1. |
2. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju za predelavo lesaMarko Pogačnik, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo želeli ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju za predelavo lesa. Da bi to ugotovili, smo najprej v teoretičnem delu skrbno preučili in analizirali literaturo. Osredotočili smo se na sedem dejavnikov zadovoljstva in sicer na izobraževanje in usposabljanje, delovni čas, plačo, medsebojne odnose, delovne razmere, nagrajevanje ter napredovanje zaposlenih. Opisali smo tudi absentizem in fluktuacijo, ki sta posledici nezadovoljstva zaposlenih.
V empiričnem delu smo s pomočjo raziskave ugotovili, da so zaposleni v podjetju za predelavo lesa najbolj zadovoljni z medsebojnimi odnosi ter s komunikacijo v podjetju, ki sta bila najbolje ocenjena dejavnika. Nekateri anketiranci so izrazili delno nezadovoljstvo na področju kariernega razvoja, saj gre za manjše podjetje in nimajo vsi enakih možnosti za napredek. Zato smo podjetju predlagali, naj zaposlene nagrajujejo na drugačne načine, kot so razne ugodnosti pri delu, ter dodatne možnosti izobraževanj za njihov osebni razvoj. Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu, dejavniki zadovoljstva, absentizem in fluktuacija Objavljeno v DKUM: 18.01.2023; Ogledov: 624; Prenosov: 55 Celotno besedilo (857,70 KB) |
3. Ujemanja posameznika z organizacijo in fluktuacija zaposlenihKatja Doliška, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo obravnavali povezavo med ujemanjem posameznika-organizacije ter fluktuacijo zaposlenih. Ujemanje posameznik-organizacija je ena izmed dimenzij multidimenzionalnega konstrukta ujemanje posameznik-okolje in se nanaša na podobnost, skladnost oz. korespondenco med organizacijo in posameznikom. Visoke stopnje ujemanja posameznik-organizacija bi naj vodile do različnih pozitivnih zaposlitvenih izidov, kot so npr. delovno zadovoljstvo, organizacijska pripadnost, pro-socialna vedenja ter ohranitev zaposlenih v podjetju. Dogajanje na trgu dela nakazuje višjo stopnjo fluktuacije zaposlenih, kar večinoma pomeni višje stroške za podjetje, na ravni posameznika pa lahko vodi v nižje psihično blagostanje. Fluktuacijo definiramo kot vsakršno odhajanje delavcev iz podjetja zaradi različnih vzrokov. Dosedanje raziskave so pokazale pomembno povezavo med ujemanjem posameznika-organizacije s fluktuacijo. V magistrski nalogi smo predstavili pregled raziskav na področju obeh konstruktov ter si opisali, kako na fluktuacijo vplivajo še dejavniki kot so starost, spol in izobrazba. Na vzorcu zaposlenih srednje velikega podjetja smo opravili raziskavo in ugotovili, da je namen fluktuacije ob višji stopnji ujemanja P-O nižji. Ugotovili smo tudi, da na to povezavo spremenljivke spol, izobrazba, starost in tip pogodbe niso imele statistično značilnega vpliva. Ključne besede: Ujemanje posameznik-okolje, ujemanje posameznik-organizacija, vrednote, fluktuacija zaposlenih, ujemanje v vrednotah. Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 1257; Prenosov: 141 Celotno besedilo (1,69 MB) |
4. Zadovoljstvo zaposlenih v telekomunikacijskem podjetju xSvjetlana Manojlović, 2020, diplomsko delo Opis: Zadovoljstvo zaposlenih je temeljnega pomena za uspeh podjetja. Podjetje, ki vlaga v zaposlene, ima lahko bolj motivirane in bolj zadovoljne zaposlene, ki se medsebojno dobro razumejo. Posledično je medoddelčno sodelovanje boljše, zaposleni so bolj zavzeti na svojih delovnih mestih, kar prispeva k temu, da dosegajo boljše rezultate.
V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni dejavniki in dimenzije zadovoljstva zaposlenih ter vzroki in vrste pojava fluktuacije.
Dejavniki so razdeljeni na notranje in zunanje, medtem ko so dimenzije zadovoljstva zaposlenih opredeljene na možnosti napredovanja in izobraževanja, plače in nagrade, medsebojne odnose, motivacijo, delovni čas, delovne razmere in okolje, organizacijsko klimo in kulturo ter vodenje podjetja.
V telekomunikacijskem podjetju X smo izvedli raziskavo, katere cilj je bil ugotoviti, kako so zaposleni zadovoljni na svojem delovnem mestu.
Rezultati raziskave so pokazali, da je v povprečju zadovoljna večina zaposlenih. Iz ankete same pa je razvidno, da sistem motiviranja v podjetju ni dobro zastavljen, saj se morajo zaposleni v večini motivitrati sami. Obenem se kaže tudi to, da si zaposleni želijo več spodbude oziroma primernega sistema glede napredovanja in več izobraževanja.
V prihodnosti bi zato podjetje moralo v smislu zagotavljanja večjega zadovoljstva zaposlenih investirati v izobraževanja zaposlenih, saj le-ta prispevajo k boljši produktivnosti, kakovosti dela in motiviranosti.
Jereb (1987, 17) je stopnje organiziranja izobraževalne dejavnosti razdelil na raziskovanje potreb (globalne, diferencirane), načrtovanje, programiranje, organizacija (oblike, metode, pripomočki, kadri, lokacija) ter vrednotenje (notranje, zunanje). To pomeni, da bi podjetje najprej moralo pripraviti raziskavo potreb, ki jo začne z letnimi razgovori z vsemi zaposlenimi. Na podlagi raziskave lahko potem pripravi načrt ter izvajanje izobraževanja.
Prav tako bi zaposlenim lahko ponudili možnosti glede napredovanja, saj trenutno ne obstaja sistem napredovanja, razen, če zaposleni sami prosijo za to. Enako kot pri raziskovanju potreb glede izobraževanja mora podjetje narediti raziskavo tudi glede napredovanja. Za začetek bi podjetje lahko začelo izvajati letne razgovore z vsakim zaposlenim, ki bi moral potekati v stilu trenutnega zadovoljstva na trenutnem delovnem mestu ter kje se vidijo v prihodnosti oziroma če si želijo zamenjati delovno mesto ali pa so na tem zadovoljni. Tako lahko podjetje dobi jasen uvid v cilje in želje zaposlenega, dobi lahko jasen odgovor, ali želi zaposleni napredovati horizontalno ali vertikalno, in temu primerno tudi uredi sistem napredovanja.
V Sloveniji imamo kar nekaj primerov dobrih praks, po katerih se lahko zgledujemo. V nadaljevanju so le-te predstavljene. Ključne besede: − zadovoljstvo zaposlenih, − fluktuacija, − medsebojni odnosi, − motivacija. Objavljeno v DKUM: 07.06.2021; Ogledov: 1397; Prenosov: 91 Celotno besedilo (1,01 MB) |
5. ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH NA DELOVNEM MESTU V PODJETJU ALBATROS-PRO, PROJEKTIRANJE IN PROIZVODNJA D.O.O.Erika Kerec, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge je opisan pojem zadovoljstva, metode merjenja
zadovoljstva ter dejavniki zadovoljstva. Med dejavnike zadovoljstva štejemo
komuniciranje, izobraževanje in usposabljanje, napredovanje, plače in nagrajevanje
ter motivacijo zaposlenih. Opisane so tudi posledice nezadovoljstva zaposlenih, kot
sta absentizem in fluktuacija. Na temo zadovoljstva je bilo narejenih že ogromno
raziskav, zato so v diplomski nalogi opisani tudi primeri dobrih praks iz različnih
slovenskih podjetij.
V empiričnem delu smo s pomočjo raziskave merili zadovoljstvo zaposlenih na
delovnem mestu v podjetju Albatros-pro, d. o. o. Rezultati so pokazali, da je
zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Albatros-pro, d. o. o., v
povprečju zelo visoko. Nezadovoljstvo se je pokazalo na področju delovnega časa,
saj je ta velikokrat daljši od osemurnega delavnika. Podjetju smo predlagali, da
poskuša reorganizirati delovne procese in s tem omogočiti zaposlenim, da svoje delo
opravijo znotraj osemurnega delavnika. Ključne besede: - zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu, - merjenje zadovoljstva, - dejavniki zadovoljstva, - absentizem in fluktuacija. Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 4274; Prenosov: 1259 Celotno besedilo (574,33 KB) |
6. PLANIRANJE KADROV V OSNOVNI ŠOLI PODBOČJEUrška Istenič, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi smo predstavili proces planiranja in razvoj kadrov ter absentizem in fluktuacijo v Osnovni šoli Podbočje.
Diplomsko delo smo razdelili na dva dela, in sicer na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo definirali kadrovsko politiko in njena načela. Podrobno smo preučili tudi planiranje kadrov, kjer smo spoznali proces planiranja kadrov, pogoje, načela in dejavnike, ki vplivajo na planiranje. V nadaljevanju smo se seznanili tudi z razvojem kadrov, ki predstavlja zelo pomemben dejavnik planiranja kadrov. Na koncu pa smo predstavili tudi absentizem in fluktuacijo ter definirali vzroke, vrste, dejavnike in princip izračuna obeh.
V empiričnem delu smo predstavili Osnovno šolo Podbočje, njeno strategijo delovanje ter podrobneje opredelili kadrovsko strukturo zaposlenih na dan 31. 12. 2015 ter analizirali absentizem in fluktuacijo na podlagi podatkov iz zadnjih štirih let. V raziskovalnem delu naloge so predstavljeni rezultati analize raziskave. Cilj je bil ugotoviti, kako so zaposleni zadovoljni s procesom planiranja.
Rezultati raziskave so pokazali, da so z možnostjo napredovanja in organizacijo izobraževanja zaposleni v Osnovni šoli Podbočje zelo zadovoljni. Pogoji dela so po mnenju zaposlenih dobri, vendar je velik delež tistih, ki pravijo, da svojega dela ne morejo uspešno opraviti znotraj svojega delovnega časa. Veliko jih tudi razmišlja o menjavi službe. Kot najpogostejši vzrok za absentizem pa so navedli udeležbo na seminarjih, bolniški dopust ter odsotnost zaradi nege ali spremstva družinskega člana. Na osnovi teh rezultatov smo v nadaljevanju podali predloge za izboljšanje stanja. Ključne besede: planiranje zaposlenih, fluktuacija, absentizem, razvoj kadrov Objavljeno v DKUM: 12.05.2016; Ogledov: 1476; Prenosov: 133 Celotno besedilo (1,78 MB) |
7. ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH TER VLOGA MOTIVACIJSKIH DEJAVNIKOV V PODJETJU XYEsmir Sedić, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Spremembe na globalnem trgu so hitre in nepredvidljive ter kot take od udeležencev v tem procesu zahtevajo nenehno prilagajanje, inovativnost in ažurnost pri njihovem poslovanju. Zahtevam trga podjetje lahko odgovori s kakovostnim kadrom, ki svoje delo opravlja z zadovoljstvom ter ob tem vanj vlaga svoje znanje, inovativnost in izkušnje. Človeški faktor v tem procesu pridobiva čedalje večjo vlogo, saj se podjetja zavedajo potenciala zaposlenih in prednosti, ki jih ta ponuja pred konkurenco. Diplomska naloga analizira obstoječe stanje na področju zadovoljstva zaposlenih, vpliv motivacije in motivacijskih dejavnikov na zadovoljstvo zaposlenih ter vlogo določenih področij poslovanja na zadovoljstvo zaposlenih. Analiza tega področja je osnova za ustvarjanje in ohranjanje pozitivnega delovnega okolja, v katerem se bodo zaposleni počutili zadovoljne. Je tudi slika obstoječega stanja, na osnovi katere lahko vodstvo podjetja pridobi kredibilne podatke o razliki med želenim in dejanskim stanjem. Ključne besede: - zadovoljstvo zaposlenih, - motivacija, - motivacijski dejavniki, - nezadovoljstvo zaposlenih, - absentizem in fluktuacija Objavljeno v DKUM: 24.12.2015; Ogledov: 1498; Prenosov: 190 Celotno besedilo (879,75 KB) |
8. PLANIRANJE ZAPOSLENIH V PODJETJU SOGEFI FILTRATION D. O. O.Ankica Šoštar, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi smo predstavili proces planiranja zaposlenih v podjetju SOGEFI Filtration d. o. o., katerega dejavnost je proizvodnja avtomobilskih filtrov. V teoretičnem delu naloge je predstavljen proces planiranja zaposlenih v podjetju, ki predstavlja enega izmed kadrovskih procesov. Ker je planiranje kadrov konstanten proces, je potrebno temu primerno izbrati ustrezno metodo za izračun potrebnega števila zaposlenih. V nadaljevanju so zato predstavljene posamezne metode, ki se jih podjetje lahko poslužuje in načela, ki naj se jih drži, da bo planiranje zaposlenih uspešno. V empiričnem delu smo predstavili podjetje SOGEFI Filtration d. o. o., njegovo strategijo, vizijo in cilje. V nadaljevanju smo opisali proces planiranja in izbire kandidatov. V raziskovalnem delu naloge so predstavljeni rezultati analize zadovoljstva zaposlenih s procesom planiranja zaposlenih, ki zajema odnose med njimi, koliko izobraževanja jim podjetje nudi in kakšna je organizacija podjetja. Izvedli smo tudi intervju z vodjo proizvodnje, s pomočjo katerega smo analizirali in definirali formalni potek planiranja zaposlenih. Ključne besede: planiranje zaposlenih, fluktuacija in absentizem, pridobivanje in izbira zaposlenih Objavljeno v DKUM: 22.10.2015; Ogledov: 2616; Prenosov: 238 Celotno besedilo (1,51 MB) |
9. ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V IZBRANI OBČINIKristina Dakić, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali zadovoljstvo zaposlenih v izbrani občini. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu smo se osredotočili na samo zadovoljstvo zaposlenih, merjenje zadovoljstva zaposlenih, dejavnike zadovoljstva zaposlenih. Med najpomembnejše smo uvrstili medsebojne odnose, komunikacijo, delovno mesto, izobraževanje, napredovanje, nagrajevanje in motivacijo. Predstavili smo tudi analizo absentizma in fluktuacije za leta 2011, 2012 in 2013. V drugem delu diplomske naloge smo z organizacijsko strukturo predstavili izbrano občino, temu pa je sledila raziskava. Kot orodje smo uporabili anketni vprašalnik. Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, absentizem, fluktuacija Objavljeno v DKUM: 06.02.2015; Ogledov: 1818; Prenosov: 270 Celotno besedilo (840,31 KB) |
10. ORGANIZACIJSKA KLIMA IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH NA OBMOČNI ENOTI KRANJ ZAVODA ZA POKOJNINSKO IN INVALIDSKO ZAVAROVANJE SLOVENIJEZumra Bešić, 2014, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu predstavimo pojme, povezane z organizacijsko klimo in zadovoljstvom zaposlenih, v drugem delu pa s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljamo organizacijsko klimo in zadovoljstvo zaposlenih na Območni enoti Kranj Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije. Na osnovi zbranih podatkov poskušamo odgovoriti na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotavljamo, da starost statistično pomembno vpliva na zaznavanje organizacijske klime v organizaciji in posledično na počutje zaposlenih v njej, medtem ko stopnja izobrazbe zaposlenih in delovna doba v organizaciji nimata pomembnega vpliva na zaznavo organizacijske klime zaposlenih. Tudi pri zadovoljstvu z delom zaposlenih statistično pomembne razlike med skupinami zaposlenih opažamo pri starosti, ne pa tudi pri delovni dobi v organizaciji in stopnji izobrazbe. Nadalje ugotavljamo, da med organizacijsko klimo in zadovoljstvom zaposlenih obstaja visoka pozitivna linearna povezanost. Podrobneje proučimo vpliv dimenzij organizacijske klime na vidik zadovoljstva zaposlenih z neposredno nadrejenim in na vidik zadovoljstva s sodelavci. Po naših ugotovitvah na vidik zadovoljstva z neposredno nadrejenim vplivajo naslednje dimenzije organizacijske klime: »vodenje«, »notranje komuniciranje« ter »motivacija in zavzetost«, na vidik zadovoljstva s sodelavci pa vpliva le dimenzija »odnos do kakovosti«. Nazadnje podamo predloge za izboljšanje organizacijske klime in delovnega zadovoljstva v proučevani organizaciji. Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, absentizem, fluktuacija Objavljeno v DKUM: 18.09.2014; Ogledov: 1892; Prenosov: 259 Celotno besedilo (1,94 MB) |