SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 46
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
GIBALNI MOTIV VZGOJITELJIC IN NJEGOV VPLIV NA OTROKE V VRTCU
Mojca Rostohar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Gibalni motiv vzgojiteljic in njegov vpliv na otroke v vrtcu smo želeli z rezultati ankete ugotoviti, kakšen je gibalni motiv vzgojiteljic v njihovem prostem času in ali ta vpliva na količino načrtovanih gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu. V teoretičnem delu smo predstavili športno aktivnost odraslih v prostem času, športno/gibalno aktivnost pri otrocih in motivacijo za športno aktivnost odraslih in otrok. V empiričnem delu smo ugotovili, kako pogosto, kdaj, koliko časa, kje in zakaj so vzgojiteljice gibalno/športno ne/aktivne v svojem prostem času, kako pogosto in kje izvajajo gibalne/športne dejavnosti in kako zanje motivirajo otroke v vrtcu, ali gibalni motiv vzgojiteljic vpliva na njihovo delo z otroki na gibalnem/športnem področju. Za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili vzgojiteljicam v 5 krajih v Sloveniji (Ljubljana, Maribor, Kranj, Izola in Krško). Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da se vzgojiteljice v povprečju gibajo približno enako kot ostala slovenska populacija in da vzgojiteljice, ki so v prostem času aktivnejše, tudi v vrtcu izvajajo povprečno skoraj eno uro več gibalnih/športnih dejavnosti na teden kot tiste, ki se v svojem prostem času gibajo manj.
Ključne besede: športna aktivnost odraslih, gibalna/športna aktivnost otrok, motivacija za športno aktivnost, gibalne/športne dejavnosti v vrtcu
Objavljeno: 03.03.2010; Ogledov: 3622; Prenosov: 1003
.pdf Celotno besedilo (546,33 KB)

2.
GIBALNE DEJAVNOSTI ZA OTROKE S SLABO TELESNO DRŽO
Anja Pivec, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Gibalne dejavnosti za otroke s slabo telesno držo smo opredelili pojem »slaba telesna drža«, vlogo vrtca pri preventivi slabe telesne drže in želeli ugotoviti, ali se vzgojiteljice v vrtcu zavedajo, da lahko pripomorejo k preventivi slabe telesne drže z različnimi gimnastičnimi vajami in z osveščanjem staršev o morebitnih težavah z držo, ki so jih zaznale pri otroku. V teoretičnem delu smo opisali pravilno in nepravilno telesno držo, vlogo in pomen gibalnih dejavnosti za otrokovo zdravo hrbtenico, vlogo vrtca pri razvijanju in ohranjanju pravilne drže ter preprečevanju slabe telesne drže. V empiričnem delu smo ugotavljali, ali vzgojiteljice in vzgojitelji prepoznavajo slabo telesno držo pri predšolskih otrocih, ali poznajo vaje za pravilno držo ter ali vzgojiteljice in vzgojitelji pri izvedbi vaj uporabljajo vadbene pripomočke. Za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili vsem (185) vzgojiteljicam in vzgojiteljem v mariborskih javnih vrtcih. Rezultati raziskave potrjujejo, da vzgojiteljice in vzgojitelji prepoznajo slabo telesno držo pri predšolskih otrocih in da dobro poznajo vaje za pravilno držo ter da vse vzgojiteljice in vzgojitelji pri izvedbi vaj uporabljajo vadbene pripomočke. Ugotovili smo tudi, da je število predšolskih otrok s slabo telesno držo zelo malo.
Ključne besede: telesna drža, predšolski otrok, gibalne dejavnosti, vloga vrtcev in vzgojiteljev
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 3266; Prenosov: 583
.pdf Celotno besedilo (994,37 KB)

3.
ŠPORTNA AKTIVNOST IN PREHRAMBENE NAVADE PREDŠOLSKIH OTROK V SEVNIŠKIH VRTCIH
Katja Traven, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Športna aktivnost in prehrambene navade predšolskih otrok v sevniških vrtcih je razvidno, kakšna je povezanost športne aktivnosti in prehrambenih navad predšolskih otrok. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne prehrambene navade imajo otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, kakšno vlogo imajo pri tem njihovi starši, kako pogosto so otroci, vključeni v sevniški vrtec, športno aktivni zunaj vrtca in katere so njihove aktivnosti. Teoretični del smo razdelili na dva dela, prehrano in motoriko. Pri prehrani je opisana zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, organizacija prehrane v Vrtcu Ciciban Sevnica, pri motoriki pa gibalne sposobnosti otrok, gibalni razvoj, gibalne dejavnosti v kurikulumu za vrtce, vpliv prehrane na gibalni razvoj otroka in organizirane gibalno-športne dejavnosti za predšolske otroke v Sevnici. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. V raziskovalnem vzorcu je sodelovalo 50 staršev predšolskih otrok. V empiričnem delu so bile z deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja preverjene in ovrednotene zastavljene hipoteze. Iz rezultatov anketnega vprašalnika je razvidno, da se otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, zdravo prehranjujejo in da starši poznajo posledice nezdravega in nepravilnega prehranjevanja. Starši so z otrokom športno aktivni 2 — 3 krat na teden in da zelo malo otrok obiskuje organizirano športno vadbo. Na podlagi podatkov o teži in višini otrok ugotavljamo, da ima večina otrok normalno telesno težo glede na indeks telesne mase.
Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, vpliv prehrane na gibalni razvoj, športne dejavnosti
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 2728; Prenosov: 380
.pdf Celotno besedilo (781,90 KB)

4.
ANALIZA POGOJEV ZA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCU
Barbara Bele, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Analiza pogojev za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu smo želeli ugotoviti, kakšne pogoje za izvajanje gibalnih dejavnosti imajo v vrtcu. Zanimalo nas je, kakšna je pri tem vloga vzgojiteljev in vzgojiteljic in ali je njihova usposobljenost na gibalnem področju ustrezna. Ugotavljali smo tudi, kako pogosto vzgojiteljice in vzgojitelji izvajajo gibalno/športno dejavnost v vrtcu. Z anketnim vprašalnikom smo želeli podrobneje preučiti vpliv delovnega okolja na vzgojitelja predšolskih otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili cilje gibalne/športne vzgoje v vrtcu, gibalni razvoj otrok v predšolskem obdobju, pomen in vpliv gibalnih/športnih dejavnosti za celostni razvoj otroka, materialne pogoje za izvajanje gibalnih/športnih vsebin v vrtcu in usposobljenost vzgojiteljic na gibalnem področju. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 20 vzgojiteljic iz novomeškega vrtca Ciciban in enote Labod. Na podlagi razrešenega anketnega vprašalnika smo ugotovili, da so v anketi večinoma sodelovale vzgojiteljice, ki imajo 20 let ali več delovne dobe. Večina vzgojiteljic ima končano dve- ali triletno višjo šolo. Večina vzgojiteljic, ki so sodelovale v anketi, dela v skupini otrok drugega starostnega obdobja. Ugotovili smo, da vzgojiteljice, ki so sodelovale v anketi za izvajanje gibalno/športne dejavnosti, večinoma uporabljajo večnamenski prostor. Vzgojiteljice so navedle, da imajo tudi travnate in asfaltne površine s primernimi igrali. Polovica vzgojiteljic je menila, da imajo nezadostno količino športnih pripomočkov in da je njihova kvaliteta slaba, druga polovica vzgojiteljic pa meni, da imajo zadostno količino športnih pripomočkov. Iz anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se večina vzgojiteljic v zadnjih dveh letih ni udeležila nobenega seminarja, povezanega z gibalnim/športnim področjem. Vzgojiteljice občasno spremljajo strokovno literaturo s področja gibanja/športa in občasno spremljajo tudi strokovne vire, ki jim pomagajo pri poklicnem delu. Vzgojiteljice so navedle, da v zadnjih dveh letih niso delale zunaj vrtca v društvih, pri zasebniku ali samostojno kot vaditelj, trener oz. inštruktor športa. Večina vzgojiteljic se občasno vključuje v različne projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem. Vzgojiteljice pripisujejo pomembnost poznavanju družbenega pomena športa in zase menijo, da so za to tudi usposobljene. Menijo, da dobro poznajo področje gibanja v Kurikulumu za vrtce in tudi, da so usposobljene za jasno definiranje ciljev in dosežkov glede na področje gibanje v Kurikulumu za vrtce.
Ključne besede: prostorski in materialni pogoji, igrišče, usposobljenost vzgojiteljev, gibalne/športne dejavnosti v vrtcu
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 2856; Prenosov: 672
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

5.
VPLIV STARŠEV NA GIBALNI RAZVOJ OTROK VRTCA ŠENTJUR
Petra Skale, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv staršev na gibalni razvoj otrok vrtca Šentjur je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj otroka, pomen športnih dejavnosti za razvoj le-tega in vlogo staršev pri gibalnem razvoju otroka. Predstavili smo tudi organizirane gibalne/športne dejavnosti za predšolske otroke v Šentjurju. V empirični del diplomskega dela smo zajeli ugotovitve raziskav, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketirali smo starše otrok, starih od 4 do 6 let. V raziskavi je sodelovalo 197 staršev iz vseh enot Vrtca Šentjur. Namen raziskave je bil ugotoviti vpliv in vlogo staršev pri gibalnem razvoju predšolskega otroka glede na njihov spol, starost, izobrazbo in kraj bivanja. Pri obdelavi podatkov smo ugotovili naslednje. Staršem onemogoča športno aktivnost skupaj z otroki pomanjkanje časa. Večina staršev se ne glede na starost in izobrazbo zaveda, da gibalna/športna aktivnost pripomore k hitrejšemu razvoju na drugih področjih. Kljub slednjemu pa je presenetljiv podatek, da večina otrok ni vključenih v organizirano športno vadbo, kljub temu da Vrtec in zunanji organizatorji v Šentjurju to omogočajo. Več otrok, ki so vključeni v organizirano športno vadbo, prihaja s podeželja. Starši so športno aktivni zaradi boljšega počutja. Otroci staršev, ki so športno aktivni, niso bolj športno aktivni kot otroci staršev, ki se ne ukvarjajo s športom. Mame so pogosteje športno aktivne s svojim otrokom kot očetje. Slednja ugotovitev ni ravno zanesljiva, saj očetje predstavljajo le 16,8 % vseh anketirancev. Najpogostejša športna dejavnost, ki jo starši izvajajo skupaj s svojim otrokom, je igra z žogo. Ukvarjanje staršev s športnimi dejavnostmi skupaj z otroki ni odvisno od izobrazbe staršev.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, športne dejavnosti, vloga staršev
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 3306; Prenosov: 446
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

6.
RAZVIJANJE GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V STAROSTI OD DVEH DO TREH LET
Majda Klajnšek, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Razvijanje gibalnih sposobnosti otrok v starosti od dveh do treh let je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena motoričnim sposobnostim pri otrocih starih dve do tri leta, vplivu na motorični razvoj, sredstvom za razvijanje motoričnih sposobnosti pomenu gibalno/športnih aktivnostih in telesnih značilnostih za celostni razvoj otrok starih od dveh do treh let vsebini gibalnih dejavnosti v kurikulumu za vrtce in možnostim za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu Poljčane. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta kjer so bili otroci eksperimentalne skupine deležni dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvijanje motoričnih sposobnosti, in otrok, ki pri teh dejavnostih niso sodelovali. Rezultati kažejo, da so otroci, ki so imeli dodatno, načrtovano in strokovno vodeno gibalno/športno dejavnost v obdobju dveh mesecev, pri testiranju motoričnih sposobnosti dosegali boljše rezultate kot otroci, ki niso imeli dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvoj motoričnih sposobnosti.
Ključne besede: motorika, groba motorika, motorične sposobnosti, predšolski otrok, gibalne/športne dejavnosti
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 3010; Prenosov: 808
.pdf Celotno besedilo (771,72 KB)

7.
ANALIZA KOMPETENC VZGOJITELJEV PRI NAČRTOVANJU GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH
Špela Kračun, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza kompetenc vzgojiteljev pri načrtovanju gibalnih dejavnosti v vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični uvod predstavlja razvoj otroka v predšolskem obdobju, kompetence vzgojitelja, vzgojiteljevo vlogo pri razvijanju gibalnih kompetenc in usposobljenost vzgojiteljev za načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 16 vzgojiteljic vrtca Slovenske Konjice. Namen raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen vzgojitelji pripisujejo posameznim kompetencam in usposobljenosti za načrtovanje ter izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti. Ugotovili smo, da so glede na izobrazbo za poznavanje telesnega in gibalnega razvoja otrok najbolj usposobljeni vzgojitelji z dokončano srednjo in višjo šolo, šele nato sledijo vzgojitelji z dokončano visokošolsko izobrazbo ali univerzo; da so vzgojitelji z daljšo delovno dobo bolj usposobljeni za pedagoško vodenje skupine pri izvajanju gibalnih/športnih vsebin, kot vzgojitelji s krajšo delovno dobo, da so vzgojitelji z nižjim nazivom ravno tako usposobljeni za izdelavo analize stanja in učinkovitega načrtovanja gibalnih/športnih vsebin; da so vzgojitelji s krajšo delovno dobo ravno tako usposobljeni za jasno definiranje ciljev in dosežkov glede na področje Gibanje v kurikulumu za vrtce; da vzgojitelji s srednješolsko izobrazbo bolje poznajo didaktične korake pri poučevanju posameznih gibalnih/športnih vsebin, ki so v kurikulumu za vrtce; da so vzgojitelji, ne glede na stopnjo izobrazbe, vsi usposobljeni za prikaz (demonstracijo) posameznih gibalnih/športnih prvin, ki niso jasno določene v kurikulumu za vrtce.
Ključne besede: specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok, načrtovanje gibalnih dejavnosti
Objavljeno: 24.12.2010; Ogledov: 2841; Prenosov: 777
.pdf Celotno besedilo (793,70 KB)

8.
PRIMERI PRAKTIČNIH VSEBIN V KATEGORIJI MINI ODBOJKE
Nika Maučnik, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Primeri praktičnih vsebin v kategoriji mini odbojke bom v teoretičnem delu predstavila pomen osnovnih gibanj za odbojkarje v kategoriji mini odbojka in jih povezovala z učenjem odbojkarskih prvin in taktičnih elementov. Osredotočila se bom na opis naravnih oblik gibanja, ki so pomembne za odbojkarja v kategoriji mini odbojka. To so: hoja, tek, skoki, poskoki, metanje in lovljenje. Pri učenju odbojke v mlajših selekcijah se učenje posameznih elementov uči skozi igro, ki je glavno sredstvo učenja, zato bom opisala pomen elementarnih iger in jih tudi slikovno prikazala s posameznimi vajami z žogo in brez nje. Zbrala sem sklop praktičnih vaj primernih za učenje odbojke v omenjeni kategoriji. V praktičnem delu sem oblikovala vsebinski sklop učnih priprav, namenjenih učenju mini odbojke. Predstavila bom vaje in naloge, s katerimi lahko vplivamo na pravilno in boljšo izvedbo posameznega elementa učenja odbojke. Predpostavka za izdelavo priprav treningov je dobro znanje vseh prvin odbojke (zgornji, spodnji odboj, servis).
Ključne besede: gibalne dejavnosti, osnovna gibanja, elementarne igre
Objavljeno: 13.06.2011; Ogledov: 5055; Prenosov: 941
.pdf Celotno besedilo (810,06 KB)

9.
VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V PTUJSKIH VRTCIH
Danijela Močnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnosti v ptujskih vrtcih,je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne dejavnosti v vrtcu, vpliv redne gibalne dejavnosti na gibalni razvoj otroka, gibalne kompetence otrok in kompetence vzgojiteljev v vrtcu, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti ter kompetence vzgojiteljev vrtcu na področju gibanja. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, katerega so izpolnjevali vzgojitelji ptujskih vrtcev. Namen raziskave je bil proučiti vpliv vzgojiteljev na količino in kakovost izvajanja gibalnih dejavnosti predšolskih otrok. Ugotovili smo, da redno športno aktivnost vzgojiteljem onemogoča pomanjkanje časa. Vsak dan se rednim športnim aktivnostim posvečajo vzgojitelji do 30 let, vzgojitelji na 40 let pa so aktivni večkrat na teden. Rezultati ankete kažejo, da večina vzgojiteljev načrtuje izvajanje gibalnih/športnih aktivnosti skozi celo leto, skoraj vsi vzgojitelji se aktivno vključujejo v gibalne športne aktivnosti otrok, rezultat njihovega vključevanja pa je, da so otroci bolj zainteresirani za sodelovanje pri gibalnih/športnih aktivnostih.
Ključne besede: Gibalne dejavnosti v vrtcu, gibalne kompetence, vpliv vzgojiteljev
Objavljeno: 27.06.2011; Ogledov: 1642; Prenosov: 298
.pdf Celotno besedilo (468,26 KB)

10.
STROKOVNE KOMPETENCE VZGOJITELJEV V VRTCU ZA PODROČJE GIBANJE
Aleksandra Brumec, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Strokovne kompetence vzgojiteljev v vrtcu za področje gibanje smo želeli raziskati pomembnost strokovnih kompetenc pri vzgojnem delu vzgojitelja na področju gibanja. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili strokovno usposobljenost vzgojiteljev, načrtovanje gibalnih/športnih vsebin v vrtcu, in sicer načrtovanje vzgojitelja ter načrtovanje vrtca. Predstavili smo vzgojiteljevo vrednotenje opravljenega dela ter svetovanje vzgojitelja otrokom in staršem. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 229 vzgojiteljev iz vrtcev po Sloveniji. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen dajejo vzgojitelji izpopolnjevanju na gibalnem področju in koliko se vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem, kolikšen pomen dajejo vzgojitelji načrtovanju gibalno/športnih dejavnosti in kako vrednotijo svoje pedagoško delo na gibalno/športnem področju. Na podlagi odgovorov anketnih vprašalnikov ugotavljamo, da se vzgojitelji občasno vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem in da se v zadnjih dveh letih večina vzgojiteljev ni udeležila strokovnega izpopolnjevanja, povezanega z gibalnim/športnim področjem. Ugotavljamo tudi, da so vzgojitelji usposobljeni za načrtovanje gibalnih/športnih dejavnosti in načrtovanju le-teh posvečajo enako pozornost kot načrtovanju drugih dejavnosti, opredeljenih v Kurikulu za vrtce. Prav tako pa ugotavljamo, da so vzgojitelji usposobljeni za vrednotenje gibalno/športnih dejavnosti, ki jih načrtujejo.
Ključne besede: kompetence vzgojiteljev, strokovne kompetence vzgojiteljev, gibalne dejavnosti v vrtcu, načrtovanje gibalnih dejavnosti
Objavljeno: 27.06.2011; Ogledov: 3504; Prenosov: 419
.pdf Celotno besedilo (362,44 KB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici