1. Eko inovacije in finančna uspešnost mednarodnih podjetijJan Stajnko, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo teoretične in metodološke vidike ekoloških oz. eko inovacij ter analiziramo povezanost teh inovacij s finančno uspešnostjo mednarodnih podjetij. Eko inovacije so dokaj nov koncept velikega pomena tako za podjetja kot tudi za celotno gospodarstvo. Postale so ključni pospeševalec dolgoročno stabilnega gospodarskega razvoja in temeljni dejavnik gospodarske rasti z upravljanjem okoljskih virov. V magistrskem delu obravnavamo trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, eko inovacije in njihovo merjenje ter analiziramo učinke teh inovacij s pomočjo izvedbe anketiranja predstavnikov izbranih podjetij. Zanimal nas je predvsem vpliv uvedbe eko inovacij na poslovno in finančno uspešnost podjetij in ali so te povezane z mednarodno vpetostjo podjetij. Zanimali so nas tudi vzroki za vpeljavo teh inovacij v podjetja in kolikšna sredstva podjetja namenjajo tovrstnim inovacijam. Odjemalci so vedno bolj ozaveščeni in pozorni na trajnostne vidike poslovanja podjetij. Tako lahko podjetja, ki niso okoljsko in družbeno odgovorna zelo hitro izgubijo svoje potrošnike. Na podlagi obstoječe literature smo sestavili anketni vprašalnik za podjetja, ki izkazuje relativni pomen vsake vrste eko inovacije in njihove možne učinke. V magistrskem delu smo prišli do zaključka, da tako pritiski iz zunanjega okolja in vzgibi v notranjem okolju podjetij približno enakovredno povečujejo obseg eko inovacij v podjetjih. Na splošno vprašanje, kako podjetja v celoti ocenjujejo vpliv eko inovacij na dolgoročno finančno uspešnost podjetja, so podjetja jasno odgovorila, da prinašajo tovrstne inovacije pozitivne učinke. Hipotezo, da bolj internacionalizirana podjetja dosegajo višje ravni eko inoviranja, bi verjetno lahko potrdili s vključitvijo večjega števila anketirancev. Menimo, da ne glede na to ali gre pri eko inovacijah za izdelek, storitev, proizvodnjo, način vodenja ali sodelovanja med podjetji, so le-te izjemnega pomena za nadaljnji razvoj vsakega podjetja. Podjetniki bi morali na priložnosti eko inoviranja gledati z dolgoročnega vidika. Takšna miselnost lastnikov in menedžerjev podjetij je ključna za ohranjanje naravnega okolja in uravnotežen družbeno-ekonomski razvoj. Ključne besede: Trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, eko inovacije, merjenje eko inovacij, mednarodna podjetja, finančna uspešnost Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 771; Prenosov: 163 Celotno besedilo (2,20 MB) |
2. Bonitetna ocena in finančno zdravje podjetjaJulija Visočnik, 2021, magistrsko delo Opis: Da bi podjetja kvalitetnejše sprejemala odločitve, imela nad svojim poslovanjem nadzor in bolje vodila poslovanje na prava pota, je smiselno da se poslužujejo analiziranju poslovanja podjetja in uporabijo finančno analizo. Tako spoznajo svoje pomanjkljivosti in prednosti. Za izboljševanje in ocenjevanje prihodnosti uporabljajo podjetja informacije, ki izhajajo iz računovodskih podatkov iz preteklih let.
V magistrski nalogi smo predstavili uspešnost poslovanja podjetja, bonitetno oceno in finančno zdravje, jih na teoretičen in praktičen način preverili in ugotavljali povezave med njimi. Opredelili smo finančno analizo s kazalniki ter uporabili Altmanov model za preverjanje finančnega zdravja podjetja.
V empiričnem delu smo izbrali 3 podjetja, predstavili njihovo dejavnost in poslovanje ter za izračun kazalnikov uporabili podatke iz poslovnih poročil za povprečje treh let 2017, 2018 in 2019, za izdelavo finančne analize. S kazalniki smo analizirali njihovo uspešnost in likvidnost ter s tem bonitetno oceno ter finančno zdravje podjetja. Uporabili smo letna poročila oziroma bilanco stanja ter izkaz poslovnega izida in podatke, ki so javno dostopni. Izbrali smo podjetja, ki so primerljiva glede na višino prihodkov od prodaje, da so podjetja med seboj lahko bila primerljiva.
Rezultati finančne analize in modela so nam dali informacije glede uspešnosti poslovanja podjetja in bonitetne ocene. Ker smo preverjali tudi povezavo med uspešnostjo, bonitetno oceno in finančnim zdravjem, smo za preverjanje finančnega zdravja uporabili Altmanov model, kjer smo ugotovili ali so podjetja uspešna in stabilna.
V sklepnem delu smo strnili ugotovitve, ki smo jih pridobili iz analize in modela in ugotovili, da če je podjetje uspešno in ima dobro bonitetno oceno je tudi finančno zdravo.
Ugotovili smo tudi, da sicer finančna ocena s kazalniki uspešnosti in likvidnosti zadovoljivo pokaže kakšno je stanje podjetja, vendar pa je potrebno preveriti tudi dinamično oceno, ki je določena na podlagi nebilančnih oziroma mehkih kazalnikov in kjer nam dejavnost, lokacija, tožbe, blokade, plačilni indeksi, preverjanje insolventnih postopkov in profil podjetja, lahko pokažejo potencialno poslabšanje finančnega položaja ocenjenega subjekta. Ključne besede: Bonitetna ocena, finančni kazalniki, finančna analiza, uspešnost poslovanja, finančno zdravje podjetja, Altmanov model. Objavljeno v DKUM: 28.02.2022; Ogledov: 1346; Prenosov: 217 Celotno besedilo (2,27 MB) |
3. Vpliv kulture na finančno uspešnost podjetjaLucija Mohorko, 2021, diplomsko delo Opis: V nalogi se osredotočamo na iskanje dokazov o pozitivnem vplivu konstruktivne kulture na finančno uspešnost podjetja. Prvo poglavje predstavlja uvod, v drugem poglavju definiramo organizacijsko kulturo, v tretjem pa govorimo o načinih merjenja kulture in treh modelih, ki predstavljajo različne tipe kulture. V četrtem poglavju nato poiščemo povezave med tipi kulture in finančno uspešnostjo podjetij, in sicer preko stresa na delovnem mestu, prilagajanja okolju, zavzetosti in zadovoljstva zaposlenih. V petem poglavju predstavimo, kako je imelo preoblikovanje kulture v podjetju Microsoft pozitiven učinek na finančno uspešnost. Ključne besede: organizacijska kultura, finančna uspešnost, stres na delovnem mestu, zavzetost zaposlenih, prilagajanje okolju Objavljeno v DKUM: 11.11.2021; Ogledov: 1152; Prenosov: 100 Celotno besedilo (1,43 MB) |
4. Soočanje proizvajalcev aluminija s preteklo globalno krizo in pripravljenost na "covid-19" krizoUroš Mohorko, 2021, magistrsko delo Opis: V letu 2020 so se podjetja soočila s krizo COVID-19, ki je sicer nekoliko drugačna kot pretekle krize. Na kratko smo pregledali pretekle gospodarske krize, vzroke in njihove posledice.
V magistrskem delu smo naredili primerjavo med pripravljenostjo podjetij na finančno krizo v letu 2008, ki je prizadela celotno svetovno gospodarstvo, ter pripravljenost na prihajajočo krizo COVID-19 v letu 2020 in v prihajajočih obdobjih. Zanimali so nas predvsem ključni kazalniki, ki jih uporabljamo za ocenjevanje uspešnosti podjetij.
Ugotoviti smo želeli tudi vpliv krize na podjetje in kakšne posledice je imela zadnja gospodarska kriza v celotnem obdobju trajanja oziroma do leta 2011, ko je večina držav in podjetij že prišla iz krize.
COVID-19 kriza je vsekakor drugačna, kot so bile pretekle. Državne pomoči in čezmerno zadolževanje držav je zaskrbljujoče. Predvsem zaradi ukrepov, ki jih države trenutno še izvajajo, pravih posledic po našem mnenju še ni občutiti.
V analizi smo prikazali, da so podjetja v povprečju manj uspešna, kot so bila v letu 2007, torej pred finančno krizo v obdobju 2008–2010, pa vendar so izboljšale likvidnost ter razmerje dolžniško-lastniškega financiranja. Število zaposlenih v opazovanih podjetjih in obdobju vztrajno pada, kar je za stopnjo brezposelnosti vsekakor slab znak. Ugotovili smo tudi, da velikost nima vpliva na uspešnost premagovanja krize, prav tako ne moremo trditi, da uspešnost države, merjena skozi BDP/prebivalca, vpliva na uspešnost podjetja. Ključne besede: finančna kriza, COVID-19 kriza, uspešnost, dobičkonosnost, proizvajalci aluminija Objavljeno v DKUM: 02.09.2021; Ogledov: 875; Prenosov: 78 Celotno besedilo (2,88 MB) |
5. Model ugotavljanja vpliva zaznane dostopnosti izbranih dejavnikov rasti na uspešnost hitro rastočih podjetijBlaž Frešer, 2020, doktorska disertacija Opis: Temeljni cilj doktorske disertacije je na osnovi pregleda literature in opravljene empirične raziskave testirati konceptualni model, ki povezuje multidimenzionalne spremenljivke – dejavnike, ki vplivajo na zaznano dostopnost do različnih oblik financiranja in na ukrepe, ki jih HRP izvajajo ob zaznanih omejitvah pri financiranju, oziroma ukrepe, ki jih izvajajo, da bi si zagotovila optimalen dostop do finančnih virov in posledično vpliv na svojo finančno uspešnost. Da bi temeljni cilj doktorske disertacije lahko dosegli, smo proučili in na podlagi obstoječih definicij HRP opredelili kot dinamična podjetja, ki hitro rastejo, se bliskovito razvijajo, intenzivno zaposlujejo, inovirajo in vedno držijo korak prednosti pred konkurenco, saj njihov cilj ni preživeti, temveč uspeti (tudi s finančnega vidika). Prav tako smo teoretično opredelili koncepte podjetniške naravnanosti s pripadajočimi dimenzijami, neotipljivi kapital HRP (pri tem smo se omejili na človeški kapital in organizacijsko zmožnost mreženja) ter finančno uspešnost HRP.
Oblikovani teoretični konceptualni model smo empirično preverili na vzorcu HRP s sedežem v Republiki Sloveniji. Rezultati raziskave so potrdili zanesljivost in kakovost oblikovanega teoretičnega konceptualnega modela. S SEM smo prav tako ugotovili, da podjetniška naravnanost statistično značilno in pozitivno oblikuje zaznano dostopnost do različnih virov financiranja in vpliva na implementacijo ukrepov, ki jih podjetja izvedejo, da bi premagala omejitve pri financiranju. Rezultati nakazujejo, da konstrukt neotipljivi kapital HRP kot celota nima statistično značilnega vpliva na implementacijo ukrepov in na zaznano dostopnost do različnih virov financiranja, pri ločeni obravnavi faktorjev pa je mogoče zaznati statistične vplive na zaznano dostopnost do finančnih virov in implementirane ukrepe, predvsem v povezavi z organizacijsko zmožnostjo mreženja. Implementirani ukrepi za premagovanje omejitev pri financiranju bodo statistično značilno in pozitivno oblikovali zaznani dostop do virov financiranja. Oba omenjena konstrukta (zaznana dostopnost do virov financiranja in implementirani ukrepi) bosta tudi statistično značilno in pozitivno vplivala na zaznano finančno uspešnost podjetja.
Predstavljeni rezultati so koristni tako za podjetja kot tudi za potrebe podjetniške politike, ki se ob morebitni bližajoči se krizi vse bolj posveča ustvarjanju razmer za doseganje zdrave hitre rasti, in to ob osredotočanju na ohranjanje dostopnosti bančnih virov financiranja in širitev vpliva alternativnih finančnih virov. Kljub temu da večina podjetniških politik izhaja iz širšega konteksta (konteksta Evropske unije), je za oblikovane nacionalne politike in iz nje izhajajoče ukrepe prav tako pomembno razumevanje lokalnega konteksta družbene kulture, proizvodnih virov in drugih vplivnih dejavnikov. Ukrepi podjetniške politike, usmerjeni v zagotavljanje dostopnosti finančnih virov, so lahko usmerjeni v neposredno pomoč (garancije, subvencije, nepovratna sredstva, državni skladi in programi) ali pa se usmerjajo v posredne vplivne dejavnike, za katere raziskave (vključno z raziskavo v doktorski disertaciji) kažejo, da izboljšujejo tako dostop do finančnih virov kakor tudi oblikujejo pogoje za doseganje visoke stopnje rasti. Na podlagi rezultatov doktorske disertacije lahko tako vidimo, katerim vplivnim dejavnikom rasti lahko oblikovalci ukrepov podjetniške politike in tudi sama podjetja posvečajo več pozornosti, če želijo izboljšati dostop do posamezne oblike finančnega vira oziroma finančno uspešnost podjetij. Ključne besede: hitro rastoče podjetje, podjetniška naravnanost, neotipljivi kapital, finančni viri, finančne prepreke, finančna uspešnost, modeliranje s strukturnimi enačbami Objavljeno v DKUM: 22.04.2021; Ogledov: 1677; Prenosov: 363 Celotno besedilo (5,11 MB) |
6. VPLIV STRATEGIJE DIVERZIFIKACIJE POSLOVNIH DEJAVNOSTI NA FINANČNO USPEŠNOST POSLOVANJA POVEZANIH PODJETIJ V SLOVENIJI V ČASU GOSPODARSKE KRIZEZvezdana Koščak, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in raziskovalnega dela. Zgrajena je iz 4 poglavij. Prvo poglavje je uvodno, v tem smo opredelili področje, opisali problem, namen, cilje raziskave, hipoteze, metode raziskovanja ter tudi predpostavke in omejitve. V teoretičnih izhodiščih smo nato povzeli pregled objavljene strokovne literature s področja raziskave. Tretji, to je najpomembnejši del predstavlja raziskava. V tem delu smo predstavili še ugotovitve raziskave. V zadnjem delu smo dodali sklepne ugotovitve in opozorili na možnosti za nadaljnje raziskave na tem področju.
V raziskovalnem delu smo preverjali dve hipotezi. Zanimalo nas je, ali so v času gospodarske krize v Sloveniji (v letih od 2008 do 2014) finančno uspešneje poslovala podjetja, ki so bila osredotočena na opravljanje ene same dejavnosti (enovita podjetja) ali podjetja, ki so svoje dejavnosti bolj diverzificirala (dominantna in povezana podjetja) ter ali so bila v istem časovnem obdobju povprečno bolj zadolžena podjetja z bolj diverzificiranimi poslovnimi dejavnosti (povezana in dominantna podjetja) od podjetij z manj diverzificiranimi poslovnimi dejavnostmi (enovita podjetja). Stopnjo diverzifikacije smo določili na osnovi Rumeltove opredelitve glede na % prihodkov, ki jih podjetja ustvarijo z eno samo dejavnostjo. Razdelili smo jih na enovita podjetja, v kolikor so več kot 95 % svojih prihodkov v letu 2008 ustvarila z eno samo dejavnostjo, na dominantna, v kolikor so več kot 70 % in manj kot 95 % svojih prihodkov ustvarila z eno samo dejavnostjo, ter na povezana podjetja, v kolikor so manj kot 70 % svojih prihodkov v letu 2008 ustvarila z eno samo dejavnostjo. Hipotezi smo preverjali na vzorcu 50 izbranih slovenskih povezanih podjetij izmed 4.967 vseh, kolikor jih je bilo v Sloveniji registriranih v letu 2008. V vzorcu je bilo 12 dominantnih, 23 enovitih in 15 povezanih podjetij glede na Rumeltovo opredelitev stopnje diverzifikacije poslovnih dejavnosti. Finančno uspešnost smo merili s petimi izbranimi finančnimi kazalniki in sicer ROE, ROA, EBITDA marža, obrat sredstev ter čista dobičkovnost poslovnih prihodkov. Zadolženost pa smo merili s štirimi izbranimi finančnimi kazalniki in sicer neto dolg/EBITDA, plačilna sposobnost, delež dolga v virih sredstev in zadolženost. V raziskovalnem delu smo hipoteze potrjevali na osnovi finančne analize izbranih kazalnikov in na osnovi analize variance oz. z ANOVA statističnim testom. Ključne besede: diverzifikacija poslovnih dejavnosti, finančna uspešnost poslovanja, zadolženost podjetij, finančni kazalniki, analiza variance (ANOVA) Objavljeno v DKUM: 09.09.2016; Ogledov: 1588; Prenosov: 148 Celotno besedilo (1,01 MB) |
7. Strategija razvoja ravnanja s kovinskimi odpadkiIris Leskovar, 2016, magistrsko delo Opis: Okolje podjetja je vedno bolj nepredvidljivo, kar se je še posebej izkazalo v primerih predelovalcev kovinskih odpadkov (v nadaljevanju PKO). PKO morajo za doseganje finančne uspešnosti dobro poznati zunanje (ožje in širše) in notranje okolje podjetja, kar zahteva nenehno budnost vodilnih, kot tudi vseh ostalih zaposlenih, ki usmerjajo poslovanje in razvoj podjetja. Budnost pomeni biti pozoren na nove strateške priložnosti, ki jih lahko najdejo na prodajnih trgih in možnih dejavnostih podjetja, na oskrbnih trgih in potrebah podjetja po resursih, na trgu delovne sile in potrebnih sodelavcih in na trgu kapitala in potrebnih vrstah kapitala. Po drugi strani pa je potrebno pozorno spremljati in prepoznavati (tudi predvidevati) vse situacije in dogodke, ki pomenijo za podjetje nevarnosti in lahko ogrozijo njegovo uspešnost, celo obstoj. Šele tako poglobljeno poznavanje in spremljanje situacije omogoča uspešno obvladovanje poslovanja in doseganje dolgoročne finančne uspešnosti.
Ugotavljamo, da je panoga reciklažne industrije v Sloveniji v izjemo slabi kondiciji. Ob preučitvi pogojev poslovanja PKO v Sloveniji lahko povzamemo, da položaj PKO otežujejo štiri močno zastopana področja, in sicer zakonodajni vidik, črni trg, gospodarska situacija ter administrativne ovire.
Ugotovili smo, da navedena problematika in ovire zelo različno vplivajo na preučevana podjetja. Pri tem je zelo pomembna pravilna izbira ustrezne strategije, ne glede na to, kako se le-ta oblikuje. Vsako podjetje se na njemu lasten način prilagaja zaznani problematiki in oviram ter pri tem oblikuje in izbira strategije za katere meni, da mu bodo zagotovile preživetje ter omogočile rast in razvoj. Ključne besede: strateški management, strateško planiranje, strategije, predelava kovinskih odpadkov, finančna uspešnost, študija primera Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1423; Prenosov: 164 Celotno besedilo (1,16 MB) |
8. Model strateškega upravljanja prodajnih poti v procesu globalizacije trga in razvoja trgovskih znamkJerneja Jager, 2015, doktorska disertacija Opis: Doktorska disertacija je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu disertacije najprej definiramo globalizacijo in internacionalizacijo, kot dva od osrednjih fenomenov sodobne mednarodne ekonomije. Sledi razlaga modelov internacionalizacije in sicer internacionalizacija s tujimi neposrednimi investicijami, mrežni pristop k internacionalizaciji in razlaga modela globalno rojenih podjetij.
V tretjem poglavju razčlenjujemo temeljne značilnosti modela upravljanja blagovnih znamk proizvajalcev izdelkov in storitev. Sledi razlaga definicije in pomena blagovne znamke v snovanju strategije prodajnih poti proizvajalca, saj strategija znamke vpliva na izbiro primerne prodajne poti oziroma na intenzivnost distribucije in izgrajevanje tržne prepoznavnosti proizvajalcev izdelkov na prodajnem mestu. Strategija blagovne znamke, ki je v zadnjem času vedno bolj prisotna v oblikovanju prodajnega asortimenta na prodajni poti, je strategija trgovskih blagovnih znamk. Funkcije trgovskih blagovnih znamk za trgovsko podjetje so večja moč trgovca v distribucijskem kanalu in v celotni oskrbni verigi, centralizacija aktivnosti upravljanja in pozicioniranja prodajnega asortimenta ter razlikovalnega pozicioniranja, izgrajevanje zvestobe odjemalcev in drugo. Sprejemanje trgovskih blagovnih znamk s strani proizvajalcev je odvisno predvsem od njihovih razpoložljivih proizvodnih kapacitet, kratkoročnega prihodka, njihove strategije tržnega pozicioniranja lastnih znamk na trgu, intenzitete konkuriranja in pritiska s strani trgovcev.
V četrtem poglavju smo na osnovi podrobnega pregleda literature razčlenili osnovne konceptualne in teoretične vidike upravljanja znamk na prodajni poti. Prodajno pot sestavlja skupina podjetij in posameznikov, ki opravljajo funkcije ali aktivnosti, ki omogočijo prenos izdelkov in storitev od proizvajalcev do odjemalcev in hkrati omogočajo osrednjim tržnim akterjem (proizvajalcem, distributerjem) dosegati lastne distribucijske cilje. Pomembno je poznavanje vloge in odnosov členov na prodajni poti. Teoretični del disertacije zaključujemo v sklepnem poglavju s sintezo konceptualnega modela upravljanja prodajnih poti proizvodnega podjetja na mednarodnih trgih, ki je tudi osrednji znanstveno raziskovalni prispevek doktorske disertacije.
V empiričnem delu disertacije smo v okviru konceptualnega modela preverjali osem hipotez. Ugotavljamo, da je povezava strategij prodajnih poti z marketinško, tržno in finančno uspešnostjo pozitivna. Podjetja, ki gradijo na mednarodnih trgih svojo tržno pozicijo z jasno določeno strategijo prodajnih poti do končnih odjemalcev, dosegajo s takšno strategijo boljše poslovne rezultate, ki se kažejo predvsem v večji finančni, tržni in marketinški uspešnosti. Izkazalo se je tudi, da so podjetja, ki bolje obvladujejo trženje izdelkov v smislu večje izvozne tržne naravnanosti hkrati tudi tržno in finančno uspešnejša. Delež lastnih blagovnih znamk pozitivno vpliva na obe vrsti uspešnosti, tako tržno kot tudi finančno uspešnost. Marketinška uspešnost je prav tako pozitivno povezana z obema vrstama uspešnosti. Podjetja, ki imajo v prodajni strukturi večji delež lastnih blagovnih znamk, so tudi uspešnejša pri razvijanju lastnih strategij prodajnih poti. Inovativnost podjetij pozitivno vpliva na tržno in finančno uspešnost, saj sta oba regresijska koeficienta pozitivna in statistično značilna.
Čeprav smo predvidevali, da so trgovske znamke grožnja za razvoj prodajne identitete proizvajalca in njegov poslovni rezultat in da obstaja negativna povezava med trgovskimi znamkami in stopnjo dobičkonosnosti prodaje izdelkov za dobavitelje, teh hipoteze nismo empirično potrdili. Prav tako na podlagi empirične analize ni moč jasno zatrditi, da obstaja pozitivna povezava med rastjo prodaje izdelkov proizvodnega podjetja in sprejemanjem trgovske znamke kot pogoja za vstop v izbrano prodajno pot. Ključne besede: mednarodni trgi, strategija prodajnih poti, blagovne znamke proizvajalca, trgovske znamke, marketinška uspešnost, prodaja, finančna uspešnost, lokalni institucionalni sistem, distribucijska kultura, odnosi z odjemalci na tujih trgih Objavljeno v DKUM: 25.01.2016; Ogledov: 2390; Prenosov: 364 Celotno besedilo (5,47 MB) |
9. ControllinginstrumenteHilmar J. Vollmuth, 1998, priročnik Ključne besede: controlling, vodstveno računovodstvo, konkurenčnost, optimizacija, metode, faktorska analiza, kombinatorika, podjetje, karakterizacija, Nemčija, portfolio, teorija vrednosti, strateški management, odločanje, cilj, kapital, poslovni proces, finančna analiza, meritve, vrednotenje, kalkulacije, uspešnost poslovanja, življenjski cikel, storitve, praksa, primeri, priročniki Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1349; Prenosov: 66 Povezava na celotno besedilo |
10. Risikomanagement nach KonTraG : Einrichtung von Frühwarnsystemen zur Effizienzsteigerung und zur Vermeidung persönlicher HaftungHorst Bitz, 2000, priročnik Ključne besede: management, tveganje, kontrola, controlling, zakonodaja, Nemčija, podjetje, finančna poročila, letna poročila, zaključni računi, management, sistemi, varnost, uspešnost poslovanja, strategija, poslovni proces, vrednotenje, škoda, manager, poslovodni delavci, psihologija osebnosti Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1289; Prenosov: 86 Povezava na celotno besedilo |