| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 113
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Model ugotavljanja vpliva zaznane dostopnosti izbranih dejavnikov rasti na uspešnost hitro rastočih podjetij
Blaž Frešer, 2020, doktorska disertacija

Opis: Temeljni cilj doktorske disertacije je na osnovi pregleda literature in opravljene empirične raziskave testirati konceptualni model, ki povezuje multidimenzionalne spremenljivke – dejavnike, ki vplivajo na zaznano dostopnost do različnih oblik financiranja in na ukrepe, ki jih HRP izvajajo ob zaznanih omejitvah pri financiranju, oziroma ukrepe, ki jih izvajajo, da bi si zagotovila optimalen dostop do finančnih virov in posledično vpliv na svojo finančno uspešnost. Da bi temeljni cilj doktorske disertacije lahko dosegli, smo proučili in na podlagi obstoječih definicij HRP opredelili kot dinamična podjetja, ki hitro rastejo, se bliskovito razvijajo, intenzivno zaposlujejo, inovirajo in vedno držijo korak prednosti pred konkurenco, saj njihov cilj ni preživeti, temveč uspeti (tudi s finančnega vidika). Prav tako smo teoretično opredelili koncepte podjetniške naravnanosti s pripadajočimi dimenzijami, neotipljivi kapital HRP (pri tem smo se omejili na človeški kapital in organizacijsko zmožnost mreženja) ter finančno uspešnost HRP. Oblikovani teoretični konceptualni model smo empirično preverili na vzorcu HRP s sedežem v Republiki Sloveniji. Rezultati raziskave so potrdili zanesljivost in kakovost oblikovanega teoretičnega konceptualnega modela. S SEM smo prav tako ugotovili, da podjetniška naravnanost statistično značilno in pozitivno oblikuje zaznano dostopnost do različnih virov financiranja in vpliva na implementacijo ukrepov, ki jih podjetja izvedejo, da bi premagala omejitve pri financiranju. Rezultati nakazujejo, da konstrukt neotipljivi kapital HRP kot celota nima statistično značilnega vpliva na implementacijo ukrepov in na zaznano dostopnost do različnih virov financiranja, pri ločeni obravnavi faktorjev pa je mogoče zaznati statistične vplive na zaznano dostopnost do finančnih virov in implementirane ukrepe, predvsem v povezavi z organizacijsko zmožnostjo mreženja. Implementirani ukrepi za premagovanje omejitev pri financiranju bodo statistično značilno in pozitivno oblikovali zaznani dostop do virov financiranja. Oba omenjena konstrukta (zaznana dostopnost do virov financiranja in implementirani ukrepi) bosta tudi statistično značilno in pozitivno vplivala na zaznano finančno uspešnost podjetja. Predstavljeni rezultati so koristni tako za podjetja kot tudi za potrebe podjetniške politike, ki se ob morebitni bližajoči se krizi vse bolj posveča ustvarjanju razmer za doseganje zdrave hitre rasti, in to ob osredotočanju na ohranjanje dostopnosti bančnih virov financiranja in širitev vpliva alternativnih finančnih virov. Kljub temu da večina podjetniških politik izhaja iz širšega konteksta (konteksta Evropske unije), je za oblikovane nacionalne politike in iz nje izhajajoče ukrepe prav tako pomembno razumevanje lokalnega konteksta družbene kulture, proizvodnih virov in drugih vplivnih dejavnikov. Ukrepi podjetniške politike, usmerjeni v zagotavljanje dostopnosti finančnih virov, so lahko usmerjeni v neposredno pomoč (garancije, subvencije, nepovratna sredstva, državni skladi in programi) ali pa se usmerjajo v posredne vplivne dejavnike, za katere raziskave (vključno z raziskavo v doktorski disertaciji) kažejo, da izboljšujejo tako dostop do finančnih virov kakor tudi oblikujejo pogoje za doseganje visoke stopnje rasti. Na podlagi rezultatov doktorske disertacije lahko tako vidimo, katerim vplivnim dejavnikom rasti lahko oblikovalci ukrepov podjetniške politike in tudi sama podjetja posvečajo več pozornosti, če želijo izboljšati dostop do posamezne oblike finančnega vira oziroma finančno uspešnost podjetij.
Ključne besede: hitro rastoče podjetje, podjetniška naravnanost, neotipljivi kapital, finančni viri, finančne prepreke, finančna uspešnost, modeliranje s strukturnimi enačbami
Objavljeno: 22.04.2021; Ogledov: 178; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (5,11 MB)

2.
VPLIV STRATEGIJE DIVERZIFIKACIJE POSLOVNIH DEJAVNOSTI NA FINANČNO USPEŠNOST POSLOVANJA POVEZANIH PODJETIJ V SLOVENIJI V ČASU GOSPODARSKE KRIZE
Zvezdana Koščak, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in raziskovalnega dela. Zgrajena je iz 4 poglavij. Prvo poglavje je uvodno, v tem smo opredelili področje, opisali problem, namen, cilje raziskave, hipoteze, metode raziskovanja ter tudi predpostavke in omejitve. V teoretičnih izhodiščih smo nato povzeli pregled objavljene strokovne literature s področja raziskave. Tretji, to je najpomembnejši del predstavlja raziskava. V tem delu smo predstavili še ugotovitve raziskave. V zadnjem delu smo dodali sklepne ugotovitve in opozorili na možnosti za nadaljnje raziskave na tem področju. V raziskovalnem delu smo preverjali dve hipotezi. Zanimalo nas je, ali so v času gospodarske krize v Sloveniji (v letih od 2008 do 2014) finančno uspešneje poslovala podjetja, ki so bila osredotočena na opravljanje ene same dejavnosti (enovita podjetja) ali podjetja, ki so svoje dejavnosti bolj diverzificirala (dominantna in povezana podjetja) ter ali so bila v istem časovnem obdobju povprečno bolj zadolžena podjetja z bolj diverzificiranimi poslovnimi dejavnosti (povezana in dominantna podjetja) od podjetij z manj diverzificiranimi poslovnimi dejavnostmi (enovita podjetja). Stopnjo diverzifikacije smo določili na osnovi Rumeltove opredelitve glede na % prihodkov, ki jih podjetja ustvarijo z eno samo dejavnostjo. Razdelili smo jih na enovita podjetja, v kolikor so več kot 95 % svojih prihodkov v letu 2008 ustvarila z eno samo dejavnostjo, na dominantna, v kolikor so več kot 70 % in manj kot 95 % svojih prihodkov ustvarila z eno samo dejavnostjo, ter na povezana podjetja, v kolikor so manj kot 70 % svojih prihodkov v letu 2008 ustvarila z eno samo dejavnostjo. Hipotezi smo preverjali na vzorcu 50 izbranih slovenskih povezanih podjetij izmed 4.967 vseh, kolikor jih je bilo v Sloveniji registriranih v letu 2008. V vzorcu je bilo 12 dominantnih, 23 enovitih in 15 povezanih podjetij glede na Rumeltovo opredelitev stopnje diverzifikacije poslovnih dejavnosti. Finančno uspešnost smo merili s petimi izbranimi finančnimi kazalniki in sicer ROE, ROA, EBITDA marža, obrat sredstev ter čista dobičkovnost poslovnih prihodkov. Zadolženost pa smo merili s štirimi izbranimi finančnimi kazalniki in sicer neto dolg/EBITDA, plačilna sposobnost, delež dolga v virih sredstev in zadolženost. V raziskovalnem delu smo hipoteze potrjevali na osnovi finančne analize izbranih kazalnikov in na osnovi analize variance oz. z ANOVA statističnim testom.
Ključne besede: diverzifikacija poslovnih dejavnosti, finančna uspešnost poslovanja, zadolženost podjetij, finančni kazalniki, analiza variance (ANOVA)
Objavljeno: 09.09.2016; Ogledov: 787; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

3.
Strategija razvoja ravnanja s kovinskimi odpadki
Iris Leskovar, 2016, magistrsko delo

Opis: Okolje podjetja je vedno bolj nepredvidljivo, kar se je še posebej izkazalo v primerih predelovalcev kovinskih odpadkov (v nadaljevanju PKO). PKO morajo za doseganje finančne uspešnosti dobro poznati zunanje (ožje in širše) in notranje okolje podjetja, kar zahteva nenehno budnost vodilnih, kot tudi vseh ostalih zaposlenih, ki usmerjajo poslovanje in razvoj podjetja. Budnost pomeni biti pozoren na nove strateške priložnosti, ki jih lahko najdejo na prodajnih trgih in možnih dejavnostih podjetja, na oskrbnih trgih in potrebah podjetja po resursih, na trgu delovne sile in potrebnih sodelavcih in na trgu kapitala in potrebnih vrstah kapitala. Po drugi strani pa je potrebno pozorno spremljati in prepoznavati (tudi predvidevati) vse situacije in dogodke, ki pomenijo za podjetje nevarnosti in lahko ogrozijo njegovo uspešnost, celo obstoj. Šele tako poglobljeno poznavanje in spremljanje situacije omogoča uspešno obvladovanje poslovanja in doseganje dolgoročne finančne uspešnosti. Ugotavljamo, da je panoga reciklažne industrije v Sloveniji v izjemo slabi kondiciji. Ob preučitvi pogojev poslovanja PKO v Sloveniji lahko povzamemo, da položaj PKO otežujejo štiri močno zastopana področja, in sicer zakonodajni vidik, črni trg, gospodarska situacija ter administrativne ovire. Ugotovili smo, da navedena problematika in ovire zelo različno vplivajo na preučevana podjetja. Pri tem je zelo pomembna pravilna izbira ustrezne strategije, ne glede na to, kako se le-ta oblikuje. Vsako podjetje se na njemu lasten način prilagaja zaznani problematiki in oviram ter pri tem oblikuje in izbira strategije za katere meni, da mu bodo zagotovile preživetje ter omogočile rast in razvoj.
Ključne besede: strateški management, strateško planiranje, strategije, predelava kovinskih odpadkov, finančna uspešnost, študija primera
Objavljeno: 05.07.2016; Ogledov: 646; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

4.
MODEL STRATEŠKEGA UPRAVLJANJA PRODAJNIH POTI V PROCESU GLOBALIZACIJE TRGA IN RAZVOJA TRGOVSKIH ZNAMK
Jerneja Jager, 2015, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu disertacije najprej definiramo globalizacijo in internacionalizacijo, kot dva od osrednjih fenomenov sodobne mednarodne ekonomije. Sledi razlaga modelov internacionalizacije in sicer internacionalizacija s tujimi neposrednimi investicijami, mrežni pristop k internacionalizaciji in razlaga modela globalno rojenih podjetij. V tretjem poglavju razčlenjujemo temeljne značilnosti modela upravljanja blagovnih znamk proizvajalcev izdelkov in storitev. Sledi razlaga definicije in pomena blagovne znamke v snovanju strategije prodajnih poti proizvajalca, saj strategija znamke vpliva na izbiro primerne prodajne poti oziroma na intenzivnost distribucije in izgrajevanje tržne prepoznavnosti proizvajalcev izdelkov na prodajnem mestu. Strategija blagovne znamke, ki je v zadnjem času vedno bolj prisotna v oblikovanju prodajnega asortimenta na prodajni poti, je strategija trgovskih blagovnih znamk. Funkcije trgovskih blagovnih znamk za trgovsko podjetje so večja moč trgovca v distribucijskem kanalu in v celotni oskrbni verigi, centralizacija aktivnosti upravljanja in pozicioniranja prodajnega asortimenta ter razlikovalnega pozicioniranja, izgrajevanje zvestobe odjemalcev in drugo. Sprejemanje trgovskih blagovnih znamk s strani proizvajalcev je odvisno predvsem od njihovih razpoložljivih proizvodnih kapacitet, kratkoročnega prihodka, njihove strategije tržnega pozicioniranja lastnih znamk na trgu, intenzitete konkuriranja in pritiska s strani trgovcev. V četrtem poglavju smo na osnovi podrobnega pregleda literature razčlenili osnovne konceptualne in teoretične vidike upravljanja znamk na prodajni poti. Prodajno pot sestavlja skupina podjetij in posameznikov, ki opravljajo funkcije ali aktivnosti, ki omogočijo prenos izdelkov in storitev od proizvajalcev do odjemalcev in hkrati omogočajo osrednjim tržnim akterjem (proizvajalcem, distributerjem) dosegati lastne distribucijske cilje. Pomembno je poznavanje vloge in odnosov členov na prodajni poti. Teoretični del disertacije zaključujemo v sklepnem poglavju s sintezo konceptualnega modela upravljanja prodajnih poti proizvodnega podjetja na mednarodnih trgih, ki je tudi osrednji znanstveno raziskovalni prispevek doktorske disertacije. V empiričnem delu disertacije smo v okviru konceptualnega modela preverjali osem hipotez. Ugotavljamo, da je povezava strategij prodajnih poti z marketinško, tržno in finančno uspešnostjo pozitivna. Podjetja, ki gradijo na mednarodnih trgih svojo tržno pozicijo z jasno določeno strategijo prodajnih poti do končnih odjemalcev, dosegajo s takšno strategijo boljše poslovne rezultate, ki se kažejo predvsem v večji finančni, tržni in marketinški uspešnosti. Izkazalo se je tudi, da so podjetja, ki bolje obvladujejo trženje izdelkov v smislu večje izvozne tržne naravnanosti hkrati tudi tržno in finančno uspešnejša. Delež lastnih blagovnih znamk pozitivno vpliva na obe vrsti uspešnosti, tako tržno kot tudi finančno uspešnost. Marketinška uspešnost je prav tako pozitivno povezana z obema vrstama uspešnosti. Podjetja, ki imajo v prodajni strukturi večji delež lastnih blagovnih znamk, so tudi uspešnejša pri razvijanju lastnih strategij prodajnih poti. Inovativnost podjetij pozitivno vpliva na tržno in finančno uspešnost, saj sta oba regresijska koeficienta pozitivna in statistično značilna. Čeprav smo predvidevali, da so trgovske znamke grožnja za razvoj prodajne identitete proizvajalca in njegov poslovni rezultat in da obstaja negativna povezava med trgovskimi znamkami in stopnjo dobičkonosnosti prodaje izdelkov za dobavitelje, teh hipoteze nismo empirično potrdili. Prav tako na podlagi empirične analize ni moč jasno zatrditi, da obstaja pozitivna povezava med rastjo prodaje izdelkov proizvodnega podjetja in sprejemanjem trgovske znamke kot pogoja za vstop v izbrano prodajno pot.
Ključne besede: mednarodni trgi, strategija prodajnih poti, blagovne znamke proizvajalca, trgovske znamke, marketinška uspešnost, prodaja, finančna uspešnost, lokalni institucionalni sistem, distribucijska kultura, odnosi z odjemalci na tujih trgih.
Objavljeno: 25.01.2016; Ogledov: 1569; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (5,47 MB)

5.
6.
7.
8.
9.
Vključevanje dobaviteljev v procese razvoja izdelkov
Aleš Krel, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali področje vključevanja dobaviteljev v proces razvoja izdelkov. S pomočjo strokovne literature smo podal definicije osnovnih pojmov, kot so nabava, nabavni proces, razvoj novega izdelka ipd., ter pregled vključevanja dobaviteljev v razvoj izdelkov iz različnih zgodovinskih obdobij. Podali sem tudi glavne ugotovitve različnih avtorjev. V magistrskem delu smo prav tako predstavili gonilne dejavnike, dejavnike tveganje in uspeha, ki so povezani z vključevanjem dobaviteljev v razvoj novih izdelkov. Naredili smo tudi seznam kriterijev za uspešno ocenjevanje in izbiro dobaviteljev za vključitev v proces izdelave izdelka. Zaradi vključevanja dobaviteljev se je spremenil odnos med klientom in dobaviteljem, kar je tudi opisano v magistrskem delu. Vključili smo tudi raziskavo, v kateri so podrobno predstavljeni učinki procesa vključevanja dobavitelja v razvoj izdelka z vidika ciljev projekta, uspešnosti projektne skupine, podjetja ter uspešnosti pri samem oblikovanju izdelka.
Ključne besede: nabava, dobavitelji, izdelek, razvoj, vključevanje, kriteriji, dejavniki, učinkovitost projektne skupine, ocena dobavitelja, finančna uspešnost, uspešnost oblikovanja izdelka, uspešnost projektne skupine.
Objavljeno: 09.01.2015; Ogledov: 1108; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

10.
PRIMERJAVA VINOGRADNIŠKIH PODJETIJ
Božo Smodek, 2012, magistrsko delo

Opis: Analiza poslovanja je bila opravljena na dveh vinogradniških podjetjih. Namen magistrskega dela je bil preveriti in medsebojno primerjati poslovanje dveh podjetij v obdobju 2006 - 2010 s pomočjo analize bilanc in drugih finančnih kazalnikov ter s pomočjo Altmanovega modela za oceno finančne bonitete podjetja. V nalogi smo preverjali dve delovni hipotezi. Podatke smo si pridobili preko agencije Ajpes. S pomočjo primerjave smo ugotovili, da se nobeno podjetje po rezultatih poslovanja bistveno ne razlikuje ter da obe poslujeta z izgubo in imata približno enake kazalnike poslovanja.
Ključne besede: primerjava poslovanja, kazalniki, vinogradniška podjetja, finančna uspešnost
Objavljeno: 29.10.2012; Ogledov: 1692; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (275,49 KB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici