| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 107
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA STARŠEV PRI RAZVIJANJU GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V PODEŽELSKEM OKOLJU
Lidija Retuznik, 2010, diplomsko delo

Opis: Avtorica v diplomskem delu raziskuje vlogo staršev pri gibalnem razvoju otrok na podeželju. V teoretičnem delu je predstavila telesni in gibalni razvoj, pomen gibalnih dejavnosti za otrokov celostni razvoj, vpliv okolja na otrokov razvoj in možnosti za gibalne dejavnosti otrok na podeželju. V empiričnem delu je predstavila rezultate zbranih anket, ki ga je izpolnilo 139 staršev otrok starih od 2 do 6 let iz vrtcev Zg. Ložnica, Oplotnica, Makole in Poljčane. Ugotavlja, da starši namenijo dovolj časa za gibalni razvoj svojih otrok. Najbolj so športno aktivni otroci staršev s srednješolsko izobrazbo. Ugotavlja tudi, da se starši zavedajo pomena športne aktivnosti otrok, vendar imajo premalo časa, da bi bili več športno aktivni s svojimi otroki. Starši menijo, da če bi imeli več možnosti za gibalne dejavnosti na podeželju, bi se več ukvarjali s športnimi aktivnostmi skupaj s svojimi otroki. Najbolj so starši športno aktivni skupaj s svojimi otroki starimi od 3 do 5 let.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, vloga staršev, šport.
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 160; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (428,68 KB)

2.
Primerjava mišične moči in aerobno - anaerobne vzdržljivosti dijakov in dijakinj iz gorenjske regije leta 1991 in 2018
Svetlana Stjepanović, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave diplomskega dela je bil ugotoviti primerjavo sekularnih trendov mišične moči in aerobno-anaerobne vzdržljivosti dijakov in dijakinj generacij 1991 in 2018 iz gorenjske regije. Podatke smo pridobili na fakulteti za šport in jih uredili s specializiranim programom za statistične analize – SPSS programom. Z raziskavo želimo predstaviti razlike v gibalnih sposobnostih med dijaki in dijakinjami, saj menimo, da bodo tako športni trenerji kot tudi športni pedagogi presenečeni nad rezultati, in upamo, da jim bomo z našo raziskavo pomagali pri njihovem delu. Prav tako pa upamo, da bo naše diplomsko delo prišlo v roke staršev, ki bi jim radi odprli oči in razširili znanje o pomenu športne aktivnosti in neaktivnosti. S športom se ukvarjamo že od malih nog, zato smo z veseljem raziskovali, kako so se določene stvari pri dijakih in dijakinjah skozi različne parametre športnovzgojnega kartona spremenile v dokaj dolgem časovnem obdobju.
Ključne besede: šport, športnovzgojni karton, gibalne sposobnosti.
Objavljeno: 21.01.2021; Ogledov: 140; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

3.
Glasba in gibanje: razvoj ritmičnih sposobnosti predšolskih otrok v vrtcih montessori
Maruša Mavrič, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo obravnavali področje razvoja glasbenih sposobnosti s poudarkom na ritmičnih sposobnostih v povezavi z glasbenimi dejavnostmi in izhodiščem pedagoškega koncepta montessori. Želeli smo proučiti učinek glasbeno-gibalnih dejavnosti po konceptu pedagogike montessori na razvoj glasbenih sposobnosti predšolskih otrok iz vrtca montessori. Na podlagi relevantne literature s področja gibanja ob glasbi po konceptu pedagogike montessori smo oblikovali dva eksperimentalna programa. Zanimalo nas je, kakšen bo učinek teh programov in ali bodo otroci teh dveh eksperimentalnih skupin bolje razvili ritmične sposobnosti kot kontrolna skupina ter kakšne bodo razlike med napredki skupin. Uporabili smo neslučajnostni namenski vzorec 59 predšolskih otrok druge starostne skupine iz treh enot vrtca montessori iz osrednjeslovenske regije ter za potrebe raziskave prilagodili tri teste ritmičnih sposobnosti, ki smo jih povzeli po že oblikovanih testih. Najprej smo s testiranjem razvitosti ritmičnih sposobnosti v začetnem stanju ugotovili, da med skupinami ni statistično pomembnih razlik, nato sta obe eksperimentalni skupini tri mesece po trikrat tedensko izvajali eksperimentalna programa. Po koncu eksperimenta smo ponovili testiranje in zaznali statistično pomembne razlike med skupinami v razvitosti ritmičnih sposobnosti. Izvajanje obeh eksperimentalnih programov je imelo pozitiven učinek na razvoj ritmičnih sposobnosti predšolskih otrok; največji učinek smo opazili pri eksperimentalni skupini 1, pri kontrolni skupini pa učinka neaktivnosti nismo zaznali.
Ključne besede: glasbene sposobnosti, ritmične sposobnosti, glasbeno-gibalne dejavnosti, pedagogika montessori
Objavljeno: 28.07.2020; Ogledov: 263; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

4.
Analiza povezanosti izobrazbe staršev z gibalno učinkovitostjo dečkov v obdobju poznega otroštva
Primož Mlinarič, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen naše raziskave je bil ugotoviti, ali izobrazba katerega od staršev, ki je hkrati tudi dober pokazatelj socialno-ekonomskega položaja družine, pojasnjuje razlike v gibalni učinkovitosti dečkov v obdobju poznega otroštva. V raziskavo je bilo vključenih 185 dečkov, ki so v času meritev obiskovali četrti, peti in šesti razred različnih osnovnih šol in so bili stari devet, deset in enajst let. Meritve so potekale na OŠ Podčetrtek, OŠ Rogaška Slatina, OŠ Lovrenc na Pohorju, OŠ Starše, OŠ Toneta Čufarja Maribor, OŠ Franc Rozman Stane Maribor, OŠ Šentilj in OŠ Mala Nedelja. Rezultate gibalnih sposobnosti otrok smo pridobili s pomočjo testne baterije EUROFIT, s katero smo izmerili koordinacijo telesa, hitrost teka, hitrost alternativnih gibov, gibljivost, vzdržljivost, eksplozivno moč, repetitivno moč ter ravnotežje. Podatke o stopnji izobrazbe staršev in socialnem položaju družine smo pridobili z anketnim vprašalnikom o športni dejavnosti, socialnem statusu in izobrazbi, ki so ga izpolnili starši. Zbrane podatke smo obdelali z računalniškim programom SPSS Statistic 21.00 za Windows. Velikost vpliva izobrazbe staršev na gibalno učinkovitost dečkov smo ugotavljali z uporabo statistične metode - regresijske analize. Rezultati so pokazali, da izobrazba očeta in mame pomembno vpliva na gibalno učinkovitost dečkov. Dečki bolj izobraženih staršev so bolj gibalno učinkoviti kot njihovi vrstniki staršev, ki imajo nižjo stopnjo izobrazbe.  
Ključne besede: gibalne sposobnosti, gibalna učinkovitost, izobrazba staršev, socialno-ekonomski položaj
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 418; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Vadba v predšolskem obdobju
Urška Zorman, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Vadba v predšolskem obdobju smo izvedli gibalne teste pri predšolskih otrocih, ki so obiskovali vadbo Veselih žogic. Želeli smo ugotoviti, katere gibalne sposobnosti so v tem obdobju bolj razvite in katere manj. Poleg tega smo želeli ugotoviti, če obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih med dečki in deklicami. V raziskavo je bilo vključenih 25 otrok med 4. in 6. letom starosti. Od tega je bilo 13 deklic in 12 dečkov. Izvedli smo šest gibalnih testov, s katerimi smo merili vzdržljivostno in eksplozivno moč, koordinacijo, ravnotežje, gibljivost in natančnost. Rezultate smo analizirali s programom SPSS in Excel. S pridobljenimi podatki smo hipotezo 1 potrdili, otroci so dosegali boljše rezultate pri testih gibljivosti, vzdržljivostni moči, eksplozivni moči in koordinaciji. Slabše razvite sposobnosti so imeli v ravnotežju in natančnosti. Hipoteze 2, 3 in 4, da obstajajo razlike med dečki in deklicami v moči (vzdržljivostna moč nog in eksplozivna moč nog), gibljivosti in agilnosti pa smo morali zavreči, vsi t-testi so pokazali, da ni statistično značilnih razlik med spoloma. Hipotezo 5, da bodo naši vadeči dosegali boljše rezultate v gibljivosti in slabše v ravnotežju, smo lahko potrdili. Med vsemi testi jim je največ težav delal test »Flamingo« in test zadevanja tarče. Na splošno smo bili s pridobljenimi rezultati zadovoljni.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, gibalni testi, razlike med dečki in deklicami
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 598; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
Gibalni testi kot merilo fizične pripravljenosti poklicnih gasilcev v Sloveniji
Blaž Jesenek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem raziskoval in testiral fizično pripravljenost poklicnih gasilcev v Sloveniji. Najprej sem opisal delo in poklic gasilca. Osredotočil sem se na gibalne sposobnosti, saj se v vsakdanjiku gasilca izkazujejo kot najpomembnejše za kvaliteto njihovega dela ter preprečevanje poškodb tako na intervenciji kot v zavodu. Ker se poklicne enote razlikujejo, sem se pozanimal o delovanju vseh 14 enot in zbral podatke o možnosti fizične aktivnosti v službenem času, vodeni vadbi ter ali je ta obvezna. Zbral sem tudi fotografije telovadnih prostorov, ki so jim na voljo. Zanimalo me je, ali se izvajajo vsakoletni gibalni testi, s katerimi preverijo upad ali napredek fizične pripravljenost zaposlenih gasilcev. Glede na opremo in gibalne sposobnosti, ki so potrebne za opravljanje poklica gasilca, sem sestavil primer enostavnega gibalnega testa, sestavljenega iz vaj, ki testirajo posebej izpostavljene gibalne sposobnosti. Test sem uporabil na 45 gasilcih Poklicne gasilske enote Celje. Gibalni test je sestavljen iz dveh delov. Prvi se navezuje na gasilsko stroko in se lahko izvaja v enoti Izobraževalnega centra za zaščito in reševanje Pekre v Mariboru in na Igu pri Ljubljani. Drugi del se lahko izvaja znotraj vsake enote ter je sestavljen iz šestih vaj, ki nam prikažejo hitrost in vzdržljivost poklicnega gasilca, moč mišic zgornjih okončin, moč mišic spodnjih okončin, moč mišic trupa, gibljivost in zmožnost ravnotežja. Na podlagi pridobljenih podatkov sem opredelil starostne skupine in izdelal kriterije, na podlagi katerih se rezultat vsake vaje oceni z oceno od 1 do 5. Tako pridobljena povprečna ocena nam prikaže fizično pripravljenost poklicnega gasilca. Na primeru Poklicne gasilske enote Celje se je gibalni test, ki je rezultat naloge, izkazal kot izvedljiv in primeren. Skupna povprečna ocena 3,24 kaže na dobro stanje fizične pripravljenosti testiranih poklicnih gasilcev, pri čemer pa smo opazili najizrazitejše primanjkljaje pri preizkušanju moči mišic rok in gibljivosti. Diplomsko delo povzema trenutno stanje skrbi za fizično pripravljenost poklicnih gasilcev in ponuja predlog za načrtovanje enotnega rednega testiranja psihofizičnih sposobnosti poklicnih gasilcev, ki bi omogočalo spremljanje stanja in napredka posameznikov. Na podlagi preverjenega stanja pa je moč načrtovati usmerjeno vadbo za vzdrževanje oz. izboljšanje napredka.
Ključne besede: poklicni gasilec, fizična pripravljenost, gibalni testi, fizična aktivnost, gibalne sposobnosti
Objavljeno: 18.11.2019; Ogledov: 491; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

7.
Povezanost aerobne vzdržljivosti in telesne samopodobe pri dečkih starih od 10 do 12 let
Ivo Perko, 2019, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bilo ugotoviti ali obstaja povezanost med aerobno vzdržljivostjo in telesno samopodobo pri dečkih starih od 10-12 let. V raziskavi je sodelovalo 218 otrok 2. triletja osnovnih šol Severovzhodnega dela Slovenije. Meritve so potekale na OŠ Franca Rozmana Staneta in OŠ Toneta Čufarja v Mariboru ter na OŠ Mala Nedelja, OŠ Šentilj, OŠ Podčetrtek, OŠ Lovrenc na Pohorju, OŠ Starše in OŠ Rogaška Slatina. Meritve aerobne vzdržljivosti so bile izmerjene s pomočjo Beep testa, podatke o telesni samopodobi dečkov starih od 10-12 let, pa smo dobili s pomočjo anketnih vprašalnikov, katere smo razdelili med učence v razredu. Starši otrok so bili s tem seznanjeni in so testiranje s podpisom tudi dovolili. Za preverjanje razlik med skupinami nizko, srednje in visoko vzdržljivih merjencev v parametrih telesne samopodobe, smo uporabili enosmerno analizo variance (ANOVA). Rezultati so pokazali, da dečki z nizko aerobno vzdržljivostjo vrednotijo precej nižje telesno samopodobo, kot tisti dečki, ki so visoko aerobno vzdržljivi. Prav tako vrednotijo nižje telesno samopodobo dečki s srednjo ravnjo vzdržljivosti, kot dečki z visoko ravnjo vzdržljivosti. Obstajajo tudi statistično značilne razlike med srednje in visoko vzdržljivimi dečki, kjer prav tako vrednotijo višje telesno samopodobo visoko vzdržljivi dečki. Ugotavljamo, da obstajajo statistično značilne razlike tudi v dojemanju splošne samopodobe, vzdržljivosti, športnih kompetenc, telesnega videza, ki so pomembni parametri telesne samopodobe. Najvišje vrednotijo vzdržljivost, športne kompetence, telesni videz in splošno samopodobo visoko vzdržljivi dečki. Le pri kategoriji vrednotenja telesne moči ne obstajajo statistično značilne razlike med skupinami merjencev z nizko, srednje in visoko vzdržljivostjo, saj so jo vsi merjenci ovrednotili zelo podobno. Iz rezultatov lahko torej razberemo, da je aerobna vzdržljivost močno povezana s telesno samopodobo merjencev, saj imajo višjo samopodobo prav tisti merjenci z višjo vzdržljivostjo.
Ključne besede: tek na intervale, samospoštovanje, vrstniki, gibalne sposobnosti
Objavljeno: 08.11.2019; Ogledov: 438; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (950,40 KB)

8.
Primerjava biomehanskih karakteristik skeletnih mišic med vrhunskimi in rekreativnimi alpskimi smučarji
Jure Urbanc, 2019, diplomsko delo

Opis: Alpsko smučanje že dolgo velja za slovenski nacionalni šport. Smučajo mladi in manj mladi, profesionalci in rekreativci. Seveda so se smučarska oprema, tehnika in način smučanja z leti spreminjali in spreminjali so se tudi trend in vrste poškodb. Prav zaradi tega smo se odločili, da bomo v diplomski nalogi ugotavljali razlike v biomehanskih karakteristikah skeletnih mišic med vrhunskimi in rekreativnimi alpskimi smučarji. Osredotočili smo se na discipline alpskega smučanja, zato smo podrobneje preučili njihovo tekmovalno tehniko ter razčlenili različne faze smučarskega zavoja. Za lažje razumevanje smo predstavili tehnične značilnosti in pomen smuči in ostale opreme ter discipline, v katerih tekmujejo alpski smučarji. Vsak šport temelji na načinu športne vadbe in tudi preventive, zato smo ob opisu gibalnih in funkcionalnih sposobnosti poudarili tudi pomen športne diagnostike. V zaključku teoretičnega dela smo predstavili sodobno diagnostično metodo za spremljanje značilnosti skeletnih mišic - tenziomiografijo (TMG) in natančno interpretirali njeno uporabo ter izmerjene rezultate – parametre. Vse to smo uporabili v raziskovalnem delu naloge. Raziskovalni del je jedro te diplomske naloge. Podatke, ki smo jih pridobili z metodo TMG, smo obdelali s programom SPSS. Raziskava nam je pokazala ključne razlike med vzorcema skeletnih mišic pri vrhunskih in rekreativnih alpskih smučarjih in s tem podkrepila ugotovitve o vzrokih za nastanek poškodb in o načinih za njihovo preprečitev.
Ključne besede: alpsko smučanje, tehnika smučanja, smučarska oprema, gibalne in funkcionalne sposobnosti, poškodbe, tenziomiografija
Objavljeno: 18.09.2019; Ogledov: 447; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (736,13 KB)

9.
Naravne oblike gibanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Špela Mestnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela, z naslovom Naravne oblike gibanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, je bil preučiti pomen naravnih oblik gibanja in pripraviti zglede učnih priprav za poučevanje naravnih oblik gibanja v 1., 2. in 3. razredu devetletne osnovne šole. V teoretičnem delu magistrskega dela sta opisana šport in športna vzgoja v šoli. Sledi predstavitev biološkega, čustvenega, socialnega in gibalnega razvoja otroka ter gibalnih sposobnosti. Gibalna aktivnost pozitivno vpliva na telesni, socialni in čustveni razvoj. V magistrskemu delu smo se osredotočili na naravne oblike gibanja, kamor prištevamo bazične gibalne strukture, in sicer tek, skok, met ... Poleg posameznih naravnih oblik gibanja so predstavljene tudi elementarne igre. Izbira igre, ki vključuje elementarne oblike človekovega gibanja, je pomembna, saj lahko z njo uresničujemo cilje vadbene enote. Praktični del temelji na učnih pripravah za hojo in tek, skoke, mete, dviganje in nošenje, plezanje in padce, plazenje in lazenje ter potiskanja in vlečenja. Aktivnosti v okviru učnih priprav so ciljno usmerjene, zabavne in raznovrstne. Učne priprave so zastavljene in napisane tako, da učenca metodično vodijo do usvojitve posameznih naravnih oblik gibanja, ob tem pa se zabavajo in razvijajo pozitiven odnos do športa. Med izdelanimi učnimi pripravami smo izpeljali naslednje tri: skoki, plezanje in padci ter plazenje in lazenje. Izvajane učne priprave smo ovrednotili s samoanalizo. Večina otrok je edine organizirane športne aktivnosti deležna v šolah, a kljub temu da se ta izvaja v celoti, ne zadovolji otrokovih potreb, zato je zelo pomembna kakovost. Vsebina magistrskega dela bo lahko v pomoč učiteljem razrednega pouka, ki bodo z ustreznimi gibalnimi dejavnostmi pri otrocih razvijali spoznavne, gibalne in čustvene sposobnosti ter lastnosti. Prav tako zajema korekten nabor idej za smiselno poučevanje naravnih oblik, kjer učenci pridobivajo novo in nadgrajujejo že obstoječe znanje.
Ključne besede: prva triada, naravne oblike gibanja, gibalni razvoj otroka, gibalne sposobnosti, učne priprave
Objavljeno: 29.08.2019; Ogledov: 1698; Prenosov: 517
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

10.
Primerjava gibalne učinkovitosti športno aktivnih in športno neaktivnih študentov ocenjenih z metodo FMS
Urška Rebernak, 2019, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstaja povezanost med športno aktivnostjo študentov in skladnostjo oziroma neskladnostjo v moči in gibljivosti mišic trupa in okončin, izmerjeno s pomočjo metode FMS (Functional Movement Screen). V raziskavo je bilo vključenih 80 študentk Pedagoške fakultete v Mariboru, starih med 20 in 24 let. S pomočjo ankete smo študentke uvrstili med športno aktivne (športno aktivne več kot 30/min dan) in športno neaktivne (športno aktivne manj kot 30 min/dan). Študentke so bile testirane s pomočjo metode FMS. Za statistično obdelavo podatkov je bil uporabljen računalniški program SPSS 20.0 za Windows. Z neparametričnim Mann-Whitney preiskusom za neodvisne vzorce smo ugotavljali statistično značilnost razlik v povprečjih rangov dveh skupin. Stopnja zaupanja pri vseh testih je bila 95 %. Rezutltati so pokazali, da v izvedbah FMS testov med skupinama športno aktivnih in športno neaktivnih študentk obstajajo razlike. Med športno aktivnostjo študentk in skladnostjo oziroma neskladnostjo v moči in gibljivosti mišic trupa in okončin, obstaja povezanost. Športno aktivne študentke pri testnih nalogah dosegajo višje ocene, kot športno neaktivne študentke, vendar pa je pri športno aktivnih študentkah zaznati neskladja v mnogo večji meri kot pri športno neaktivnih študentkah. Neskladja se pojavljajo pri testnih nalogah PRESTOP OVIRE z desno nogo in PRESTOP OVIRE z levo nogo, IZPADNI KORAK z levo nogo in IZPADNI KORAK z desno nogo, ZAROČENJE z levo roko in ZAROČENJE z desno roko, DVIG IZTEGNJENE NOGE z levo nogo in DVIG IZTEGNJENE NOGE z desno nogo, DVIG NOGE IN ROKE V OPORI KLEČNO z levo dvignjeno roko in DVIG NOGE IN ROKE V OPORI KLEČNO z desno dvignjeno roko. Gibalne sposobnosti se torej s primerno organizirano, vodeno in posamezniku prilagojeno športno aktivnostjo ali prostočasno vadbo lahko dodatno razvijajo. Športno neaktivni posamezniki imajo slabše razvite obe polovici telesa, med tem ko imajo športno aktivni posamezniki eno polovico telesa bolje razvito. Enolična športna aktivnost torej ne prispeva k skladnemu razvoju gibalnih sposobnosti, zato bi morala biti športna aktivnost otrok, mladostnikov, odraslih, raznolika in raznovrstna ter pravilno načrtovana.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, motorične sposobnosti, gibalna dejavnost, skladnost
Objavljeno: 29.08.2019; Ogledov: 471; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici