| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 99
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv filmske in televizijske industrije na lepotne standarde
Mojca Kupčič, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo proučuje problematiko lepotnih standardov in vlogo žensk v filmski ter televizijski industriji. S pomočjo analize vsebin po Fiskeju smo ugotovili, da se industriji soočata s problemom pri prikazovanju ženskih likov, kjer so poudarjeni škodljivi lepotni standardi, predvsem vitkost. Izvedena anketa je potrdila vpliv filmov in televizijskih serij na oblikovanje lepotnih standardov ter nakazala, da lahko to vpliva tudi na samopodobo žensk. Večino anketirank skrbi, da se bodo zredile. Prihaja do posledic, kot je razmišljanje o dietah in lepotnih operacijah. V filmski in televizijski industriji je nujna večja raznolikost ženskih likov, predvsem vključevanje različnih telesnih tipov.
Ključne besede: Televizijska industrija, film, lepotni standardi, vpliv na ženske, vitkost
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 252; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

2.
Komunikacijske veščine turističnega vodnika in njihova reprezentacija v filmih My Life in Ruins (Moja grška avantura) in Jungle Cruise (Križarjenje po džungli) : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Tadej Nered, 2023, diplomsko delo

Opis: Turistični vodnik je eden najpomembnejših poklicev v turistični industriji, saj ima pomembno vlogo pri potovanjih, ki so izrednega pomena pri kakovosti vsakdanjega življenja. V teoretičnem delu smo raziskovali, katere so naloge in kompetence vodnika ter katere komunikacijske veščine mora premoči, da zagotovi zahtevam in pričakovanjem turistov. Ker pa smo ljudje v današnjem življenju zaradi globalne razširjenosti in cenovne dostopnosti veliko pogosteje izpostavljeni filmom kot vodenim potovanjem, imajo filmi večjo transformativno vlogo v našem življenju. Pri gledanju filmov pride tudi do poistovetenja gledalcev z nastopajočimi liki in zavestnega ali nezavednega prevzemanja njihovih lastnosti, zato nas je na primeru filmov, v katerih je v glavni vlogi turistični vodnik, zanimalo, ali je reprezentacija komunikacijskih veščin v obravnavanih filmih dovolj realistična, da si lahko katerega izmed filmskih likov vodnikov profesionalni vodniki in tisti, ki bi to radi postali, vzamejo za zgled, da svoje komunikacijske veščine izboljšajo ali osvestijo, kaj počnejo narobe. V ta namen smo v empiričnem delu izdelali kodirno knjigo, kjer smo analizirali komunikacijske veščine izbranih likov in nato predstavili svoje ugotovitve. Ker pa se pri ocenjevanju razvitosti komunikacijskih veščin ne gre zanašati le na fikcijske like, smo opravili tudi delno strukturirane intervjuje s profesionalnimi turističnimi vodniki, s katerimi smo dobili še širšo in še bolj realno sliko o pričakovanih komunikacijskih veščinah.
Ključne besede: komunikacijske veščine, turistični vodnik, reprezentacija, film
Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 199; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (815,75 KB)

3.
Korozija kovinskih implantatov v umetni slini s simulacijo dodatka želodčne kisline : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje
Tajda Flis, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali korozijsko hitrost titanove zlitine TI90Al6V4 in nerjavnega jekla AISI 316L, ki se najpogosteje uporabljata kot implantata v dentalni medicini. Vzorca smo proučevali v čisti umetni slini, ki je služila kot osnovna raztopina. Čisti umetni slini smo nato dodajali še klorovodikovo kislino, ki v želodcu ohranja kisel pH, a lahko hkrati povzroča težave, t.i. zgago. Klorovodikovo kislino smo dodajali, da smo dobili pH vrednosti, ki so segale od pH = 2, ki je najnižja pH vrednost želodčne kisline pa vse do pH vrednosti ustnega plaka. Proučevali smo tudi kako na korozijo vplivata vodikov peroksid in mlečna kislina, ki pa se v telesu tvorita kot produkt, ki ga v primeru vnetja v ustni votlini tvorijo mikroorganizmi. Uporabili smo vodikov peroksid različnih koncentracij in mu dodajali mlečno kislino. Vzorce smo termostatirali pri 37°C in jih potopili v raztopine za 24, 48, 72 in 96 ur kjer so se pasivirali. Uporabljena metoda za določanje rezultatov je bila gravimetrična metoda. Na podlagi rezultatov, ki smo jih dobili z gravimetrično metodo smo izračunali korozijske hitrosti. Rezultati so pokazali, da je titanova zlitina korozijsko odpornejša v umetni slini ob dodatku klorovodikove kisline do pH = 2, medtem ko je v ostalih medijih korozijsko odpornejše nerjavno jeklo. Izračunane korozijske hitrosti so še vedno relativno majhne, zato smo potrdili, da sta tako titanova zlitina kot nerjavno jeklo primerna za uporabo kot dentalna implantata.
Ključne besede: korozija, titanova zlitina, nerjavno jeklo, umetna slina, pasivni film, gravimetrična metoda
Objavljeno v DKUM: 07.09.2023; Ogledov: 183; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (7,41 MB)

4.
Odnos domačinov do filmskih festivalov v Sarajevu : zaključno delo VS študijskega programa
Berina Halilović, 2023, diplomsko delo

Opis: Tema zaključnega dela je »Odnos domačinov do filmskih festivalov v Sarajevu«. Z analizo literature smo ugotovili, da se v Sarajevu organizira 7 filmskih festivalov, zato se nam je zdelo pomembno raziskati, kako domačini doživljajo filmske festivale in ali filmski festivali vplivajo, na domačine Sarajeva pozitivno ali negativno. Metoda, ki smo jo uporabili pri raziskavi, je bila anketa, natančneje,spletna anketa, ki smo jo objavili na družbenih omrežjih. Naša raziskovalna populacija so bili prebivalci Sarajeva. Ključne ugotovitve naše raziskave so, da so bili anketirani lokalni prebivalci bolj zadovoljni s pozitivnimi učinki filmskih festivalov v Sarajevu kot z negativnimi. Vplivi, s katerimi so se anketirani domačini najbolj strinjali, so povezani s turizmom, natančneje, s promocijo in obiskanostjo destinacije. To nas je pripeljalo do zaključka, da lokalni prebivalci Sarajeva prepoznavajo, da se s pomočjo filmskih festivalov razvija turizem in v tem obdobju kraj obišče veliko število turistov. V teoretičnem delu smo opisali raziskave, povezane z lokalnim prebivalstvom in filmskim turizmom, v katerih so avtorji raziskovali, kako filmski turizem vpliva na zadovoljstvo lokalnega prebivalstva. Na koncu smo te raziskave primerjali z našo in videli, kje se raziskave razlikujejo in kje so enake.
Ključne besede: film, kultura, festivali, vpliv turizma, domačini, Sarajevo
Objavljeno v DKUM: 07.07.2023; Ogledov: 272; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

5.
Krležine nepokretne i pokretne slike
István Lukács, 2023

Opis: V znanstveni monografiji budimpeškega kroatista in slovenista prof. dr. Istvána Lukácsa Krleževe negibljive in gibljive slike je predvsem iz madžarskega kulturnega in književnega primerjalnega zornega kota predstavljena problematika intertekstualnosti in intermedialnosti v ustvarjalnosti klasika hrvaške književnosti Miroslava Krleže. V prvem delu monografije prek analize konkretnih besedil (pesmi, roman Zastave) predstavlja problematiko recepcije Adyjeve lirike in madžarske slikarske produkcije (Dezső Orbán) na začetku XX. stoletja, v drugem obširnejšem delu pa Krležev odnos do filma. Avtorjeva teza je, da je nov optični medij (film) na začetku XX. stoletja igral pomembno vlogo pri nastajanju njegovih zgodnjih dramskih besedil (Legende). Gre za dela, ki so nastala v pisateljevi zgodnji mladosti, neposredno po vrnitvi iz Budimpešte, kjer se je šolal na vojaški akademiji, zato avtor upravičeno domneva in to v monografiji tudi dokaže, da se je Krleža najverjetneje že takrat seznanil z nemim filmom in madžarskimi teoretičnimi deli o filmu. O Krleževih „tonfilmskih imaginacijah” so pisali že prej, vendar brez natančnejše strokovne elaboracije celotne problematike. Prvi strokovnjak, ki je v svojem obširnem eseju o Krleževih zgodnjih dramskih besedilih omenil možnost aplikacije filmske tehnike pri odrski postavitvi, je bil ravnatelj zagrebške Drame Josip Bach, ki je sicer odklonil uprizoritev vseh Krleževih dram. Bachova lucidna ugotovitev je za avtorja monografije bila pravo izhodišče za analizo Krleževih Legend, vendar ne z vidika možne gledališke inscenacije, ampak morebitne filmske inspiracije tako pri določenih temah (Jezus, Saloma, Krištof Kolumb) kot pri aplikaciji kinopoetike, še zlasti pri netipičnih didaskalijah. Zadnja desetletja avtorji v sodobni literarni teoriji o intermedialnosti pogosto tematizirajo povezave med literarnim besedilom in filmom, analizirajo filmske adaptacije znanih književnih del ter pišejo o filmičnosti, kinostilu in kinopoetiki konkretnih literarnih del. Po avtorjevih ugotovitvah vse te stilne elemente najdemo tudi v Krleževih zgodnjih delih (Legende, simfonije), vendar je „filmski jezik” tako izrazito prisoten, da tudi strukturalno zaznamuje ta dela. Avtor monografije prav zaradi zaznamovalne moči teh elementov Krleževe določene didaskalije in scenske rešitve imenuje kinotekst. Ta literarnoteoretski pojem je inovacija, ki se nanaša na določene dele konkretnega književnega besedila, in je pravzaprav popolnoma adekvaten filmskemu kadru. To pomeni, da so nekateri segmenti v Krleževem literarnem besedilu pravi filmski kader in tako tudi funkcionirajo. Gre za nenavaden paradoks, saj je književnost besedna umetnost, film pa vizualna.
Ključne besede: Miroslav Krleža, intertekstualnost, intermedialnost, madžarska kultura, film, kinotekst
Objavljeno v DKUM: 02.03.2023; Ogledov: 443; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (14,15 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Interaktivni film : diplomsko delo
Lucija Nedeljko, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen teoretičnega dela diplomskega dela je opredeliti področje interaktivnega filma ‒ zgodovino, začetke, vzpone in padce. S pomočjo obstoječih virov smo ugotavljali, ali se postopek tvorbe interaktivnega filma in vseh njegovih sestavnih delov razlikuje od tradicionalnega filma (film, ki ni posnet za interaktivni način gledanja). Diplomsko delo vključuje analizo obstoječih interaktivnih filmov. Pri tem delu smo uporabili analitično in komparativno metodo dela. Proučevali smo razlike med filmi in uporabljene produkcijske postopke. Empirični del smo zaključili s praktično izvedbo kratkega interaktivnega filma. Cilj diplomskega dela je razširiti vedo o interaktivnem filmu in ga vključiti kot eno od inovativnih tehnik povezovanja medijskih vsebin z občinstvom.
Ključne besede: interaktivni film, interaktivnost v medijih, tvorba interaktivnih filmov
Objavljeno v DKUM: 07.11.2022; Ogledov: 362; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

7.
Bitki pri Termopilah in Salamini v luči sodobne popularne kulture (filma 300 in 300: Vzpon imperija) : magistrsko delo
Denis Ukman, 2022, magistrsko delo

Opis: Grško-perzijske vojne so se odvijale že pred več kot 2.400 leti, a še vedno vzbujajo zanimanje. Pred malo več kot 15 leti je v kinematografe po vsem svetu prišel film 300 in nam na filmskem platnu prikazal bitko pri Termopilah, ki se je zgodila leta 480 pr. n. št. med grškimi polis in perzijskim imperijem. Pred natanko 8 leti pa je v kinematografe po vsem svetu prišel še film 300: Vzpon imperija in prikazal bitko pri Salamini, ki se je zgodila nekaj mesecev kasneje kot bitka pri Termopilah med istima rivaloma. Pomembno vlogo v prvi bitki na strani Grkov je imela Sparta oziroma Leonidas, v drugi bitki pa Atene oziroma Temistokles. Ti dve bitki sta perzijskemu kralju Kserksu dokazali, da številčnost ne pomeni veliko in da je včasih bolje premisliti kot ukrepati. V magistrski nalogi je bila pozornost posvečena primerjavi bitke pri Termopilah in bitke pri Salamini v filmih s prikazom v zgodovinskih virih.
Ključne besede: bitka pri Termopilah, bitka pri Artemiziju, bitka pri Salamini, perzijski imperij, Sparta, Atene, grško-perzijske vojne, film 300, film 300: Vzpon imperija
Objavljeno v DKUM: 12.09.2022; Ogledov: 525; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

8.
Holistische Stilanalyse ausgewählter Werbespots der Marke Labello
Lea Hojsak, 2020, diplomsko delo

Opis: Heute begleitet uns Werbung bei jedem Schritt in Form von Plakaten, Werbung, TV-Spots usw. Wir finden sie im Fernsehen, Radio, in Zeitungen, Magazinen, online, auf Werbetafeln, Kleidung, Werbung findet im Rahmen von Veranstaltungen statt und begegnen ihnen auch in vielen anderen Bereichen des Alltags. Werbung ist eine Kommunikation zwischen Anbietern und Nutzern von Dienstleistungen oder Produkten. Medien wie Film und Fernsehen sind ein wichtiger Bestandteil unseres täglichen Lebens. Von besonderer Bedeutung sind die visuellen Medien, die sich durch Werbespots auszeichnen, die nur bewegte Bilder zum Abspielen von Anzeigen verwenden. Statische Bilder liefern nicht so viele Daten wie bewegte Bilder - Werbung. Bei Werbefilmen gibt es neben visueller Werbung auch Werbung, die durch Radio- oder Audioaufzeichnung erstellt wurde. Mit der Anzeige präsentiert das Unternehmen seine Marke, Ideale, Werte und Ziele und versucht, die Menschen zum Kauf des angebotenen Produkts oder der angebotenen Dienstleistung zu ermutigen. Durch Werbung will das Unternehmen die Öffentlichkeit für seine Marke sensibilisieren, neue Kunden gewinnen und gleichzeitig bestehende Kunden binden. Im theoretischen Teil beschreibt der theoretische Teil die Theorie der Werbung, Werbemittel und Werbefilme und definiert auch einen multimodalen Texttyp. Die Marke Labello brachte 1909 ihren ersten Lippenbalsam auf den Markt und produziert seitdem viele Arten von Labello-Salben, die auf der ganzen Welt bekannt sind. Der empirische Teil der Diplomarbeit besteht aus acht Sätzen ausgewählter Werbung / Werbefilme der Marke Labello, die mit Hilfe einer ganzheitlichen ganzheitlichen Stilanalyse analysiert wurden. Wir haben Labello-Werbefilme aus den Jahren 1999, 2004, 2008, 2013, 2015, 2016, 2017 und 2018 analysiert. Ziel der Diplomarbeit war eine umfassende ganzheitliche stilistische Analyse von Werbung. Diese wurden zuerst auf Makroebene und dann auf Mezzo- und Mikroebene analysiert. Wir haben festgestellt, dass die Frauen in den meisten analysierten Werbespots jünger waren. In dem Werbespot von 2008, der aus der Sicht der Altersgruppe am meisten auffällt, waren Falten auf den Lippen das Hauptthema, sodass sowohl der Protagonist als auch die Zielgruppe die ältere Generation waren. Wir haben auch festgestellt, dass neuere Anzeigen weniger Text enthalten als ältere und dass Slogans hauptsächlich verwendet werden. Im Laufe der Jahre wurden die Slogans stark gekürzt, der Text ist deutlich weniger. Werbung ist aus sprachlicher Sicht leicht zu verstehen, es entsteht eine Kombination aus bewegten Bildern und gesprochenem Text. Die blaue Farbe, die zwischen 2008 und 2017 in Werbespots erscheint, symbolisiert die Labello-Salbe und gilt als die erkennbare Farbmarke.
Ključne besede: holistična stilna analiza, oglaševanje, mediji, reklamni film, Labello, vloga ženske.
Objavljeno v DKUM: 09.12.2020; Ogledov: 826; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

9.
Film experience in the context of different audience : magistrsko delo
Ivan Kovačić, 2020, magistrsko delo

Opis: The aim of this master thesis with title Film experience in the context of the different audiences was to answer the following; is it better to watch a film alone at home or with an audience in the cinema. To answer this question we prepared an experiment in which there were 42 participants. Participants were divided into two groups; the first group watched the film City of God, that was used for the experiment, at home, the second, watched the film with an audience in the cinema. At the end of the experiment, we compared the results from both groups. We found, that participants who watched the film in the cinema with an audience had a better film-watching experience. The results showed that the participants who watched the film in the cinema were more focused and paid more attention to the story, the characters that appeared in the film.
Ključne besede: cinema, video on demand, film experience, emotions, the audience effect
Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 1146; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

10.
Razvijanje zmožnosti zaznavanja intertekstualnih signalov na primeru filma Shrek 2
Anja Kuhar, 2020, magistrsko delo

Opis: Pravljice so zaradi svojega psihološkega učinka in čarobnosti nepogrešljiv del otroštva in nas spremljajo še dolgo potem, ko odrastemo. Priljubljene so pri avtorjih, ki elemente znanih pravljic pogosto vpletajo v nove tekste, čemur pravimo intertekstualnost. Gre za širjenje pomena teksta z vpletanjem signalov, ki nas vodijo do predhodnih tekstov in ustvarjajo pomensko polje besedila. Da bi bil bralec zmožen zaznati čim večje število signalov in s tem tekst bolje razumeti, mora poznati čim več predhodnih tekstov, ki so v brani tekst vpeti. Primer intertekstualne bogatosti je animirani film Shrek 2, v katerega so ustvarjalci vtkali elemente vsem znanih pravljic. Osrednje zanimanje v magistrskem delu je bilo namenjeno zmožnosti prepoznavanja intertekstualnih signalov v filmu Shrek 2 učencev prvega in petega razreda ter vzrok poznavanja pravljice pri učencih. Po ogledu filma smo s pomočjo nestandardiziranega intervjuja pridobili odgovore učencev, ki so pokazali, da so v prepoznavanju signalov v filmu Shrek 2 uspešnejši starejši učenci. Ti so v povprečju prepoznali večje število intertekstualnih signalov in so zaznali tudi manj očitne intertekstualne signale. Pri ugotavljanju vzroka poznavanja pravljice se je izkazalo, da bolj kot šolski pravljiški kurikulum na poznavanje pravljice vpliva medijska inkulturacija (branje pravljic, ogled risank, lutkovnih predstav … zunaj šole). Pravljice torej predstavljajo pomemben del otroštva, otroci pa so intertekstualno bogati, zato pravljice, ki jih poznajo, dobro prepoznavajo v drugih tekstih.
Ključne besede: intertekstualnost, pravljice, Grimmove pravljice, film, branje filma, saga Shrek
Objavljeno v DKUM: 14.09.2020; Ogledov: 961; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici