| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 205
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka : diplomsko delo
Teja Mulec, 2023, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu z naslovom Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka je bil namen raziskati, kako gibanje v naravi vpliva na gibalni razvoj otroka. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen gibanja za otroka, gibalni razvoj otroka na splošno in v drugem starostnem obdobju, dejavniki, ki vplivajo na otrokov gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, gibanje v naravi in gibalne dejavnosti v naravi v zimskem in poletnem letnem času. Izvedena je bila empirična raziskava, v kateri je sodelovalo 68 staršev otrok, starih 5-6 let. Pri zbiranju podatkov je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Podatki so bili zbrani s pomočjo kvantitativne tehnike. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da imajo starši pozitivno mnenje o pomenu in vplivu gibalnih/športnih aktivnosti v naravi na gibalni razvoj otrok.
Ključne besede: gibanje, narava, gibalni razvoj, predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalne dejavnosti v naravi
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 198; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

2.
Primerjava dveh merskih postopkov za spremljanje razvoja gibalnih kompetenc v zgodnjem otroštvu : diplomsko delo
Zala Rezar, 2023, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu smo predstavili otrokov gibalni razvoj, gibalne spretnosti, gibalno kompetentnost in dosedanje raziskave na področju merjenja gibalnega razvoja. V naslednjem delu smo podrobno opisali merski postopek oz. baterijo MOBAK-KG (Basic motor competencies in kindergarten), preko katere smo pridobivali podatke o gibalnem stanju otrok. Naloge, ki so se ocenjevale po merskem postopku MOBAK-KG, smo izvedli v vrtcu. Pridobljene rezultate pa smo kasneje primerjali z že dobljenimi rezultati merskega postopka TGMD-3. Rezultate smo urejali in primerjali v programu SPSS, v katerem smo pridobili podatke in jih analizirali. Glavni cilj diplomske naloge je bil primerjati zgoraj omenjena postopka, kakšne so njune statistične značilne pozitivne povezanosti in razlike med lokomotornimi in manipulativnimi spretnostmi. Ugotovili smo, da med merskima postopkoma MOBAK-KG in TGMD-3 v lokomotornih in manipulativnih spretnostih ni statistično pozitivne povezave. Obstajajo pa povezave med posameznimi lokomotornimi nalogami, kot so hoja po gredi in poskakovanje, preval naprej in poskakovanje, poskakovanje in tek, med obema tekoma, hopsanje in skok v daljino ter hopsanje in prisunski poskoki v stran. Povezave med posameznimi manipulativnimi nalogami pa so med udarcem s kijem in udarcem z loparjem, udarcem z loparjem in vodenjem žoge, vodenjem in lovljenjem žoge, brcanjem žoge in metom žoge od zgoraj, metom žoge od spodaj in vodenjem žoge, ciljanjem tarče z žogico in lovljenjem žoge ter vodenjem žoge z roko in vodenjem žoge z nogo. Ugotovili smo še, da so statistično značilne razlike med lokomotornimi in manipulativnimi nalogami.
Ključne besede: predšolski otroci, gibanje, gibalni razvoj, gibalna kompetenca, merski postopki, MOBAK-KG, TGMD-3
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 276; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

3.
Plesne didaktične igre v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Miša Aleša Pojbič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesne didaktične igre v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili pomen plesa, njegovega učinka na otrokov ustvarjalni in gibalni razvoj, pomen vsebinskih motivov in kako ti spodbujajo otroka k sodelovanju pri didaktičnih igrah. Prav tako smo zapisali različne pristope, načela, metode in oblike dela pri izvajanju plesnih dejavnosti, ki jih lahko vzgojitelji uporabijo med pripravo in samo izvedbo dejavnosti. V praktičnem delu smo pripravili štiri sklope plesnih didaktičnih iger, ki se vežejo na določeno temo preko vsebinskih motivov. V vrtcu smo v osmih srečanjih vsak sklop izvedli dvakrat. Opazovali smo otrokove značilnosti gibanja med igro, plesom, njihovo vključitev v dejavnost ter spremljali njihov napredek. Na podlagi izvedbe plesnih didaktičnih iger in podrobno zapisane evalvacije vzgojnega dela smo ugotovili, da plesne didaktične igre pozitivno vplivajo na otrokovo ustvarjalnost med plesom, na sproščeno vključevanje v dejavnost in na otrokov gibalni razvoj.
Ključne besede: Ples, gibanje, didaktične igre, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 20.10.2023; Ogledov: 244; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

4.
Ohranjanje ljudskega izročila skozi plesne dejavnosti v vrtcu : diplomsko delo
Tjaša Šalamun, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Ohranjanje ljudskega izročila skozi plesne dejavnosti v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen naše naloge je otrokom približati ljudsko izročilo preko plesnih dejavnosti. V diplomskem delu smo najprej skozi teorijo preučili gibalno-plesne dejavnosti ter njihove cilje, metode in vsebino ter predstavili ljudsko izročilo, šege in navade v okolici Ptuja. Najprej smo preko intervjuja s skupino vzgojiteljic raziskali, kako ljudsko izročilo vključujejo v vrtcu, na kakšen način predstavijo to otrokom in katere metode pri tem uporabijo. Na podlagi odgovorov vzgojiteljic smo nato načrtovali in izvedli pet plesnih dejavnosti z otroki, starimi 5-6 let v vrtcu Cerkvenjak. Teme plesnih dejavnosti so temeljile na šegah in navadah iz okolice Ptuja. Ugotovili smo, da otroci poznajo nekatere šege in navade, ki so del ljudskega izročila iz njihovega okolja, vendar jih v vrtcih ne obravnavajo pri plesnih dejavnostih. Skozi naše dejavnosti smo otroke seznanili s pomenom ohranjanja ljudskega izročila. Otroci so tako spoznali različne šege in navade, njihove značilnosti pa so sami prepoznavali in uporabljali pri plesnih dejavnostih.
Ključne besede: ljudsko izročilo, šege, navade, predšolski otrok, plesne dejavnosti, ustvarjalno gibanje
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 287; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (4,28 MB)

5.
Analiza primernosti vrtčevskega okolja za telesni in gibalni razvoj predšolskih otrok : diplomsko delo
Nika Šlamberger, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Analiza primernosti vrtčevskega okolja za telesni in gibalni razvoj predšolskih otrok smo v teoretičnem delu predstavili različna okolja, ki se pojavijo v vrtcu. Dotaknili smo se tudi različnih didaktičnih sredstev, ki so pomembna za telesni razvoj otrok. Predstavili smo različne načine sodelovanja med starši in vzgojitelji. Opisali smo vlogo vzgojitelja in vlogo vrstnikov pri igri otrok. Na koncu pa smo opisali še dejavnike primernosti okolja za telesni in gibalni razvoj otrok. V empiričnem delu je bil naš namen analizirati in ugotoviti, ali je vrtčevsko okolje primerno za telesni in gibalni razvoj predšolskih otrok, pri čemer smo bili osredotočeni na podpiranje telesne dejavnosti in kritičnega mišljenja otrok ter odnos med starši/skrbniki in vzgojitelji. Analizo smo izvedli s pomočjo ocenjevalne lestvice gibalnega okolja otrok starih 2 do 6 let. Glavne ugotovitve so bile, da imajo vrtci v večini primerno okolje za telesni in gibalni razvoj, vendar se vseeno marsikje pojavljajo pomanjkljivosti, katere bi bilo potrebno izboljšati, da bi se otrokom zagotovilo še boljše okolje. Ugotovljeno je bilo tudi to, da se nekatere vzgojiteljice veliko bolj trudijo in spodbujajo telesni in gibalni razvoj kot druge ter da je odnos med starši/skrbniki in vzgojitelji v večini vrtcev med dobrim in odličnim.
Ključne besede: Vrtčevsko okolje, telesni razvoj, MOVERS, gibanje otrok.
Objavljeno v DKUM: 03.10.2023; Ogledov: 233; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (778,74 KB)

6.
Povezanost med telesnimi značilnostmi in kvaliteto izvedbe gibanja predšolskih otrok : diplomsko delo
Nina Domanjko, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Povezanost med telesnimi značilnostmi in kvaliteto izvedbe gibanja predšolskih otrok smo v teoretičnem delu prikazali sestavo človeškega telesa, prehrano, delovanje in vlogo kostnega, mišičnega in maščobnega tkiva, indeks telesne mase in temeljne gibalne spretnosti. Namen dela je bil preučiti povezanost med telesno sestavo in gibalno spretnostjo predšolskih otrok. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Na vzorcu 24 dečkov in 15 deklic iz vrtcev v Mariboru smo poskušali ugotoviti, ali je količina maščobnega tkiva negativno povezana z izvedbo lokomotornih spretnosti mlajših otrok, ali je indeks telesne mase negativno povezan z izvedbo lokomotornih spretnosti mlajših otrok, ali je količina maščobnega tkiva negativno povezana z izvedbo manipulativnih spretnosti mlajših otrok ter ali je indeks telesne mase negativno povezan z izvedbo manipulativnih spretnosti mlajših otrok. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da ne obstaja povezava med nobeno od izpostavljenih spremenljivk, tako da hipotez nismo potrdili. Rezultati so nas presenetili, saj smo povezavo pričakovali, prav tako pa so podobne raziskave potrjevale povezave med izpostavljenimi koncepti.
Ključne besede: telesna sestava, gibanje, lokomotorne spretnosti, manipulativne spretnosti, indeks telesne mase.
Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 279; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (718,17 KB)

7.
Gibalne dejavnosti pri pouku tujega jezika na razredni stopnji : magistrsko delo
Tjaša Cvikl, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali uporabo gibalnih dejavnosti pri pouku tujega jezika in razvili lastni instrumentarij, ki vključuje gibalne dejavnosti pri pouku tujega jezika na razredni stopnji. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se najprej osredotočili na gibalne dejavnosti in predstavili nekatere pristope medpredmetnega povezovanja pri pouku tujega jezika, v zadnjem delu teoretičnega dela pa smo povezali uporabo gibalnih dejavnosti pri pouku tujega jezika in poiskali raziskave, ki vključujejo uporabo gibalnih dejavnosti pri pouku tujega jezika v osnovni šoli. V praktičnem delu smo razvili lasten instrumentarij, ki bo služil učiteljem, ki poučujejo tuji jezik na nižji stopnji OŠ kot primer dobre prakse vključevanja gibalnih dejavnosti v pouk tujega jezika v 1. in 2. vzgojno-izobraževalno obdobje. Instrumentarij smo oblikovali v štirih sklopih , ki zajemajo različne gibalne dejavnosti pri pouku tujega jezika. V prvi fazi smo navedli primere gibalnih dejavnosti, ki so primerne za delitev v pare oz. skupine, v drugi fazi gibalne dejavnosti, ki so primerne za uvodni del učne ure, v tretji fazi dejavnosti primerne za osrednji oz. glavni del ure in v četrti fazi dejavnosti, ki so primerne za zaključni del učne ure tujega jezika. V drugem razredu osnovne šole smo pri pouku tujega jezika izvedli deset gibalnih dejavnosti in s pomočjo vodenega intervjuja za učenca ter s pomočjo samo-refleksije izvajalca evalvirali izvedbo gibalnih dejavnosti v tujem jeziku. S pomočjo povratne informacije učencev in izvajalca ugotavljamo, da ima vključevanje gibalnih dejavnosti k pouku tujega jezika pozitiven vpliv na učenje tujega jezika.
Ključne besede: gibalne dejavnosti, tuji jezik, gibanje, razredna stopnja
Objavljeno v DKUM: 16.06.2023; Ogledov: 356; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

8.
Teoretične didaktične osnove in pogledi didaktičnih teorij na vzgojno-izobraževalni proces gibalno-umetniške dejavnosti
Janja Sahornik, 2019, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo Teoretične didaktične osnove in pogledi didaktičnih teorij na vzgojno-izobraževalni proces gibalno-umetniške dejavnosti smo utemeljili na humanistično-duhoslovnih in operativno procesno-psiholoških usmerjenih teorijah. Podlaga za nastanek naloge so tudi waldorfske didaktične osnove in konstruktivistično razumevanje kulturnega razvoja posameznika, kot tudi didaktičnimi pogledi in nazori pedagogike Marie Montessori. Pedagoško–duhovno znanstveno podlago idejnega, miselnega, estetskega in umetnostnega vidika motoričnih aktivnosti smo artikulirali v vzgojno-izobraževalni proces, na katerem temelji gibalno-umetniška dejavnost. V magistrskem delu na podlagi stališč in argumentacij številnih avtorjev z vzgojno-izobraževalnega področja ugotavljamo pomembnost gibalno-umetniških aktivnosti z vidika dojemanja gradnje lastnega konstrukta umetnostnega izražanja v vsestranski osebnostni razvoj. S tako zasnovano gibalno-umetniško dejavnostjo kreiramo čut na gibalni in duhovni ravni. Ta usmerja ustvarjalnost do mere sinergičnega, usklajenega, avtonomnega, skupinskega delovanja, kot tudi samostojno improvizacijo, lastno čutenja in izraznost. V procesu učenja in motorični predanosti gibalno-umetniških aktivnosti na podlagi integracije smo se osredotočili na momenta asociativne psihologije poglabljanja (duhovni vzdihljaj) in dajanje smisla (duhovni izdihljaj). Ta sta po Herbartovi (1876) postavki organskega življenja poistovetena z ritmom umetnostnega dela in predstavljata temeljni takt ter zakonitost statičnosti in dinamičnosti intelektualnega razvoja, dela in preprosto življenja.
Ključne besede: gibanje, umetnost, dejavnost, didaktične teorije, izraznost.
Objavljeno v DKUM: 24.04.2023; Ogledov: 314; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (815,53 KB)

9.
Didaktični pripomočki pri učenju plavanja otrok : diplomsko delo
Veronika Kos, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom, Didaktični pripomočki pri učenju plavanja otrok, je bilo zastavljeno z namenom raziskati pogostost in načine uporabe didaktičnih pripomočkov za učenje plavanja iz različnih vidikov. Cilj diplomskega dela je z anketami preveriti, katerih didaktičnih pripomočkov se trenerji poslužujejo pri samem učenju plavanja, katere pripomočke uporabljajo za motivacijo otrok, kako uporaba pripomočkov vpliva na plavalni uspeh in kakšen vpliv ima čas poučevanja na pogostost uporabe pripomočkov. Podatke smo zbirali pri trenerjih, vaditeljih in učiteljih plavanja po različnih plavalnih šolah v Sloveniji. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov anonimne ankete. Pri zbiranju podatkov smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije vaditeljev/učiteljev/trenerjev plavanja. Podatke smo obdelali s kvantitativno tehniko. Glede na število analiziranih spremenljivk smo uporabili univariantne (frekvenčna distribucija) in multivariantne (ANOVA) statistične metode. Ugotovili smo, da je uporaba pripomočkov v plavalnih šolah, kjer smo izvajali anketo, pogosta vendar ne raznolika. Ugotovili smo tudi, da otroke najbolj motivirajo potopljive igrače in podvodni tunel. Zavrgli smo hipotezo kjer smo predvideli povezavo med pogostostjo uporabe pripomočkov in uspehom otrok, kot tudi hipotezo, ki je predvidela povezavo med časom poučevanja in uporabo didaktičnih pripomočkov.
Ključne besede: plavanje, didaktični pripomočki, otrok, gibanje, poučevanje plavanja
Objavljeno v DKUM: 24.03.2023; Ogledov: 458; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
Sodobni vidiki funkcionalne vadbe v naravi skozi prizmo 12-tedenskega vadbenega programa : diplomsko delo
Amel Pašić, 2022, diplomsko delo

Opis: Zdravstvene koristi vadbe v naravnem okolju močno presegajo koristnost vadbe v zaprtih prostorih. Vadba je v fizičnem in psihičnem smislu vsesplošno koristna že v zaprtem prostoru. Toda, ko pa vadbo izvajamo na odprtem oziroma v naravi, njene koristi še potenciramo zaradi blagodejnih vplivov sončne svetlobe, svežega zraka ipd. Glavni namen diplomske naloge je bil dokazati, da moj 12-tedenski program funkcionalne vadbe izboljša nekatere pomanjkljivosti v fizični pripravljenosti začetnikov in rekreativnih športnikov. Menim, da funkcionalno vadbo izvaja premalo ljudi. Pogosto jih odvrne prevelika kompleksnost vaj. Dva od mojih ciljev v diplomski nalogi sta bila predstaviti poenostavljen program funkcionalne vadbe in približati to obliko vadbe širši množici. V diplomski nalogi, ki jo sestavljata teoretični in empirični del, sem predstavil različne pripomočke, ki jih sodobni športniki uporabljajo med vadbo na prostem. Opisal sem tudi metode za povečevanje moči, vzdržljivosti v moči, gibljivosti in maksimalne aerobne kapacitete. V empiričnem delu sem predstavil, kako so 12-tedenski program vadbe v naravi izvajali štirje udeleženci. S štirimi različnimi sklopi meritev sem ugotovil, kako so bili fizično pripravljeni na začetku, kakšen je bil njihov vmesni napredek in kakšen dosežek so dosegli na koncu vadbenega programa. Rezultate sem primerjal s komparativno metodo, s pomočjo katere sem lahko zastavljene hipoteze potrdil ali zavrnil.
Ključne besede: funkcionalna vadba, gibanje in narava, vadbeni program, meritve
Objavljeno v DKUM: 10.03.2023; Ogledov: 422; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (7,98 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici