SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA ZAPOSLOVANJA IN NEKATERIH KAZALNIKOV USPEŠNOSTI SLOVENSKIH GAZEL
Alen Solina, 2011, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo obravnava gazele skozi izbrane dimenzije proučevanja – zaposlovanje, viri financiranja, dobičkonosnost in donosnost kapitala. Obravnavo smo, razdelili na dva dela. V prvem delu opredeljujemo gazele (dinamična podjetja), podajamo nekatere ključne informacije o gazelah, poudarjamo pomen tovrstnih podjetij za gospodarstvo ter navajamo pogoje za razvoj le-teh. V tem delu torej teoretično opredeljujemo problem in se na podlagi sekundarnih virov osredotočimo na dinamična podjetja skozi omenjene dimenzije proučevanja. Na podlagi sekundarne raziskave smo se seznanili z ozadjem problema in izpopolnili znanje o gazelah ter delovanju kot tudi vplivu teh na gospodarstvo. Empirična raziskava temelji na statistični populaciji 500 najhitreje rastočih podjetjih v Sloveniji v letu 2009. Lestvico teh podjetij je pripravila časopisna hiša Dnevnik, d. d. v sodelovanju z družbo Bisnode. Rezultati so pokazali, da so slovenska dinamična podjetja veliki zaposlovalci, predvsem podjetja v razredu MSP. Ta podjetja so tudi nadpovprečno poslovno uspešna in učinkovita v primerjavi s povprečjem vseh slovenskih podjetij. Ena izmed bolj presenetljivih ugotovitev pa je, da so ta podjetja v skladu z dosedanjimi raziskavami nekaterih slovenskih akademikov, v zadnjih letih hitro rast v večji meri, na račun lastniških, financirala z dolžniškimi viri.
Ključne besede: gazela, dinamično podjetje, zaposlovanje, viri financiranja, dobičkonosnost, donosnost kapitala (ROE)
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 1756; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (8,03 MB)

2.
ANALIZA IZBRANIH DEJAVNIKOV RASTI NA PRIMERU HITRO RASTOČEGA DRUŽINSKEGA PODJETJA X
Barbara Klemenčič, 2015, diplomsko delo

Opis: Dinamični podjetnik, njegov način vodenja in upravljanja podjetja, njegove osebnostne lastnosti, hitro rastoče družinsko podjetje, rast podjetja se prepletajo v diplomskem projektu. Opravljena raziskava daje ugotovitve, kakšna je prepletenost in vpliv dinamičnega podjetnika oziroma ključnega člena v podjetju, ki vodi posel, njegovimi osebnostnimi lastnostmi, s tem vpliv na rast podjetja in vpliv same družine na vse odločitve v podjetju. Cilj diplomskega projekta je bil poiskati temeljne in realistične odgovore na temeljno raziskovalno vprašanje: »Obravnavano dinamično družinsko podjetje uspešno vodi in upravlja dinamični podjetnik skupaj s svojim podjetniškim timom, saj s pomočjo tega dejavnika rasti, podjetje raste«. Ne glede na to za kakšno podjetje gre, ima podjetnik pri tem vedno temeljno vlogo, saj se vsak podjetnik sam odloči, ali želi rasti ali ne. Vendar pa pri tem odločitev podjetnika o rasti ni dovolj, saj na podjetje vplivajo tako notranji kot tudi zunanji dejavniki rasti, ki lahko bistveno vplivajo na rast in razvoj samega podjetja. Poleg vseh dejavnikov pa so ključnega pomena osebnostne lastnosti, ki so eden izmed ključnih elementov za rast. Kadar pa gre za družinsko podjetje, na odločitve v podjetju vplivajo tudi družinski člani, ki so posredno ali neposredno vključeni v podjetje. Hitro rastoče podjetje mora biti naravnano v inovativnost in kreativnost, saj to za podjetje predstavlja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji. Kreativnost in inovativnost sta najpomembnejša vira razvoja vsakega podjetja. Podjetje mora težiti k inovativnosti svojih zaposlenih, saj se le tako lahko generirajo nove ideje, s katerimi nastane invencija. Brez inovativnosti podjetniškega tima in samega dinamičnega podjetnika, bodo podjetje konkurenti prehiteli in posledično se bodo odjemalci raje odločali za konkurentove izdelke/storitve kot pa za naše. V diplomskem projektu smo poiskali tudi povezavo med družinskim podjetjem in hitro rastočim podjetjem. Hitro rastoča podjetja predstavljajo največjo moč v majhnem podjetništvu. Hitro rastoča podjetja namenijo tudi več sredstev za raziskave in razvoj. Hitro rastoča družinska podjetja v večini pripravljajo formalne plane poslovanja. Večina družinskih podjetij sodeluje z zaposlenimi, z njimi delijo določene informacije in jim posredujejo odstopanja poslovanja od planiranega. S tem dajejo zaposlenim jasne signale, kaj od njih pričakujejo. Manj zanimive se jim zdijo poslovne strategije nizkih stroškov. V primeru prisotnosti novih proizvodov na trgu, ta podjetja zavzamejo strategijo vodilnega na trgu ali strategijo prvega zasledovalca. Rast podjetja, na katero vplivajo tako notranji kot zunanji dejavniki rasti, smo proučevali na vzorcu izbranega hitro rastočega družinskega podjetja. Zakaj prav na tem vzorcu? Ker gre za podjetje, ki v današnjem turbulentnem okolju ostaja dinamično, fleksibilno in pri tem nenehno želi ohranjati konkurenčno prednost pred drugimi, saj se je zaradi dinamike pripravljeno hitro prilagajati zahtevam, ki jih neprestano narekuje trg. To uresničujejo z učinkovito izrabo idej, znanja in informacij, kjer ima dinamični podjetnik temeljno vlogo. Predvsem so to podjetja, ki so usmerjena v visokotehnološke procese in v današnjem gospodarstvu ustvarjajo največ novih delovnih mest. Prispevek diplomskega projekta je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela, kjer smo pregledali tako domačo kot tujo literaturo s tega področja, si zastavili raziskovalne hipoteze, opisali, kakšne bodo metode dela, predstavili izvedbo raziskovalnega intervjuja, analizirali vse odgovore, ki smo jih pridobili iz intervjuja ter na koncu povzeli sklepne ugotovitve. Pri analiziranju pa je potrebno biti prividen, saj ni nujno, da je dinamični podjetnik tisti, ki je temeljni dejavnik rasti, ampak lahko na rast vplivajo tudi drugi notranji in zunanji dejavniki, kot na primer podjetniški tim, inovativnost itd. Tematika, ki smo jo proučevali, je aktualna v današnjem svetu.
Ključne besede: dinamični podjetnik, osebnostne lastnosti dinamičnega podjetnika, družinsko podjetje, rast, hitro rastoče podjetje – gazela, inovativnost, kreativnost, žetvena strategija, znanje, položaj v družini, vizija, prevzemanje tveganje, potreba po dosežkih, vključevanje družinskih članov v vodenje in upravljanje, dejavniki rasti.
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 460; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

3.
Analiza rasti na primeru izbranega podjetja v fazi pred in po pridobitvi naziva gazele
Lea Vasle, 2018, diplomsko delo

Opis: Gazele so nagrada za najhitreje rastoča podjetja v posameznem letu. V tem diplomskem delu je predstavljeno izbrano hitro rastoče podjetje v obdobju pred in po nazivu gazele savinjsko-zasavske regije. V diplomskem projektu smo proučevali poslovanje izbranega podjetja, ki je pridobilo naziv gazela na področju sredstev, čistih prihodkov od prodaje, povprečnega števila zaposlenih, dodane vrednosti na zaposlenega in čistega poslovnega izida. Cilj diplomskega projekta je teoretična opredelitev dinamičnega podjetništva. V poglavju je predstavljeno dinamično podjetje, dinamični podjetnik, razlike med dinamičnim in tipičnim podjetnikom, rast podjetja in gazela. V empiričnem delu pa je bila raziskana primerjava rasti izbranega podjetja pred in po pridobitvi naziva gazele. Ugotovitve na podlagi analiziranih podatkov so, da so bila sredstva pred pridobitvijo višji kot po pridobitvi naziva, ugotovljeni čisti prihodki od prodaje so bili nižji pred pridobitvijo kot po pridobitvi. Analiza povprečnega števila zaposlenih je pokazala, da je bilo število pred pridobitvijo naziva prav tako nižje kot po pridobitvi naziva. Analiza dodane vrednosti na zaposlenega je bila pred pridobitvijo naziva višja kot po pridobitvi. Tudi analiza čistega poslovnega izida je pokazala, da je bil leto pred pridobitvijo le-ta višji kot po pridobitvi naziva gazele savinjsko-zasavske regije.
Ključne besede: dinamično podjetje, dinamični podjetnik, rast podjetja, gazela, Kronoterm, d. o. o.
Objavljeno: 22.01.2019; Ogledov: 246; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

4.
Vzpostavitev projektne pisarne v multiprojektnem okolju srednje velikega hitrorastočega podjetja
Teja Povhe, 2018, magistrsko delo

Opis: Vzpostavitev projektne pisarne se v današnjem času loteva vse več podjetij, ki si želijo v svoje delovno okolje vpeljati red, disciplino in nadzor nad celotnim portfeljem projektov. Največja problematika, ki se kaže v zadnjem času in ni mala, je ta da vse več podjetij, kjer imajo opravka z večimi projekti naenkrat ne vedo kam točno se izteka denar oziroma kakšno je dejansko finančno in časovno stanje na projektu v danem trenutku. Ravno s tega vidika se podjetja odločijo za vzpostavitev projektne pisarne. Je pa res, da preden se tega lotijo, morajo vedeti kakšne funkcije in naloge bo opravljala projektna pisarna oziroma odgovoriti si morajo na preprosto vprašanje: Kaj želim s projektno pisarno doseči? Največja napak, ki se kaže v podjetjih, ki ne vedo kaj točno je namen projektne pisarne je ta, da se vzpostavitve lotevajo, ker se to sliši moderno in ker jo morda ima njihova konkurenca. To je največja napaka, da dosežemo kontra efekt delovanja projektne pisarne. V takšnem primeru, da se to zgodi, je potem zelo težko ponovno začeti in še težje pritegniti pozornost zaposlenih, da bi pri tem sodelovali, kaj šele, da bi upoštevali vsa pravila, ki se z vzpostavitvijo projektne pisarne vsekakor pojavijo. Ključno pri vsem tem je in o čemer bomo tudi pisali v nadaljevanju magistrske naloge je to, da se vsega novega lotevamo postopoma z lahkimi prijemi in pa soglasno z vodstvom. Brez podpore vodstva, projektna pisarna ne mora obstajat. Vse to na kakšen način in kako se lotiti vzpostavitve bomo opisali v nadaljevanju. Na podlagi realnih izkušenj bomo skušali predstaviti, kaj sploh projektna pisarna je, kdaj je pravi trenutek, da jo imamo in kakšno dodano vrednost pridobi podjetje kot celota.
Ključne besede: projektna pisarna, vzpostavitev projektne pisarne, portfelj projektov, projektni management v srednje velikih in malih podjetjih, gazela
Objavljeno: 18.10.2018; Ogledov: 63; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

5.
Diverzificirana rast podjetja GMT d.o.o.
Jasmina Trstenjak, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je razdeljen na dva dela – prvi je teoretični, drugi pa empirični. V prvem smo predstavili teorijo o rastočih podjetjih in dinamičnem podjetništvu, navedli smo tudi modele in dejavnike rasti podjetij. V tretjem poglavju smo predstavili strategije rasti in poudarili diverzificirano rast, saj smo na podlagi te strategije v nadaljevanju obravnavali podjetje GMT d.o.o. Empirični del diplomskega projekta temelji na podjetju GMT d.o.o., iz Murske Sobote, ki se ukvarja s trgovino z rezervnimi deli in dodatno opremo za vozila. Za to podjetje smo se odločili, ker je eno izmed bolj znanih v našem domačem okolju. Najprej smo predstavili podjetje GMT d.o.o., njegovo dejavnost, prodajni in nabavni program ter poslanstvo, vizijo in vrednote. V nadaljevanju smo se posvetili zgodovini rasti organizacije po posameznih letih in navedbi razlogov za diverzifikacijo. V sklepnem delu smo podrobneje analizirali kazalnike rasti podjetja in strategijo rasti GMT d.o.o. Podjetje je sprva raslo generično, vendar so v njem čez čas ugotovili, da na ta način ne morejo več rasti. Takrat so se odločili za strategijo diverzifikacije in vstopili na tuji trg. Podjetje GMT d.o.o. je zelo hitro raslo in si posledično trikrat prislužilo priznanje za pomursko-dravsko gazelo ter eno srebrno in eno bronasto vseslovensko gazelo. V obdobju 25 let so zrasli iz ene poslovalnice z dvema zaposlenima v družbo s 56 poslovalnicami in približno 350 zaposlenimi. Analizirali smo podjetje v obdobju med letoma 2014 in 2017 ter ugotovili, da so prihodki in dobiček nenehno rasli. Povprečne stopnje rasti preučevanih kazalnikov v opazovanem obdobju pa so bile v večini primerov pozitivne. Diverzificirana strategija rasti je omogočila tudi nova delovna mesta v podjetju. GMT d.o.o. ima konkurenco v svoji panogi, vendar kljub temu ostaja vodilno podjetje na svojem področju v Sloveniji. V podjetju GMT d.o.o. tudi v prihodnje načrtujejo diverzifikacijo – poleg osvajanja novih trgov imajo v načrtu tudi šolo za avtomehanike in lansiranje lastne blagovne znamke.
Ključne besede: GMT d.o.o., rast podjetja, strategija diverzifikacije, strategije rasti, gazela
Objavljeno: 14.11.2018; Ogledov: 77; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici