| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
MAGIČNI REALIZEM V TRILOGIJI ISABEL ALLENDE
Bojana Dolinar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK MAGIČNI REALIZEM V TRILOGIJI ISABEL ALLENDE V diplomski nalogi sem se ukvarjala z analizo magičnega realizma v trilogiji ene najbolj znanih čilskih pisateljic Isabel Allende, ki je tudi predstavnica latinskoameriškega postmodernističnega romana, saj je navzočnost magičnega realizma v njenih delih ena glavnih oblik latinskoameriškega postmodernizma, brez katerega bi njeno trilogijo težko označili za postmodernistično. Trilogija, katero sestavljajo romani Hiša duhov, Hči sreče in Portret v sepiji, nam predstavi magično-realistično sago družine del Valle. Njeno trilogijo bi lahko označili kot življenjepis, saj so njeni literarni liki, ki nastopajo v delih, pravzaprav podobe realnih oseb iz pisateljičinega življenja, vendar so v opisih pretirani in imajo predvsem ženski liki superiorno vlogo, saj je ženske osebe v romanih izoblikovala po feminističnih idejah. Prav tako kot prikazani liki pa je tudi politika imela pri njej pomembno mesto. Dogodke iz preteklosti je poskušala obnoviti z ustvarjanjem drugačnih, alternativnih različic, s tem pa je zadevala ob spomin uradne zgodovine. Magija in realnost sta v vseh treh romanih močno prepleteni, saj sta obe ravni, nadnaravna in realna, enakovredni. Tako je nadnaravni dogodek opisan kot nekaj povsem običajnega in navadnega, v pripoved pa je vključen kot sestavni del resničnosti. Takšno nenavadno resničnost pa v magičnem realizmu poleg nadnaravnih elementov oblikujejo še ciklični čas in alternativna zgodovina.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Isabel Allende; Hiša duhov; Hči sreče; Portret v sepiji; magični realizem; postmodernizem; feminizem
Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 3942; Prenosov: 281
.pdf Celotno besedilo (537,29 KB)

3.
SPOLNE VLOGE V DELIH VIRGINIE WOOLF
Janja Đaković, 2009, diplomsko delo

Opis: Spolne vloge, ki so pod vplivom družbene strukture, kulture in tradicije, se nanašajo na normativna pričakovanja o obnašanju in delovanju moških in žensk. Spol in spolnost sta problematični kategoriji v delih Virginie Woolf, predhodnice feminizma. V diplomski nalogi so skozi teorije feminizma in spolov analizirane avtoričine predstave tako o vlogah moških in žensk kot o samem pojmovanju spola. V diplomski nalogi sem prišla do zaključkov, da vloge obravnavanih likov odstopajo od tradicionalnega pojmovanja spola in spolnih vlog. Avtorica je že v svojem času izrazila danes aktualno idejo o spremenljivosti in performativnosti spola. Podoba androginega človeka vključuje v posamezniku tako moško kot žensko sfero, kar prihaja danes vedno bolj v ospredje. Posledično razkriva motiv homoerotike, ki zanjo še zdaleč ni moteča spolna praksa. Predvsem v esejih se njeno prvotno zagovarjanje enakosti razvije v upoštevanje raznolikosti, kar je še ena od osrednjih tem današnjega feminizma. Da se upre stereotipnemu oblikovanju feminine oz. maskuline spolne vloge, uvede na eni strani tako imenovano podobo hišnega angela, skozi katerega ironično prikazuje žensko ponižno ujetost v vsa hišna opravila; na drugi strani pa prikaže s svojo glavo misleče ženske, ki so moškim še kako potrebne. Razpršene identitete tako moških kot žensk, razhajanja med človeško družbeno podobo in njegovo notranjostjo lahko navsezadnje vodijo v smrt, s čimer avtorica nakaže posledice patriarhalne ideologije.
Ključne besede: Virginia Woolf, Gospa Dalloway, K svetilniku, Orlando, Lastna soba, Tri gvineje, feminizem, teorija spolov, spolne vloge.
Objavljeno: 22.08.2009; Ogledov: 2469; Prenosov: 596
.pdf Celotno besedilo (564,82 KB)

4.
FEMINISTIČNA PROBLEMATIZACIJA OBRAVNAVE ŽENSKE SEKSUALNOSTI
Tamara Žerjav, 2009, diplomsko delo

Opis: Naloga teoretično obravnava nekatere pomembnejše teorije ženske seksualnosti in povezavo slednje z močjo in družbenim položajem žensk. Vključuje psihoanalitični pogled Sigmunda Freuda na ženski seksualni razvoj in feministične kritike tega razumevanja s stališča družbenega konstruktivizma, zlasti pa se osredotoča na opredelitev oblasti v teoriji Michela Foucaulta in povezavo oblasti s konstrukcijo ženskega telesa ter ženskega seksualnega subjekta. Končno so analitična orodja in koncepti, ki jih nudijo feministične teorije in kritike ter Foucaultova teorija, uporabljeni pri obravnavi podobe in konstrukcije ženske seksualnosti v sodobnih slovenskih medijih, namenjenih ženskam. Pri tem avtorica ugotavlja, da se je z družbenim položajem žensk spremenila tudi njihova javna podoba ter seksualna vloga in podoba. Slednja delno izhaja tudi iz feminističnih kritik iz šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, vendar pa ne vključuje družbene kritičnosti takratne obravnave seksualnosti in političnosti kolektivnega delovanja.
Ključne besede: feminizem, Foucault, medijska podoba, psihoanaliza, oblast, seksualnost
Objavljeno: 25.11.2009; Ogledov: 2480; Prenosov: 873
.pdf Celotno besedilo (601,04 KB)

5.
KRIMINOLOŠKI VIDIKI PORNOGRAFIJE
Dunja Hvalec, 2009, diplomsko delo

Opis: Pornografija se je pojavila zelo zgodaj v preteklosti, že prve jamske slike so poleg tradicionalnih motivov lova pogosto prikazovale seksualne prizore. Skozi zgodovino se je pojavna oblika pornografije spreminjala, prav tako pa se je spreminjal odnos družbe do nje. S tako imenovano seksualno revolucijo je prišlo do ekspanzije pornografije. Pornografija se je začela pojavljati v vseh medijih, veliko se je govorilo o njej, družba je zahtevala stališče. Še danes je tako, a enotnega stališča ni. Nasprotniki pornografije so prepričani, da pornografija škoduje, v njej vidijo ponižanje in dehumanizacijo žensk. Zagovorniki pornografije pa v njej ne vidijo nič škodljivega, sklicujejo se na pravico do izražanja. V diplomskem delu bom skušala obrazložiti temeljne pojme pornografije, prikazati njen razvoj skozi zgodovino in predstaviti najpomembnejše argumente za in proti. Diplomska naloga se nanaša na običajne in legalne oblike pornografije, torej izključuje otroško pornografijo in druge skrajne oblike, razen, kadar je drugače navedeno.
Ključne besede: Pornografija, zgodovina, spolna morala, pravice žensk, spolno nasilje, konservativizem, feminizem, otroška pornografija, pravo.
Objavljeno: 15.12.2009; Ogledov: 2705; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (425,50 KB)

6.
PROBLEM PARTNERSKE ZVEZE V IZBRANIH DELIH MARGARET ATWOOD
Alenka Omulec, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem se lotila raziskave problema partnerske zveze v izbranih štirih romanih avtorice Margaret Atwood. To so romani: Deklina zgodba, Preročišče, Na površje in Zadnji človek. V diplomskem delu sem upoštevala dejstvo, da se je avtorica pri obravnavi partnerskih odnosov naslonila na feminizem, kar je bil odgovor na takratne družbenopolitične razmere v Ameriki, saj so oblasti želele, da bi se naj ženske vrnile k tradicionalnim vlogam matere in gospodinje. Ti dogodki so na avtorico močno vplivali in tako je feminizem postal vidna tema njenih romanov. V obravnavanih izbranih delih je prikazala problem partnerskih odnosov s stališča osrednjega ženskega literarnega lika, ki ostalim ženskam sporoča, da lahko le z lastno voljo in željo postanejo to, kar želijo biti. Protagonistke izbranih romanov so ženske, ki skušajo dokazati, da je svet lahko v partnerstvu lepši tudi za žensko in da ženskam ni potrebno, da so senca moškega, ampak se lahko same uveljavljajo, imajo pravico do svobode, do izbire. Izjema je roman Zadnji človek, kjer najdemo feministične prvine, a je dogajanje prikazano s stališča osrednjega moškega literarnega lika. Diplomska naloga obravnava problematične partnerske odnose med ženskimi in moškimi liki, pri čemer ugotavlja, da glavni ženski liki, pa tudi nekateri stranski, odstopajo od stereotipov in tradicionalne vloge ženske v zgodovini in nobena partnerska zveza v delih ni idealna oziroma srečna. Vse partnerske zveze propadejo ali propadajo. Protagonistke so se pripravljene postaviti zase, čeprav velikokrat iščejo svojo izgubljeno identiteto, se nenehno trudijo za lastno srečo in svobodo.
Ključne besede: Margaret Atwood, Preročišče, Na površje, Deklina zgodba, Zadnji človek, feminizem, problem partnerske zveze.
Objavljeno: 27.07.2010; Ogledov: 2005; Prenosov: 272
.pdf Celotno besedilo (493,41 KB)

7.
HARRY POTTER: POSKUS ZAGOVORA NJEGOVE LITERARNE IN MORALNE VREDNOSTI
Doris Daniela Vrečko, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava kritike, s katerimi se srečuje svetovno znana književna serija o mladem čarovniku Harryju Potterju. V diplomskem delu se serija obravnava kot popularna oz. pop literatura. Ob prebiranju serije se srečamo s krščanskimi kritikami, ki seriji očitajo nemoralnost ter skušajo krščanske starše izobraževati in opozarjati na posledice, ki jih takšno čtivo lahko pusti na njihovih otrocih, saj le-ti sami niso sposobni ločiti dobre od slabe literature. Bistvenega pomena pri tej kritiki je knjiga nemške sociologinje Gabriele Kuby; Harry Potter, Gut oder Bösse, ki je nastala po avtoričini korespondenci s sedanjim papežem Benediktom XIV (v času njunega dopisovanja, leta 2003 je bil še kardinal). Podobne negativne vplive vidi v seriji tudi Lilijana Burcar, za katero pa je predvsem sporna feministična plat, ki naj bi po spolu determinirala dečke in deklice ter pri tem negativno vplivala na svoje mlade bralce. V diplomski nalogi bomo te kritike skušali ovreči s pomočjo člankov in ostale literature, ki niso negativno nastrojeni proti seriji, prav tako pa bomo poskusili dokazati, da serija vsebuje ravno dovolj intelektualne globine, kar je v prvi meri povzročilo vse te debate o Harryju Potterju, poleg tega lahko iz te globine črpamo zanimive filozofske težnje, ki bi lahko v mladinski književnosti pomagale razumeti, zakaj je serija postala takšen svetovni fenomen.
Ključne besede: • Harry Potter • Fantastična pripoved • Pop literatura • Krščanstvo • Gabriele Kuby • Feminizem • Lilijana Burcar • Filozofija
Objavljeno: 14.10.2010; Ogledov: 2625; Prenosov: 496
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

8.
MOTIV ŽENSKE V DELIH SYLVIE PLATH
Erika Starina, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Motiv ženske v delih Sylvie Plath raziskuje upodobitev ženske in avtobiografske prvine v njenih literarnih delih. Predstavljeno je življenje Sylvie Plath, ki je povezano z njenim literarnim ustvarjanjem, ki vsebuje avtobiografske elemente, v ospredju pa je analiza ženskega motiva v delih Sylvie Plath. Motiv ženske je obravnavan v kontekstu naslednjih odnosov: odnos do moških, odnos do materinstva in odnos do družbene vloge ženske. Analiza ženskega motiva v poeziji in romanu Sylvie Plath je pokazala pogled avtorice na ženske, njen odstop od tradicionalnega pojmovanja spola in spolne vloge, in to ponazorila s konkretnimi primeri iz teksta, v katerih je to razvidno. V diplomski nalogi sem ugotovila, da je avtorica pri svojem ustvarjanju uporabljala tudi zunajliterarne reference iz svojega osebnega življenja. Tako sem identificirala avtobiografske prvine v romanu Stekleni zvon in v njeni poeziji. Po analizi ženske družbene vloge v avtoričinih delih je razvidno, da nad vse ženske družbene vloge postavlja individualnost. Upodobitev in pojmovanje ženske v delih avtorice presega družbene norme in patriarhalni vzorec družbe. Sylvia Plath se z družbeno resničnostjo položaja ženske sooča na nekonvencionalen in nekonformističen način, z begom od patriarhalnih družbenih vzorcev.
Ključne besede: Sylvia Plath, pesništvo 20. stoletja, feminizem, teorija spolov, motiv ženske, avtobiografskost.
Objavljeno: 26.10.2010; Ogledov: 2512; Prenosov: 427
.pdf Celotno besedilo (525,49 KB)

9.
KRIMINOLOŠKI POMEN PORNOGRAFIJE
Nataša Rojko, 2011, diplomsko delo

Opis: Spolnost je bila za psihoanalizo in je še danes eden izmed največjih izzivov, le da se je v sodobnem svetu, predvsem na osnovi raziskav in menjave psihološke paradigme pogled nanjo radikalno spremenil. Pornografija je v določeni meri pozitivna, saj sama po sebi kot taka ne škodi in koristi pri razvijanju in vzburjanju domišljije. Ključno vprašanje pa je zakaj pri nekaterih posameznikih ta pojav prestopi prag domišljije in zakaj določene fantazije uresničujejo na odklonski način. Pričakujem, da bom skozi delo ugotovila kateri so tisti najpogostejši dejavniki, ki posameznika pripeljejo do tega, da se odloči da bo storil neko dejanje. Gre v bistvu za trenutek, ko pornografija preneha biti zdrava in pozitivna ampak postane bolna in odklonska.
Ključne besede: pornografija, erotika, umetnost, obscenost, spolnost, seksualna zasvojenost, fetišizem, spolno nasilje, feminizem, otroška pornografija, kazensko pravo, analiza osebnosti, raziskave, zdravljenje
Objavljeno: 04.02.2011; Ogledov: 2445; Prenosov: 242 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (709,91 KB)

10.
Premik od tradicionalne ženske vloge v likih Robin Hobb v The Farseer trilogiji in The Tawny Man trilogiji
Goran Katavić, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Premik od tradicionalne ženske vloge v likih Robin Hobb v The Farseer trilogiji in The Tawny Man trilogiji obravnavamo vloge žensk v fantastični literaturi ter kako so avtorji, kot je Robin Hobb, pričeli dvomiti v te vloge. Cilj je bil prikazati, kako je Hobbova v svojih knjigah spremenila vloge ženskih likov iz tradicionalnih v moderne in samostojne. Na kratko smo opisali fantastično literaturo kot žanr ter vpliv drugega feminističnega gibanja na spremembo ženskih vlog v fikciji. Da bi prikazali, kako so se ženske vloge spremenile, smo analizirali pet ženskih vlog iz zgoraj omenjenih trilogij ter navedli njihovo pomembnost za samo zgodbo. S pomočjo izvlečkov iz knjig smo uspešno prikazali, da je Hobbova dodelila ženskam vloge, ki presegajo tradicionalne vloge.
Ključne besede: fantastična literatura, feminizem, vloga žensk, Robin Hobb, ženski liki
Objavljeno: 09.09.2011; Ogledov: 2325; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici