| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Spremljanje razvoja fine motorike otrok v starosti od 3 do 6 let : diplomsko delo
Lucija Čander, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil predstaviti in spremljati razvoj fine motorike otrok starih tri do šest let in preveriti, ali kinetični pesek vpliva na razvoj fine motorike. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj otrok, pojasnjena groba in fina motorika ter uporaba kinetičnega peska v vrtcu. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati štirimesečne raziskave, v katero je bil vključen neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije 49 otrok starih od 38 do 70 mesecev, iz treh enot vrtca pri OŠ Videm. Uporabljena je bila kvantitativna tehnika zbiranja podatkov z merskim instrumentom treh nalog testa MOT 4-6 (točkovanje/tapkanje, ujem palice in zbiranje vžigalic) ter testom sestavljanja votlih kock. Za obdelavo podatkov so bili uporabljeni t-test za odvisne vzorce, t-test za neodvisne vzorce in Pearsonov koeficient korelacije. Na osnovi obdelanih podatkov je bilo ugotovljeno, da kinetični pesek pozitivno vpliva na razvoj fine motorike, saj so otroci eksperimentalne skupine na finalnem testiranju dosegli boljše rezultate kot otroci kontrolne skupine, razlika je statistično značilna (p < 0,05). Pri eksperimentalni skupini je med rezultati testov na inicialnem in na finalnem testiranju nastala visoka/močna pozitivna povezanost (r = 0,701), povezanost je statistično značilna (p < 0,001).
Ključne besede: predšolski otroci, gibalni razvoj, fina motorika, kinetični pesek, MOT 4-6.
Objavljeno v DKUM: 12.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

2.
PREVERJANJE ROČNIH SPRETNOSTI V KONTEKSTU POUČEVANJA PREDMETA NARAVOSLOVJA IN TEHNIKA V 5. RAZREDU
Ana Štor, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Preverjanje ročnih spretnosti v kontekstu poučevanja predmeta naravoslovje in tehnika v 5. razredu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motoriko, motorični razvoj, motorične sposobnosti in spretnosti, učne metode in oblike, predmet naravoslovje in tehnika ter cilje, vrste gradiv in finomotorični test. V empiričnem delu smo s pomočjo deskriptivne in kavzalno neeksperimentalne metode ugotavljali razlike v razvoju ročnih spretnosti, in sicer na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev in učenk 5. razreda štirih osnovnih šol. Ugotavljali smo uspešnost učencev pri nalogah finomotoričnega testa glede na spol, uspešnost šole pri nalogah finomotoričnega testa, uspešnost učencev glede na lokacijo šole, povezanost hitrosti reševanja finomotoričnega testa z učenčevo končno oceno pri predmetu naravoslovje in tehnika v 4. razredu in razvitost ročnih spretnosti otrok v 5. razredu. Podatke smo pridobili s pomočjo finomotoričnega testa, ki je obsegal 25 nalog, združenih v šest sklopov. V raziskavi je sodelovalo 52 otrok, 27 dečkov in 25 deklic, iz štirih osnovnih šol iz mesta ali vasi. S pomočjo kvantitativne statistične obdelave smo ugotovili, da so bile deklice v vseh sklopih, razen pri sestavljanju, uspešnejše od dečkov. Vaški učenci so bili uspešnejši v vseh sklopih, razen pri prerisovanju težjega modela. Kot smo pričakovali, so bili učenci z zaključeno odlično oceno v 4. razredu pri predmetu NIT v celem finomotoričnem testu boljši od učencev s prav dobro oceno. Učenci četrte šole so bili najuspešnejši v sklopih prijemanje, ročne spretnosti, sestavljanje in postavljanje, učenci tretje šole so bili najuspešnejši v sklopu razvrščanje, učenci druge šole so bili najuspešnejši v sklopu risanje.
Ključne besede: motorika, fina motorika, ročne spretnosti, 5. razred, naravoslovje in tehnika
Objavljeno v DKUM: 24.09.2014; Ogledov: 3247; Prenosov: 401
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

3.
VKLJUČEVANJE RAZVOJA ROČNIH SPRETNOSTI V KONTEKST POUKA NA RAZREDNI STOPNJI V BOLNIŠNIČNI ŠOLI
Janja Klajderič, 2011, diplomsko delo

Opis: Bolnišnična šola v Sloveniji obstaja že petdeset let. V tem času so se pogoji za poučevanje otrok zelo izboljšali. Bolni otroci v bolnišnici naj bi s pomočjo učiteljev usvojili znanje, ki bi jim omogočalo nemoteno vključitev v zamujeno delo v šoli. Teoretični del diplomske naloge obsega psihološki, zdravstveni in pedagoški sklop. Predstavlja motorični razvoj otroka in fino motoriko, ročne spretnosti, dragocenost in ohranitev zdravja. Predstavlja tudi bolnišnično šolo, njen pomen, obstoj, potek dela, cilje in metode dela, izvajalce, dejavnosti učiteljev in potek dela s starši. V empiričnem delu naloge me je zanimalo, katere dejavnosti v okviru ročnih spretnosti učiteljice v bolnišnični šoli izvajajo, na kakšen način ter katere so po njihovem mnenju prednosti in slabosti izvajanja teh dejavnosti. Rezultati so pokazali, da izvajajo zelo malo dejavnosti, ki razvijajo ročne spretnosti, največkrat le ob naravoslovnih ali tehničnih dnevih. Ugotovila sem tudi, da se šolsko delo v bolnišnici bistveno razlikuje od dela v običajni šoli. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljeni primeri učnih priprav v opisni obliki od prvega do petega razreda za predmeta spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehniko. Priprave se navezujejo na izdelavo različnih izdelkov, ki jih učenci lahko naredijo v bolnišničnih šolah in s tem urijo svoje ročne spretnosti.
Ključne besede: bolnišnična šola, cilji, razredna stopnja, razvoj, fina motorika, ročne spretnosti, zdravje
Objavljeno v DKUM: 21.12.2011; Ogledov: 3153; Prenosov: 477
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici