| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv vrste vzorca na sposobnosti otrok povezovanja vzorca s slikovno reprezentacijo
Tjaša Dobnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv vrste vzorca na sposobnosti otrok povezovanja vzorca s slikovno reprezentacijo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena matematika v vrtcu. Otroci se v vrtcu pogosto srečujejo z matematiko. V igralnici opazijo različne simbole, števila, prikaze, ki so del matematike. Dejavnosti na področju matematike so lahko načrtovane ali nenačrtovane. V poglavju o vzorcih podrobneje spoznamo vrste vzorcev ter dejavnosti, povezane z vzorci. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, katere namen je ugotoviti, ali otroci znajo prepoznati različne vrste vzorcev in jih povezati z ustrezno slikovno reprezentacijo. Predvsem nas je zanimalo, ali ima vrsta vzorca vpliv na otrokovo uspešnost pri prepoznavanju in povezovanju vzorca s slikovno reprezentacijo. Preverili smo, ali obstajajo razlike pri povezovanju zvočnega vzorca, vzorca na konkretni ravni ter gibalnega vzorca. Posamezno vrsto vzorca smo predstavili s tremi najpogostejšimi shemami. Te sheme so AB, ABB ter ABC. V raziskavi je sodelovalo 50 otrok, starih od 5 do 7 let. Rezultate smo zabeležili ter ugotovili, da so bili otroci najuspešnejši pri prepoznavanju gibalnega vzorca s shemo AB ter ABB. Rezultati so pokazali, da so otroci najuspešnejši pri prepoznavanju vzorca na konkretni ravni pri shemi ABC. Največji izziv pa je otrokom, pri vseh shemah, predstavljal zvočni vzorec. Posamezne razlike pri prepoznavanju vzorcev so bile majhne.
Ključne besede: Matematika v vrtcu, učenje matematike, vzorec, vzorec na konkretni ravni, zvočni vzorec, gibalni vzorec.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 1246; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

2.
Vpliv vrste gradnika na povezovanje vzorca s slikovno reprezentacijo
Melanie Ojsteršek, 2018, diplomsko delo

Opis: Poznamo različne vrste vzorcev in vse so sestavni del našega vsakdanjika, zato se otroci začnejo hitro zanimati zanje. Naloga odraslih, predvsem vzgojiteljev, je, da že v predšolskem obdobju spodbudijo otrokovo zanimanje za vzorce in otroka ustrezno usmerijo v opazovanje vzorcev in odkrivanje, da so si nekateri vzorci podobni oz. da imajo enako shemo. To ključno spoznanje za razumevanje koncepta vzorcev smo preverjali s predstavljeno raziskavo, ki je zajemala 50 predšolskih otrok, 23 deklic in 27 dečkov. Testiranci so povezovali slikovne reprezentacije vzorcev z ustreznimi vzorci iz konkretnega materiala, glasovnimi in gibalnimi vzorci s shemami AB, ABB in ABC. Kljub temu da vzorci s shemo AB veljajo za najlažje, je raziskava pokazala, da so otroci s slikovnimi reprezentacijami najbolje povezovali vzorce s shemo ABC tako pri vzorcih iz konkretnih materialov kot pri gibalnih vzorcih. Vzorci s shemo AB so bili najbolje rešeni zgolj v primeru glasovnih vzorcev. Raziskava je še pokazala, da so otroci v predšolskem obdobju najuspešnejši pri povezovanju slikovnih reprezentacij z vzorci iz konkretnih materialov, saj so pri vseh treh obravnavanih shemah najpogosteje povezali ravno te. Rezultati potrjujejo ugotovitve predhodnih raziskav, ki poudarjajo pomembnost konkretnega materiala v predšolskem obdobju.
Ključne besede: vzorec, vzorec iz konkretnega materiala, glasovni vzorec, gibalni vzorec, gradnik, slikovna reprezentacija.
Objavljeno v DKUM: 19.03.2018; Ogledov: 1461; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici