| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
IZDELAVA SPLETNE STRANI DRUŠTVA ZA KRONIČNO VNETNO ČREVESNO BOLEZEN
Dejan Koren, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana izdelava spletne strani Društva za kronično vnetno črevesno bolezen, ki smo jo izdelali v programu Adobe Dreamweaver CS4. Za izdelavo foto galerije, video galerije ter animacij smo uporabili programe Adobe Flash CS4, Adobe Photoshop CS4 ter Adobe Fireworks CS4. Spletna stran je namenjena informiranju širše javnosti, predvsem pa oseb s kronično vnetno črevesno boleznijo. Vhodna stran se nahaja na spletnem naslovu http://www.kvcb.si.
Ključne besede: spletna stran, programsko orodje za razvoj spletnih strani, foto galerija, video galerija, kronična vnetna črevesna bolezen
Objavljeno: 16.09.2009; Ogledov: 1860; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

2.
IZKUSTVENO UČENJE PO MODELU DAVIDA A. KOLBA V GALERIJI
Urška Babuder, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Izkustveno učenje po modelu Davida A. Kolba v galeriji« je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu naloge predstavljamo vzgojno in izobraževalno vlogo galerije. V nadaljevanju smo predstavili izkustveno učenje po modelu Davida A. Kolba, ki smo ga prenesli na vzgojno-izobraževalno delo v galeriji. V tem delu naloge bomo predstavili pedagoške aktivnosti v Umetnostni galeriji Maribor, pri katerih smo ugotovili, da že vsebujejo elemente izkustvenega učenja. Predstavili bomo didaktični pripomoček, naloge in igre, ki smo jih oblikovali po Kolbovem modelu in ki so primerni za uporabo v galerijskem izobraževanju ob razstavi Poletje, predlogi za stalno zbirko v UGM. Z diplomsko nalogo želimo pokazati pomembnost vključevanja izkustvenega učenja v vzgojno-izobraževalno delo galerije, kjer ima osrednjo vlogo osebna izkušnja učenca. Z anketnim vprašalnikom smo v empiričnem delu diplomske naloge predstavili mnenja učiteljev o didaktičnem vodenju po razstavi Poletje, predlogi za stalno zbirko in o uspešnem vključevanju izkustvenega učenja vanj. Ob vodenju smo galerijski animatorji kot pripomočke uporabljali didaktične igre in naloge, ki smo jih oblikovali po Kolbovem modelu izkustvenega učenja. Navedene didaktične pripomočke smo uporabljali pri različnih starostnih skupinah, ki smo jih priredili glede na njihove individualne in specifične lastnosti. Glede na lastne izkušnje in glede na rezultate anketnega vprašalnika smo ugotovili, da izkustveno učenje po Kolbovem modelu odlično vpliva na vzgojno-izobraževalno delo v galeriji, na obiskovalce in tudi na nas, izvajalce. Izkustveno učenje je dvosmerno učenje, ki je tudi nas obogatilo z novimi izkušnjami.
Ključne besede: GALERIJA, IZKUSTVENO UČENJE, DAVID A. KOLB, IZOBRAŽEVANJE V GALERIJI
Objavljeno: 10.03.2010; Ogledov: 3455; Prenosov: 579
.pdf Celotno besedilo (50,14 MB)

3.
FENOMEN IN INSTITUCIONALIZACIJA GRAFITA
Aljaž Tršar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem raziskoval fenomen »grafita« in položaj »umetniškega« grafita v okolju priznane umetnosti. Velja namreč splošno prepričanje, da je grafit nezaželen način izražanja posameznikov, ki se srečujejo s komunikacijskim deficitom. Leta 1991 so avtorji zagrebške knjige Grafiti i subkultura navedli pet determinantnih elementov, ki naj bi definirali grafit, med katere so uvrstili tudi neformalnost in neinstitucionalnost. Razbrati je torej, da formalni oz. institucionalni grafit ne obstaja. Kot cilj naloge bom poskušal dokazati, da grafit in street art že nekaj časa nista le izrazno sredstvo marginalnih skupin mladostnikov, ampak predstavljata pomemben del sodobne umetnosti. Besedo »institucionalno« v tem kontekstu ne bomo navezovali le na galerijsko ali muzejsko okolje, torej institucijo kot takšno, pač pa jo bomo razumeli kot splošno priznanje in sprejetje določenih oblik grafitnega izražanja v svetu t.i. visoke umetnosti. Poizkušali bomo ugotoviti, kaj zajema fenomen grafita, kdo so grafitarji, in kaj se zgodi, ko grafit preide iz neformalne v formalno obliko umetniškega izražanja. Za razumevanje fenomena grafita sem najprej pogledal v njegov zgodovinski razvoj. Tako sem spoznal položaj in dojemanje te vrste izražanja skozi različna časovna obdobja in to primerjal z današnjim stanjem. Zanimalo me je predvsem dogajanje v ZDA in Evropi, kjer sta grafit in street art najbolj razvita. Izpostavil sem nekaj najbolj legitimnih avtorjev, ki so s svojim grafitnim ustvarjanjem uspešno prodrli v svet »visoke« umetnosti. Ob koncu naloge sem se dotaknil še slovenske grafitske scene, ki se je pred nekaj leti znašla na prelomni točki v dojemanju umetniškega grafita v instituciji. Pod drobnogled sem vzel prvo slovensko razstavo grafitov imenovano Grafitarji, ki je leta 2004 potekala v Ljubljani.
Ključne besede: grafit, street art, institucionalizacija, galerija, muzej
Objavljeno: 16.03.2010; Ogledov: 2655; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

4.
PRENOVA UMETNOSTNE GALERIJE MARIBOR V FAKULTETO ZA GRADBENIŠTVO
Sanda Moharić, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava prenovo obstoječe Umetnostne galerije Maribor in dograditev nove strukture. Ta stoji na robu starega mestnega jedra Maribora, ter meji na severni strani na Orožnovo, na zahodni na Strossmayerjevo, na južni na Koroško, ter vzhodni strani na ozko Gospejno ulico. Predstavljen je zgodovinski razvoj celotnega kompleksa objektov ter vidik kulturno varstvenih pogojev konzervatorstva. V nadaljevanju so podani trije primeri prenove historičnih struktur ter primeri dodajanja novih struktur za namene šolstva, ki so služili kot osnova pri programski zasnovi celotnega kompleksa. Rezultat je nova integrirana arhitektura v okviru obravnavane lokacije.
Ključne besede: arhitektura, Umetnostna galerija Maribor, izobraževalna arhitektura, prenova
Objavljeno: 29.09.2011; Ogledov: 1826; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (17,37 MB)

5.
PRIMERJAVA IN ANALIZA JAVASCRIPT SPLETNIH GALERIJ
Sanda Rudež, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je raziskati in primerjati brezplačne JavaScript spletne galerije. Slednje morajo biti manj izkušenemu razvijalcu prijazne in preproste za uporabo pri vključevanju v spletno stran ter morajo omogočati širok nabor funkcionalnosti. Uporabljene so bile metode študije virov in literature, načrtovanje in snovanje primerov uporabe, iskanje in ovrednotenje JavaScript galerij, primerjalna analiza in vrednotenje ugotovitev. Poglaviten rezultat diplomskega dela je ugotovitev, da so si bolj razširjene galerije kakovostno in po načinu uporabe zelo podobne ter se večinoma razlikujejo le v načinu prikaza. Zaradi velikega števila galerij je potrebno raziskati že obstoječe ter najbolj ustrezno prilagoditi svojim potrebam.
Ključne besede: Spletna galerija, JavaScript, internet, splet 2.0, dinamične spletne strani, primerjava
Objavljeno: 04.09.2012; Ogledov: 10547; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

6.
NOV POGLED NA MESTO MARIBOR - IDEJNA ZASNOVA NEBOTIČNIKA
Rok Lešič, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava idejno zasnovo nebotičnika, ki bi mestu Maribor ponudil nov pogled nanj tako z kulturnega, gospodarskega kot tudi na področju arhitekturnega razvoja. V prvem delu je skozi teoretičen del podana raziskava, ki pripelje do končega cilja – projekta. ki v zaključku predstavlja arhitekturno zasnovo nebotičnika. Teorija se nanaša na razvoj stolpnic v zgodovini, ter konstrukcijske in oblikovalske omejitve.
Ključne besede: arhitektura, stolpnica, nebotičnik, tehnološki muzej, galerija, hotel
Objavljeno: 29.10.2012; Ogledov: 1459; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (14,11 MB)

7.
UMETNOST DRUGE POLOVICE 20. STOLETJA V MARIBORU V LIKOVNIH KRITIKAH SERGEJA VRIŠERJA (1920-2004)
Tjaša Karba, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je obravnavan umetnostni zgodovinar Sergej Vrišer (1920–2004), ki je poznan predvsem kot poznavalec baročnega kiparstva. Manj znano in zlasti manj upoštevano pa je dejstvo, da je bil sistematičen in pronicljiv opazovalec sodobnega likovnega dogajanja in je s svojo kritično mislijo veliko pripomogel k razvoju in uveljavljanju sodobne likovne umetnosti v Mariboru. Svoja opažanja in mnenja je sistematično objavljal v več slovenskih revijah in časopisih, tako da je s tem ustvaril celovit vpogled v tedanjo umetniško sceno. Skozi njegov kritični pogled je predstavljeno takratno aktualno mariborsko kulturno dogajanje, ki se je po drugi svetovni vojni zelo razmahnilo in doseglo svoj prvi višek z ustanovitvijo Umetnostne galerije Maribor (7. februar 1954), ki je imela pomembno vlogo pri rasti in razvijanju umetniških hotenj. Na osnovi Vrišerjevih zapisov sem sestavila kronološki pregled takrat delujočih umetnikov, za katerih opus se je zanimal Sergej Vrišer. S tem sem želela podati Vrišerjev pogled na mariborsko likovno dogajanje in izpostaviti poudarke, ki so se njemu zdeli najpomembnejši, in ki so tudi sicer najvidnejše vplivali na razvoj mariborske likovne umetnosti ter sočasnega kulturnega dogajanja. Med slikarji starejše generacije v Vrišerjevih prispevkih izstopata Ivan Kos in Ante Trstenjak, v srednji generaciji slikarja Maks Kavčič in Lajči Pandur. Janez Vidic in Rudolf Kotnik sta zaznamovala mlajšo generacijo slikarjev. Najvidnejši med mariborskimi grafiki je Bojan Golija. Predstavljeno pa je tudi kiparstvo, ki je bilo kljub manjši zastopanosti, kvalitetno. Najpomembneje je likovno sceno zaznamoval akademski kipar Slavko Tihec. Pomembno mesto pa so zasedali tudi Gabrijel Kolbič, Milan Vojsk ter kiparka Vlasta Zorko Tihec, ki je prijateljevala s Sergejem Vrišerjem in v Mariboru postavila mnogo kiparskih del.
Ključne besede: Sergej Vrišer, Umetnostna galerija Maribor, mariborska likovna kritika, mariborska moderna umetnost, mariborski likovni umetniki
Objavljeno: 20.09.2013; Ogledov: 1302; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

8.
IZDELAVA APLIKACIJE ZA NADZOR NAMIZJA S POMOČJO SENZORJA KINECT
Primož Rojko, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se ukvarjamo s preučevanjem in z razvojem naprednih načinov upravljanja računalniškega namizja. Diplomsko delo predstavlja izdelavo aplikacije, ki nudi nov način interakcije z računalnikom, pri čemer uporablja senzor Microsoft Kinect. Gre za interakcijo, ki je alternativa današnjim standardnim vhodnim napravam. Naša aplikacija preko zajemanja uporabnikovega gibanja in s principi računalniškega vida pretvori vnaprej predpisane uporabnikove gibe v posebej določene funkcije za delo z računalnikom, in sicer v funkcije za delo z računalniškim namizjem, osnovne funkcije za delo z digitalnimi slikami v virtualni galeriji in funkcije za upravljanje virtualne tipkovnice. Aplikacijo smo razvili s pomočjo orodja Visual Studio in v programskem jeziku C#. Končna aplikacija predstavlja nov način interakcije z računalnikom. Na podlagi testiranj smo ugotovili, da aplikacija ustreza predvidenim pogojem in nudi prijazno uporabniško izkušnjo. Prav tako je testiranje pokazalo veliko možnosti za nadgradnje, ki bi še izboljšale delovanje aplikacije in s tem omogočile še boljšo uporabniško izkušnjo.
Ključne besede: Kinect, uporabniški vmesnik, računalniško namizje, virtualna interakcija, računalniški vid, virtualna galerija, geste, nadzor računalnika
Objavljeno: 11.09.2013; Ogledov: 1294; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

9.
Prenova območja stare mlekarne v Tübingenu v Nemčiji
Iva Skok, 2014, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V diplomskem delu sem obravnavala prenovo področja stare mlekarne v Tübingenu v Nemčiji. V prvem sklopu diplomskega dela sem predstavila Tübingen, kratek zgodovinski razvoj, samo mesto in območje obdelave. V drugem sklopu sem poskušala analizirati območje obdelave da dobim čim boljši pregled trenutnega stanja ter podlago za urbanistično in arhitekturno prenovo področja. V tretjem sklopu sem analizirala referenčne primere hostlov ter družinskega centra z razlago idej in koncepta. Sledita standardi za projektiranje hostlov in družinskih centrov ter urbanistična in arhitekturna zasnova. Z projektom sem skušala ukazati na možnost spremembe soseske in življenja prebivalcev s ciljem razvoja visoko kakovostnega življenskega sloga, socialne ter kulturne mešanice obiskovalcev in poživitev celega območja.
Ključne besede: hostel, družinski center, galerija, art park, stanovanjski bloki, Tübingen
Objavljeno: 11.09.2014; Ogledov: 640; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (35,98 MB)

10.
Prenova nekdanje poslovne stavbe SDK
Mirzet Salkanović, 2015, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Osrednja tema naloge je prenova poslovne stavbe SDK v središču mesta Maribor za potrebe nove Umetnostne galerije. Stavba je vpisana v register nepremične kulturne dediščine, tako da je objekt obravnavan z zgodovinskega vidika ter vidika varovanja in prenove arhitekurne dediščine. Teoretični del diplomske naloge predstavlja analizo objekta v sedanji obliki za trenutne potrebe in dejavnosti. V praktičnem delu je predstavljen lastni projekt prenove dotrajane in skrajno nefunkcionalno izkoriščene stavbe, kateri bi z novim programom revitaliziral in poživil mesto Maribor.
Ključne besede: Nova Umetnostna galerija Maribor, Poslovna stavba SDK, Maribor, moderna arhitektura, prenova, Trg Leona Štuklja Maribor
Objavljeno: 14.08.2015; Ogledov: 1037; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (25,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici