| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Estetika abjekta in liminalnih prostorov v umetniški fotografiji
Tobias Dajčman, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom »Estetika abjekta in liminalnih prostorov v umetniški fotografiji« raziskuje odnos opazovalca do abjekta in liminalnih prostorov skozi žanr dokumentarne in umetniške fotografije. V naboru fotografij raziskuje sposobnost in pristope oz. načine prikazovanja abjektnega motiva. Skladno s tem izpostavlja številne estetske omejitve kot tudi prednosti izbranega medija, ob fotografski estetiki pa se navezuje tudi na pojav sublimnega in voajerizma. Nadalje tudi fotografska serija, ki je del naloge, obravnava podobe prostorov, preko katerih je s primerjalno metodo raziskan domet abjekta v vizualni umetnosti. Skladno s tem omogoča estetsko vrednotenje fotografij liminalnih prostorov drugih fotografov in fotografij, izdelanih za magistrsko nalogo.
Ključne besede: abjekt, abjektno, liminalni prostori, fotografija
Objavljeno: 21.01.2021; Ogledov: 113; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (5,56 MB)

2.
Šepet notranjega miru: prakse dokumentarne fotografije
Vanesa Hasanović, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali dokumentarno fotografijo in njen domet v smislu reprezentacije veroizpovedi. Raziskovali smo načine gledanja fotografske podobe in vplive neposrednega okolja na pristope k razumevanju podob. Skozi fotografski medij smo želeli poiskati, raziskati in prikazati podobnosti med ljudmi, kulturami in verami ter dokaj kontroverzno tematiko veroizpovedi prikazati kot pozitivno stran družbe.
Ključne besede: fotografija, dokumentarna fotografija, religija, vera.
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 270; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (5,36 MB)

3.
Portretno fotografiranje konj
Anamarija Valentina Dajnko, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena portretna fotografija konj, upoštevajoč prehod iz splošnega fotografiranja živali na podzvrst živalske fotografije. Diplomsko delo vključuje tudi ugotovitve o primernosti opreme in katere so optimalne nastavitve za dano zvrst fotografije. Na podlagi pridobljenega znanja o dani tematiki je bil izveden tudi lastni projekt, ki je predstavljen na koncu diplomskega dela.
Ključne besede: portretna fotografija konj, črno ozadje, profesionalna fotografija, fotografija živali
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 85; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Razvoj poslovnega modela za storitve poročne fotografije
Dejan Hudoletnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava razvoj poslovnega modela za storitve poročne fotografije. Poročnih fotografov, kot tudi drugih, je iz leta v leto več. Eden od razlogov za to je cenovno ugodnejša možnost nakupa starejše profesionalne opreme v primerjavi s preteklimi leti. Stroški pa kljub temu še vedno ostajajo visoki. Na trgu opažamo na podlagi uspešnih primerov inoviranj poslovnih modelov rast pomena poslovnega modela in njegovo vlogo v uspešnosti poslovanja organizacije. Z namenom razvoja lastnega poslovnega modela smo analizirali poslovne modele štirih fotografov po gradnikih Kanvas poslovnega modela. Od tega so bili trije s področja poročne fotografije, eden pa s področja produktne in portretne fotografije. Analiza je obsegala pregled spletne pojavnosti in izvedbo intervjujev izbranih fotografov. Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo Kanvas poslovnega modela. Na podlagi rezultatov in ugotovitev analize smo razvili predlog lastnega poslovnega modela za storitve poročne fotografije po vseh elementih Kanvas poslovnega modela. Na kratko smo opisali načrt njegove uvedbe. Na koncu smo predlagali možnosti za izboljšave in dodatne analize.
Ključne besede: poslovni modeli, Kanvas poslovni model, poslovni modeli fotografskih storitev, fotografija, poročna fotografija
Objavljeno: 15.01.2020; Ogledov: 400; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (5,07 MB)

5.
PLESALCI - TRENUTEK IN GIBANJE TEORETSKA IN KREATIVNA IZHODIŠČA ZA LASTNO FOTOGRAFIJO PLESALCEV
Vojko Stiplovšek, 2019, magistrsko delo

Opis: PLESALCI – TRENUTEK IN GIBANJE TEORETSKA IN KREATIVNA IZHODIŠČA ZA LASTNO FOTOGRAFIJO PLESALCEV je naslov magistrskega dela. Delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu magistrske naloge, ki ga obravnavamo od poglavja ena do poglavja šest, v umetnostnozgodovinskem orisu izpostavljamo začetek nove dobe fotografiranja, ki omogoča probleme krajše ekspozicije in s tem tehnično dovršene fotografije gibanja. V tem delu naloge izpostavljamo pionirje fotografiranja gibanja in kot posebno polje interesa fotografijo plesalcev. V izbrani nalogi sta nas zanimali umetniška fotografija in fotografija plesalcev, ki jih določajo dela Alexeya Brodovitcha, Cornella Capa, Maria Giacomellija, Helmuta Newtona, Andréa Kertésza in Richarda Avedona. V teoretičnem delu naloge smo preučili dosedanja znanstvena spoznanja snovanja fotografije, kot jih tematizira Geoffrey Batchen, gibanje kot prehoda iz stanja v stanje Henrija Bergsona, stanje gibanja kot vizualizacijo trenutka v sliki ter trenutek in gibanje v umetnosti, kot ga je teoretično raziskoval Ernst H. Gombrich. Hkrati smo preučili ples kot umetnost gibanja človeškega telesa, gibanja kot procesa spreminjanja položaja telesa plesalca in se še posebej posvetili teoretskim izhodiščem filozofa Viléma Flusserja. Na ta način smo prišli do izhodišč za lastno avtorsko fotografijo plesalcev. V drugem, praktičnem delu, od poglavja šest do zaključnega dela naloge, obravnavamo proces nastajanja fotografskega dela in predstavitev problematike pri nastajanju fotografije. Poglobljeno smo proučili, na kakšne načine lahko pristopimo k fotografiranju in nastanku fotografske podobe v gledališču, hkrati pa smo upoštevali tehnične in estetke vidike. Gibanje plesalcev kot prehod iz stanja v stanje smo prikazali v različnih trenutkih, položajih in na različne načine ter pri različnih svetlobnih pogojih. Proučili smo predvidevanje oziroma previzualizacijo, pravi trenutek fotografiranja plesalcev klasičnega baleta, svetlobo in videz slike, ki je med drugim odvisen tudi od svetlostnih tonov. Kako želimo prikazati določen prizor plesalcev, je odvisno tudi od tega, v katerih tonih bomo naredili sliko, ali bodo zajeti vsi toni od črnih, sivih do belih, ali pa bodo zajeti samo sivi toni, zato smo prikazali conski sistem Ansela Adamsa, ki temelji na lestvici sivin. Govorimo o tehničnih aspektih fotografske podobe, kot so različni načini osvetljevanja in stopnjevanja svetlobe. Izpostavimo značilnosti skupinskega portreta ter fotografiranje in osvetljevanje celopostavnega portreta plesalcev. V skladu z nameni in cilji naloge so rezultat dela fotografije, ki so nastale v sodelovanju s solisti in z ansamblom Opere in Baleta SNG Maribor.
Ključne besede: ples, trenutek, gibanje, fotografija, zgodovina
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 351; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (8,26 MB)

6.
Fotografski opus diane arbus:voajerziem ali humanizem?
Marička Stakne, 2019, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema magistrske naloge je umetniško delo ameriške fotografinje Diane Arbus z naslovom Fotografski opus Diane Arbus: voajerizem ali humanizem?. Za razumevanje dela Arbusove smo teoretično ovrednotili žanr dokumentarne fotografije s stališča družbene angažiranosti ter ulično fotografijo, ki se je razvila kot veja fotografskega ustvarjanja. Predstavili smo dve ključni fotografski seriji, Magazin Work in Untitled. V namene orisa Arbusinega fotografskega opusa smo vključili seminalno razstavo New Documents. Nadalje smo opredelili pojma humanizem in voajerizem. V ta namen smo izpostavili primere umetniških del, ki so nam omogočali primerjavo enega in drugega pojma. Zaradi estetskih, stilskih in tematskih vzgibov smo delo Arbusove primerjali z deli kasneje odkrite fotografinje Vivian Maier, sicer Arbusine sodobnice. S pomočjo aplicirane metodologije in uporabljenih virov smo analizirali teoretična in praktična izhodišča za razumevanje umetniškega opusa Diane Arbus.
Ključne besede: Diane Arbus, ulična fotografija, New Documents, humanizem, voajerizem.
Objavljeno: 20.12.2019; Ogledov: 398; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (3,99 MB)

7.
Fotorealistično modeliranje stavb
Ivona Cvetkovska, 2019, diplomsko delo

Opis: Ohranjanje zgodovine ni enostaven proces. Zgodovino države ali sveta lahko shranimo v obliki besedila, zgodovino arhitekture in stavb pa najlažje shranimo kot fotografijo. Še boljšo vizualno predstavo pa poda foto-realistični 3D model, ki je natančnejši od fotografije, in poda tretjo dimenzijo, ki pri fotografi ni prisotna. Iz tega izhodišča izhajajo ustvarjalci, ki ustvarjajo različne 3D modele za različne namene v različnih programih. Mi smo se odločili za izdelavo 3D modela Mariborske Baroničine hiše v programu Cinema 4D. Uporabljali smo različne operacije in orodja, obogatili smo jo z različnimi teksturami hkrati pa smo oblikovali njeno okolico. Z uporabo določenih osvetlitvenih tehnik je Baroničina hiša prišla do izraza.
Ključne besede: Foto-realistično modeliranje, Cinema 4D, tekstura, Baronica, fotografija, načrt
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 474; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

8.
Vpliv vizualne predstavitve živali na njihovo posvojitev
Julija Kronovšek, 2019, diplomsko delo

Opis: Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna.Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna. Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna. Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna. Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna.
Ključne besede: fotografija živali, vpliv fotografije, fotografiranje
Objavljeno: 23.11.2019; Ogledov: 315; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (4,03 MB)

9.
Fotografija deskanja prostega sloga na snegu
Lana Bauman, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali fotografijo deskanja prostega sloga na snegu. Ugotavljali smo že dosežene standarde profesionalne fotografije ter jih analizirali. Raziskovali smo, kakšna oprema ter kakšni pristopi so potrebni za profesionalno fotografijo. Izvedli smo lasten projekt, kjer smo za namen samopromocije fotografirali deskarja prostega sloga. Za uspešno fotografijo je potrebna kakovostna oprema, ustvarjalnost ter znanje.
Ključne besede: športna fotografija, fotografija deskanja prostega sloga na snegu, analiza fotografij, profesionalna fotografija.
Objavljeno: 08.11.2019; Ogledov: 262; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (4,31 MB)

10.
Vpeljava aksonometrične perspektive v fotografijo
Amadeus Birca, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom »Vpeljava aksonometrične perspektive v fotografijo« skozi koncepte aksonometrične perspektive, kot antiteze centralni perspektivi, izprašuje identiteto fotografije. Vsebinsko in tehnično bomo analizirali delo ruskega umetnika Ela Lissitzkyja, Notranjost konstruktivistične umetniške sobe, in na podlagi pridobljenih znanj ustvarili serijo fotografij v konvencionalni srebrno-bromidni fotografski tehniki, naslovljeno Sputnik-1.
Ključne besede: fotografija, aksonometrična perspektiva, fotomontaža, El Lissitzky, analogna fotografija
Objavljeno: 12.04.2019; Ogledov: 643; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici