| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pregled vidnejših besedil v razdobjih literarnozgodovinskega razvoja sodobne slovenske mladinske fantastične pripovedi
Gregor Artnik, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek obravnava sodobno slovensko fantastično pripoved in njen razvojni lok od tridesetih let prejšnjega stoletja do prvega desetletja tega tisočletja. Namen raziskave je ne le izboljšati preglednost na področju tovrstnih besedil, ampak predstaviti tudi literarnozgodovinske poglede v zvezi s klasifikacijo in nastankom klasičnih fantastičnih, fantazijskih ter znanstvenofantastičnih pripovedi za mladino na naših tleh.
Ključne besede: fantazijska pripoved, fantastična književnost, žanrski sinkretizem, slovenska mladinska književnost, literarne študije
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 415; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (179,52 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Mitologija in Tolkienov Hobit
Gregor Artnik, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Sestavek se posveča prepoznavanju mitoloških vplivov v treh osrednjih fantazijskih pripovedih J. R. R. Tolkiena, enega bolj prepoznavnih avtorjev in osnovalcev sodobnega fantazijskega literarnega žanra. V središču pozornosti je mladinska fantazijska pripoved Hobit, iskanje njenih korenin v nam znanem primarnem svetu in povezav z mitološkim, ki mnogokrat ni angleškega porekla. Vključuje se v razlago subtilno vgraviranih krščanskih idej, ki so se med drugim pojavljale v književnosti, še posebej v času velike stiske in notranjega boja predvojnega človeka na področju takratne angleške monarhije. Mnoga strokovna pretresanja, da Tolkienovo slikanje Srednjega sveta verjetno pomeni le prikaz umazane, industrializirane in razočaranj polne realnosti, ne morejo biti povsem kredibilna, sploh pa ne edina. Kaj kmalu namreč ugotovimo, da ne glede na številne vire, s pomočjo katerih avtor napaja mitologijo samozadostnega Srednjega sveta, le-ta kljub svoji navidezni kompleksnosti izžareva preprostost ter tako morda spominja na vzpone in padce v razvoju človeštva od prvih začetkov pa do večnosti in ne le do pojavitve druge svetovne vojne. Tolkienova mitologija fantazijskega sveta ni občudovanja vredna le v smislu avtorjeve inovativnosti, pač pa seže mnogo dlje, in sicer v posredovanje višjih vrednot, ki so koristne za obstoj tako primarnega sveta, torej človeštva nasploh, kot tudi sekundarne dimenzije in njenih prebivalcev.
Ključne besede: mladinska književnost, fantazijska književnost, mitologija, sekundarni svetovi
Objavljeno: 19.09.2017; Ogledov: 426; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (962,76 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
SAGA SOMRAK IN VLOGA VAMPIRJEV V KNJIŽEVNOSTI
Nuša Jeza Milošič, 2011, diplomsko delo

Opis: Serija romanov Somrak pisateljice Stephenie Meyer je od nastanka prvega romana pa vse do danes postala svetovni fenomen. Mladi bralci po vsem svetu navdušeno prebirajo nenavadno ljubezensko zgodbo med dekletom in nadnaravnim bitjem ter odkrivajo svet vampirjev, ki je v seriji romanov Somrak predstavljen v povsem novi luči. Serija obsega štiri romane. Roman Somrak, prvi iz serije štirih romanov, je izšel leta 2005 pri založbi Little, Brown and Company z izvirnim naslovom Twilight in takoj doživel izreden uspeh. Roman je bil v slovenščino preveden leta 2007. Roman Mlada luna je drugi iz serije štirih romanov. Izvirnik z naslovom New Moon je izšel leta 2006 pri založbi Little, Brown and Company. Tako kot njegov predhodnik je tudi drugi del serije doživel izjemen uspeh. V slovenski jezik je bil preveden leta 2008. Roman Mrk je tretji v seriji romanov Somrak. Izvirnik z naslovom Eclipse je izšel leta 2007 pri založbi Little, Brown and Company. V slovenščino je bil preveden leta 2009. Roman Jutranja zarja je četrti in zadnji del serije. Izvirnik z naslovom Breaking Dawn je tako kot prejšnji deli izšel pri založbi Little, Brown and Company leta 2008. V slovenščino je bil preveden leta 2009. Romani se poleg vampirstva ukvarjajo tudi s tematiko ljubezni, izgube, materinstva in zakona. Vampir ni več nujno krvoločno bitje, ki pomeni grožnjo ljudem, ampak nekdo, ki skuša živeti karseda normalno »človeško« življenje, nekdo, ki se je pripravljen boriti za ljubezen, nekdo, ki se ga ne bojimo, ampak lahko z njim celo sočustvujemo.
Ključne besede: fantazijska književnost, grozljivi roman, vampirji, saga Somrak
Objavljeno: 12.06.2012; Ogledov: 1588; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (709,61 KB)

4.
ODNOS ŠTUDENTOV RAZREDNEGA POUKA DO KNJIG O HARRYJU POTTERJU
Maja Kerneža, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko odnosa študentov Razrednega pouka do zbirke fantastičnih pripovedi Harry Potter. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Namen empiričnega dela diplomskega dela je bil raziskati odnos študentov Razrednega pouka do zbirke fantastičnih pripovedi Harry Potter. Ugotoviti smo želeli, ali obstajajo razlike in kakšne so v odnosu študentov Razrednega pouka do Harryja Potterja in fantazijske književnosti glede na starost, odnos do mladinske književnosti in glede na to, kakšen tip bralca so. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili didaktiko mladinske književnosti, opisali komunikacijski model poučevanja, spregovorili o tipologiji branja in tipih bralcev, zapisali nekaj temeljnih podatkov o fantazijski književnosti in zajeli nekaj mnenj svetovnih in domačih avtorjev o zbirki fantastičnih pripovedi in fenomenu Harry Potter. Raziskavo smo izvedli med študenti Razrednega pouka na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Razlike glede na prej navedene spremenljivke smo ugotavljali s pomočjo anketnih vprašalnikov. Z raziskavo smo potrdili generalno hipotezo, ki pravi, da obstajajo razlike med odnosom študentov Razrednega pouka do knjig o Harryju Potterju, glede na njihovo starost, odnos do mladinske književnosti in glede na to, kakšen tip bralca so. Mlajši študentje, tisti, ki so mladinsko književnost radi brali tudi v času otroštva in študentje, ki jim branje literature predstavlja nekaj prijetnega, imajo do zbirke fantastičnih pripovedi Harry Potter pozitivnejši odnos kot ostali študentje, prav tako pa bodo pri svojem delu uspešnejši kot preostali študentje.
Ključne besede: Harry Potter, didaktika mladinske književnosti, komunikacijski model poučevanja, tipologija branja, tipi bralcev, fantazijska književnost.
Objavljeno: 11.11.2010; Ogledov: 2254; Prenosov: 331
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici