1. Primerjava avtomatskih in ročnih metod obdelave fotografij : diplomsko deloGašper Šlajnar, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je bila izvedena primerjava štirih metod obdelave fotografij: avtomatska obdelava v fotoaparatu, avtomatska obdelava v Adobe Lightroomu, obdelava s prednastavljenim naborom nastavitev in ročna obdelava. Izbrani motivi so bili obdelani z vsemi metodami, nato tehnično analizirani in ocenjeni s strani anketirancev. Tehnična analiza je pokazala prednost avtomatske obdelave v Adobe Lightroomu, medtem ko je anketa razkrila naklonjenost ročni obdelavi in uporabi presetov. Ugotovljeno je bilo, da se tehnični in subjektivni rezultati razlikujejo, zato nobena od metod ne izstopa kot univerzalno najboljša, izbira je odvisna od tega, ali se daje prednost tehnični pravilnosti ali ustvarjalni svobodi ter hitri obdelavi ali premišljenem delu. Ključne besede: digitalna fotografija, obdelava fotografij, Adobe Lightroom, ročna obdelava, avtomatska obdelava Objavljeno v DKUM: 17.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (2,03 MB) |
2. Figura ženske v fotografijah Arakija Nobuyoshija : diplomsko deloZala Ajd, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga obravnava podobo ženske v fotografijah japonskega umetnika Nobuyoshija Arakija. Osredotoča se na analizo njegovega vizualnega jezika, v katerem se prepletajo erotika, intimnost, smrt in družbene norme. Delo raziskuje, kako umetnik skozi odnos z modeli in kompozicijo fotografij izpoveduje svojo vizijo ženskosti ter kako so njegova dela umeščena v širši kulturni in družbeni kontekst. Posebej izpostavlja vlogo soglasja, cenzuro ter različne interpretacije Arakijeve umetnosti med kritiki in feministično teorijo. Ključne besede: fotografija, ženska, Japonska, spolnost Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (2,81 MB) |
3. Življenje in delo fotografa Jožeta Kološe – KološaAna Kotnjek, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so obravnavani življenje in delo fotografa Jožeta Kološe – Kološa ter njegov prispevek k razvoju slovenske umetniške fotografije. V uvodnem delu je predstavljen njegov življenjski tok, od odraščanja v fotografski družini do zadnjih ustvarjalnih let. Osrednji poudarek je namenjen njegovemu razvoju koncepta t. i. »kombinirane fotografije« oziroma »fotografije brez omejitev«, ki predstavlja enega ključnih elementov njegovega umetniškega ustvarjanja. Delo se dotakne tudi umetnostnih gibanj, kot sta piktorializem in art informel, ki so navdihovala njegovo ustvarjanje. V zaključnem poglavju so likovno analizirana izbrana fotografska dela iz fotoknjige Moja fotografija, ki se jih nato tudi primerja z izbranimi deli drugih umetnikov, s čimer se osvetli posebnosti Kološevega avtorskega pristopa. Ključne besede: Jože Kološa – Kološ, kombinirana fotografija, piktorializem, art informel Objavljeno v DKUM: 29.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (27,86 MB) |
4. Fotografie als erfolgsversprechendes Hilfsmittel im berufsbegleitenden Fremdsprachenlernen (Deutsch und Englisch) : MagisterarbeitMiran Klobasa, 2025, magistrsko delo Opis: V globaliziranem svetu, kjer je komunikacija ključnega pomena, ta magistrska naloga raziskuje uporabo fotografije kot didaktičnega sredstva pri poklicno usmerjenem učenju tujih jezikov, predvsem angleščine in nemščine. Fotografija služi kot most med teoretičnimi jezikovnimi pravili in čustvenimi izkušnjami dijakov, saj lahko ne le obogati, temveč tudi temeljito preoblikuje pouk. V teoretičnem delu so predstavljene zgodovinske metode poučevanja, koncept vizualne pismenosti in psihološki temelji učenja s fotografijami, v empiričnem delu pa raziskava s pedagoškimi pol-eksperimenti ter ovrednotenje hipotez in rezultatov. Ključne besede: angleščina, fotografija, nemščina, poklicno usmerjeno učenje, vizualna
pismenost Objavljeno v DKUM: 09.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (2,54 MB) |
5. Avtomobilska fotografija v kontekstu vsebinskega marketinga : diplomsko deloMarko Matjašič, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se ukvarja s tematiko avtomobilske fotografije v kontekstu vsebinskega marketinga, kako ustvariti dobro avtomobilsko fotografijo ter kako fotografijo kot vsebinski marketing avtomobilskih podjetij implementirati v marketinški načrt. Poleg teoretičnega pregleda konceptov avtomobilske fotografije diplomsko delo vključuje tudi praktični del. Ta del obsega analizo avtomobilskih fotografij, ustvarjenih s strani dveh profesionalnih avtomobilskih fotografov. Namen analize je bil oceniti kakovost, kompozicijo, osvetlitev in druge pomembne vidike fotografij ter izluščiti ključne elemente, ki prispevajo k uspehu avtomobilskih posnetkov. Na podlagi te analize je bila izdelana tudi galerija avtomobilskih fotografij, ki je fotografski portfelj podjetja Tushek, saj predstavlja njihove avtomobilske izdelke in izkušnje. V okviru praktičnega dela tega diplomskega dela je podrobno predstavljen tudi postopek izdelave fotografij te galerije. Ključne besede: digitalni marketing, vsebinski marketing, fotografija, avtomobilska fotografija. Objavljeno v DKUM: 26.04.2024; Ogledov: 386; Prenosov: 76
Celotno besedilo (4,79 MB) |
6. Vizualizacija tokovnih pojavov z metodo schlieren optics : diplomsko deloMihailo Urošević, 2023, diplomsko delo Opis: Vizualizacija tokovnih pojavov igra ključno vlogo na različnih znanstvenih in inženirskih področjih. Diplomsko delo raziskuje zgodovinski razvoj, uporabo in eksperimentalne zahteve optične metode schlieren kot zmogljivega orodja za vizualizacijo in razumevanje tokovnih pojavov. Tehnika schlieren omogoča zaznavanje in vizualizacijo sprememb lomnega količnika prosojnega medija, kar zagotavlja dragocen vpogled v dinamiko tekočin, aerodinamiko in prenos toplote. Diplomsko delo obravnava temeljna načela metode schlieren, vključno s konfiguracijo optičnih komponent, izbiro svetlobnega vira in tehnike zajema slike. Poleg tega raziskuje vsestranskost metode pri vizualizaciji različnih tokovnih pojavov, kot so udarni valovi, mejne plasti, vrtinci in konvekcijski tokovi. Preučene so prednosti in omejitve tehnike schlieren, skupaj z lastnim eksperimentalnim sistemom schlieren. Skozi vizualizacijo tokovnih pojavov ponuja metoda schlieren raziskovalcem in inženirjem dragoceno orodje za proučevanje kompleksne dinamike tekočin in izboljšanje našega razumevanja temeljnih procesov. Ključne besede: schlieren tehnika, senčna fotografija, vizualizacija tokov, lomni količnik, ogledalo, viri svetlobe Objavljeno v DKUM: 16.01.2024; Ogledov: 447; Prenosov: 26
Celotno besedilo (11,28 MB) |
7. Saul Leiter in praksa ulične fotografije v New York Cityju med 1940 in 1960 : diplomsko deloVita Lara Selinšek, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi preučujemo fotografski opus Saula Leiterja in njegov prispevek k praksi ulične fotografije v New Yorku med leti 1940 in 1960. V prvem delu smo osredotočeni na življenje in delo Saula Leiterja, ki ga sestavlja tako fotografija kot tudi slikarstvo. Kasneje raziskujemo fenomen newyorške šole in ugotavljamo njene značilnosti ter kdo jo sestavlja. Omenjamo tudi druga umetniška gibanja, ki so bila prisotna v metropoli v tistem času, kot sta abstraktni ekspresionizem v vizualni umetnosti in t. i. beat generacija literatov. V zadnjem sklopu naloge primerjamo Leiterjevo delo z delom njegovih dveh sodobnikov, Tedom Cronerjem in Ernstom Haasom. Ključne besede: Saul Leiter, ulična fotografija, New York City, newyorška šola Objavljeno v DKUM: 27.06.2023; Ogledov: 842; Prenosov: 106
Celotno besedilo (2,67 MB) |
8. |
9. Fotopersona: metoda vizualne naracije : diplomsko deloMaja Selinšek, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu preučujemo metodo vizualne naracije, ki jo Tanja Verlak v svojem delu iz 2009 poimenuje Fotopersona. V prvem delu smo osredotočeni na teoretično ozadje metode, ki raziskuje načrtno gradnjo portreta in znotraj tega operira z uporabo različnih vizualnih atributov. S tem gradi pripovednost portretov in vpliva na odziv publike. Kot primer metode izpostavimo in raziskujemo digitalni avtoportretni fenomen »selfi«, ki močno zaznamuje sodobne družbene medije. Nadalje, fotopersono analiziramo skozi tri fotografske serije, ki veljajo za seminalna dela na področju portretne fotografije. Natančneje pregledamo zgodnje oblike portretiranja, kot so carte de visite, cabinet cards in Nadarjevi portreti. Ukvarjamo se s pomembnim zgodovinskim dokumentarnim »popisom« nemške družbe oziroma serijo fotografij »Menschen des 20. Jahrhunderts« (»Ljudje 20. stoletja«) , ki jo je posnel Avgust Sander. V zadnjem delu naloge preučujemo serijo »Untitled Film Stills« (»Neimenovani filmski kadri«) postmodernistične umetnice Cindy Sherman. Ključne besede: fotopersona, portret, fotografija, vizualne komunikacije Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 421; Prenosov: 80
Celotno besedilo (7,10 MB) |
10. Vloga in povezanost digitalne fotografije s policijskim delom : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostKatarina Đuković, 2022, diplomsko delo Opis: Živimo v časih, ko nas na vsakem koraku spremljata digitalna fotografija in video posnetki. Od upodabljanja stvari in oseb na stene v jamah, do slikarstev na platnih je fotografija do danes doživela drastičen razvoj. Razvoj tehnologije pa je s seboj prinesel tudi novo dobo katero imenujemo digitalna doba. Na vsakem vogalu, pa naj bo to v mestu ali v naravi, nas spremljajo socialna omrežja, časopisi v digitalni obliki ali video posnetki naloženi na spletu. Digitalna fotografija je tako s časom postajala vedno bolj zanimiva in priročna tudi pri policijskemu delu. Spoznavali so njeno vrednost in ugotovili, kako lahko na preprostejši način dokumentirajo dokumente in dogodke, ter se tako izognejo nepravilnim zapisnikom ali tudi morebitni založitvi raznoraznih papirjev in fotografij na film. Ne samo, da je digitalna fotografija začela predstavljati manjši strošek za uporabnike, temveč je tudi začela igrati pomembno vlogo kot dokazno gradivo, da bi lahko sodišču in poroti pobližje predstavili sam proces razvijanja nekega dogodka. Policija in kazensko
pravni sistemi so lahko začeli pridobivati večje število informacij in jih posledično tudi lažje obdelovali. V diplomski nalogi smo se dotaknili teme in predstavili razvoj same digitalne fotografije. Kasneje pa tudi obrazložili, kako se je začela povezovati s policijskim delom. Digitalno fotografijo lahko pri policijskem delu najdemo na vsakem koraku. Najdemo jo v kontrolah hitrosti v prometu, fotografiranju dogodkov ali fotografiranju kraja kaznivega dejanja, kot dokazno gradivo. Pomembno vlogo igra tudi pri odkrivanju skritih informacij in gesel za prikrito komuniciranje. Vsega tega smo se bolj podrobno dotaknili v nadaljevanju same diplomske naloge in opisali pomen in načine uporabe le te.
Če bi hoteli povzeti vsa področja in načine, kjer se policija sreča z digitalno fotografijo bi bilo to praktično nemogoče. Digitalna fotografija je tako širok pojem, da bi o njem lahko govorili in govorili. Zato smo se odločili, da v tej diplomski nalogi predstavimo tiste najbolj pogoste oziroma načine srečanja fotografije z policijo, kateri so poznani vsem, ter s tem bralcem omogočili da se naučijo nekaj novega, nekaj kar mogoče o teh srečanjih še niso vedeli. S pomočjo znanstvenih člankov in javnih raziskav smo poskušali pobližje predstaviti in razložiti postopke pridobivanja fotografij tekom
policijskih preiskav. Odkrili smo s čem vse se policisti srečujejo tekom svojega delovnega časa, na kaj vse morajo biti pozorni in kako se zadev lotiti na pravilni način. Pobrskali smo malo globje, ter opisali postopek pridobivanja fotografije tudi s področja cestnih kamer, kar pa verjetno ni znano prav vsakemu. Ključne besede: diplomske naloge, fotografija, digitalna fotografija, policija, policijsko delo, dokazno gradivo, kazensko pravni sistem Objavljeno v DKUM: 06.09.2022; Ogledov: 449; Prenosov: 43
Celotno besedilo (1,72 MB) |