1. Nadrealistična fotografija Dore MaarManja Klemenčič, 2025, diplomsko delo Opis: Zaključno delo je osredotočeno na nadrealistično fotografijo skozi analizo izbranih del Dore Maar s poudarkom na fotomontaži. Na začetku so predstavljena temeljna izhodišča nadrealizma in njegov vpliv na fotografijo. V osrednjem delu naloge je izvedena vizualna analiza fotografij Prevarant in Brez naslova (Roka-Školjka), s katerima je prikazano, kako je z uporabo fotomontaže izražena kompleksna napetost med človekovim zavednim in nezavednim. V primerjalni analizi umetnice z Manom Rayem in Hansom Bellmerjem so izpostavljene razlike v simboliki in družbenokritičnih temah. V nalogi je osvetljena tudi vloga Dore Maar kot umetnice znotraj gibanja, ki je ženske pogosto marginaliziralo. Ključne besede: Dora Maar, nadrealizem, fotomontaža, vizualna analiza, ženske v umetnosti Objavljeno v DKUM: 04.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
Celotno besedilo (1,56 MB) |
2. Družbena kritičnost s poudarkom na ekologiji skozi umetnost kolaža in fotomontaže : magistrsko deloZoja Podbrežnik, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga Družbena kritičnost s poudarkom na ekologiji skozi umetnost kolaža in fotomontaže opisuje zgodovinski pregled kolažne ter fotomontažne tehnike manipuliranja s fotografskimi podobami. Na podlagi ekologije in problematike onesnaževanja, ter kako se ta povezuje z umetnostjo, opišem EKO 8, Mednarodni trienale umetnost in okolje / Pismo za prihodnost ter del njegove zgodovine nastanka. Obravnavam izbrane avtorje Johna Heartfielda, Marthe Rosler, NSK – Novega kolektivizma, Staneta Jagodiča, Polonce Lovšin in Jimmy Turrella ter njihova dela, ki temeljijo na tehniki kolaža, fotomontaže in na družbeni kritičnosti. Ob tem predstavimo tudi razmisleke izbranih filozofov in umetnikov o pomenu in problematiki ekologije v današnji družbi in njihovo vlogo družbene kritike ter odgovore na vprašanje, kje tiči problem krize. V zaključnem delu naloge predstavimo svoje praktično delo z naslovom Kako Lahko¬¬?, ki v ospredje postavlja problematiko onesnaževanja našega planeta. Izdelano je v tehniki fotomontaže. S pomočjo filozofskih razmislekov o ekologiji (Arne Naess in drugih) ter skozi dela umetnikov, ki se poslužujejo kolaža in fotomontaže ter so družbeno kritična, analiziramo korake svojega umetniškega ustvarjanja. Ključne besede: Kolaž, fotomontaža, družbena kritičnost, globoka ekologija. Objavljeno v DKUM: 08.12.2022; Ogledov: 818; Prenosov: 96
Celotno besedilo (4,93 MB) |
3. Vpeljava aksonometrične perspektive v fotografijoAmadeus Birca, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom »Vpeljava aksonometrične perspektive v fotografijo« skozi koncepte aksonometrične perspektive, kot antiteze centralni perspektivi, izprašuje identiteto fotografije. Vsebinsko in tehnično bomo analizirali delo ruskega umetnika Ela Lissitzkyja, Notranjost konstruktivistične umetniške sobe, in na podlagi pridobljenih znanj ustvarili serijo fotografij v konvencionalni srebrno-bromidni fotografski tehniki, naslovljeno Sputnik-1. Ključne besede: fotografija, aksonometrična perspektiva, fotomontaža, El Lissitzky, analogna fotografija Objavljeno v DKUM: 12.04.2019; Ogledov: 1650; Prenosov: 299
Celotno besedilo (3,32 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. RAZVOJ IN TEHNIKE FOTOMONTAŽELucija Žižek, 2014, diplomsko delo Opis: Fotomontaža je tehnika sestavljanja več elementov v eno sliko, ki se v fotografiji uporablja že od sredine devetnajstega stoletja.
V diplomskem delu se preko analize in primerjave virov ugotavlja dejanski izvor fotomontaže, njen zgodovinski potek in pomen besede. Predstavljene so tehnike, ki so se uporabljale skozi zgodovino. Preko vpogleda v novejše raziskave, je ugotovljeno, da razvoj fotomontaže vsaj iz računalniškega vidika teži k avtomatizaciji, kar pa ne pomeni, da kreativnost zamira. Ta je izražena skozi današnje tehnike digitalne montaže, marsikje pa umetniki še vedno ustvarjajo mehanske fotomontaže. Ključne besede: zgodovina fotomontaže, analogna fotomontaža, mehanska fotomontaža, digitalna fotomontaža, digitalno sestavljanje slik Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 1553; Prenosov: 369
Celotno besedilo (3,68 MB) |
5. ZLORABA FOTOGRAFIJ S FOTOMONTAŽOMatic Gričnik, 2013, diplomsko delo Opis: Glavna tema diplomske naloge so fotomontaže in njihova zloraba v spletnih in tiskanih medijih. S pomočjo zgodovinskega pregleda fotografije, od nastanka do današnje digitalizacije, razložimo fotomanipulacije in tehnike, s katerimi nastajajo. Predstavimo tudi začetke fotomontaže ter vzroke za izdelavo in objavo fotomontaž v medijih. Pojasniti poskušamo, koliko se popači, prikrije, oziroma manipulira resnica s pomočjo fotomontaž in koliko že z neobdelano fotografijo. Opišemo tudi posledice, ki jih sprožijo objave fotomontaž, od moralno etičnih vidikov, do pravnih uredb ter kodeksov, ki predpisujejo kazni oziroma odškodnine. Ključne besede: fotomontaža, fotomanipulacija, fotografija, fotografska etika Objavljeno v DKUM: 15.11.2013; Ogledov: 1828; Prenosov: 223
Celotno besedilo (2,43 MB) |
6. PRISPEVEK KOLAŽA V SLIKARSTVURebeka Pšajd, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava kolaž in njegov prispevek v slikarstvu. Predstavljen je razvoj kolaža skozi zgodovino, kako se je tehnika uveljavila in kako se je razvijala vse do danes. Kolaž se je razvil v druge tehnike, kot so asemblaž in fotomontaža. Z nenehnim razvojem kolaža so povezane tudi nekatere slikarske smeri. Na razvoj kolaža sta vplivala hiter industrijski napredek ter družbeno-politično stanje v času obeh svetovnih vojn. Industrializacija je pripomogla s pojavnostjo vedno novih izdelkov, ki so jih umetniki vključevali v svoja dela, medtem ko so družbeno-politične razmere kolažu dale namen. Kolaž je igral pomembno vlogo pri postavljanju meril glede dojemanja umetnosti in njene estetske vrednosti ter kaj še lahko označimo kot umetnino. V opisu praktičnega dela sta predstavljena namen in cilj, kako kolaž ponovno približati tradicionalnim slikarskim tehnikam brez vnosa tujih predmetov v slikarska dela. Podrobno so opisani uporabljeni materiali in njihov namen. Predstavljena je predpriprava, in sicer izdelovanje barvnih listov, ki so ključni za ustvarjanje slikarskih del. Zraven opisov posameznih slikarskih del so predstavljene tudi vzporednice s posameznimi slikarji ali slikarskimi obdobji. Ključne besede: Kolaž, asemblaž, fotomontaža, kolažiranje, slikarstvo, barva, barvni listi. Objavljeno v DKUM: 09.04.2013; Ogledov: 3247; Prenosov: 400
Celotno besedilo (5,84 MB) |