| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
USTVARJALNOST V GOVORNEM IZRAŽANJU PRI POUKU SLOVENŠČINE V 1. RAZREDU
Vesna Klasinc, 2012, diplomsko delo

Opis: Z ustvarjalnim mišljenjem je tesno povezano tudi govorno izražanje. V šolskem okviru se razvijanju otrokovega govornega izražanja najizraziteje posvečamo med poukom slovenščine. V 1. razredu lahko govorni razvoj ustvarjalno nadgradimo tudi s takšnimi tehnikami, kot so prepoznavanje sličice na kartončku, domišljijski binom in opis slike. Tako lahko s pomočjo navedenih tehnik otrokovo govorno ustvarjalnost hkrati spodbujamo in merimo. Ustvarjalnosti ne moremo meriti neposredno, kajti značilnost ustvarjalnih odgovorov je ravno ta, da jih ne moremo predvideti vnaprej. Zato pa lahko merimo nekatere sestavine ustvarjalnega mišljenja, denimo izvirnost, fleksibilnost in fluentnost. V diplomskem delu sem preverjala govorno ustvarjalnost prvošolcev ene izmed mariborskih osnovnih šol ob začetku in ob koncu šolskega leta. Ugotavljala sem, ali učenci ob koncu svojega prvega šolskega leta ustvarjalneje rešujejo zastavljene naloge kot ob samem vstopu v šolo. Zato sem obravnavala odgovore učencev pri dveh časovno oddaljenih preverjanjih treh istih nalog: prepoznavanja sličice, opredelitve domišljijskega binoma in opisa slike. Razlike sem merila na ravni celotnega oddelka, obravnavala pa sem jih tako z vidika kvantitete kot kvalitete.
Ključne besede: govorno izražanje, govorna ustvarjalnost, ustvarjalno mišljenje, izvirnost, fleksibilnost, fluentnost, personifikacija, asociativna oddaljenost, prepoznavanje sličice na kartončku, domišljijski binom, opis slike
Objavljeno: 13.07.2012; Ogledov: 1657; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (4,27 MB)

2.
GOVORNE ZMOŽNOSTI OTROK V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Nežika Rosenstein, 2015, magistrsko delo

Opis: Človeku je dano, da lahko komunicira s svetom s pomočjo govora, ki pa ni prirojen, ampak se ga je potrebno naučiti. Učimo se ga od rojstva in ga utrjujemo celo življenje. Poleg staršev in okolice so zelo pomembni dejavniki razvoja govora vzgojitelji ter šolski učitelji, ki poleg učenja govor razvijajo, spremljajo in opozarjajo na morebitne napake in težave pri govorjenju. V magistrski nalogi z naslovom Govorne zmožnosti otrok v 1. razredu osnovne šole smo v teoretičnem delu predstavili dejavnike govornega razvoja in celoten govorni razvoj, ki poteka že pred rojstvom. Posvetili smo se tudi govorno-jezikovnim motnjam, ki se lahko razvijejo tekom učenja ali pa so prirojene. Ker je za govorni razvoj najpomembnejše predšolsko obdobje, smo predstavili tudi vlogo vzgojitelja in učitelja ter vpliv vrtca in vrstnikov. Magistrska naloga vsebuje poleg teoretičnega tudi empirični del, kjer smo ugotavljali govorno razvitost učencev prvega razreda osnovne šole. Z uporabo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode empiričnega pedagoškega raziskovanja smo ugotavljali razlike v fluentnosti in fleksibilnosti govora, oceni govora, uporabi enostavčnih in večstavčnih povedi ter številu besed v povedih, in sicer na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev prvega razreda. Ugotavljali smo govorno razvitost učencev glede na spol in število preživetih mesecev v vrtcu. Podatke smo pridobili s pomočjo opazovanja s tehničnimi sredstvi (diktafon) ter anketnim vprašalnikom za starše. V raziskavo je bilo vključenih 70 učencev, 35 deklic in 35 dečkov, iz dveh savinjskih in ene zasavske šole. Pridobljene podatke smo statistično obdelali s programom SPSS. Ugotovili smo, da med spoloma ne obstajajo statistično značilne razlike v govornem razvoju. Prav tako ni statistično značilnih razlik v govornem razvoju med učenci glede na število preživetih mesecev v vrtcu. Obstajajo minimalne razlike, ki so pokazale, da je govorni razvoj boljši pri tistih otrocih, ki so dlje časa obiskovali vrtec. Vendar to ne moremo statistično potrditi.
Ključne besede: govor, govorni razvoj, pripovedovanje, komunikacija, fluentnost, fleksibilnost, enostavčne povedi, večstavčne povedi
Objavljeno: 29.10.2015; Ogledov: 1089; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (747,83 KB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici