| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 121
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole : magistrsko delo
Liza Klajnšek, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole smo raziskovali vpliv vsakodnevnega vključevanja gibalnih iger v učni proces na spominske sposobnosti učencev. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 40 učencev drugega razreda, razdeljenih v eksperimentalno in kontrolno skupino. Eksperimentalna skupina je vsakodnevno sodelovala v gibalnih igrah pri različnih predmetih, kontrolna skupina pa je sledila običajnemu delu brez vključevanja dodatnih gibalnih iger v učni proces. Rezultati raziskave so pokazali, da so se spominske sposobnosti eksperimentalne skupine po intervenciji izboljšale, medtem ko so se sposobnosti kontrolne skupine poslabšale. Največji napredek so pokazale deklice, ki so bile pred intervencijo manj telesno aktivne, medtem ko pri dečkih ni bilo opaziti pomembnega napredka. Gibalne igre so imele pozitiven vpliv na motivacijo, pozornost in koncentracijo učencev, kar je prispevalo k lažjemu delu in boljšim rezultatom v učnem procesu. Izvedena intervencija potrjuje pomembnost vključevanja gibanja v učni proces za celostni razvoj otrok, še posebej tistih, ki sicer niso telesno dovolj aktivni. Ključne ugotovitve poudarjajo, da gibanje izboljšuje spominske sposobnosti in prispeva k boljšemu učnemu uspehu, hkrati pa krepi telesno in duševno zdravje otrok.
Ključne besede: kognitivni razvoj, spominske sposobnosti, gibanje, gibalne igre
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

2.
Pomen kegljanja za razvoj gibalnih sposobnosti otrok v 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Timi Jurančič, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali je kegljanje povezano z razvojem gibalnih sposobnosti otrok. V raziskavi so sodelovali učenci 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja različnih osnovnih šol ter kegljaških klubov po celotni Sloveniji. V raziskavo je bilo zajetih 100 otrok starih od 9 -12 let od tega 48 kegljačev (25 fantov, 23 deklet) in 52 nekegljačev (29 fantov, 23 deklet). Merili smo naslednje gibalne sposobnosti: moč, koordinacija, ravnotežje, gibljivost, hitrost in vzdržljivost. Vse gibalne sposobnosti smo merili v okviru športno vzgojnega kartona. Podatke smo obdelali v programu SPSS in s pomočjo t-preizkusa ugotavljali, ali obstajajo statistično pomembne razlike. Primerjava med skupinama kegljačev in nekegljačev je pokazala, da so kegljači boljše in statistično pomembnejše rezultate dosegali pri testih predklona, stanja na T-klopci, dvigovanju trupa, teka na 600 m in vese v zgibi. Med skupinama kegljačic in ne kegljačic so rezultati pokazali, da so kegljačice boljše in statistično pomembne rezultate dosegajo pri testih dotikanja plošče z roko, skoku v daljino, premagovanju ovir nazaj, dvigovanju trupa, vese v zgibi in stanju na T-klopci. Pri testih hitrosti (T60) med skupinama tako fantov kot deklet ni statistično pomembnih razlik. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko sklepamo, da je kegljanje povezano z razvojem gibalnih sposobnosti.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, kegljanje, otroci
Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 48; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

3.
Primerjava gibalnih sposobnosti otrok mestnih in podeželskih območij Spodnjega Podravja : magistrsko delo
Vita Toličič, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike med gibalnimi sposobnostmi otrok mestnih in podeželskih šol. V raziskavo je bilo vključenih 1.718 učencev, od tega 621 iz mestnih in 1.097 iz podeželskih šol Spodnjega Podravja. Gibalne sposobnosti otrok smo primerjali na temelju rezultatov meritev za športnovzgojni karton, ki smo jih obdelali s statistično analitičnim orodjem SPSS. Najprej smo izračunali osnovne statistične kazalnike, nato pa na osnovi rezultatov t-preizkusa ugotavljali prisotnost statistično pomembnih razlik na ravni tveganja p < 0,05. Ugotovili smo, da med gibalnimi sposobnostmi učencev mestnih in podeželskih šol obstajajo določene razlike, vendar vse niso statistično značilne. Rezultati merskih nalog vzdržljivosti v moči kažejo, da se statistično pomembne razlike pojavljajo le v merski nalogi vesa v zgibi, kjer so bile uspešnejše prvošolke podeželskih šol. Na testih hitrosti so prvo- (T60) in drugošolke (DPR) podeželskih šol dosegle signifikantno boljše rezultate od njihovih vrstnic iz mesta. V merski nalogi gibljivosti (PRE) so prvošolci iz mestnih šol dosegli statistično pomembno boljše rezultate, medtem ko pri ostalih merskih nalogah med učenci ni bilo opaznih razlik. Ugotovljeno je bilo prav tako, da obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih glede na spol, vendar te razlike niso enotne za vse gibalne sposobnosti, in da se razlike s starostjo ne povečujejo dosledno.
Ključne besede: otrok, gibalne sposobnosti, športnovzgojni karton, mesto, podeželje
Objavljeno v DKUM: 30.08.2024; Ogledov: 119; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (715,73 KB)

4.
Kondicijska priprava nogometašev z vključevanjem crossfit vadbe : diplomsko delo
Luka Brzin, 2024, diplomsko delo

Opis: Nogometna priprava je ključna sestavina treninga za nogometaše, saj jim omogoča izboljšanje hitrosti, moči, vzdržljivosti in splošne telesne pripravljenosti. Crossfit vadba, ki vključuje različne funkcionalne gibe, je postala priljubljena kot metoda treninga za nogometaše zaradi svoje sposobnosti izboljšanja splošne telesne pripravljenosti in športne uspešnosti. Izvajanje crossfit vadbe pri pripravi nogometašev lahko zagotovi celovitejši in zahtevnejši pristop k treningu. Treningi vključujejo gibe, kot so počepi, mrtvi dvigi in skoki v višino, ki lahko pomagajo izboljšati moč in silovitost igralca, hkrati pa vključujejo tudi trening vzdržljivosti z visoko intenzivnim intervalnim treningom (VIIT). Z vključevanjem crossfit vadbe v programe za pripravo nogometašev lahko igralci izboljšajo splošno raven telesne pripravljenosti, povečajo moč in hitrost ter zmanjšajo tveganje za poškodbe. Poleg tega lahko treningi crossfita igralcem pomagajo razviti psihično trdnost in odpornost, ki sta ključni lastnosti za uspeh v nogometu. Vendar je treba opozoriti, da je treba crossfit vadbo pri nogometni pripravi izvajati previdno in pod vodstvom usposobljenega trenerja. Poudariti je treba pravilno obliko in tehniko, da bi preprečili poškodbe in zagotovili, da bo športnik v celoti izkoristil prednosti vadbe.
Ključne besede: crossfit, nogomet, gibalne sposobnosti, kondicijska priprava
Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 140; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

5.
Program vadbe za izboljšanje gibalnih sposobnosti deklet v športni gimnastiki
Patricija Jug, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem želela s pomočjo ustreznih testov preveriti, koliko dekleta, ki trenirajo športno gimnastiko v Športnem društvu Studenci, napredujejo v razvoju motoričnih sposobnosti v času po prvem zaprtju države. V raziskavi je sodelovalo 27 deklet, ki tekmujejo v štirih starostnih kategorijah: mlajše deklice, starejše deklice, kadetinje in mladinke. Dekleta so program vaj izvajala tri mesece, od dva do trikrat tedensko, 20 minut v sklopu splošnega ogrevanja. Program vaj se je vsak mesec spremenil glede na napredek posamezne skupine deklet. Meritve so se opravile štirikrat – prvič takoj po vrnitvi v športno dvorano in po vsakem mesecu vadbe. Meritve so bile opravljene v Športnem društvu Studenci Maribor. Spremljani so bili naslednji parametri: tek na 20 metrov, skok v daljino z mesta, vesa v zgibi, dvigovanje nog na letveniku, gibljivost v kolčnem sklepu in premagovanje poligona nazaj. Cilji so bili ugotoviti, ali bo viden napredek od prvega do četrtega testiranja, v kateri starostni skupini bo napredek največji in pri kateri gibalni sposobnosti bodo dekleta najbolj napredovala. Meritve so pokazale napredek pri skoraj vseh testiranih parametrih pri večini tekmovalk. Diplomsko delo je razdeljeno v teoretični del, ki zajema teorijo gimnastike in njeno zgodovino, v empiričnem delu pa so predstavljene meritve gibalnih sposobnosti ter potrjene in ovržene hipoteze.
Ključne besede: gimnastika, trimesečni program, gibalne sposobnosti, otroci, dekleta
Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 245; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1007,42 KB)

6.
Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka : diplomsko delo
Teja Mulec, 2023, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu z naslovom Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka je bil namen raziskati, kako gibanje v naravi vpliva na gibalni razvoj otroka. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen gibanja za otroka, gibalni razvoj otroka na splošno in v drugem starostnem obdobju, dejavniki, ki vplivajo na otrokov gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, gibanje v naravi in gibalne dejavnosti v naravi v zimskem in poletnem letnem času. Izvedena je bila empirična raziskava, v kateri je sodelovalo 68 staršev otrok, starih 5-6 let. Pri zbiranju podatkov je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Podatki so bili zbrani s pomočjo kvantitativne tehnike. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da imajo starši pozitivno mnenje o pomenu in vplivu gibalnih/športnih aktivnosti v naravi na gibalni razvoj otrok.
Ključne besede: gibanje, narava, gibalni razvoj, predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalne dejavnosti v naravi
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 617; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

7.
Spremljanje razvoja koordinacije 5 do 6 let starih otrok : diplomsko delo
Klara Nahberger, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Spremljanje razvoja koordinacije 5 do 6 let starih otrok je v sklopu teoretičnega dela predstavljen motorični razvoj in razvoj gibalnih sposobnosti glede na spol. Predstavljena sta tudi koordinacija in test KTK. V empiričnem delu smo s testom KTK spremljali razvoj koordinacije otrok starih 5-6 let v obdobju 6 mesecev. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok so predstavljali otroci stari 5-6 let vrtca Najdihojca Hajdina. Otroke smo testirali dvakrat, in sicer prvič v novembru 2022 in drugič v aprilu 2023. Namen diplomskega dela je bil spremljati razvoj koordinacije otrok starih 5-6 let. Diplomsko delo je sledilo zastavljenemu cilju, ugotoviti, ali na področju koordinacije obstaja razlika med deklicami in dečki v starosti 5-6 let, in koliko se je v obdobju šestih mesecev pri otrocih v starosti 5-6 let razvila koordinacija. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo t-testa za neodvisne vzorce ugotovili, da so imeli dečki boljše rezultate na področju koordinacije tako na inicialnem in finalnem testiranju. S pomočjo t-testa za odvisne vzorce pa smo ugotovili, da se je koordinacija pri deklicah izboljšala, pri dečkih pa poslabšala po obdobju šestih mesecev.
Ključne besede: Razvoj koordinacije, test KTK, motorični razvoj, gibalne sposobnosti
Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 453; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

8.
Pomen strnjene vadbe za razvoj osnovnih košarkarskih spretnosti in teoretičnih znanj v četrtem razredu osnovne šole : magistrsko delo
Nika Brišnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V naši raziskavi je bil glavni cilj pripraviti program strnjene vadbe osnovnih košarkarskih prvin, ga izvesti z učenci četrtega razreda ter evalvirati njihovo teoretično in praktično znanje pred izvedbo, takoj po koncu in tri mesece po izvedeni strnjeni vadbi. V raziskavo je bilo vključenih 12 učencev četrtega razreda Osnovne šole Vransko Tabor. Izvedli smo program strnjene vadbe, ki se je izvajal dvakrat tedensko po eno šolsko uro z učenci, ki izven rednega šolskega programa ne trenirajo košarke. Pred, takoj po koncu in tri mesece po zaključku programa smo evalvirali učenčevo teoretično in praktično znanje o osnovnih košarkarskih prvinah. Teoretično znanje smo preverili s pomočjo vprašalnika, praktično znanje pa smo preverili s pomočjo vnaprej napisanih kriterijev in opazovanja. Na podlagi izvedbe smo učence razvrstili v tri kategorije, in sicer slabo, srednje ali odlično. Pridobljene rezultate smo obdelali s statističnim programom IBM SPSS Statistics, kjer smo uporabili Friedmanov preizkus in Wilcoxonov post hoc test. Rezultati so pokazali, da se je teoretično in praktično znanje izvajanja osnovnih košarkarskih prvin, natančneje vodenje žoge, soročna podaja in met na koš, pri merjencih statistično pomembno izboljšalo takoj po koncu izvajanja programa in se je ohranilo tudi tri mesece po zaključku programa.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, mala košarka, učenci, športna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 15.06.2023; Ogledov: 507; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

9.
Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok : diplomsko delo
Katja Ovčar, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok smo v okviru teoretičnega dela predstavili posamezne gibalne sposobnosti, kako lahko vplivamo na njihov razvoj ter sam program Mali sonček in njegove stopnje. Namen diplomskega dela z naslovom Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok je bilo raziskati, ali vsebine, ki se izvajajo v okviru programa Mali sonček, vplivajo na razvoj gibalnih sposobnosti pri otrocih. Cilj pa je bil ugotoviti, kako razvite so gibalne sposobnosti otrok, vključenih v program Mali sonček, in otrok, ki v program niso vključeni. V okviru diplomskega dela smo izvedli empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 15 otrok iz dveh vrtcev, vrtca Velenje in vrtca Pernica, v starosti od 4 do 6 let. Otroke smo testirali dvakrat v obdobju 5 mesecev z 10 motoričnimi testi. Sodelovali pa sta tudi vzgojiteljici obeh skupin otrok, s katerimi smo izvedli krajši intervju, ki je vseboval 6 vprašanj. Rezultati so pokazali, da so otroci iz vrtca Velenje pri večini testov dosegli boljše rezultate kot otroci iz vrtca Pernica. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili tudi, da sam program Mali sonček ne vpliva veliko na razvitost vseh gibalnih sposobnostih pri otrocih.
Ključne besede: program Mali sonček, gibalne sposobnosti, predšolski otrok, intervju, motorični testi
Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 785; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

10.
Motorični park za spodbujanje gibalnega razvoja otrok : magistrsko delo
Nina Fanedl, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil predstaviti vpliv motoričnega parka na gibalne sposobnosti otrok ter opraviti analizo motoričnih parkov po Evropi in v Sloveniji. Ker menimo, da mora privlačen in sodoben park postavljati nove standarde tako v kvaliteti kot tudi kvantiteti ter sprožati ustrezne večdimenzionalne prilagoditve med uporabniki, kar motorični park zagotovo jih, smo pripravili predlog motoričnega parka, katerega osrednji koncept je, z različnimi vadbenimi napravami in postajami, spodbuditi gibalno aktivnost otrok in mladostnikov, vzbuditi dobro fizično in psihično počutje, zadovoljstvo, ozaveščenost o vadbi ter pomena zavedanja aktivnega življenjskega sloga za zdravje. Gre za stimulativno gibalno okolje, za spodbujanje motorične in športno-specifične gibalne sposobnosti. Motorični park vključuje pet področij treninga: koordinacijo, moč, hitrost, vzdržljivost, ravnotežje, natančnost in gibljivost. Ker lahko vsak uporabnik prilagodi način vadbe, je namenjen vsem starostnim in interesnim skupinam. Eden glavnih ciljev motoričnega parka je, preko športne aktivnosti, usposobiti posameznika za opazovanje in raziskovanje narave ter kulturne dediščine v kraju, kjer se športna aktivnost odvija, zato smo v zavedanju odgovornosti za vzdržen in trajnostni razvoj, posebno pozornost namenili trajnostnemu vidiku motoričnega parka kot okolja vzgoje za trajnostni razvoj. Navedeno kaže na številne prednosti, ki jih tak park prinaša v naša življenja in življenja prihodnjih generacij.
Ključne besede: Gibalni razvoj, gibalna aktivnost, gibalne sposobnosti, motorični park, večgeneracijski park, trajnostni razvoj.
Objavljeno v DKUM: 05.05.2023; Ogledov: 671; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici