| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava maturitetnih nalog iz fizike na splošni in mednarodni maturi v Sloveniji ter splošni maturi na Hrvaškem
Miro Jaušovec, 2016, diplomsko delo

Opis: Matura v Sloveniji je stara 21 let. Uvedena je bila z namenom preverjanja usposobljenosti dijakov za vstop na fakultete. Eden od izbirnih maturitetnih predmetov je tudi fizika. V diplomskem delu želimo primerjati nivo in koncept slovenske mature iz fizike s programom mednarodne mature, ki ga izvajajo na treh slovenskih gimnazijah, in splošno maturo na Hrvaškem. V ta namen podrobno analiziramo in primerjamo učne načrte iz fizike in predmetne izpitne kataloge v programu splošne mature in programu mednarodne mature v Sloveniji ter splošne mature na Hrvaškem. V posameznih maturitetnih programih iščemo podobnosti in razlike. Zanima nas tudi vključenost dijakov v splošno maturo iz fizike v Sloveniji, dosežena povprečna ocena in delež neuspešnih. Glavni del diplomskega dela je primerjava in analiza maturitetnih nalog po Gagnejevi klasifikaciji znanj. Predlagamo spremembe v smislu izboljšave mature v Sloveniji.
Ključne besede: matura, splošne gimnazije, učni načrt, predmetni izpitni katalog, Gagnejeva klasifikacija znanj, maturitetne naloge.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2016; Ogledov: 1451; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

2.
Medpredmetno povezovanje matematike in biologije v gimnazijah
Anja Breg, 2016, diplomsko delo

Opis: Zaradi množice ločeno obravnavanih predmetov, s katerimi učenci pridejo v stik v šolski vertikali, mnogo znanja ostane medsebojno nepovezanega. Učenci si le stežka ustvarijo celostni pogled in velikokrat ne vidijo uporabnosti naučenega za vsakdanje življenje. Učitelji naj bi bili tisti, ki v pouk vnašajo medpredmetno povezovanje in z njim življenjskost, vendar tega v praksi velikokrat ne počnejo. V teoretičnem delu diplomskega dela smo ugotavljali namen in pomen medpredmetnega povezovanja ter predstavili holistično teorijo. Opredelili smo, kaj medpredmetno povezovanje je, v kakšnih oblikah se izvaja in prikazali, kako se konkretno lotiti njegove izvedbe. Medpredmetno povezovanje namreč še vedno ni pogosto uporabljana praksa podajanja učne snovi. V potrditev te teze smo pregledali raziskave na različnih nivojih šolanja in navedli primera dobre prakse. Preverili smo, kateri pristopi k medpredmetnemu povezovanju se uporabljajo na področjih biologije in matematike v gimnazijah, s kakšnimi težavami se učitelji in učenci soočajo ter predlagali načine, kako se z njimi spoprijeti. Pregledali smo, kako medpredmetno povezovanje predvidevajo učni načrti in predmetni izpitni katalogi obeh predmetov. V empiričnem delu smo poiskali in izpisali matematično-biološke medpredmetne povezave iz učnih načrtov, predmetnih izpitnih katalogov za maturo in matematičnih učbenikov iz zbirke Modrijan. Dobljene podatke smo zapisali v zbirne tabele, na podlagi katerih smo jih nato primerjali in jih podrobneje analizirali. Pozorni smo bili na pomanjkljivosti in poskušali poiskati predloge za izboljšanje le-teh. V praktičnem delu smo želeli učiteljem poiskati in pripraviti nekaj dodatnih medpredmetnih vsebin iz biologije in matematike kot predlog za uporabo pri pouku. Izbrali in predstavili smo biološke vsebine kot so na primer poglavja Metabolne reakcije in encimi, Populacijska ekologija in Naravni izbor. V njih smo s pomočjo matematike poskušali razložiti nekatera biološka dogajanja. Matematika v navedenih bioloških vsebinah je elementarnejše narave in večinoma s področja funkcij, vendar verjamemo, da bo za učitelje in dijake vseeno uporabna. Pregledali smo učna načrta iz matematike in biologije ter najdene vsebine v obliki predlogov vpisali v didaktična priporočila. Želeli bi si, da bi učitelji te vsebine tudi nadgradili, poiskali nove in tako k vsakdanjemu pouku dodali nekaj medpredmetne pestrosti s področij biologije in matematike.
Ključne besede: medpredmetno povezovanje, pouk, matematika, biologija, gimnazije
Objavljeno v DKUM: 26.09.2016; Ogledov: 1591; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)

3.
Posodobljeni učni načrt : obvezni predmet
Dušan Sodja, Slavko Kovačič, Borut Vatovec, 2012, slovar, enciklopedija, leksikon, priročnik, atlas, zemljevid

Ključne besede: gimnazije
Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1228; Prenosov: 40
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Applicative economic geography in general grammar school in Slovenia
Eva Konečnik Kotnik, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: Within the contribution "Applicative Economic Geography in General Grammar School in Slovenia", the selection of learning objectives in the syllabus for geography in general grammar school in Slovenia are presented. The selection of objectives relates to economic geography. This article presents the results of generic comparative analysis of learning objectives within the framework of the quoted substantive area of syllabi, which have been issued during the period from the emergence of Slovenia as an independent state (1992, 1998 and 2008). We present here the results of the evaluation of quoted learning objectives from the viewpoint of social needs and, respectively, the applicability of the quoted learning objectives, as well as the results of the evaluation of current learning objectives from the viewpoint of teaching practice in the general grammar school on the part of teachers of geography in the general grammar schools.
Ključne besede: šolska geografija, ekonomska geografija, gimnazije, Slovenija, geographical education, economic geography, grammar schools, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1450; Prenosov: 82
URL Povezava na celotno besedilo

5.
MARIBORSKE GIMNAZIJE
Martina Polajžar, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Mariborske gimnazije je na začetku na kratko predstavljena zgodovina Maribora, nato je posebna pozornost namenjena pogojem za nastanek in razvoj mariborskih gimnazij, njihovemu učiteljskemu kadru, dijakom, šolskim in obšolskim dejavnostim ter trdemu boju zavednih ljudi, ki so se borili za uveljavitev slovenskega jezika v teh šolah. Mariborske gimnazije so predstavljene skozi začetke tega šolstva v Mariboru, ko je bila izobraževalna ustanova v nemških rokah. V nadaljevanju sta opisana krepitev narodne zavesti med ljudmi ter boj za slovenski jezik v gimnazijah pod vodstvom naprednih profesorjev in perspektivnih gimnazijcev. Po okupaciji so gimnazije predstavljene s poudarkom na pomenu njihovega delovanja za razvoj mesta, prav tako so predstavljeni tudi pomembnejši profesorji in dijaki, ki so delovali in se izobraževali v njih.
Ključne besede: Maribor, gimnazije, učitelji, dijaki, narodnostni boji, obšolske dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 24.04.2014; Ogledov: 1316; Prenosov: 327
.pdf Celotno besedilo (665,80 KB)

6.
7.
8.
Iskanje izvedeno v 1.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici