| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Opis in primerjava odprtih formatov za stiskanje videa VP8 in VP9 : diplomsko delo
Gregor Vinčec, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela je opis in primerjava dveh prosto dostopnih formatov za stiskanje digitalnega videa VP8 in VP9. Cilj diplomskega dela je predstaviti prednosti VP8 in VP9, njune slabosti ter razlike med njima. Uporabili smo deskriptivno metodo, s katero smo pregledali domačo in tujo literaturo.
Ključne besede: VP8, VP9, programska oprema, odprti format, zaprti format
Objavljeno v DKUM: 28.01.2020; Ogledov: 992; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

2.
Kompozicija, likovna artikulacija in formalna likovna analiza
Nika Vižintin, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Kompozicija, likovna artikulacija in likovna formalna analiza je obravnavana tema kompozicije v likovni umetnosti, preučitev uporabe kompozicijskih načel v likovnih delih, osnovno razumevanje likovnega jezika ter metodologija oblikovne analize likovnih del. Namen je bil tudi raziskati in dopolniti strategije doseganja kompozicije v lastnem praktičnem delu ter oblikovati iztočnice za nadaljnjo ustvarjanje. Poskušala sem odkriti specifično pravilo za vsebinsko ustrezno kompozicijo ter ugotoviti potek kodiranja likovnega dela. V praktičnem delu predstavim avtorska dela, ki se nanašajo na temo komponiranja – pospremljena so z opisom miselnega procesa in formalne likovne analize lastnih likovnih del. Analiza lastnih del pokaže zanimive rezultate, ki so opisani v sklepnem delu. Raziskovalna hipoteza je bila v teku raziskave potrjena, vendar razširjena.
Ključne besede: Kompozicija, likovna artikulacija, likovne prvine, likovne spremenljivke, format, kompozicijski principi, formalna likovna analiza.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2016; Ogledov: 3723; Prenosov: 654
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)

3.
POKONČNI FORMAT V FOTOGRAFIJI STOJANA KERBLERJA
Sabina Vrbnjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Stojan Kerbler je ena najvidnejših oseb na fotografskem področju tako pri nas kot v Evropi; je fotograf, mentor, žirant in raziskovalec slovenske fotografije. Razstavljal je na številnih razstavah po celem svetu, od Evrope do bivše Jugoslavije in celo Amerike. Najbolj znan je po svojem izjemnem čutu za portretiranje ljudi, kar se kaže v njegovem precej obširnem opusu. Fotografije je strnil v nekaj večjih ciklov, kot so: Portreti s ptujskih ulic, Haložani, Koline, Tovarniška fotografija in Dvorišča, vsak izmed naštetih pa je dosegel velik uspeh. Prav tako je nastalo veliko fotografij, ki jih ni možno strniti v enotne cikle, vseeno pa igrajo pomembno vlogo v Kerblerjevi fotografiji. To so na primer posnetki kurentovanj in portreti umetnikov ter Kerblerjevih prijateljev. Velik pomen v Kerblerjevem fotografskem razvoju je imelo članstvo v »Mariborskem krogu«, društvu fotografov, katerih poglavitna značilnost je bila uporaba črnega roba na fotografijah ter temnenje ozadja; črni rob je dokazoval, da fotografija ni bila izrezana naknadno, temnenje pa je zakrivalo manj pomembne podrobnosti, ki bi motile kompozicijo. Na začetku svojega delovanja je Kerbler najraje uporabljal kvadratni format 6 x 6, h kateremu se je pred kratkim vrnil v ciklu Dvorišča. Večino svojega delovanja pa je ostal zvest ležečemu formatu, ki je za portretiranje ljudi sicer manj priljubljen kot pokončni. Kerbler se je veliko ukvarjal s portretiranjem ljudi, torej obstaja tudi veliko fotografij, posnetih v pokončnem formatu. Za prehod med formatoma se je odločil iz različnih razlogov; včasih je bil motiv tisti, ki mu ni dopuščal druge izbire, spet drugič je hotel upodobljeno osebo ločiti od okolja, kar mu je pokončni format dopuščal bolje kot ležeči, ki prav nasprotno vključuje več ozadja kot pokončni. Kerbler je isti prizor večkrat fotografiral v obeh omenjenih formatih, pri tem pa ugotovil, da je kompozicijsko ležeči format večinoma bolj kvaliteten od pokončnega. Vprašanje izbire med določenima formatoma je bilo pogosto družbene narave. To pomeni, da se je za določeno obliko formata odločil glede na sporočilo, ki ga je hotel prenesti gledalcu. Z ležečim formatom, v katerega je vključil večji obseg ozadja, je najbolje prikazal občutje domačnosti in varnosti Haložanov. Nasprotno je z uporabo pokončnega formata isto osebo osamil od ptujskih zidov in Ptujske Gore, saj je vključil čim manj ozadja, ter tako prikazal odtujenost in nelagodje Haložanov sredi mestnega vrveža. Vertikalne portrete je skrbno hranil v svojem arhivu in pred kratkim se mu je ponudila priložnost za prvo samostojno razstavo vertikalnih fotografij, ki je potekala 15. aprila 2016, v prostorih letne terase v gostilni Rozika na Ptuju.
Ključne besede: Stojan Kerbler, fotografija, pokončni format, ležeči format, portret, Haložani
Objavljeno v DKUM: 18.08.2016; Ogledov: 972; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (7,25 MB)

4.
Agonija Mure in begunski val skozi karikaturo
Anton Buzeti, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Agonija Mure in begunski val skozi karikaturo zajema dva sklopa, teoretični in praktični. V prvem, teoretičnem delu, je predstavljen sam izvor besede karikatura, učinek in njena vloga, opredelitev pojma komičnega in kratek razvoj karikature skozi obdobja Egipta, antike, srednjega veka, renesanse, reformacije in protireformacije, baroka, 19. in 20. stoletja. V praktičnem delu gre za razmislek o avtorskih časopisnih karikaturah, ki so na avtorsko svojski način pospremile dva ključna dogodka iz sveta ob Muri. Prvi, Agonija Mure, odslikava družbeno klimo ob lastninjenju in obstoju tekstilnega giganta, drugi, Begunski val, pa išče povezave med človeškim obupom in vsiljenimi spremembami tukajšnjega prebivalstva.
Ključne besede: Karikatura, situacijska karikatura, Mura, Murin delavec, Murina delavka, metafora, barvna paleta, format, kompozicija, begunec, migrant, žičnata ograja, tehnična ovira, Janez Votek, Ludvik Kovač, Majda Horvat, Andrej Bedek.
Objavljeno v DKUM: 02.06.2016; Ogledov: 1088; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

5.
ALGORITEM ZA USTVARJANJE ILUZIJE ŽIVE SLIKE V VIDEOPOSNETKIH
Li Labaš, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje postopek razvoja algoritma, ki v realnem času spreminja hitrost in smer predvajanega nemega videoposnetka. Naš cilj je ustvariti iluzijo tako imenovane žive slike, brez konca predvajanja. Delovanje je predstavljeno s pomočjo namenske aplikacije na mobilni napravi, s katero lahko zajemamo posnetke in le-te tudi predvajamo. Podrobneje so opisane metode zajemanja in predvajanja posnetkov na napravi, način delovanja algoritma ter izdelava posebnega datotečnega formata, potrebnega za hrambo teh posnetkov.
Ključne besede: algoritem, videopredvajalnik, spreminjanje hitrosti, spreminjanje smeri, mobilna naprava, datotečni format, živa slika
Objavljeno v DKUM: 18.12.2014; Ogledov: 1246; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

6.
PRETVORBA 3D MODELOV IZ PROGRAMA BLENDER V BINARNI ZAPIS IGRALNEGA POGONA PRISM3D
Simon Lušenc, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavi binarni zapis 3D modelov, uporabljenih v igralnem pogonu Prism3D in razvoj dodatka za pretvorbo 3D modelov s programskim orodjem Blender, ki ga tudi najprej na kratko opišemo. V nadaljevanju analiziramo zapise uporabljenih datotek, kar nam omogoči razvoj dodatka za uvoz in izvoz 3D modela, uporabljenega v igralnem pogonu Prism3D. Po predstavljeni izdelavi dodatka z vizualno primerjavo ocenimo njegovo uspešnosti in podamo možne izboljšave.
Ključne besede: geometrijsko modeliranje, 3D grafika, algoritem, izmenjevalni format, dodatek
Objavljeno v DKUM: 22.08.2014; Ogledov: 1505; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (4,35 MB)

7.
STISKANJE DIGITALNEGA VIDEA NA OSNOVI SLIKOVNEGA FORMATA PNG
Matej Šnajder, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na predstavitev slikovnega formata PNG, algoritmov stiskanja, ki jih ta format uporablja, in predstavitev brezizgubnih video kodekov. Predstavljena sta postopek stiskanja in razširjanja videa na osnovi slikovnega formata PNG ter preprost video predvajalnik, ki smo ga razvili. Zanima nas, kateri od video kodekov doseže najboljši faktor stiskanja. Primerjamo velikosti zaporedja datotek: PNG, nestisnjenega videa, stisnjenega videa s kodekom CorePNG in datoteke, ustvarjene s pomočjo našega programa. Raziskovanje je podkrepljeno s konkretnimi primeri in z grafično predstavitvijo.
Ključne besede: slikovni format PNG, algoritmi stiskanja, brezizgubno stiskanje videa, video kodeki
Objavljeno v DKUM: 25.10.2013; Ogledov: 1495; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

8.
FENOMEN RAZMERIJ V LIKOVNEM IZRAZU IN STRUKTURIRANOST SLIKOVNE POVRŠINE
Iva Pečnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema diplomske naloge je bila raziskava prostorskih razmerij, ki so bila skozi zgodovino prisotna na različnih področjih umetniškega delovanja in so bila predmet mnogih raziskav ter poskusov generalizacije. Pregled preučevanj in uporabe proporcionalnih teorij skozi zgodovinska obdobja je pokazal, da je razumevanje in uporaba razmerij v tesni povezavi z določenim časovnim obdobjem. Izpostavljen je bil zlati rez kot univerzalno razmerje v naravi in umetnosti. Obravnavan je bil vpliv razmerij na kompozicijo, vsebino umetniškega dela in vizualno zaznavanje. S tega stališča je bila pozornost usmerjena tudi na gestalt psihologijo. Izpostavljena umetniška zvrst je bilo slikarstvo, pri čemer je bil poudarek predvsem na samem formatu in strukturni razdelitvi notranje slikovne površine. Obravnavani so bili različni načini členitve formata, ki lahko služijo kot smernice pri komponiranju. Bodisi zavestno določena ali izbrana po občutku, so v likovnem izrazu razmerja vedno intencionalna in niso slučajna, kar se je utemeljilo tudi skozi praktični del. Zmeraj je v ospredju celota, ki je rezultat ustvarjalnega izraza, subjektivnosti in sposobnosti usklajevanja vseh sestavnih delov umetniškega dela, od prostorskih odnosov med likovnimi elementi, delujočih napetosti, kompozicijskih zakonitosti do vsebine oz. sporočila, ki ga želi likovno delo posredovati.
Ključne besede: razmerje, proporc, zlati rez, antropometrični sistem, format, notranja struktura formata, gestalt
Objavljeno v DKUM: 04.10.2012; Ogledov: 2536; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (27,11 MB)

9.
DIGITALNA OBDELAVA FOTOGRAFIJE
Ines Jankovič, 30, diplomsko delo/naloga

Opis: Pogoji za fotografiranje niso zmeraj najboljši. Zato tudi originali običajno niso optimalni. Vendar so se s pojavom digitalizacije pojavili različni programski pripomočki, ki ta problem optimalnosti, koliko se le da, razrešijo. V diplomski nalogi se skušam osredotočiti predvsem na najustreznejše načine, ki digitalno fotografijo s pomočjo programov za obdelavo fotografij naredijo kvalitetnejšo in čim bolj profesionalno.
Ključne besede: digitalna fotografija, digitalizacija, RAW format, barvna uravnoteženost, svetlobna korekcija, kontrast, histogram, šum
Objavljeno v DKUM: 07.10.2011; Ogledov: 11200; Prenosov: 493
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

10.
UPORABA STOHASTIČNEGA LINEARNEGA PROGRAMIRANJA ZA IMUNIZACIJO PORTFELJA
Dušanka Bratuša, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je v začetnem delu predstavljeno linerano programiranje, ki se uporablja vsakodnevno pri optimizacijskih problemih. V nadaljevanju linearno programiranje obravnavamo stohastično, kar pomeni, da v problem vključimo faktor naključnosti. Pri tem reševanje linearnih programov ostaja prisotno, saj stohastične probleme preoblikujemo v deterministično obliko in rešujemo njegov deterministični ekvivalent, do katerega lahko pridemo po različnih poteh, glede na vrsto problema, ki ga rešujemo. Za reševanje stohastičnih problemov in na splošno optimizacijskih problemov se je na spletu oblikovalo veliko reševalcev, ki zahtevajo vhodne podatke v določenih formatih datotek. Zato sta v diplomskem delu opisana formata datotek MPS za zapis linearnega programa in SMPS za zapis stohastičnega linearnega problema, s pomočjo katerih opišemo določeni problem in ga posredujemo reševalcu, ki nam potem izpiše rešitev. V zadnjem delu pa je predstavljen model imunizacije portfelja, ki oblikuje strategijo strukturiranja portfelja, tako da se zavarujemo pred obrestnim tveganjem in je torej uporaben za vse finančne institucije, ki so izpostavljene obrestnemu tveganju. Delovanje modela je predstavljeno na konkretnih podatkih, rešitev pa poiskana s pomočjo Neos reševalca.
Ključne besede: Linearno programiranje, stohastično linearno programiranje, MPS format datoteke, SMPS format datoteke, imunizacija portfelja.
Objavljeno v DKUM: 14.06.2011; Ogledov: 2359; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (597,65 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici