolski otroci, glasbene igre, glasbeno-didaktične igre
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 13379; Prenosov: 3389
.pdf Celotno besedilo (431,84 KB)

2.
VODENJE OTROŠKEGA PEVSKEGA ZBORA V VRTCU
Tamara Hren, 2012, diplomsko delo

Opis: Glasba je v času otroštva zelo pomembna. Z glasbo lahko otroku vnesemo v življenje radost in veselje, s pesmijo ga sproščamo, čustveno plemenitimo in bogatimo, mu razvijamo glasbene zmožnosti in vplivamo na razvoj otrokovih dispozicij za glasbo. Otrokov posluh se lahko razvija in če bo otrok veliko pel, bo pel vedno bolje, vedno jasneje. Poleg veselja in radosti, ki jo pesem in glasba nudita otroku, pri otroku lahko vzgajamo tudi občutek pripadnosti. Pesem otroke združuje, otroci se pri petju v skupini dobro počutijo. Glasba skozi igro ima zelo velik pomen za otroka. Glasba v tem obdobju naj bo preprosta (otroške, ljudske pesmi), iz okolja, narave in stvari, ki so otrokom blizu. V tem obdobju otrok glasbo posluša, se igra glasbene igre, igra na improvizirane instrumente in poje. Diplomsko delo z naslovom Vodenje otroškega pevskega zbora v vrtcu obravnava pomen glasbe in zborovskega petja na otrokov razvoj, vlogo, pomen vodenja otroškega pevskega zbora, pevsko tehnične vaje in glasbeno-didaktične igre, ki so primerne za vodenje otroškega pevskega zbora v vrtcu.
Ključne besede: otroški pevski zbor, predšolski otrok, pevsko tehnične vaje, zborovsko petje, zborovodja, glasbeno-didaktične igre, glasbene sposobnosti.
Objavljeno: 10.01.2013; Ogledov: 4410; Prenosov: 876
.pdf Celotno besedilo (305,77 KB)

3.
GLASBENE IN GLASBENO-DIDAKTIČNE IGRE V PRVEM STAROSTNEM OBDOBJU
Alenka Niedorfer, 2012, diplomsko delo

Opis: Glasba stimulira ali spodbuja razvoj otrokovih možganov. Medsebojno povezuje obe hemisferi in vzpostavlja med njima trajne povezave. Otrokom tako omogočamo doživljanje glasbe, zbujamo veselje in sproščenost, razširjamo in razvijamo otrokov besedni zaklad, prostorsko predstavljivost, logično sklepanje, kreativnost, ustvarjalno mišljenje, motorične spretnosti in socialne interakcije, … V diplomskem delu Glasbene in glasbeno-didaktične igre v prvem starostnem obdobju je v prvem delu opisan razvoj otroka v tem obdobju, to je motorični, zaznavni, spoznavni, govorni in čustveni razvoj, opisana je otroška igra. V drugem delu je po starostnih obdobjih prvega starostnega obdobja opisana glasbena vzgoja. Podrobneje so opisane glasbene in glasbeno-didaktične igre, in sicer s primeri iger za posamezno starostno obdobje. Namen diplomskega dela je bil na osnovi teoretičnih spoznanj o glasbenih in glasbeno-didaktičnih igrah oblikovati nove primere glasbenih iger za prvo starostno obdobje in poudariti pomembno vlogo glasbenih in glasbeno-didaktičnih iger v prvem starostnem obdobju za nadaljnji otrokov razvoj. Na podlagi teoretičnega dela so tako nastali primeri glasbenih in glasbeno- didaktičnih iger za prvo starostno obdobje.
Ključne besede: glasbena vzgoja, glasbene igre, glasbeno-didaktične igre, prvo starostno obdobje, razvoj otroka v prvem starostnem obdobju
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 11195; Prenosov: 2671
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
VKLJUČEVANJE GLASBENE USTVARJALNOSTI V POUK GLASBENE UMETNOSTI NA RAZREDNI STOPNJI
Polona Markelj, 2014, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je proučiti, v kolikšni meri učitelji v pouk glasbene umetnosti vključujejo dejavnosti s področja glasbene ustvarjalnosti in kakšen je po mnenju učiteljev interes učencev do glasbenih ustvarjalnih dejavnosti. Zanima nas, ali dejavnika, kot sta glasbena izobrazba učiteljev in vzgojno-izobraževalno obdobje, v katerem učitelj poučuje, vplivata na raznolikost in pogostost izvajanja glasbenih ustvarjalnih dejavnosti ter na naklonjenost učencev do glasbenih ustvarjalnih dejavnosti pri pouku glasbene umetnosti. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki ga je izpolnilo 211 učiteljev s celotnega območja Republike Slovenije, ki poučujejo od 2. do 5. razreda osnovne šole. Analiza podatkov je pokazala, da obstajajo razlike glede na izobrazbo učiteljev, saj tisti z več glasbene izobrazbe v pouk pogosteje vključijo glasbeno didaktične igre, pri katerih učenci ustvarjajo melodijo na dano besedilo, učencem večkrat ponudijo, da prosto oblikujejo melodije in variacije, jim pogosteje ponudijo instrumente, kot sta klavir in kitara. Razlike obstajajo tudi glede na vzgojno-izobraževalno obdobje, in sicer učitelji v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju pri pouku glasbene umetnosti večkrat uporabijo ustvarjalne dejavnosti s področja gibanja ob glasbi, za ustvarjanje/improviziranje večkrat izberejo ritmično improvizacijo, ritmične instrumente ter ustvarjalne glasbeno-didaktične igre, za katere učenci po mnenju učiteljev v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju kažejo večji interes kot učenci v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Omejitve naše raziskave se nanašajo predvsem na velikost vzorca in na neenakomerno porazdelitev anketirancev glede na glasbeno izobrazbo. Dobro bi bilo, da bi dobljene rezultate podkrepili z nadaljnjim raziskovanjem.
Ključne besede: glasba, glasbena ustvarjalnost, pevska improvizacija, instrumentalna improvizacija, ustvarjalne glasbeno-didaktične igre, glasbene sposobnosti
Objavljeno: 24.09.2014; Ogledov: 1227; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

5.
PEVSKI ZBOR KOT OBOGATITVENA DEJAVNOST V VRTCU
Nina Škorjanc, 2014, diplomsko delo

Opis: Glasba nas čustveno bogati, je pozitivna terapija za dušo, kadar smo žalostni, nas pomiri in razbremeni. Z glasbo se nekateri dojenčki srečajo že v prenatalnem obdobju, zahvaljujoč predvsem mamicam, ki v nosečnosti intenzivno poslušajo glasbo, prepevajo pesmi ali igrajo na instrument. Po rojstvu je od vsakega otroka, ki mu je bilo to dano, odvisno ali bo informacije, ki jih je sprejel v maminem trebuhu nadgradil ali zatrl. Otroci radi pojejo, saj jih petje sprošča in razveseljuje. Zato je pomembno, da že v najzgodnejšem obdobju otroku vnesemo veselje, radost in zanimanje za glasbo in do petja pesmi. Pri tem imajo pomembno vlogo tudi vzgojitelji in vzgojiteljice v vrtcu. Njihov izziv je, kako na čim bolj zanimiv in nevsiljiv način spodbuditi otroke k petju v pevskem zboru v vrtcu, kako jih dobro motivirati, da ostanejo radovedni in kako ohraniti njihov interes do pevskega poustvarjanja. Petje v pevskem zboru otroke povezuje, združuje, otroci si gradijo verigo prijateljstva in samozavest. S petjem oziroma prepevanjem otrok komunicira ter se čustveno izraža. V pričujočem diplomskem delu je bil naš namen, da smo predstavili iz že obstoječe strokovne literature uporabne in ustvarjalne pristope ter načine vodenja pevskega zbora in glasbenih dejavnosti v vrtcu. Diplomsko delo z naslovom Pevski zbor kot obogatitvena dejavnost v vrtcu v teoretičnih izhodiščih zajema pomen glasbe in pevskega zbora v predšolskem obdobju, predstavljene so raznolike upevalne vaje, glasbeno didaktične igre ter metodični koraki, kako otroke motivirati in seznaniti z novo pesmijo.
Ključne besede: pevski zbor v vrtcu, poustvarjalno petje, upevalne pevske vaje, obsegi otroškega petja, glasbeno didaktične igre, zborovodja, usvajanje nove pesmi.
Objavljeno: 27.01.2015; Ogledov: 1760; Prenosov: 535
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

6.
NAČRTOVANJE GLASBENO-DIDAKTIČNIH IGER V VRTCU
Nina Veler, 2015, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen glasbeni razvoj otrok v prvem in drugem starostnem obdobju, igra kot splošna metoda dela z otroki, ter teoretična izhodišča o načrtovanju glasbeno-didaktičnih iger. Vključena je tudi pomembnost vloge odraslega, pri čemer mislimo predvsem na starše in vlogo vzgojiteljice v otrokovi igri. V empiričnem delu diplomske naloge smo, preko anketnega vprašalnika, raziskovali kvantiteto in kvaliteto načrtovanja ter pogostost vključevanja glasbeno-didaktičnih iger v vzgojno-izobraževalni proces. Razlike smo ugotavljali glede na delovne izkušnje vzgojiteljev.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE • kurikulum, • načrtovanje, • predšolski otrok, • glasbeno-didaktične igre.
Objavljeno: 27.05.2015; Ogledov: 1622; Prenosov: 460
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

7.
Pevski zbor kot obogatitvena dejavnosti v vrtcu
Nina Pušenjak, 2019, diplomsko delo

Opis: Delo v vrtcu me navdaja s pozitivnimi občutki, novimi izzivi in priložnostmi. Eden od izzivov je pevski zbor. Ker me glasba spremlja že od malih nog, sem se odločila, da bo to tema mojega zaključnega dela. V svoji praksi sem opazila veliko pomanjkanja glasbe v vrtcu. Ne le petja, tudi spoznavanja instrumentov, plesa, igranja na instrumente ter spoznavanja novosti v svetu glasbe. Iz literature je razvidno, da glasba otroku pomaga pri razvoju, izražanju, pridobivanju besednega zaklada in posluha, prav tako k boljši interakciji med vrstniki. Otroci v predšolskem času so za glasbo zelo dovzetni. Naša naloga je, da jim petje približamo na njim razumljiv način, saj ga bodo le tako vzljubili. Pomembno je, da ima otrok glasbo in petje rad. Za to je potrebna motivacija, pohvala, vztrajnost in vnema do dela. Tudi otroci morajo razumeti, da je pevska dejavnost obveznost, pri kateri se je potrebno marsikaj naučiti, ne le peti. Kot zborovodja je potrebno paziti, da so glasba, besedilo in melodija predstavljeni celostno ter na njim razumljiv način in da so za otrokovo starostno obdobje primerni. Predšolsko obdobje je obdobje razvoja, pridobivanja znanja in izkušenj za šolo, obdobje otroštva in tudi učenja. Pomemben del otrokovega razvoja z glasbo so tudi starši in družina, saj doma spoznajo svoje prve melodije in pesmi. Glasbena dejavnost v vrtcu je oblika pedagoške dejavnosti, s katero otroci rastejo čez predšolsko v šolsko obdobje, saj jih glasba tudi izven vrtca spremlja povsod iz drugih zvočnih medijev. Prav zato je to dejavnost v vrtcu in šolah potrebno obogatiti, dopolniti in negovati.
Ključne besede: Otroški pevski zbor, glasbeno-didaktične igre, priprava na petje, poustvarjalno petje, vzgojitelj kot zborovodja, pevski nastop.
Objavljeno: 10.05.2019; Ogledov: 163; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

8.
Pomen glasbeno didaktičnih iger pri razvoju vokalne tehnike pri delu s pevskim zborom v vrtcu
Ana Lapornik, 2019, diplomsko delo

Opis: Glasba je v otrokovem otroštvu izjemno pomembna. Temeljna glasbena aktivnost otrok je petje. Pri zborovskem petju otrok spozna svoj glas in odkrije, kaj lahko stori z njim. Ker je ena izmed potreb otroka tudi igra, je dobro, da pri vodenju pevskega zbora uporabljamo metodo igre. Z glasbeno-didaktično igro otroku omogočimo, da si z njo razvija neko določeno glasbeno zmožnost. V diplomskem delu smo se osredotočili na vključevanje glasbeno-didaktičnih iger v vodenje otroškega pevskega zbora v vrtcu. Z različnimi glasbeno-didaktičnimi igrami smo želeli vplivati na razvoj vokalne tehnike otrok. Eden izmed ciljev je bil tudi vzbujanje interesa za sodelovanje pri glasbeno-didaktičnih igrah. V teoretičnem delu so orisane sestavine zborovskega petja v vrtcu in vokalne tehnike. Beseda teče tudi o glasbi in glasbenih dejavnostih v vrtcu, glasbeno-didaktičnih igrah in razvoju glasbenih sposobnosti. Praktični del vsebuje deset vzročnih priprav za delo z otroškim pevskim zborom. Ugotovili smo, da je igra za otroka izjemno pomembna dejavnost, saj z njo otroke na neprisiljen način spodbudimo k opravljanju določenih nalog, ki so v našem primeru nujne za kakovostno petje in delovanje pevskega zbora. Otrokom omogočimo, da se ob glasbeno-didaktičnih igrah zabavajo, ob tem pa razvijajo pravilno vokalno tehniko.
Ključne besede: glasbene dejavnosti v vrtcu, glasbeno-didaktične igre, glasba v vrtcu, pevski zbor, vokalna tehnika
Objavljeno: 18.11.2019; Ogledov: 114; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (810,74 KB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici