| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga računovodij pri odkrivanju in preprečevanju davčnih utaj
Sara Vrbek, 2024, diplomsko delo

Opis: Davčna utaja je nezakonito dejanje, s katerim želijo podjetja ali posamezniki zmanjšati svojo davčno obveznost. Računovodje imajo ključno vlogo pri odkrivanju in preprečevanju davčnih utaj, saj so oni odgovorni za vodenje finančnih evidenc, za pripravo finančnih poročil, za obračun davka in da je vse skladno s predpisi. Računovodja se mora držati naslednji temeljnih etičnih načel in sicer načelo neoporečnosti, nepristranskosti, strokovne usposobljenosti in potrebna skrbnost, zaupnost in poklicu primerno obnašanje. V Sloveniji davčne utaje odkriva davčna uprava RS v nekaterih primerih pa sodeluje tudi policija in državno tožilstvo. V kolikor se odkriva davčna utaja so računovodje odgovorni, da posredujejo vso potrebno dokumentacijo.
Ključne besede: davčni sistem, davčno pravo, davčne utaje, direktive na ravni EU, zakonodajni ukrepi na ravni EU, etika, morala, vzroki, zakonska ureditev V Sloveniji, Finančna uprava, policija, specializirano tožilstvo, računovodja, vodja računovodskih servisov, odkrivanje, preprečevanje, revizija, dokumentacije
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

2.
Policija in finančna uprava v boju zoper finančno kriminaliteto v Republiki Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Anja Ameršek, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo predstavlja problematiko finančne kriminalitete v Republiki Sloveniji ter kako se s tem spopadata Policija in Finančna uprava Republike Slovenije. Problematiki finančne kriminalitete v zadnjih letih namenjamo vedno večjo pozornost, tako v Sloveniji kot tudi širše po svetu. Razlog za to je predvsem vedno višje število kaznivih dejanj iz tovrstnega področja. Finančno kriminaliteto uvrščamo med najpogostejše oblike gospodarske kriminalitete, poleg tega pa predstavlja izredno zapleteno odkrivanje, preiskovanje in preprečevanje tega. Diplomsko delo se osredotoča na odkrivanje, preiskovanje in preprečevanje finančne kriminalitete s strani Policije, kamor sodi tudi Nacionalni preiskovalni urad. Poleg Policije ima velik vpliv na boj zoper finančno kriminaliteto tudi Finančna uprava Republike Slovenije, ki je nastala leta 2014 z združitvijo Davčne in Carinske službe. V diplomski nalogi so predstavljeni tudi načini in metode, s katerimi Policija in Finančna uprava omejujeta finančno kriminaliteto v Sloveniji. Ugotovili smo, da je Republika Slovenija že sprejela predpise in ukrepe, ki so pomembni za boj proti finančni kriminaliteti. Mednje spada tudi Resolucija o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete, ki velja za obdobje 2019–2023. Poleg ukrepov so začeli razvijati nove organe, kot na primer Nacionalni preiskovalni urad, in metode, ki pomembno prispevajo k izboljšanju stanja na področju finančne kriminalitete. Pomembno je tudi sodelovanje Slovenske policije in Finančne uprave, saj pozitivno pripomoreta k večji učinkovitosti pri odkrivanju ter preiskovanju kaznivih ravnanj.
Ključne besede: diplomske naloge, policija, finančna uprava, finančna kriminaliteta, kazniva dejanja, finančne preiskave
Objavljeno v DKUM: 05.08.2022; Ogledov: 854; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

3.
PRIMERNOST UVEDBE FINANČNE POLICIJE V REPUBLIKI SLOVENIJI
Boris Potrč, 2016, magistrsko delo

Opis: Vse večji razmah finančnega kriminala v Republiki Sloveniji in po svetu je odprl diskusije o vprašanju moţnosti uvedbe finančne policije v naši drţavi. Pod pojmom finančni kriminal, ki sodi med najpogostejše oblike gospodarskega kriminala v Republiki Sloveniji, razumemo situacijo, ko si storilec pridobi finančno korist na škodo druţbene skupnosti. V Sloveniji se praktično vse od osamosvojitve z večjimi ali manjšimi presledki razpravlja o (ne)potrebnosti ustanovitve finančne policije kot posebnega organa za odkrivanje in preiskovanje finančne in še nekaterih drugih oblik gospodarske kriminalitete. Finančna policija v Evropi ni razširjen pojav, tradicionalno je vpeta le v italijanski pravni sistem. Na novo so ta institut vpeljale tudi nekatere bivše jugoslovanske republike, in sicer Hrvaška, Makedonija, Srbija ter Bosna in Hercegovina. Tako v Sloveniji, kot v tujini namenjamo vedno večjo pozornost problematiki finančnih preiskav. Razlog za to je predvsem podrobnejša obravnava mednarodnega organiziranega kriminala ter z njem povezane korupcije, pranja denarja in financiranja terorizma s strani pomembnejših mednarodnih organizacij. Ker ima Slovenija precej organov, ki imajo ustrezna pooblastila za boj proti gospodarskemu kriminalu, ustanovitev finančne policije ne bi bila smotrna. Obstajajo različne moţnosti organiziranja, pomembno pa je tudi, da usluţbenci organov pregona in nadzornih institucij, ki so v Sloveniji razpršeni, delujejo usklajeno znotraj enega samega organa, skupaj, neodvisno od dnevne politike in da imajo za svoje delo trdno in jasno zakonsko podlago ter trajno politično podporo. Nacionalni preiskovalni biro je specializirana kriminalistična preiskovalna enota na drţavni ravni za odkrivanje in preiskovanje zahtevnih kaznivih dejanj s področij gospodarske in finančne kriminalitete ter korupcije.
Ključne besede: finančna policija, gospodarska kriminaliteta, finančni kriminal, preiskovanje in omejevanje gospodarske kriminalitete, davčno utajevanje, preiskava v davčnem postopku, finančna preiskava, nacionalni preiskovalni urad
Objavljeno v DKUM: 10.10.2016; Ogledov: 1790; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

4.
Kršitev temeljnih pravic delavcev in zaposlovanje na črno v Posavju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Zala Ivačič, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so podrobno predstavljeni zaposlovanje na črno kot kaznivo dejanje in prekršek ter sankcije zanju ter državni organi, ki se z njima ukvarjajo. Prav tako je predstavljena statistika policije in državnega tožilstva za to kaznivo dejanje za obdobje od leta 2009 do 2013. Za prekršek zaposlovanje na črno je za obdobje od leta 2009 do 2013 predstavljena statistika Inšpektorata Republike Slovenije za delo. Prav tako je v diplomski nalogi predstavljeno kaznivo dejanje kršitev temeljnih pravic delavcev in najpogostejši prekrški s tega področja. Ker gre za obsežno področje, so predstavljeni samo tisti prekrški, ki se prekrivajo s kaznivim dejanjem kršitev temeljnih pravic delavcev. Za ta kazniva dejanja in prekrške so predstavljene tudi sankcije ter organi, ki se ukvarjajo z odkrivanjem in preiskovanjem kaznivih dejanj in prekrškov s tega področja. Statistika zajema podatke policije, državnega tožilstva in Inšpektorata Republike Slovenije za delo. Dejstvo je, da se je število zaznanih kaznivih dejanj zaposlovanja na črno in kršitev temeljnih pravic delavcev od leta 2009 do 2013 zvišalo. Vzrokov za to je več: delavci se čedalje bolj zavedajo svojih pravic, izvajanje poostrenih nadzorov s strani policije in čedalje boljše sodelovanje organov, ki opravljajo delo na tem področju. Predstavljeni so tudi problemi, s katerimi se pri preiskovanju in dokazovanju teh dveh kaznivih dejanj srečujeta policija in državno tožilstvo. Pri kaznivemu dejanju kršitve temeljnih pravic delavcev je potrebno dokazati, da je prepovedana posledica nastala, ker je delodajalec te pravice kršil naklepno.
Ključne besede: delavci, pravice delavcev, kršitve, zaposlovanje na črno, delo na črno, odkrivanje, preiskovanje, finančna uprava, policija, inšpektorati, preprečevanje, statistični podatki, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.04.2015; Ogledov: 2350; Prenosov: 372
.pdf Celotno besedilo (618,93 KB)

5.
Uspešnost boja finančne policije v Italiji proti gospodarski kriminaliteti : magistrsko delo
Silvana Seljak, 2012, magistrsko delo

Opis: Zgodovina Guardia di Finanza (slo. finančna policija) je zelo dolga, saj sega v leto 1774. Od tega leta dalje se je počasi, a zanesljivo, razvijala v vedno bolj aktivno, dobro strukturirano in stabilno institucijo. Leta 1881 je bila preimenovana v Finančno policijo in tako postala enotna ter sestavni del italijanske vojske. Finančna policijo v Italiji predstavlja prvotno posebno enoto, ki zagotavlja finančni nadzor. Zbrana in pregledana je ključna literatura o gospodarski kriminaliteti in finančni policiji. Gre za diskusijo o tem, kako deluje finančna policija v Italiji, kako je uspešna pri boju zoper gospodarsko kriminaliteto in kakšne so možnosti za uvedbo tovrstne institucije v Sloveniji. Literatura je nadgrajena z intervjuji različnih strokovnjakov s področja gospodarstva in gospodarske kriminalitete. Finančna policija v Italiji je po mnenju strokovnjakov uspešna na svojem področju, saj ima dolgoletno tradicijo, hkrati pa stalno izboljšuje svojo delovno prakso. Morda bi morala tudi Slovenija v boju zoper gospodarsko kriminaliteto iskati rešitev na italijanskih izkušnjah, morda pa ustanovljeni Nacionalni preiskovalni urad že v celoti zadovoljuje potrebe po tovrstni zaščiti. Poiskati bo potrebno razsežnosti, ki jih ponujajo že obstoječe institucije in iti v korak s časom, tudi v korak z gospodarskim kriminalom, ki posledično gledano povzroča večjo škodo kot klasični kriminal. Gospodarski kriminal je zelo skrit, zato se o njem tudi malo piše in govori oziroma je zabeležen samo tisti kriminal, ki se ga odkrije. Torej so prispevki in mnenja strokovnjakov izdelana na podlogi uspešnih primerov odkritja gospodarske kriminalitete.
Ključne besede: policija, finančna policija, gospodarska kriminaliteta, preprečevanje, Italija, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 11.04.2012; Ogledov: 2468; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (519,14 KB)

6.
FINANČNA POLICIJA (PRIMERJALNI VIDIK)
Martin Unuk, 2010, diplomsko delo

Opis: Gospodarski in finančni kriminal predstavljata enega večjih problemov vsake sodobne družbe, saj povzročata ogromno materialno škodo, obenem pa v povezavi s korupcijo manjšata zaupanje in stabilnost gospodarskega in pravnega sistema vsake države. V večini držav po svetu se z odkrivanjem in preganjanjem resnejših oblik gospodarskega kriminala ukvarjajo pripadniki kriminalistične policije, v posebnih temu namenjenih oddelkih, lažje oblike pa preiskujejo tudi drugi uradi, ki so običajno del finančnega ministrstva. Preiskovanje tovrstnih kaznivih dejanj zahteva od preiskovalcev raznovrstna in podrobna znanja s področja davčnega in korporacijskega prava, poslovodstva, računalništva in kriminalističnega preiskovanja. Finančna policija med evropskimi državami ni razširjena, saj jo imajo le v Italiji, kjer je dobro organizirana in učinkovita in ima večstoletno tradicijo. Finančne policije bivših jugoslovanskih republik Hrvaške, Makedonije in BiH so mnogo mlajše in manj znane, po redko dostopnih podatkih, pa vseeno uspešne. Ideje o ustanovitvi finančne policije v Republiki Sloveniji so stare toliko, kot je stara država sama. Kot glavni prednosti tega organa se izpostavljata specializiranost, saj bi preiskoval izključno finančna kazniva dejanja in njegova neodvisnost od vsakokratne oblasti. Po mnenju strokovnjakov bi imela ustanovitev finančne policije v Sloveniji več negativnih kot pozitivnih posledic. Slovenija že ima različne organe, ki imajo ustrezna pooblastila za boj z gospodarskim kriminalom in ustanovitev novega organa z enakimi pooblastili ne bi prinesla nič novega, saj vzroki neuspešnega boja z gospodarsko kriminaliteto ležijo drugje. Nepomembno je, kako se enota za boj z gospodarskim kriminalom imenuje in kateremu delu državne uprave je podrejena, pomembno je le, da ima ta enota zagotovljena potrebna sredstva in znanje, da lahko svoje delo opravlja samostojno, strokovno in učinkovito. Nikoli se ne bo mogoče v celoti izogniti zaostajanju preiskovalcev finančne kriminalitete za storilci, saj se zakonodaja in preiskovalna tehnika spremembam prilagajata prepočasi, sredstva, ki jih država namenja boju s kriminalom, pa bodo vedno nezadostna.
Ključne besede: gospodarska kriminaliteta, finančni kriminal, preiskovanje in omejevanje gospodarske kriminalitete, finančna policija, finančna straža
Objavljeno v DKUM: 23.03.2010; Ogledov: 5136; Prenosov: 397
.pdf Celotno besedilo (359,79 KB)

7.
Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici