1. Finančna pismenost mladih v slovenijiGorana Savanović, 2020, diplomsko delo Opis: Živimo v zelo dinamičnem ter volatilnem gospodarskem okolju, ki od ekonomskih subjektov zahteva nenehno sprejemanje poslovnih odločitev na osnovi asimetričnih informacij, ki imajo različne ekonomske učinke. Pojavlja se potreba, da morajo ekonomski subjekti imeti relativno zadosti znanja s področja financ ter gospodarjenja, če želijo generirati ustrezne denarne tokove in dobičke. V akademskih krogih se je izoblikoval poseben termin oz. konstrukt finančne pismenosti, ki žal nima enotne definicije niti ni natančno kvantitativno opredeljen, vendar omenjeni termin v grobem pomeni posameznikovo znanje ter veščine s področja financ ter ocenjevanja finančnih tveganj, s ciljem sprejemanja ustreznih poslovnih odločitev. V diplomski nalogi smo raziskovali, kakšno je stanje finančne pismenosti med mladimi v Sloveniji. Ugotovili smo, da mladi v Sloveniji niti so finančno pismeni niti niso, ampak so izrazito indiferentni do upravljanja s financami, niti so finančno odgovorni niti niso, ampak imajo nevtralen odnos do financ. in Vpliv staršev in finančna pismenost mladih sta izrazito nevtralna. V Sloveniji obstaja raziskovalna vrzel na področju finančne pismenosti mladih. Izobraževalne institucije bi morale v svoje učne programe vključiti vsebine na temo finančne pismenosti. Mlade je potrebno motivirati, da bodo bolj finančno pismeni in s tem bolj opolnomočeni za sprejemanje pomembnih finančnih odločitev v življenju. Ključne besede: finančna pismenost, finančno tveganje, finančno znanje, poslovne odločitve, upravljanje s financami Objavljeno v DKUM: 14.12.2020; Ogledov: 481; Prenosov: 75
Celotno besedilo (1,40 MB) |
2. Finančna pismenost in posledice pomanjkljive finanče pismenostiKlemen Zapečnik, 2020, diplomsko delo Opis: Finančna pismenost je sposobnost posameznikovega razumevanja in zmožnost uspešnega izkoriščanja raznih finančnih veščin in instrumentov, povezanih z osebnim finančnim upravljanjem. K finančni pismenosti sodi tudi zmožnost realnega in efektivnega oblikovanja osebnega proračuna, ter nalaganje denarja v naložbe za prihodnost. Naloga finančne pismenosti je, da prispeva k osebni finančni neodvisnosti in na podlagi znanja ter informiranosti pomaga posameznikom pri sprejemanju pravilnih finančnih odločitev.
V diplomskem projektu posamezne sklope finančne pismenosti opredelimo z vidika njihovih značilnosti, ter kako vplivajo na dolgoročno finančno stanje posameznikov. Podrobneje analiziramo poročilo o finančni pismenosti odraslih, ki ga je pripravila Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD), proučimo pa tudi finančno pismenost v Sloveniji. V diplomskem projektu ugotavljamo, da ima svetovna populacija premalo osnovnega finančnega znanja, kar lahko vpliva ne samo na posameznikovo življenje, pač pa tudi na posamezno gospodarstvo.
V delu analiziramo državne tudi programe izobraževanja na področju finančne pismenosti prebivalstva, prav tako pa proučimo tudi orodja, ki jih lahko posamezniki uporabijo v pomoč na poti do finančne neodvisnosti. Na koncu presojamo tudi posledice pomanjkljive finančne pismenosti. Ključne besede: finančna pismenost, osebni proračun, finančno znanje, metodologija merjenja finančne pismenosti Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 606; Prenosov: 143
Celotno besedilo (1,31 MB) |
3. Znanja notranjega revizorja pri revidiranju javnega socialnovarstvenega zavoda : diplomsko deloLiljana Makovec, 2007, diplomsko delo Ključne besede: javni zavodi, neprofitne organizacije, pravna oseba, knjigovodstvo, javne finance, revizor, znanje, vedenje, svetovanje, revizija, notranja kontrola, poslovna etika, finančna sredstva, finančna poročila, bilance stanja, računovodstvo, računovodski izkazi, organiziranost, organizacija dela, pravna ureditev, tehnika, pravila, računovodske informacije, finančni instrumenti, finančno poslovanje, financiranje, delovanje, storitve, denarni tokovi Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1451; Prenosov: 48
Celotno besedilo (574,85 KB) |
4. Komparativna analiza odnosov z javnostmi v organizacijah za izobraževanje odraslih : magistrsko deloMetka Galič, 2009, magistrsko delo Ključne besede: izobraževanje odraslih, odnosi z javnostjo, ankete, vprašalniki, Slovenija, empirične raziskave, komparacije, primerjave, rezultati, izobraževalni sistemi, izobraževanje, planiranje, strokovno izobraževanje, financiranje, finančno planiranje, poslovno komuniciranje, družbena odgovornost, razvoj, dejavnost, znanje, vzorčenje, vzorci, modeli, metodologija, storitve, raziskave, orodja, hipoteze, segmentacija, metode, cilj, praksa, meritve, sposobnosti, kadri Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1583; Prenosov: 91
Celotno besedilo (947,92 KB) |
5. Vloga slovenske države pri podpiranju znanosti (s poudarkom na financiranju podiplomskega izobraževanja in mladih raziskovalcev) : diplomsko deloRomana Škrabanja, 2004, diplomsko delo Ključne besede: znanost, finančno odločanje, država, podpora, Slovenija, ekonomski razvoj, financiranje, podiplomski študij, raziskovalna dejavnost, raziskovalno delo, modeli, motiviranje, znanje Objavljeno v DKUM: 28.09.2007; Ogledov: 2382; Prenosov: 121
Celotno besedilo (439,01 KB) |