| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza uporabnosti sodobnih orodij za modeliranje procesov : diplomsko delo
Anton Lajhar, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na uporabnost sodobnih orodij za modeliranje procesov in predstavitev tehnik modeliranja procesov. Glavni namen raziskave je primerjava različnih orodij za modeliranje procesov in pridobitev vpogleda v njihove tehnične zmožnosti ter učinkovitost. Za pridobitev podatkov in primerjavo orodij smo izvedli pregled literature ter v vseh orodjih modelirali in simulirali realne poslovne procese. Končni rezultati zajemajo ugotovitve glede prednosti in pomanjkljivosti posameznih orodij ter primerjavo med njimi. V sklepu so navedene smernice glede izbire najbolj ustreznega orodja glede na specifične potrebe podjetja oziroma posameznika.
Ključne besede: modeliranje procesov, primerjanje, analiza učinkovitosti, sodobna orodja za modeliranje, funkcionalnosti, analiza, optimizacija, avtomatizacija, produktivnost
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

2.
Pregled funkcionalnosti e-izobraževanih platform za poslovno uporabo v Sloveniji
Anika Predan, 2024, diplomsko delo

Opis: E-izobraževalne platforme so postale ključno orodje za poslovno uporabo v Sloveniji. Diplomsko delo raziskuje funkcionalnosti teh platform in njihovo učinkovitost pri poslovnem izobraževanju. Glavni cilj naloge je bil identificirati ključne funkcionalnosti e-izobraževalnih platform, oceniti njihovo prisotnost v slovenskem poslovnem prostoru ter možnosti za izboljšave. Raziskava je bila izvedena tako, da smo sprva izvedli študijo obsega, kjer smo pregledali literaturo, da bi določili vse funkcionalnosti tovrstnih platform, nato pa smo glede na ugotovljeno analizirali funkcionalnosti treh glavnih platform: Smart Arena, eCampus in MiTeam. Ugotovili smo, da so ključne funkcionalnosti, kot so upravljanje vsebin, sledenje napredku, ocenjevanje, komunikacija in personalizacija, ključni za uspešno e-izobraževanje. Rezultati kažejo, da slovenska podjetja vključujejo te funkcionalnosti, vendar obstajajo možnosti za izboljšave, zlasti v integraciji z drugimi sistemi in uporabniški izkušnji. Pridobljeni podatki lahko služijo kot osnova za nadaljnje raziskave in razvoj e-izobraževalnih platform v Sloveniji ter pomagajo podjetjem pri izbiri najučinkovitejših rešitev za poslovno izobraževanje.
Ključne besede: E-izobraževalne platforme, poslovno izobraževanje, funkcionalnosti
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (622,05 KB)

3.
Preverjanje veljavnosti realno-časovnega igralnega prostora z algoritmom razširjenega sistema na osnovi klasifikatorjev : doktorska disertacija
Damijan Novak, 2021, doktorska disertacija

Opis: Z doktorsko disertacijo naslavljamo problematiko zamudnega ročnega preverjanja veljavnosti realno-časovnih igralnih prostorov. Sodobni igralni prostori so namreč izredno kompleksni sistemi z vsebovano množico igralnih funkcionalnosti s katerimi se predstavljajo karakteristike igre. Pri preverjanju pravilnosti delovanja teh implementiranih igralnih funkcionalnosti s strani človeških igralcev, lahko ponavljajoče se operacije večkratnega preigravanja igre po vnaprej predvidenih scenarijih vnesejo nenamerne napake v proces preverjanja veljavnosti. Ker je ročno preverjanje obenem še drag in zapleten proces, smo tekom doktorskega dela ta proces avtomatizirali z algoritmom razširjenega sistema na osnovi klasifikatorjev (XCS). Z uporabo algoritma XCS smo izdelali igralnega agenta, ki samostojno deluje v poljubnem realno-časovnem igralnem prostoru, nato pa smo še razvili lastno ne-invazivno komponento, ki omogoča prilagoditev poljubnega igralnega agenta v igralno-testnega agenta. Zasnovan je bil prvi eksperiment s katerim smo potrdili koncept, da je z uporabo ne-invazivne komponente naš prilagojen igralni-agent zmožen odkrivati neveljavne igralne funkcionalnosti v realno-časovnem igralnem prostoru najnižje računske kompleksnosti (igralni prostor Križci-Krožci). Za namen primerjave našega agenta še z ostalimi igralno-testnimi agenti smo nato razvili še lastno metriko, ki za vsakega igralno-testnega agenta poda kvantitativno metrično oceno. Igralni prostor, igralne funkcionalnosti, igralne scenarije, igralne-agente, ne-invazivno komponento ter metriko, pa smo povezali v zaključeno celoto, in sicer v metodo za kvantitativno oceno preverjanja veljavnosti igralnega prostora. Metodo smo ovrednotili z drugim eksperimentom, kjer je bil naš agent primerjan z agenti v konici razvoja v realno-časovnem igralnem prostoru najvišje računske kompleksnosti (realno-časovnih strateških igrah). Pri obeh eksperimentih smo za vse igralno-testne agente izvajali meritve uspešnosti potrditev neveljavnih igralnih funkcionalnostih, za igralno-testnega agenta z algoritmom XCS pa smo še dodatno izvajali časovne meritve izvedbe posamezne igre oz. scenarija. Rezultati obeh eksperimentov so pokazali, da je algoritem XCS primeren za preverjanje veljavnosti igralnih funkcionalnosti, saj je neveljavne igralne funkcionalnosti uspel odkriti vsakič, ko le-te niso delovale pravilno. Pri drugem eksperimentu se je tudi pokazalo, da jih je uspel odkriti vsakič, ko so jih odkrili tudi ostali igralno-testni algoritmi. Pri primerjavi metričnih ocen našega agenta z ostalimi igralno-testnimi agenti, smo prišli do zaključka, da je le-ta z njimi primerljiv, in se uvršča v zlato sredino. Pri pregledu časovnih meritev smo ugotovili, da te sicer lahko med ponovitvijo enakih scenarijev statistično variirajo, vendar se vsi scenariji izvedejo znotraj predvidenih meja nastavljenih realnih-časov. Algoritem XCS se je tako skupno izkazal kot kvaliteten kandidat za namen preverjanja veljavnosti igralnih funkcionalnosti realno-časovnih igralnih prostorov.
Ključne besede: igralni prostor, igralno-testni agent, razširjen sistem na osnovi klasifikatorjev, realno-časovna strateška igra, validacija igralnih funkcionalnosti
Objavljeno v DKUM: 07.10.2021; Ogledov: 1044; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (4,64 MB)

4.
Primerjalna analiza rešitev za elektronsko upravljanje dokumentov (edms)
Tina Tič, 2021, magistrsko delo

Opis: Tako v zasebnem kot tudi v poslovnem svetu je urejenost dokumentov in podatkov ključnega pomena, saj v nasprotnem primeru veliko preveč časa porabimo za prebiranje in iskanje točno določnega dokumenta ali listine, ki jo potrebujemo. Vendar iskanje ne prinese samo iskanega dokumenta, ampak v veliko primerih tudi sledi opustošenje vseh ostalih dokumentov, ki smo jih prebrskali in premaknili, da smo našli želen dokument. Nenehno iskanje in prebiranje dokumentov si v poslovnem svetu težko privoščimo, saj lahko nastane velika zmeda, neprimerno porabljen delovni čas za iskanje, preveč porabljenega časa za prenos dokumentov od ene osebe do druge in v primeru, da se na dokumentu naredi napaka/sprememba, se krivec le s težavo pojavi. Zato je uporaba elektronskega upravljanja z dokumenti v podjetju še kako smiselna, saj prepreči vse zgoraj naštete težave. Če želi podjetje preiti na sistem upravljanje z dokumenti, je že potrebno ob sprejemu dokumentov spremeniti vse dokumente iz papirnatega v digitalni format. S tem se omogoči, da so vsi dokumenti v enaki obliki ter na enem mestu. Vse te dokumente pa je potrebno ob vnosu tudi pravilno označili, da jih bomo kasneje lahko enostavneje našli na podlagi filtrov in z njimi tudi upravljali. Zato je pri sistemih za upravljanje z dokumenti ključno, da se poenostavi iskanje dokumentov, lažja je sledljivost upravljanja z dokumenti, dokumenti so varni ter zmeraj na voljo. Magistrsko nalogo smo razdelili v dva dela. Naprej bomo opredelili teoretični del, kjer bomo predstavili, kaj je brezpapirno poslovanje, kako to uvesti v podjetje, katere so prednosti in slabosti. Nadaljevali bomo z elektronskim arhiviranjem, kjer bomo označili, kaj so razlike med klasičnim in elektronskim arhiviranjem ter prav tako opredelili prednosti in slabosti elektronskega arhiviranja. Bolj podrobneje pa bomo opredelili elektronsko upravljanje z dokumenti, kjer bomo prikazali, kako se je razvilo, skozi katere faze gre dokument pri elektronskem upravljanju z dokumenti, kakšni so vzroki za uvedbo, kako poteka uvedba ter katere so prednosti in slabosti elektronskega upravljanja z dokumenti. V teoretičnem delu bomo opredelili pet izbranih slovenskih ponudnikov, ki ponujajo rešitev za elektronsko upravljanje z dokumenti, opredelili njihove funkcionalnosti ter jih med seboj primerjali.
Ključne besede: elektronsko upravljanje z dokumenti, EDMS, elektronsko arhiviranje, brezpapirno poslovanje, funkcionalnosti EDMS.
Objavljeno v DKUM: 01.09.2021; Ogledov: 1212; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
Izdelava mobilne igre "Lov za zakladom" : diplomsko delo
Matej Horvat, 2019, diplomsko delo

Opis: Dandanes se pogosto soočamo s pomanjkanjem prostega časa, poleg tega pa večino tega preživimo pred računalnikom ali mobilnim telefonom. Cilj diplomskega dela je bil izdelati spletno mobilno aplikacijo, ki bo dostopala do domorodnih funkcionalnosti naprave, hkrati pa uporabnika vzpodbujala h gibanju in odkrivanju novih lokacij Slovenije. Implementirali smo igro, ki uporabnika z uporabo geolokacije usmerja do cilja, kjer mora poiskati skrito kodo, jo skenirati in odgovoriti na zastavljeno vprašanje, s čimer si še dodatno razširja obzorja.
Ključne besede: spletna mobilna aplikacija, domorodne funkcionalnosti, geolokacija
Objavljeno v DKUM: 21.05.2019; Ogledov: 1739; Prenosov: 300
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

6.
Analiza in primerjava tehnik za shranjevanje podatkov na mobilnih napravah
Klemen Sagadin, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskali področje tehnik za obdelavo podatkov na mobilnih napravah in opredelili potrebe po lokalnem shranjevanju in obdelavi podatkov. Na podlagi preliminarne analize smo izbrali tehnike shrambe podatkov, ki smo jih na podlagi komparativne metode in eksperimentov podrobneje analizirali z vidika njihove uporabnosti za razvijalca, zmogljivosti delovanja in kompleksnosti pri razvoju programskih rešitev. V analizo smo vključili relacijsko bazo SQLite, objektno bazo Realm in relacijsko-objektni preslikovalnik OrmLite. Ugotovili smo, da tehnika shrambe podatkov vpliva na analizirane koncepte, saj med izbranimi tehnikami obstajajo signifikantne razlike v njihovi uporabnosti za razvijalca, zmogljivosti delovanja in kompleksnosti pri razvoju programskih rešitev.
Ključne besede: tehnike obdelave in shrambe podatkov na mobilnih napravah, analiza zmogljivosti, kompleksnost razvoja z uporabo shrambe podatkov, funkcionalnosti tehnik shrambe podatkov, objektna podatkovna baza Realm, relacijska podatkovna baza SQLite, preslikovalnik OrmLite
Objavljeno v DKUM: 28.08.2017; Ogledov: 1491; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)

7.
IZBIRA INFORMACIJSKE PODPORE ZA E-SODELOVANJE
Zmago Fluks, 2015, magistrsko delo

Opis: V sodobnem svetu postaja e-sodelovanje vse pogosteje omenjan in uporabljan koncept. Zato smo se odločili, da v okviru magistrske naloge pregledamo različne klasifikacije in taksonomije v kontekstu informacijske podpore e-sodelovanju. Oblikovali smo celovit nabor funkcionalnosti, ki je postavljen v omenjen kontekst. Zanimalo nas je, ali lahko s pomočjo pregleda literature razvijemo nov pristop za izbiro informacijske podpore e-sodelovanju, ki bi temeljil na hierarhičnem sistemu potreb. Predlagani pristop smo tudi preizkusili na študiji primera, ki je bila postavljena v kontekst sodobnega poslovnega okolja.
Ključne besede: e-sodelovanje, elektronsko sodelovanje, kategorizacija, klasifikacija, funkcionalnosti, informacijska podpora, pristop, informacijska podpora
Objavljeno v DKUM: 14.07.2015; Ogledov: 1258; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (3,83 MB)

8.
KNJIŽNICE JAVASCRIPT ZA ZDRUŽLJIVOST SPLETNIH BRSKALNIKOV S SODOBNIMI SPLETNIMI TEHNOLOGIJAMI
Denis Zelić, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja način podpiranja zastarelih brskalnikov pri razvoju sodobnih spletnih strani. Naloga obsega predstavitev sodobnih spletnih tehnologij, problema zastarelih brskalnikov, pristopov k dodajanju podpore in knjižnic za združljivost. JavaScript Modernizr je predstavljen kot ključna knjižnica, okoli katere se gradi celotna podpora spletne strani. Naloga zajema tudi predstavitev spletne strani za demonstracijo knjižnic za združljivost, ki je nastala kot praktični del diplomskega dela.
Ključne besede: JavaScript, HTML5, CSS3, Modernizr, knjižnice za združljivost, zaznavanje brskalnikov, zaznavanje funkcionalnosti
Objavljeno v DKUM: 13.09.2013; Ogledov: 1519; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

9.
PREGLED IN PRIMERJALNA ANALIZA REŠITEV ZA E-IZOBRAŽEVANJE
Igor Hertiš, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema pregled in primerjano analizo rešitev za e-izobraževanje. V prvem delu smo predstavili osnove e-izobraževanja in možnosti, ki jih ta vrsta omogoča. V drugem delu smo se osredotočili na predstavitev orodij za upravljanje e-izobraževanja in nekatera izmed njih podrobneje obdelali. V tem delu smo prestavili tudi kriterije in s pomočjo le-teh izvedli primerjalno analizo. V tretjem delu smo izvedli testno e-izobraževanje in tako preizkusili vse izbrane rešitve za opravljanje e-izobraževanja. Na koncu smo preverili hipoteze in povzeli rezultate primerjalne analize.
Ključne besede: e-izobraževanje, primerjalna analiza, sistemi za upravljanje e-izobraževanja, funkcionalnosti, standardi, arhitektura, komunikacijska orodja, študija primera
Objavljeno v DKUM: 19.12.2012; Ogledov: 1692; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (4,63 MB)

10.
TRIDIMENZIONALNE BLAGOVNE IN STORITVENE ZNAMKE: PRAVNA UREDITEV V EU IN ZDA
Maša Drofenik, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga analizira pravni položaj tridimenzionalne znamke znotraj skupine netradicionalnih znamk in pogoje za njeno registracijo. Temeljna predpisa, ki na ravni Evropske Unije urejata tridimenzionalno znamko sta Direktiva 2008/95/ES Evropskega parlamenta in Sveta o približevanju držav članic v zvezi z blagovnimi znamkami ter Uredba Sveta (ES) št. 207/2009 o blagovni znamki EU. Pri obravnavi tridimenzionalne znamke je avtorica upoštevala obsežno judikaturo Sodišča EU. Tridimenzionalno znamko je obravnavala tudi z vidika ZIL-1. Diplomska naloga vključuje primerjavo tridimenzionalne znamke v EU s pravnim institutom “trade dress”, ki se je razvil v Združenih državah Amerike. Njegova pravna podlaga je Lanham (Trademark) Act. Skozi diplomsko nalogo je ugotovljeno, da imajo prijavitelji tridimenzionalne znamke mnogo težav pri izpolnitvi zahtev za registracijo, zlasti pri dosegu zadostnega razlikovalnega učinka, ter da je v obeh pravnih sistemih, tako v EU kot tudi v ZDA, še prostor za izboljšave.
Ključne besede: Netradicionalne znamke, tridimenzionalna znamka, registracija, razlikovalni učinek, dojemanje povprečnega potrošnika, načelo funkcionalnosti, trade dress.
Objavljeno v DKUM: 17.12.2012; Ogledov: 2486; Prenosov: 430
.pdf Celotno besedilo (783,07 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici