| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Temeljni gibalni vzorci predšolskih otrok v drugem starostnem obdobju : diplomsko delo
Klara Časar, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili razvoj temeljnih gibalnih vzorcev predšolskih otrok v drugem starostnem obdobju. V teoretičnem delu smo raziskali temeljne gibalne vzorce ter njihov pomen za otroka, naravne oblike gibanj, grobo in fino motoriko otroka ter gibalni razvoj predšolskih otrok drugega starostnega obdobja. Prav tako smo primerjali temeljne gibalne vzorce med otroki in predstavili, kakšen vpliv ima gibalno/športna dejavnost na zdravje otroka ter kako okolje vpliva na otrokovo gibalno/športno dejavnost. V empiričnem delu smo ugotavljali razlike v temeljnih gibalnih vzorcih med različno starimi otroki, med spoloma ter med različno hranjenimi otroki. Raziskava je temeljila na vzorcu 154 otrok iz različnih vrtcev, starih od 3 do 6 let, ki so se razlikovali glede na starost, spol ter hranjenost. Ugotovili smo, da se med različno starimi otroki pojavljajo statistično značilne razlike v gibalnih nalogah, med tem ko med dečki in deklicami pri izvedbi večine gibalnih nalog ni bilo statistično značilnih razlik. Prav tako ni bilo statistično značilnih razlik pri gibalnih nalogah med različno hranjenimi otroki. Ugotovili smo, da je otroku treba v zgodnjem otroštvu zagotoviti čim več učenja, ki pozitivno vpliva na njegov nadaljnji razvoj, mu nuditi spodbude in mu zastavljali ustrezne izzive ter naloge ter tako pozitivno vplivati na njegov gibalni razvoj. Otroka moramo prav tako navajati na zdravo prehrano, saj je tudi ta ključnega pomena za njegov razvoj.
Ključne besede: temeljni gibalni vzorci, predšolski otroci, gibalni razvoj, gibalno/športna dejavnost, naravne oblike gibanja
Objavljeno v DKUM: 02.02.2024; Ogledov: 497; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (436,36 KB)

2.
Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci : diplomsko delo
Luka Marič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Razvijanje algebraičnega mišljenja v predšolskem obdobju z gibalnimi vzorci je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega dela in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili področji matematike in gibanja ter povezovanje teh področij. Podrobneje smo predstavili matematično vsebino vzorci, kako razvijamo algebraično mišljenje in izsledke raziskav, ki so bile usmerjene v proučevanje spoznavanja vzorcev pri predšolskih otrocih. V okviru praktičnega dela smo pripravili aktivnosti o gibalnih vzorcih, ki smo jih nato izvedli s predšolskimi otroki. Otroke smo pred in po izvedbi dejavnosti testirali in tako preverili njihovo predznanje o vzorcih in pridobljeno znanje. Rezultati so pokazali, da je že pred samo izvedbo dejavnosti večina otrok znala nadaljevati vzorec s kockami, po izvedeni dejavnosti z vzorci pa so vsi otroci uspešno nadaljevali vzorec. Napredek otrok je bil zaznan tudi pri ponovitvi in nadaljevanju gibalnega vzorca, največji napredek pa je bilo zaznati pri ustvarjanju gibalnega vzorca.
Ključne besede: Algebraično mišljenje, gibalni vzorci, predšolski otroci, algebra, predšolsko obdobje
Objavljeno v DKUM: 05.09.2023; Ogledov: 443; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

3.
Razlike v telesnih izmerah, gibalni učinkovitosti ter skladnosti gibalnega razvoja med mladimi odbojkaricami in atletinjami : magistrsko delo
Klaudija Klančnik, 2022, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, ali obstaja povezanost med enolično športno vadbo in skladnostjo telesnega razvoja, gibalno učinkovitostjo ter skladnostjo osnovnih gibalnih vzorcev pri odbojkaricah in atletinjah v obdobju mladostništva. V raziskavi je sodelovalo 20 športnic, starih 14 let, od tega 10 odbojkaric in 10 atletinj. Za raziskavo so bile uporabljene kavzalno-neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja, deskriptivna metoda in komparativna metoda. Za ugotavljanje razlik v telesnih razsežnostih, gibalni učinkovitosti in skladnosti osnovnih gibalnih vzorcev smo uporabili standardiziran antropometrični instrumentarij, Eurofit testno baterijo ter baterijo testov FMS. Za analizo rezultatov pa smo uporabili t-test in Mann-Whitney test. Rezultati kažejo, da so med odbojkaricami in atletinjami statistično značilne razlike le v posameznih testih telesnih izmer in gibalnih sposobnosti. Razlika se pojavi predvsem v teži in kožni gubi športnic ter v testu gibljivosti. Statistično značilnih razlik pa ni bilo zaznati v skladnosti osnovnih gibalnih vzorcev. Ugotavljamo, da enolična športna vadba pri mladih športnicah še ne ustvari razlik v izvedbi osnovnih gibalnih vzorcev.
Ključne besede: telesne razsežnosti, telesni fitnes, osnovni gibalni vzorci, neskladje, adolescentke
Objavljeno v DKUM: 25.05.2022; Ogledov: 662; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici