| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Bančna garancija kot instrument zavarovanja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Rok Berdajs, 2007, diplomsko delo

Ključne besede: bančna garancija, zavarovanje, obveznost
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 2833; Prenosov: 586
.pdf Celotno besedilo (292,09 KB)

3.
BANČNE GARANCIJE
Mirela Sadiković, 2009, diplomsko delo

Opis: Podjetja so pri vsakodnevnem poslovanju izpostavljena številnim poslovnim tveganjem. Če se želi podjetje pri svojem poslovanju izogniti tveganjem, se mora proti njim ustrezno zavarovati. Najzanesljivejši in najenostavnejši instrument zavarovanja je bančna garancija. Bančna garancija pogodbenim partnerjem zagotavlja večjo varnost, obema zmanjšuje tveganje pred morebitnim neizpolnjevanjem pogodbenih obveznosti. Banka z izdajo garancije jamči, da bo uporabniku garancije plačala znesek, če kupec oziroma nalogodajalec ne bo izpolnil svojih pogodbenih obveznosti kot je dogovorjeno v osnovni pogodbi, ki je glavni temelj za izdajo garancije. Bančne garancije so zelo varen instrument zavarovanja, obenem pa tudi zelo drag instrument zavarovanja, saj spadajo med bančne storitve, za katere si banke obračunavajo razmeroma visoke provizije.
Ključne besede: Bančna garancija, banka, storitvene garancije, plačilne garancije, naročnik garancije, upravičenec (koristnik), izdaja garancije.
Objavljeno: 26.01.2010; Ogledov: 2679; Prenosov: 694
.pdf Celotno besedilo (236,64 KB)

4.
IZLOČANJE TVEGANJ V MEDNARODNEM POSLOVANJU Z BANČNIMI GARANCIJAMI
Drago Vaupotič, 2010, diplomsko delo

Opis: Da bi podjetje v današnjih zaostrenih pogojih poslovanja dolgoročno preživelo, se mora tega zavedati in z aktivnim upravljanjem tveganj obvladovati in sprejemati ukrepe za njihovo zmanjševanje. Čeprav ne obstaja način, ki bi v celoti odpravil vsa tveganja, je ta mogoče v veliki meri omiliti z uporabo določenih finančnih instrumentov. Eden najpomembnejših je bančna garancija, ki v poslovnem svetu velja za enega najzanesljivejših instrumentov zavarovanja, predvsem pri večjih in zahtevnejših transakcijah. V nalogi so predstavljena plačilna tveganja in njihovo obvladovanje, podrobneje pa je opisana bančna garancija, njen pravni okvir, prednosti in slabosti, primerjava z drugimi instrumenti ter vrste bančnih garancij. V empiričnem delu naloge sem predstavil Poštno banko Slovenije, d.d. — bančna skupina Nove Kreditne banke Maribor d.d., kot enega od ponudnikov tovrstnih finančnih storitev v Sloveniji, in postopek pridobitve bančne garancije.
Ključne besede: plačilna tveganja, bančna garancija, banka, naročnik garancije, upravičenec garancije, storitvene garancije, plačilne garancije, Poštna banka Slovenije, izdaja garancije
Objavljeno: 18.02.2011; Ogledov: 1862; Prenosov: 258
.pdf Celotno besedilo (3,74 MB)

5.
VARSTVO POTROŠNIKOV IZ NASLOVA GARANCIJE ZA BREZHIBNO DELOVANJE STVARI: PREGLED PRAVNE UREDITVE S SODNO PRAKSO
Primož Matela, 2011, diplomsko delo

Opis: Cilj potrošnikovega tržnega nastopanja je v pridobitvi določenega blaga, določene kakovosti in za določeno ceno, pravo pa naj zagotovi, da bo potrošnik to blago prejel v takšni kvaliteti in s takšnimi lastnostmi, da ne bo po nepotrebnem trpela njegova kakovost in varnost. Garancija za brezhibno delovanje stvari zagotavlja potrošniku, da bo stvar v garancijskem roku delovala brezhibno. Ker je garancija predvsem rezultat industrijske revolucije in ne izčrpne zgodovine kot npr. jamčevanje za stvarne napake, je potrošnikovo pomanjkljivo poznavanje pravic pogosto razlog za izkoriščanje in posledično za (ne)potrebne pravne spore in konfliktne situacije. Nesprejemljivo pa je, da bi pravno varstvo podleglo nepoznavanju, napačni interpretaciji ali celo zavajanju s strani njegovega primarnega nosilca – države. Prav zaradi navedenega je bil nesprejem novele ZVPot-E z vidika zagotavljanja popoln(ejš)ega pravnega varstva nujna in logična posledica napačnega razumevanja osnovnih pravil in načel, na katerih temelji evropsko pravo in njegovo varstvo potrošnikov.
Ključne besede: varsto potrošnikov, garancija za brezhibno delovanje stvari, obvezna garancija, prostovoljna garancija, zakon o varstvu potrošnikov, novela ZVPot-E, direktiva 44
Objavljeno: 22.04.2011; Ogledov: 3019; Prenosov: 610
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

6.
IZBOLJŠANJE PROCESA REŠEVANJA GARANCIJ
Aleš Grm, 2011, diplomsko delo

Opis: Hiter razvoj sodobne tehnologije in njena dostopnost, vedno večja moč kupcev ter vedno hujša svetovna konkurenca so danes glavni dejavniki, ki zahtevajo od podjetja stalno prilagajanje in izboljševanje poslovanja. Zaradi vedno večje konkurence na trgu, je potrebno dobro organiziranje ter upravljanje poslovnih procesov za ustrezno delovanje podjetij. Prednosti stalnega izboljševanja poslovnih procesov so večja usklajenost zaposlenih, specifičnih ciljev, procesov in temeljnih ciljev organizacije. Z izboljšavami procesov podjetja iščejo načine za zniževanje nepotrebnih stroškov, da bi tako povečalo lastno učinkovitost. Vsaka zamujena priložnost ali spregledana pomanjkljivost je lahko usodnega pomena. Potreba po analiziranju trenutnih procesov v podjetju se zato nenehno povečuje, kajti le tako lahko pridemo do potrebnih novih izboljšav v podjetju, katere nam zagotavljajo večjo konkurenčnost na trgu. Podjetje se mora naučiti prisluhniti potrebam svojih strank, znati mora odkriti lastne pomanjkljivosti ter jih v najkrajšem času odpraviti, hkrati pa se mora znati hitro prilagoditi spremembam na trgu. Pri vsem tem pa ne sme pozabiti na motiviranost zaposlenih, ter na njihovo počutje v podjetju. Vse to pripomore podjetju do večje konkurenčnosti ter posledično povečuje možnost preživetja na trgu.
Ključne besede: Ključne besede: poslovni proces, modeliranje, garancija, izboljšanje procesa, Zelena Tehnika s.p., mala kmetijska mehanizacija, zaposleni, delovni pogoji.
Objavljeno: 06.07.2011; Ogledov: 1471; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

7.
TVEGANJA IN ZAVAROVANJA MEDNARODNIH PLAČIL V PODJETJU IMPOL D.O.O.
Bojan Gril, 2011, diplomsko delo

Opis: Neustavljiv vrtinec, v katerem se vrti današnji trg je neusmiljen boj med konkurenco. Zaradi vse večje konkurence in boja med izvozniki so le-ti prisiljeni v nudenje najbolj konkurenčnih pogojev. Da bi zapolnili svojo proizvodnjo zmogljivost in si zagotovili delo in pozicijo na trgu, se morajo dostikrat izpostaviti velikim tveganjem. Ključnega pomena pri sklepanju mednarodnega posla je plačilo, saj je le v primeru prejetega plačila, lahko uspešen. Toda gospodarska kriza v kateri se je znašel svet, je še bolj zaostrila plačilno nedisciplino in povečal tveganja, zato je od vsakega posameznika odvisno, kako bo poskrbel za zaščito plačil pri poslovanju s tujino. Izvoz nudi veliko možnosti pri povečevanju dobička in prodaje, prepoznavanju in povečevanju konkurenčnosti na svetovnem trgu, vendar mnoga podjetja na žalost ne izkoristijo vseh priložnosti. Pri vseh pozitivnih straneh pa se srečujejo tudi z določenim tveganjem predvsem pri plačilih, tečajnih spremembah valut, preverjanju bonitet kupcev. Podjetja so izpostavljena tveganjem pred nepoznavanjem kupcev s katerimi poslujejo. Na trgu poznamo velik različnih zavarovanj, s katerimi se lahko zaščitimo pred neplačili tujih podjetij. Potreba po zaščiti pri poslovanju s tujino je še toliko večja, ker imamo poleg komercialnega tveganja tudi nekomercialno ali deželno tveganje. Slednje predstavljajo tveganja pred nepričakovani dogodki, ki jih podjetje ne more niti predvideti niti nadzirati.. V diplomskem delu smo predstavili podjetje Impol, ki je izrazito mednarodno podjetje, z dolgoletno prakso. Iz predstavljenega lahko razberemo zelo dovršeno in izdelano strategijo poslovanja in zavarovanja pred tveganji v mednarodnem poslovanju. Tako smo s primeri različnih bonitet kupcev želeli približati bralcu fleksibilnost njihovega poslovanja. Zaslugo za učinkovito, usklajeno in uspešno delovanje podjetja na tem področju so vpleteni različni oddelki, ki morajo sodelovati med seboj. Država je z ustanovitvijo Slovenske izvozne družbe (SID) ponudila našim podjetjem veliko podpore. Njena angažiranost pri financiranju in zavarovanju izvoza se je v podjetju Impol pokazala kot zelo zanesljiva možnost za zavarovanje terjatev.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, tveganje, zavarovanje pred tveganjem, dokumentarni akreditiv, bančna garancija, SID, Impol.
Objavljeno: 11.07.2011; Ogledov: 1363; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

8.
MEDNARODNI PLAČILNI PROMET
Sonja Majerič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Diplomski seminar predstavlja mednarodni plačilni promet in plačilna tveganja, ki se pojavljajo pri poslovanju in način njihove omejitve pri posameznih oblikah plačil. Poslovna in bančna praksa sta oblikovali vrsto inštrumentov plačila in zavarovanja plačil, ki nudijo učinkovito zavarovanje interesov tako kupca kot prodajalca. Zelo je pomembno poznavanje možnosti zavarovanja plačil, pri čemer je cena posameznega inštrumenta odvisna od njegove učinkovitosti. V podjetju, ki sodeluje v mednarodnem poslovanju, je izrednega pomena znanje o možnostih zavarovanja plačilnega tveganja, saj je njegov obstoj odvisen od uspešnosti izterjatve dolgov, ki jih ima do pogodbenih partnerjev. Bitka za konkurenčnost med podjetji na prostoru, ki ga imenujemo trg, je neusmiljena. Zato je treba biti pozoren na vse vidike poslovanja in prežati na vsa tveganja, ki ogrožajo podjetje. Vlaganje v znanje na področju zavarovanja tveganj naj ne bo le strošek za podjetja, temveč investicija, ki prinaša gotov dobiček.
Ključne besede: Ključne besede: plačilni promet, mednarodno plačilo, swift, target, eba, sepa, plačilni instrumenti, zavarovanja plačil, tveganja v mednarodnem plačilnem prometu, akreditiv, inkaso, ček, menica, garancija
Objavljeno: 28.11.2011; Ogledov: 1610; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

9.
INSTITUT GARANCIJE ZA BREZHIBNOST PRODANEGA BLAGA V PRAVU ES IN USTREZNOST UREDITVE V SLOVENSKEM PRAVU
Martina Metelko, 2011, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi se ukvarjam z vprašanjem odgovornosti prodajalca in/ali proizvajalca v primeru sklenitve prodajne pogodbe in obstoja napak na kupljeni stvari. Bistveni interes vsakega kupca je namreč, da za plačilo dobi stvar, ki je v skladu z njegovimi pričakovanji. Z integracijo Slovenije v Evropsko unijo smo se integrirali tudi v acquis communitarie, kjer se v vsakdanji praksi potrošnikov z nakupovanjem uresničuje ena izmed temeljnih svoboščin, prost pretok blaga. V dosedanjem razvoju področja prava varstva potrošnikov v Uniji se je v okviru sekundarnega prava v consumer acqius uveljavilo večje število direktiv, s katerimi je evropski zakonodajalec k varstvu potrošnikov pristopil na vertikalen način ureditve po posameznih področjih. Z Direktivo 1999/44/ES se je s ciljem enotne minimalne ravni varstva potrošnikov opredelil do nekaterih vidikov prodaje potrošniškega blaga in z njimi povezanih garancij v primeru neskladnosti blaga s potrošnikovimi razumnimi pričakovanji. Potrošnik kot kupec v primerjavi s prodajalcem ali proizvajalcem predstavlja šibkejšo stranko, zato mu v primeru neskladnosti blaga s prodajno pogodbo, ki je z našo pravno ureditvijo definirana kot stvarne napake, prodajalec objektivno odgovarja. Direktiva in slovenska zakonodaja v teh okoliščinah predvidevata katalog jamčevalnih zahtevkov, med katerimi ima prednost naknadni izpolnitveni zahtevek v obliki popravila ali zamenjave stvari. V primerih, ko je izpolnitveni zahtevek nemogoč, nesorazmeren ali neuspešen, lahko kupec alternativno uveljavlja, ali znižanje kupnine ali odstop od pogodbe. S ciljem sorazmernosti objektivne prodajalčeve odgovornosti je kogentno določeno trajanje zakonite odgovornosti, in sicer prodajalec jamči za napake, ki se pokažejo v roku dveh let od izročitve blaga oziroma v primerih rabljenega blaga v krajšem roku najmanj enega leta. Glede na dolžnost pravočasnosti potrošnikovega obvestila o obstoju napake v dveh mesecih od seznanitve z napako, je kogentno določena tudi domneva, da je napaka, ki se je pokazala v prvih šestih mesecih, obstajala že ob izročitvi blaga. Iz jamčevanja kot zakonske odgovornosti za skladnost izdelka s pričakovanim se je z razvojem industrije in proizvodnje razvil institut garancije, ki je opredeljen kot enostranska prostovoljna izjava (v primeru prostovoljne garancije) in na podlagi slovenske ureditve tudi kot zakonska obveznost (v primeru obvezne garancije). V nalogi so najprej predstavljeni vsi relevantni pojmi v zvezi z institutom garancije v slovenskem pravu in pravu Evropske unije. Za bolj kritično presojo teze te naloge je predstavljena tudi primerjalna angleška in nemška ureditev (prostovoljne) garancije. V tretjem delu naloge je predstavljena geneza instituta garancije v slovenskem, primerjalnem pravu in pravu EU ter v nadaljevanju ureditev zakonske odgovornosti za proizvode po slovenskem pravu z analitično primerjavo ureditve uveljavljanja jamčevalnih zahtevkov v pravu EU ter v slovenskem, nemškem in angleškem pravu. S ciljem dodatnega varstva potrošnikov je z Direktivo 1999/44/ES poleg zakonske odgovornosti za napake na izdelku določen tudi institut garancije. Slednja je po svoji osnovi opredeljena kot prostovoljna izbira na strani garanta kot dajalca garancije, ki se odloči, da bo s svojo garancijsko izjavo na določeno blago potrošniku v določenem časovnem obdobju (garancijski rok) poleg zakonitega nudil tudi dodatno varstvo. S tem je potrošniku v primeru napak na stvari omogočena alternativna izbira med uveljavljanjem ali jamčevalnih ali garancijskih zahtevkov. Potrošnik mora seveda zadostiti ostale pogoje za uveljavljanje zahtevkov na eni izmed pravnih podlag, z omejitvijo neupravičene pridobitve pa mu je omogočeno kombinirano uveljavljanje istovrstnih zahtevkov. Slovenski zakonodajalec je z upoštevanjem načela minimalne harmonizacije bistveno presegel cilje Direktive 1999/44/ES in na ta način bistveno zmanjšal funkcijo garancije kot elementa konkurenčnega prava, ki lahko garantu izboljša položaj na trgu. Z narav
Ključne besede: Prostovoljna garancija, obvezna garancija, pooblaščeni servis, garancija kot tržni mehanizem, jamčevanje, stvarne napake, objektivna odgovornost prodajalca/proizvajalca, zakonska odgovornost, napake na stvari, garancijski rok, jamčevalni rok, podaljšana garancija, vrste škode, damnum quod rem, damnum circa rem, damnum extra rem, neustreznost implementacije Direktive 1999/44/ES v slovenski pravni red, geneza instituta garancije v slovenskem, primerjalnem angleškem in nemškem pravu ter pravu EU, gara
Objavljeno: 19.04.2012; Ogledov: 3406; Prenosov: 563
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

10.
BANČNE GARANCIJE
Valerija Klaneček, 2013, diplomsko delo

Opis: V sodobnem svetu, v času svetovne gospodarske krize, se podjetja soočajo s poslovnimi tveganji. Ta se kažejo v neizpolnjevanju pogodbenih obveznosti in možnostjo neplačevanja. Zato smo se odločili predstaviti bančno garancijo, kot najpomembnejši, najbolj cenjen in najpogosteje uporabljen instrument zaščite pred poslovnimi tveganji. Bančna garancija spada med učinkovit, vendar drag instrument zaščite pred tveganji. Oblika bančne garancije sicer ni predpisana, so pa predpisani glavni elementi garancije. Bančne garancije imajo tako prednosti kot slabosti. Poglavitna prednost bančnih garancij je ta, da je bančna garancija popolnoma ločena od osnovnega posla in da je zanesljiv instrument zavarovanja. Slabost bančnih garancij, ki velja za obe pogodbeni stranki, je ta, da je bančna garancije drag način zavarovanja plačil. Pri bančnih garancijah gre za pravne odnose med dolžnikom in upnikom, za pravne odnose med nalogodajalcem in banko garantom in za pravni odnos med banko garantom in koristnikom garancije. Razvrščamo jih po enem ali več kriterijih. Najpogosteje se v poslovni praksi izdajajo plačilne in storitvene bančne garancije. Da bančne garancije omogočajo učinkovito zaščito pred morebitnimi tveganji, morajo le-te biti ustrezno sestavljene. Izdajajo se v pisni obliki in je od izdaje dalje nepreklicna. Eden izmed najpomembnejših elementov bančne garancije je garancijski znesek. Garancijski znesek, koristniku garancije poravna banka, če dolžnik ne izpolni pogodbenih obveznosti. Pri garancijah je pomembno, da pogodbeni stranki določita pravo, ki bo merodajno v primeru reševanja sporov. Na kratko smo predstavili še stand-by akreditiv. Pri stand-by akreditivu gre za posebno vrsto bančne garancije, ki so jo razvili ameriški bankirji Opisali smo postopek izdaje bančne garancije za resnost ponudbe v banki X, od razgovora komitenta s skrbnikom, do same izdaje bančne garancije. Opravili in opisali smo raziskavo o številu izdanih in unovčenih bančnih garancij v banki X in potrdili naša predvidevanja, da se število izdanih bančnih garancij znižuje, povečuje pa se število unovčenih bančnih garancij.
Ključne besede: bančna garancija, finančni instrument tveganja, poslovno tveganje, plačilne garancije, storitvene garancije, stand-by akreditiv
Objavljeno: 25.03.2014; Ogledov: 1340; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (274,79 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici