| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 80
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Zmanjšanje fluktuacije z analizo motivacijskih dejavnikov različnih generacij v podjetjih
Ana Leben, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo obravnava značilnosti generacij X, Y in Z, njihove vrednote in motivacijske dejavnike, s katerimi kadrovniki motivirajo pripadnike teh generacij in jih skušajo ohraniti v podjetju. Cilj zaključnega dela je bil ugotoviti, ali kadrovniki poznajo glavne razlike med generacijami X, Y in Z in kateri motivacijski dejavniki jih najbolj motivirajo, da ostanejo v podjetju. Cilj je bil tudi preučiti ukrepe, s katerimi bi zmanjšali fluktuacijo med pripadniki omenjenih generacij, in predlagati ukrepe, ki bi jih podjetja lahko vpeljala, da zadržijo ta kader. V teoretičnem delu smo z metodo deskripcije in metodo kompilacije opisali in povzeli literaturo, z metodo sinteze pa strnili in povezali naše ugotovitve. V empiričnem delu smo uporabili intervju, s katerim smo intervjuvali pet kadrovnikov. Pridobljene odgovore smo nato analizirali s kodiranjem. V okviru naše raziskave smo ugotovili, da se kadrovniki dobro zavedajo povezave med generacijskimi razlikami in fluktuacijo zaposlenih ter poznajo motivacijske ukrepe, ki motivirajo predstavnike generacij X, Y in Z. Ugotovili smo tudi, da kadrovniki ne zmanjšujejo fluktuacije posameznih generacij, ampak ukrepe za zmanjševanje posplošijo na vse zaposlene. Pri uvedbi ukrepov se srečujejo tudi z različnimi ovirami, ki so navedene v ugotovitvah.
Ključne besede: fluktuacija, motivacijski dejavniki, vrednote, generacije
Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 4; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (742,47 KB)

2.
Izgorelost v zdravstveni negi
Aljaž Holc, 2022, magistrsko delo

Opis: Uvod: Obremenitve na delovnem mestu v zdravstveni negi postajajo vse intenzivnejše, mednje štejemo tudi stres in pomanjkanje kadra, ki pogosto vodita v izgorelost in botrujeta fluktuaciji. Temelj raziskovalnega dela je bil ugotoviti povezavo med izgorelostjo in tendenco k zapustitvi organizacije ter poiskati najboljše načine preprečevanja tega pojava. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metoda, za zbiranje podatkov pa smo uporabili anketni vprašalnik, ki je bil prilagojen, sestavljen iz MBI vprašalnika in vprašalnika na temo preprečevanja izgorevanja. Razdeljen je bil med 30 zaposlenih v zdravstveni negi enega izmed socialnih centrov v Avstriji, ugotavljali pa smo stopnjo izgorelosti, stopnjo razmišljanja o zapustitvi organizacije in spraševali po najustreznejših načinih preprečevanja. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo programov Microsoft Excel in IBM SPSS. Rezultati: Ugotovili smo, da so v povprečju zaposleni na čustveni ravni srednje do visoko izgoreli, doživljajo srednjo do visoko stopnjo depersonalizacije, svoje osebne dosežke pa vrednotijo od srednje do nizko. Ugotovili smo, da statistično pomembna povezava med stopnjo izgorelosti in verjetnostjo fluktuacije obstaja. Hkrati smo ugotovili, da je z vidika zaposlenih najučinkovitejši način preprečevanja fluktuacije t. i. spodbujanje dobrih odnosov in sproščenega vzdušja ter komunikacije kot tudi manjšanje naporov na delovnem mestu, kar vključuje manj telesnih naporov kot tudi več kadra. Diskusija in zaključek: Sklenemo, da se tudi v praksi kažeta naveličanost in izčrpanost zaposlenih, ki nekje v sebi iščejo boljše karierne možnosti, pri tem pa je realizacija le vprašanje časa. Zdravstvena nega, ki je v svojem bistvu zelo lep poklic, vendar je zaradi raznih pravnih zahtev zabredla v nepotrebno kompleksnost na več ravneh. Pretirane zahteve pa zaposleni doživlja kot balast, ki mu krade energijo in odvrača pozornost od glavnega cilja zdravstvene nege, to je človeka.
Ključne besede: stres, izčrpanost, fluktuacija.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 102; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

3.
Ujemanja posameznika z organizacijo in fluktuacija zaposlenih
Katja Doliška, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali povezavo med ujemanjem posameznika-organizacije ter fluktuacijo zaposlenih. Ujemanje posameznik-organizacija je ena izmed dimenzij multidimenzionalnega konstrukta ujemanje posameznik-okolje in se nanaša na podobnost, skladnost oz. korespondenco med organizacijo in posameznikom. Visoke stopnje ujemanja posameznik-organizacija bi naj vodile do različnih pozitivnih zaposlitvenih izidov, kot so npr. delovno zadovoljstvo, organizacijska pripadnost, pro-socialna vedenja ter ohranitev zaposlenih v podjetju. Dogajanje na trgu dela nakazuje višjo stopnjo fluktuacije zaposlenih, kar večinoma pomeni višje stroške za podjetje, na ravni posameznika pa lahko vodi v nižje psihično blagostanje. Fluktuacijo definiramo kot vsakršno odhajanje delavcev iz podjetja zaradi različnih vzrokov. Dosedanje raziskave so pokazale pomembno povezavo med ujemanjem posameznika-organizacije s fluktuacijo. V magistrski nalogi smo predstavili pregled raziskav na področju obeh konstruktov ter si opisali, kako na fluktuacijo vplivajo še dejavniki kot so starost, spol in izobrazba. Na vzorcu zaposlenih srednje velikega podjetja smo opravili raziskavo in ugotovili, da je namen fluktuacije ob višji stopnji ujemanja P-O nižji. Ugotovili smo tudi, da na to povezavo spremenljivke spol, izobrazba, starost in tip pogodbe niso imele statistično značilnega vpliva.
Ključne besede: Ujemanje posameznik-okolje, ujemanje posameznik-organizacija, vrednote, fluktuacija zaposlenih, ujemanje v vrednotah.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 453; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

4.
Pridobivanje, izbor in socializacija novih sodelavcev v pogojih dinamičnega poslovnega okolja na primeru podjetja x
Martin Rmuš, 2021, magistrsko delo

Opis: V današnjem dinamičnem poslovnem okolju prihaja do hitrih sprememb na vseh področjih, tudi na trgu delovne sile. Pridobiti, izbrati in socializirati nove zaposlene ostaja eden izmed glavnih izzivov, s katerimi se organizacije spopadajo. Optimizacija oz. učinkovita izvedba teh treh procesov lahko prinese veliko koristi tako organizacijam kot tudi novim zaposlenim, ki se bodo pri delu dobro počutili. V magistrskem delu smo se lotili obravnave vseh treh procesov posamezno ter predstavili načine, s katerimi lahko organizacije izboljšajo vključevanje novih zaposlenih. V sklopu teoretičnega dela smo predstavili metode za pridobivanje in izbiro novih zaposlenih ter strategije in taktike za socializacijo le-teh. Učinkovit program socializacije novih zaposlenih lahko prispeva k večji uspešnosti, boljšemu počutju in preprečevanju odhodov oz. fluktuaciji iz organizacij. V empiričnem delu smo raziskali omenjene procese na primeru podjetja X ter z analizo dokumentov in intervjuvanjem vodje kadrovske službe pridobili informacije, na podlagi katerih smo si ustvarili jasno sliko o dejavnosti podjetja na teh področjih. Ob morebitnih pomanjkljivostih smo podali predloge za izboljšanje procesa socializacije novih zaposlenih v podjetju X.
Ključne besede: pridobivanje, izbira, socializacija, fluktuacija, novi zaposleni
Objavljeno v DKUM: 02.03.2022; Ogledov: 229; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

5.
Analiza dejavnikov fluktuacije v organizacijah znotraj Mestne občine Ljubljana
Jošt Platiša, 2021, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je ugotoviti, kateri dejavniki najbolj vplivajo na želeno fluktuacijo zaposlenih znotraj organizacij v Mestni občini Ljubljana. Diplomsko delo sestavljata teoretični in raziskovalni del. V teoretičnem delu smo preučili dejavnike, kot so medsebojni odnosi, možnost razvoja kariere, motivacija za delo, stimulativno plačilo in druge ugodnosti, zanimivo delo, svoboda pri delu, organizacijska kultura in klima, varnost in stabilnost zaposlitve, usklajevanje delovnega in družinskega življenja, ter jih tudi predstavili. Prikazali smo, zakaj so ti dejavniki pomembni zaposlenim v organizaciji in kakšno vlogo imajo pri delu zaposlenih v organizaciji. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskovali pomembnost naštetih dejavnikov pri zaposlenih v organizacijah v Mestni občini Ljubljana. Z raziskavo smo prišli do zaključka, da so pri zaposlenih najpomembnejši dejavniki, da ostanejo v organizaciji in ne fluktuirajo, naslednji: usklajevanje delovnega in družinskega življenja, motivacija ter medsebojni odnosi. Na podlagi analize vzrokov za fluktuacijo zaposlenih v organizacijah znotraj Mestne občine Ljubljana so zato v zaključnem delu diplomskega dela podani predlogi za zadrževanje kadra.
Ključne besede: fluktuacija, organizacije, Mestna občina Ljubljana
Objavljeno v DKUM: 26.09.2021; Ogledov: 460; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

6.
Zadovoljstvo zaposlenih v telekomunikacijskem podjetju x
Svjetlana Manojlović, 2020, diplomsko delo

Opis: Zadovoljstvo zaposlenih je temeljnega pomena za uspeh podjetja. Podjetje, ki vlaga v zaposlene, ima lahko bolj motivirane in bolj zadovoljne zaposlene, ki se medsebojno dobro razumejo. Posledično je medoddelčno sodelovanje boljše, zaposleni so bolj zavzeti na svojih delovnih mestih, kar prispeva k temu, da dosegajo boljše rezultate. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni dejavniki in dimenzije zadovoljstva zaposlenih ter vzroki in vrste pojava fluktuacije. Dejavniki so razdeljeni na notranje in zunanje, medtem ko so dimenzije zadovoljstva zaposlenih opredeljene na možnosti napredovanja in izobraževanja, plače in nagrade, medsebojne odnose, motivacijo, delovni čas, delovne razmere in okolje, organizacijsko klimo in kulturo ter vodenje podjetja. V telekomunikacijskem podjetju X smo izvedli raziskavo, katere cilj je bil ugotoviti, kako so zaposleni zadovoljni na svojem delovnem mestu. Rezultati raziskave so pokazali, da je v povprečju zadovoljna večina zaposlenih. Iz ankete same pa je razvidno, da sistem motiviranja v podjetju ni dobro zastavljen, saj se morajo zaposleni v večini motivitrati sami. Obenem se kaže tudi to, da si zaposleni želijo več spodbude oziroma primernega sistema glede napredovanja in več izobraževanja. V prihodnosti bi zato podjetje moralo v smislu zagotavljanja večjega zadovoljstva zaposlenih investirati v izobraževanja zaposlenih, saj le-ta prispevajo k boljši produktivnosti, kakovosti dela in motiviranosti. Jereb (1987, 17) je stopnje organiziranja izobraževalne dejavnosti razdelil na raziskovanje potreb (globalne, diferencirane), načrtovanje, programiranje, organizacija (oblike, metode, pripomočki, kadri, lokacija) ter vrednotenje (notranje, zunanje). To pomeni, da bi podjetje najprej moralo pripraviti raziskavo potreb, ki jo začne z letnimi razgovori z vsemi zaposlenimi. Na podlagi raziskave lahko potem pripravi načrt ter izvajanje izobraževanja. Prav tako bi zaposlenim lahko ponudili možnosti glede napredovanja, saj trenutno ne obstaja sistem napredovanja, razen, če zaposleni sami prosijo za to. Enako kot pri raziskovanju potreb glede izobraževanja mora podjetje narediti raziskavo tudi glede napredovanja. Za začetek bi podjetje lahko začelo izvajati letne razgovore z vsakim zaposlenim, ki bi moral potekati v stilu trenutnega zadovoljstva na trenutnem delovnem mestu ter kje se vidijo v prihodnosti oziroma če si želijo zamenjati delovno mesto ali pa so na tem zadovoljni. Tako lahko podjetje dobi jasen uvid v cilje in želje zaposlenega, dobi lahko jasen odgovor, ali želi zaposleni napredovati horizontalno ali vertikalno, in temu primerno tudi uredi sistem napredovanja. V Sloveniji imamo kar nekaj primerov dobrih praks, po katerih se lahko zgledujemo. V nadaljevanju so le-te predstavljene.
Ključne besede: − zadovoljstvo zaposlenih, − fluktuacija, − medsebojni odnosi, − motivacija.
Objavljeno v DKUM: 07.06.2021; Ogledov: 518; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

7.
FLUKTUACIJA IN ABSENTIZEM V UPRAVNI ENOTI LJUBLJANA
Branka Tominšek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Dandanes vse bolj prevladuje stališče, da je delavec dejansko najpomembnejše premoženje organizacije. Zato je pomembno, da se trudi izbrati, a tudi obdržati uspešen kader. Najpogostejši domnevni vzroki za zapuščanje organizacije so nezadovoljstvo delavcev, nizke plače, slabo organizacijsko vzdušje, nemotiviranost in nezmožnost osebnostne rasti oziroma napredovanja … Vsi ti razlogi lahko pripeljejo do fluktuacije in absentizma, možni pa so še mnogi drugi, bolj zapleteni in skriti razlogi.. Razumevanje in obvladovanje obeh dejavnikov je zaradi običajno negativnih vplivov na uspešnost organizacije pomembno oziroma nujno. V diplomskem delu smo v teoretičnem delu predstavili analizo in dejavnike, ki vplivajo na fluktuacijo in absentizem. V drugem, raziskovalnem oziroma empiričnem delu, pa smo se osredotočili na analizo v Upravni enoti Ljubljana. Prikazali smo obseg in strukturo fluktuacije in absentizma od leta 2010 do 2015 ter na osnovi ankete med zaposlenimi nekatere dejavnike zadovoljstva in motivacije pri delu. Ugotovili smo, da je stopnja flukuacije pričakovana oziroma normalna, stopnja absentizma pa zaskrbljujoče velika - ter podali nekaj predlogov za izboljšave.
Ključne besede: - Upravna enota Ljubljana - Zaposlovanje kadrov - Fluktuacija - Absentizem
Objavljeno v DKUM: 11.10.2016; Ogledov: 1057; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

8.
ANALIZA PROCESA ZAPOSLOVANJA KADROV V PODJETJU ADRIATIC SLOVENICA ZAVAROVALNA DRUŽBA D.D.
Saša Legan, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo v teoretičnem prikazu predstavili ključne cilje in procese pri zaposlovanju kadrov in njihovo tesno povezanost s celotno strategijo in managementom organizacije. Opisali smo planiranje, pridobivanje, izbiranje, uvajanje in motivacijo kadrov. V empiričnem delu smo proučili, kako omenjeni procesi praktično potekajo v podjetju Adriatic Slovenica zavarovalna družba d.d. Ugotavljamo, da so procesi kvalitetno zasnovani in izvedeni. Kljub temu se pri posameznih vsebinah in fazah teh procesov pojavljajo težave. Z raziskavo razmerja med prijavljenimi, izbranimi in uspešnimi kandidati za zavarovalnega zastopnika v Poslovni enoti Ljubljana smo za obdobje od leta 2005 do 2015 ugotovili sorazmerno neugodno sliko ob visoki stopnji fluktuacije kadrov. V zaključku predlagamo nekaj ukrepov za izboljšanje stanja.
Ključne besede: Zavarovalna dejavnost, Adriatic Slovenica zavarovalna družba d.d., zaposlovanje kadrov, selekcija kadrov, fluktuacija kadrov
Objavljeno v DKUM: 10.10.2016; Ogledov: 1152; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (704,65 KB)

9.
ABSENTIZEM IN FLUKTUACIJA V PODJETJU KOVAN D.O.O.
Maja Poje, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi preučujemo absentizem in fluktuacijo v podjetju Kovan d.o.o. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, smo opisali nekatere pojme in dejavnike, ki vplivajo na uspešnost kadrov, glede na tematiko pa posebej problem absentizma in fluktuacije. V drugem, empiričnem delu, smo predstavili manjše podjetje Kovan d.o.o. iz Kočevja. V raziskavo smo vključili tudi anketni vprašalnik, ki so ga izpolnili vsi zaposleni v omenjenem podjetju. Anketo smo prvič izvedli v letu 2013 in ponovno v letu 2015. V raziskavi nas je predvsem zanimalo, kakšna je stopnja absentizma in fluktuacije za omenjeni leti. Z anketo med zaposlenimi smo poizvedovali o nekaterih pomembnih dejavnikih motivacije in zadovoljstva pri delu. V povezavi z omenjeno tematiko smo si zastavili pet hipotez in preverjali njihovo veljavnost. V zaključku predlagamo nekaj splošnih rešitev.
Ključne besede:  kadri  kadrovska politika  motiviranje  absentizem  fluktuacija
Objavljeno v DKUM: 10.10.2016; Ogledov: 1054; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (750,86 KB)

10.
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH NA DELOVNEM MESTU V PODJETJU ALBATROS-PRO, PROJEKTIRANJE IN PROIZVODNJA D.O.O.
Erika Kerec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge je opisan pojem zadovoljstva, metode merjenja zadovoljstva ter dejavniki zadovoljstva. Med dejavnike zadovoljstva štejemo komuniciranje, izobraževanje in usposabljanje, napredovanje, plače in nagrajevanje ter motivacijo zaposlenih. Opisane so tudi posledice nezadovoljstva zaposlenih, kot sta absentizem in fluktuacija. Na temo zadovoljstva je bilo narejenih že ogromno raziskav, zato so v diplomski nalogi opisani tudi primeri dobrih praks iz različnih slovenskih podjetij. V empiričnem delu smo s pomočjo raziskave merili zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Albatros-pro, d. o. o. Rezultati so pokazali, da je zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Albatros-pro, d. o. o., v povprečju zelo visoko. Nezadovoljstvo se je pokazalo na področju delovnega časa, saj je ta velikokrat daljši od osemurnega delavnika. Podjetju smo predlagali, da poskuša reorganizirati delovne procese in s tem omogočiti zaposlenim, da svoje delo opravijo znotraj osemurnega delavnika.
Ključne besede: - zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu, - merjenje zadovoljstva, - dejavniki zadovoljstva, - absentizem in fluktuacija.
Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 3650; Prenosov: 1175
.pdf Celotno besedilo (574,33 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici