1. Finančna pismenost dodiplomskih in podiplomskih študentov Ekonomsko-poslovne fakultete v MariboruŠpela Ozmec, 2024, diplomsko delo Opis: Finančna pismenost postaja vedno bolj zanimiv predmet raziskovanja, predvsem zaradi svojega vpliva na upravljanje osebnih financ. Obsega znanje in razumevanje finančnih konceptov in finančnih tveganj kot tudi veščine, motivacijo in samozavest za uporabo tega znanja pri finančnih odločitvah. V svetu le eden od treh odraslih razume osnovne finančne koncepte. Zelo pomembno je, da imajo mladostniki in mlajši otroci možnost, da si z denarjem, z upravljanjem denarja ter na splošno z delovanjem znotraj obstoječega finančnega sistema naberejo čim več konkretnih izkušenj. Le na tak način si bodo lahko izboljšali svojo finančno pismenost, kar jim bo olajšalo finančne odločitve in aktivno delovanje znotraj finančnega sistema v odraslosti. Posledice finančne nepismenosti so lahko škodljive, od tega, da se o tem ne poučujejo v šolah, do tega, da je vse večja potreba po finančnem izobraževanju kar starši ne morejo financirati. Finančno izobraževanje je v slovenskem izobraževalnem sistemu vključeno v različne šolske predmete. Pri pregledu šolskih sistemov v Evropi in svetu so v obveznem osnovnošolskem izobraževanju vsebine, ki obravnavajo finančno izobraževanje, vključene v predmet Home Economics ali po naše Gospodinjstvo. Pomen finančnega izobraževanja sicer narašča, vendar bo finančna ozaveščenost prebivalstva uspešna šele, ko bodo vsi spoznali, da so finančno premalo pismeni. Zaradi premalo finančnega izobraževanja v mladosti in premalo zavedanja o koristih stalnega finančnega izobraževanja lahko vodi do zmanjšanja finančnega znanja na delovnem mestu ter v drugih okoljih. Zato je pomembno, da zagotovimo zgodnje priložnosti za postavitev temeljev finančne pismenosti. OECD je vodilna organizacija na področju merjenja finančne pismenosti po vsem svetu, saj je razvila celovita orodja za odrasle in mlade. Za merjenje finančne pismenosti se uporablja zbirka orodij OECD/INFE za odrasle in mlade, katerega vprašalnik vsebuje naslednje elemente: finančno znanje, finančno vedenje in finančni odnos. Glavne ugotovitve so, da so moški bolj finančno pismeni kot ženske. Finančna pismenost se resnično razlikuje glede na demografske dejavnike, kot so starost, izobrazba, spol in dohodek. Finančne vsebine niso dovolj vključene v osnovnošolski in srednješolski izobraževalni program v Sloveniji. Ključne besede: finančna pismenost, finančno izobraževanje, šolski sistem, finančno znanje, metodologija merjenja finančne pismenosti Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,82 MB) |
2. Organizacija, izvedba in razvoj izobraževalne dejavnosti : poročilo za študijsko leto 2003/20042005, pregledno delo Ključne besede: fakultete, management, poročila, raziskovalna dejavnost, izobraževanje, kvaliteta, zagotavljanje kvalitete, organiziranost, razvoj, visoko šolstvo, študij, kadri, materialno poslovanje, finančno poslovanje, dejavnost Objavljeno v DKUM: 02.06.2012; Ogledov: 1714; Prenosov: 38
Povezava na celotno besedilo |
3. Evropski socialni sklad : diplomsko deloJanja Pintarič, 2006, diplomsko delo Ključne besede: socialna politika, oblikovanje, finančni instrumenti, Evropska unija, institucije, aktivnosti, struktura, ekonomske strukture, ekonomska politika, finančna politika, perspektive, razvojni projekti, usklajevanje, regionalna politika, panoge dejavnosti, izobraževanje, učenje, dežele, ekonomska pomoč, država, regionalna ekonomika, oblikovanje, financiranje, finančna sredstva, socialni vidik, zaposlovanje, skladi, fond, državna intervencija, Slovenija, odločanje, mednarodno finančno sodelovanje, prog Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2305; Prenosov: 106
Celotno besedilo (691,26 KB) |
4. Komparativna analiza odnosov z javnostmi v organizacijah za izobraževanje odraslih : magistrsko deloMetka Galič, 2009, magistrsko delo Ključne besede: izobraževanje odraslih, odnosi z javnostjo, ankete, vprašalniki, Slovenija, empirične raziskave, komparacije, primerjave, rezultati, izobraževalni sistemi, izobraževanje, planiranje, strokovno izobraževanje, financiranje, finančno planiranje, poslovno komuniciranje, družbena odgovornost, razvoj, dejavnost, znanje, vzorčenje, vzorci, modeli, metodologija, storitve, raziskave, orodja, hipoteze, segmentacija, metode, cilj, praksa, meritve, sposobnosti, kadri Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1977; Prenosov: 123
Celotno besedilo (947,92 KB) |
5. Obremenjenost družinskih proračunov s stroški storitev predšolske vzgoje : specialistično deloMojca Zorčič, 2008, specialistično delo Ključne besede: predšolska vzgoja, sistemi, družina, izdatki, odhodek, javni izdatki, plačilni sistemi, storitve, stroški, družbene dejavnosti, uporabniki, financiranje, otroško varstvo, struktura, cene, oblikovanje cene, vzgojnoizobraževalni proces, finančno planiranje, javni sektor, Slovenija, občine, država, OECD, analiza, javne finance, proračuni, vzgoja, izobraževanje, starši, otroci Objavljeno v DKUM: 28.05.2012; Ogledov: 2468; Prenosov: 79
Celotno besedilo (614,59 KB) |
6. Državni organ Upravna enota Murska Sobota : diplomsko deloDušica Jenko, 2006, diplomsko delo Ključne besede: državna uprava, predstava, Slovenija, kvaliteta, zagotavljanje kvalitete, zaposlenost, sistemizacija, delovno mesto, naloge, organiziranost, finančno poslovanje, proračuni, cilj, uporabniki, standardi, standardizacija, potrebe, upravna dejavnost, državni organi, izobraževanje, uspešnost poslovanja, učinkovitost, javna uprava, javne službe, lokalna uprava, lokalna samouprava, mednarodni standardi, ISO Objavljeno v DKUM: 28.09.2007; Ogledov: 3120; Prenosov: 375
Celotno besedilo (371,30 KB) |