SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 165
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Vpliv jahanja konj na počutje gibalno oviranih posameznikov : (diplomsko delo)
Agica Vrbanec, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: konji, terapevtsko jahanje, terapija, gibanje, posamezniki
Objavljeno: 15.12.2008; Ogledov: 2832; Prenosov: 436
.pdf Celotno besedilo (540,37 KB)

7.
Slovenska jezikovna politika in jezikovno načrtovanje v Družbi sv. Cirila in Metoda
Mateja Malnar, 2009, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu najprej predstavim politične, kulturne in gospodarske razmere, v katerih je živel slovenski narod od druge polovice 19. stoletja do konca prve svetovne vojne. Nato se osredotočim na ustanovitev, delovanje in pomen Družbe sv. Cirila in Metoda od l. 1885 do l. 1918. Predstavim tudi zasebna šolska društva, ki so v drugi polovici 19. stoletja delovala na slovenskem narodnostnem ozemlju. Opišem delovanje podružnice Družbe sv. Cirila in Metoda v Loškem Potoku, Dragi in na Travi,
Ključne besede: jezikovna politika, jezikovno načrtovanje, slovenski knjižni jezik, čitalnice, bèsede, taborsko gibanje, Ciril-Metodovo gibanje, program Zedinjene Slovenije, šolstvo, zasebna šolska društva, Družba sv. Cirila in Metoda, Loški Potok, Draga, Trava, Novi Kot, Stari Kot.
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 3707; Prenosov: 431
.pdf Celotno besedilo (598,25 KB)

8.
9.
VPLIV PREHRANE, VODE IN GIBANJA NA ZDRAVJE OTROK
Katja Mori, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bila ugotovitev ozaveščenosti o zdravi prehrani in gibanju pri vzgojiteljih, koliko vode spijejo vzgojitelji/ce, razlike med vzgojitelji/cami o ozaveščenosti in odnosu do prehrane, vode in gibanja glede na izobrazbo, kako vse to vzgojitelji/ce in vrtec prenašajo na otroke in kakšne navade in vedenja o zdravi prehrani, pitju vode in o gibanju imajo otroci. Rada bi ugotovila, koliko lahko vrtec in vzgojitelji vplivamo na otroke, pripomoremo k njihovemu zdravju in jih tako osvobajamo slabih razvad. V raziskovalni vzorec sem vključila otroke stare 3-6 let in vzgojitelje/ice ter njihove pomočnike/ice različnih vrtcev. Podatki so bili zbrani s kvantitativno tehniko, in sicer z anketo, ustno anketo in strukturiranim (sistematičnim, načrtnim) opazovanjem. Zbrani podatki so podani v tabelah. Medtem ko so rezultati opazovanja otrok pokazali, da imajo otroci radi mlečne jedi, sadje, govejo juho, jedi iz riža in jedi z dodanim sladkorjem, so rezultati ustne ankete pokazali, da imajo otroci najraje jedi s četrte police zdrave prehrane (mesne jedi, ribe in jajca). Rezultati so tudi pokazali, da imajo otroci radi vodo, potrebno jim jo je le ponuditi ali vsaj omogočiti dostop do sveže pitne vode. Rezultati anket in ustnih anket so tudi pokazali, da vzgojitelji/ce (ne glede na izobrazbo) zaužijejo na dan v povprečju (premalo) vode, da je otrokom v vrtcu največkrat ponujen čaj, da imajo otroci najraje sok in čaj in so otroci dobro ozaveščeni o zdravi prehrani, da premalo otrok pije vodo (v vrtcu in doma) in to kljub temu, da jo imajo radi, da so vzgojitelji/ce premalo gibalno aktivne, načrtovano vadbeno uro izvajajo premalokrat, večina pa se jih zaveda, da ima zdrav način življenja pomembno funkcijo za zdravo, dolgo in kvalitetno življenje.
Ključne besede: prehrana, voda, gibanje, zdravje otrok, vrtec.
Objavljeno: 26.03.2009; Ogledov: 4505; Prenosov: 821
.pdf Celotno besedilo (540,44 KB)

10.
SPROSTIMO IN UMIRIMO NAŠE OTROKE
Tatjana Zver, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen moje diplomske naloge je, teoretično in praktično prikazati, da tudi otroci v današnjem modernem času potrebujejo sprostitev in mir. Otroci potrebujejo tišino, da lahko občutijo in doživijo svoje čustva, da se osredotočijo na tisto kar delajo, da najdejo ravnotežje v sebi in si na tak način naberejo novih moči. Stalni nemir, motnje koncentracije, vedenjske motnje, motnje spanja, vse to so posledice hitrosti in preobremenjenosti s katero živimo in so značilne tako za otroke, kot tudi za odrasle. Le tisti, ki je sam sposoben miru, lahko tudi otroka pripelje do njega. Zato moramo začeti z delom pri sebi. V moji nalogi sem opisala, kako veliko moč delovanja ima stres na naše otroke in kakšni so njegovi znaki ter posledice, ki se kažejo v otroškem vedenju in počutju. Znaki so: pogosti prehladi, kožni izpuščaji, potne dlani, pomanjkanje teka, bolečine v trebuhu, težave pri zbujanju, napadi besa, pretepanje, zapiranje vase, jez, strah, žalost in potrtost. Posledice pa so nemirni, zavrti, utrujeni in nesrečni otroci. V nadaljevanju naloge sem opisala rešitve za nastale težave in motnje današnjega časa. Rešitve najdemo v sprostitvenih igrah in tehnikah (masaža, joga), v drobnih ritualih, ki jih vnesemo v vsakdanjik vrtca in doma, s pomočjo gibanja v naravi in telesnih izkušenj (masaža, dotik, božanje, objem) s pomočjo aktiviranja čutil in fantazijskih potovanj. Opisala sem svoje izkušnje in odzive otrok pri izvajanju sprostitvenih igre, tehnikah, ritualih, gibanju v naravi in v igralnici, telesnih izkušnjah, uporabi čutil in fantazijskih potovanj. Moje izkušnje so zelo pozitivne, saj sem s sprostitvenimi igrami in tehnikami v svoje delo z otroki vnesla svežino in pestrost ter opustila storilnostno naravnanost pri delu z otroki. Sprostitvene igre in tehnike so pripomogle h kvalitetnejšim medsebojnim odnosom v skupini in kvalitetnejšem vzgojnem delu. Vsi smo doživeli izkušnjo, ki se nas je dotaknila. Z medsebojnimi stiki, bližino in dotiki smo ustvarili nevidno, toda močno vez, ki nam je dala moč. Pri izvajanju sprostitvenih iger so bolj uživali dečki kakor deklice, čeprav so sodelovali vsi. Otroci so bili mirnejši in manj glasni. Postali so bolj veseli, strpnejši drug do drugega, zato so se v skupini dobro počutili in so radi prihajali v vrtec. Telesna odpornost se jim je povečala, saj smo se veliko gibali v naravi in zato je bila obolelost v skupini manjša. Otroci so postali ustvarjalni na področju umetnosti in bolj vztrajni pri svojih igrah. V nadaljevanju naloge sem kvalitativno ovrednotila pozitivne izkušnje kolegic s sprostitvenimi igrami in tehnikami z otroki. Tudi one so bile navdušene nad pozitivnimi spremembami pri vedenju in počutju otrok. Na koncu naloge sem podala primerjalno analizo različnih tipov osebnosti in vpliv sprostitvenih iger nanje. Ugotovila sem, da so imele sprostitvene igre res izjemen vpliv na agresivne, nemirne in zavrte otroke, saj so se pri njih neprestano dogajale spremembe. Izražale so se pri njihovem počutju in vedenju. Bilo je manj agresivnega vedenja, saj so otroci postali bolj strpni, nemirni otroci so se znali za nekaj časa umiriti in si pridobiti občutek ugodja, zavrti otroci pa so se počasi osvobajali svojih stisk. Sprostitvene igre in tehnike so pozitivno vplivale na vse nas in zato jih bom v vrtcu izvajala tudi v bodoče.
Ključne besede: sproščanje, umirjanje, stres, rituali, čutila, mir, tišina, gibanje, narava, sprostitvene igre, sprostitvene tehnike.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 8039; Prenosov: 3902
.pdf Celotno besedilo (486,06 KB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici