| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
TEHNIKA IN METODIKA DVOJNEGA IZTEGNJENEGA SALTA NAZAJ Z DVOVIŠINSKE BRADLJE
Darko Cikač, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, na podlagi kinematične analize tehnike gibanja pri izvajanju dvojnega iztegnjenega salta nazaj z dvovišinske bradlje, tiste parametre gibanja, na osnovi katerih lahko izdelamo idealni model tehnike gibanja pri izbrani vrhunski prvini ženske športne gimnastike. Cilj dela je bil izdelati biomehanski teoretični model gibanja za izbrano prvino. Vzorec merjencev je predstavljala vrhunska kitajska telovadka Han Bing. Za zbiranje podatkov in obdelavo spremenljivk je bil uporabljen standarden postopek, kot ga predvideva APAS (Ariel Performance Analyses System). Model tehnične priprave je bil pripravljen na podlagi razvitega ekspertnega modela učenja prvin v športni gimnastiki (Kolar, 2005).
Ključne besede: športna gimnastika, dvojni iztegnjeni salto, vadeča, dvovišinska bradlja, kinogram, biomehanska analiza, tehnika, metodika
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2259; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (8,33 MB)

2.
PREDLOG MODELA USPOSABLJANJA STROKOVNIH KADROV NA PODROČJU REKREATIVNE GIMNASTIKE
Karmen Grabar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V pričujočem diplomskem delu je predstavljen predlog modela usposabljanja za naziv Vaditelj rekreativne gimnastike. Gimnastika velja za eno temeljnih športnih panog, ki koristi razvoju otrok in jim ponuja razvijanje sposobnosti, ki jim bodo prišle prav tudi pri drugih športih in vsakdanjem življenju. Gimnastična zveza Slovenije izvaja na številnih osnovnih šolah po Sloveniji projekt »Gimnastika v osnovni šoli« in s tem pomaga omogočiti gimnastično udejstvovanje učencem prvega triletja v vseh slovenskih regijah. V diplomskem delu so bile uporabljene predvsem metode zbiranja podatkov. Temeljni inštrument zbiranja pomembnih podatkov je bila obsežna literatura (Zakon o športu, Pravilnik o usposabljanju strokovnih delavcev v športu, Statut Gimnastične zveze Slovenije, Poročilo regionalizacije GZS 2005–2008 in program dela za 2009 …), ki je bila natančno in kritično prebrana in selekcionirana. Glavni namen in cilj naloge sta bila pripraviti predlog modela usposabljanja za naziv Vaditelj rekreativne gimnastike, ki bi bil v skladu s Pravilnikom o usposabljanju strokovnih delavcev v športu, saj Gimnastična zveza Slovenije trenutno nima ustreznega potrjenega programa za vaditelje rekreativne gimnastike. Takšen model usposabljanja bo v prihodnje Gimnastični zvezi Slovenije omogočil povečati število usposobljenih strokovnih kadrov, posledično se bo povečalo število vadečih, ki se vključujejo v gimnastično vadbo. Diplomsko delo natančno opredeljuje pogoje, vsebine in postopke za pridobitev strokovnega naziva Vaditelj rekreativne gimnastike ter ponuja široko paleto teoretičnega in praktičnega znanja, ki ga bomo poskušali prenesti v realno gimnastično okolje.
Ključne besede: Ključne besede: športna vzgoja, prvo triletje, gimnastika, usposabljanje, program
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 1991; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (412,90 KB)

3.
MOŠKA ŠPORTNA GIMNASTIKA
Danijel Štraus, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomski nalogi z naslovom Moška športna gimnastika sem nalogo razdelil na več sklopov, ki zajemajo kratek zgodovinski pregled, organizacijo v mednarodnem in domačem prostoru, značilnosti moške športne gimnastike, pravila za ocenjevanje in kriterij za uvrstitev na olimpijske igre ter tekmovalne uspehe slovenskih telovadcev. Gimnastiko so poznala že ljudstva starih civilizacij in šele na prehodu iz 18. v 19. stoletje je pričela dobivati podobo moderne športne gimnastike. Najbolj zaslužen za to je nemški pedagog Friedrich Ludwig Jahn (1778-1852), ki velja za očeta sodobne športne gimnastike. Večina telovadnega orodja je narejena po njegovih zamislih. Na Slovenskem se je športna gimnastika pričela organizirano razvijati proti koncu 19. stoletja, predvsem po zaslugi Viktorja Murnika. V mednarodnem prostoru je za športno gimnastiko zadolžena mednarodna gimnastična zveza (FIG-a), ki skrbi za izvedbo največjih gimnastičnih tekmovanj (udeležba na olimpijskih igrah, svetovna prvenstva, finale svetovnega pokala) in pomaga pri organizaciji ostalih mednarodnih tekmovanj. Za delovanje in razvoj športne gimnastike v Sloveniji je zadolžena Gimnastična zveza Slovenije, ki je tudi članica FIG-e. V moški športni gimnastiki se tekmuje na šestih orodjih (parter, konj z ročaji, krogi, preskok, bradlja in drog) ekipno, v mnogoboju in po posameznih orodjih. Uspešnost vsakega posameznega tekmovalca se določi z ocenjevanjem, ki mora biti v skladu s Pravilnikom za ocenjevanje mednarodne gimnastične zveze (FIG). Posebna pravila veljajo za uvrstitev na olimpijske igre. Slovenski telovadci veljajo za najuspešnejše športnike v Sloveniji, kar dokazuje število osvojenih zlatih, srebrnih in bronastih odličij z največjih tekmovanj (olimpijskih iger, svetovnih prvenstev, evropskih prvenstev in tekem za svetovni pokal).
Ključne besede: moška športna gimnastika, značilnosti gimnastičnega orodja, medalje slovenskih telovadcev.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 4471; Prenosov: 436
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

4.
Tekmovalni program obveznih vaj za starostne skupine 7-15 let
Miha Marinšek, Sebastijan Piletič, Edvard Kolar, 2012, druge monografije in druga zaključena dela

Ključne besede: šprtna vzgoja, gimnastika, tekmovanja
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1547; Prenosov: 25
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Teoretični biomehanski model prvine Pegan na drogu
Aljaž Pegan, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je prispevati k uspešnosti pri učenju najkompleksnejših gimnastičnih prvin. Cilj naloge je bil, da z uporabo modela Smolevskega (1992, povzeto po Kolar E., Samardžija P. & Veličkovič, 2015, str. 17) razvijem teoretični biomehanski model tehnike gibanja pri prvini »Pegan« na drogu. Na podlagi razvitega biomehanskega modela tehnike gibanja pa sem s pomočjo modela učenja prvin v športni gimnastiki (Kolar, Piletič & Veličković, 2005) razvil model učenja prvine »Pegan«. Merjenec je bil nekdanji vrhunski telovadec na drogu Aljaž Pegan, ki je prvi izvedel prvino »Pegan« na drogu. Prvina je bila posneta na Evropskem prvenstvu v Ljubljani leta 2004.
Ključne besede: Športna gimnastika, drog, prvina »Pegan«, biomehanski model gibanja, tehnika, metodika učenja
Objavljeno: 06.10.2015; Ogledov: 1055; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

6.
GIMNASTIČNA ABECEDA V VRTCU
Katja Lipošek, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga Gimnastična abeceda v vrtcu je teoretično delo, v katerem smo s pomočjo primarnih in sekundarnih virov z deskriptivno, s komparativno in z zgodovinsko metodo raziskali možnosti izvajanja gimnastične abecede v vrtcu. Namen diplomskega dela je pojasniti pojem gimnastična abeceda, opredeliti vlogo gimnastične abecede v vrtcu, ugotoviti pomen gimnastične abecede za gibalni razvoj predšolskih otrok, predstaviti možnosti izvajanja gimnastične abecede pri gibalno/športnih dejavnostih v vrtcu ter poiskati možnosti izvajanja gimnastične abecede v medpodročnem povezovanju z ostalimi vsebinami Kurikuluma za vrtce. Na podlagi zastavljenih hipotez smo ugotovili, da je gimnastična abeceda zbirka gibalnih nalog z gimnastično vsebino; da gimnastično abecedo lahko izvajamo pri gibalno/športnih dejavnostih v vrtcu; da se gimnastična abeceda v vrtcu povezuje z ostalimi področji Kurikuluma za vrtce; da gimnastično abecedo pri gibalno/športnih dejavnostih v vrtcu lahko izvajamo tudi v naravnem okolju; da se gimnastična abeceda v vrtcu prepleta s področjem jezika, saj otroci opišejo vajo, ki jo izvajajo; da se gimnastična abeceda v vrtcu prepleta s področjem umetnosti, saj lahko otroci upodobijo človeško figuro v gibanju; da se gimnastična abeceda v vrtcu prepleta s področjem matematike, saj se otroci ob ponovitvah vaj učijo šteti; da se gimnastična abeceda v vrtcu prepleta s področjem družbe tako, da se otroci enakovredno vključujejo v dejavnosti; da se gimnastična abeceda v vrtcu prepleta s področjem narave, saj lahko otroci posamezne elemente gimnastične abecede izvajajo v naravi ob uporabi naravnih rekvizitov in pripomočkov.
Ključne besede: gimnastika, gimnastična abeceda, gibanje, predšolski otrok
Objavljeno: 20.11.2015; Ogledov: 2896; Prenosov: 509
.pdf Celotno besedilo (763,28 KB)

7.
Strateški marketing za popularizacijo ritmične gimnastike
Tjaša Möderndorfer, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Uvodoma smo predstavili in preučili ključne pojme za lažje razumevanje trženjskih osnov. V nadaljevanju predstavimo metode in tehnike, ki nam pomagajo pri raziskovanju in posledično pri določanju trga in ciljev. Predstavljeni so nekateri osnovni modeli, ki nam pomagajo razumeti, kako trg deluje in kaj vse vpliva nanj. Naša tema se nanaša na šport, zato si v nadaljevanju pogledamo delovanje športnih organizacij. Za pripravo strategije trženja pregledamo okolje in vse deležnike, ki so posredno in neposredno vezani na naš projekt. Za uspešno oglaševanje je potrebno odlično poznavanje ciljne publike, da se bo primerno odzvala na našo storitev. Pregled orodij in izbor ustreznih kanalov za oglaševanje je ključnega pomena za doseganje ciljne publike. Pomembno je tudi upoštevanje predpisov, ki narekujejo vedenje v športnem oglaševanju in športni industriji. Za odličen javni nastop in sodelovanje z mediji, je potrebna prijazna in profesionalna drža in odnos. V raziskovalnem delu pregledamo obstoječe stanje v izbrani športni panogi: ritmični gimnastiki. Preko štirih odprtih intervjujev dobimo vpogled na razvoj in stanje v katerem se trenutno nahaja ritmična gimnastika. Pregledamo, kakšne strategije in pristopi so bili uporabljeni do sedaj za popularizacijo športa. Ko govorimo o popularizaciji, ne mislimo s tem zgolj o priljubljenosti med gledalci in širšo javnostjo, ampak tudi o dvigovanju zavesti med mladimi dekleti. Vrhunska ritmična gimnastika je kompleksen šport, ki zahteva predanost in veliko odrekanja, in sprašujemo se kako spodbuditi tekmovalke, da ne odnehajo tekom izobraževalnega procesa. Pregled in primerjava stanja na svetovni ravni nam odpreta nov pogled in predvsem zagon za postavljanje strategije, ki bo prinesla boljše rezultate v prihodnosti. Pridobljeni podatki kažejo na to, da je ritmična gimnastika zelo priljubljen šport, medtem ko interes za vrhunsko ritmično gimnastiko, še posebej pri dekletih starejših od petnajst let, drastično upada. Da bi postali bolj konkurenčni tudi na svetovni ravni, bo potrebno več sodelovanja med športnimi organizacijami in vsemi deležniki vpetimi v to kompleksno, a čudovito olimpijsko športno panogo.
Ključne besede: Strateško trženje, Ritmična gimnastika, Organizacija, Šport
Objavljeno: 28.03.2018; Ogledov: 205; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

8.
Vloga staršev v športni gimnastiki
Katja Čonč, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga zajema problematiko otrok, staršev in trenerjev v športu, še posebej v športni gimnastiki. Družina ima v otrokovem življenju ogromen pomen. Predstavlja temelj vzgoje, odraščanja, socializacije, materialnih in socialnih dobrin. Razvoj otroka je zato močno odvisen od družine. Na otrokov razvoj vpliva tudi šport, tako iz psihosocialne plati, saj pomaga otroku pri vključevanju v svet, kot tudi iz biološke plati, kjer mu pomaga pri telesnem razvoju in preprečevanju nastanka številnih obolenj. Vključevanje otrok v šport je torej izrednega pomena. Vloga staršev je zato bistvenega pomena pri vzgoji mladih športnikov, da otroke usmerjajo v šport, izpolnjujejo naloge, ki jim pripadajo, in da otroku stojijo ob strani ter ga spodbujajo. V športu je pomemben tudi trikotnik otrok – starši – trener. Vsak posameznik ima v trikotniku namreč naloge, ki jih mora opravljati za pozitiven odnos, tukaj ima velik pomen komunikacija. Velikokrat se zgodi, da eden od posameznikov v tem trikotniku ne opravlja svojih nalog, ali premočno posega v delo drugega, zato se odnos med njimi lahko skrha. Dobra komunikacija, dobro delo trenerja in delovne vrednote otrok pripeljejo do vrhunskega športa, kjer je pri otrocih, vloga staršev še bolj pomembna, saj je med zmago in porazom lahko zelo tanka meja. Spodnji rezultati empiričnega dela naloge kažejo, da se starši zavzemajo za športen napredek otrok, saj imajo dobre odnose s trenerji in so z njihovim delom zadovoljni. Redno se tudi udeležujejo tekmovanj, zanimiv pa je podatek, da v klubu večinoma ne sodelujejo pogosto.
Ključne besede: otrok, starši, trener, družina, odnos, gimnastika.
Objavljeno: 03.12.2018; Ogledov: 223; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (448,13 KB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici