| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
LJUDSKA GLASBENA ZAPUŠČINA PREKMURJA
Janja Sobočan, 2010, diplomsko delo

Opis: Zapuščina ljudske glasbe v Prekmurju je malo raziskana tema oz. imajo zapisi o tej temi zelo stare letnice izdaj. Namen diplomske naloge je predstaviti ljudsko glasbo in poznavanje prekmurskih ljudskih pesmi in instrumentov. Naš cilj je bil raziskati prepoznavanje prekmurskih ljudskih pesmi in vidno ter slušno prepoznavanje instrumentov pri učencih 4. in 5. razredov prekmurskih osnovnih šol. Ugotovili smo, da je prepoznavanje prekmurskih ljudskih pesmi dokaj slabo, prepoznavanje instrumentov dokaj dobro, tako slušno, kot vidno. Najbolj se prepoznavanje med učenci razlikuje glede na šolo, ki jo obiskujejo, manj glede na razred in spol. Rezultati so nam tudi pokazali, da učenci najbolj poznajo pesmi in instrumente, s katerimi so se srečali v šoli. Rezultati te raziskave nas lahko vzpodbudijo, da naše mlade generacije aktivneje seznanjamo z ljudsko glasbo, tudi izven šole, da jo bodo poznali do te mere, da jo bodo sposobni tudi sami prepoznavati.
Ključne besede: ljudska glasba, ljudska pesem, ljudski instrument, Prekmurje, glasbena podoba, prepoznavanje ljudske glasbe.
Objavljeno: 01.07.2010; Ogledov: 4503; Prenosov: 409
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

2.
PRILJUBLJENOST DEL JANEZA BITENCA V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Vesna Kotnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Pri pouku glasbene vzgoje je pomembno, da izbiramo kvalitetno glasbo, pa naj bo za izvajanje, poslušanje ali za glasbeno ustvarjanje. V prvem triletju se nadaljuje razvoj elementarnih glasbenih sposobnosti, kot sta melodični in ritmični posluh. Zato moramo ustvariti primerno glasbeno okolje. Vsega tega se je zavedal tudi Janez Bitenc. Da bi otrokom omogočil idealno glasbeno vzgojo, je začel pisati pesmice za predšolske otroke in otroke v prvih letih osnovne šole. Bitenc velja za utemeljitelja sistematične glasbene vzgoje. Napisal je množico kvalitetnih pesmic in glasbenih pravljic za otroke, ki jih je prilagodil njihovemu glasbenemu razvoju. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti stopnjo priljubljenosti in poznavanje pesmic Janeza Bitenca med učenci prvega triletja osnovne šole, predvsem med učenci drugega in tretjega razreda. V raziskavo so bili vključeni učenci drugih in tretjih razredov OŠ Vojnik, s podružnicami v Socki, Novi Cerkvi in Šmartnem, OŠ Frankolovo in OŠ Dobrna. Vzorec je bil izenačen, 100 učencev drugega in 100 učencev tretjega razreda. Pri raziskovanju sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalna neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Rezultati so bili pridobljeni z anketnim vprašalnikom in primerno obdelani s pomočjo računalniškega programa SPSS. Rezultati so pokazali, da učenci Janeza Bitenca dobro poznajo, stopnja priljubljenosti njegovih pesmic pa je zelo visoka.
Ključne besede: Janez Bitenc, izdana literatura, otrok v prvem triletju, značilnosti otroške pesmi, literarna vsebina, glasbena podoba, zmožnosti petja, glasbeni razvoj.
Objavljeno: 04.09.2011; Ogledov: 2329; Prenosov: 678
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici