| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 52
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Poklic detektiva v Republiki Sloveniji - zaznavanje študentov Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru in mnenje slovenskih detektivov na tehtnici
Miha Dvojmoč, Andrej Sotlar, Bernarda Škrabar, Boštjan Ban, Vanja Erčulj, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Namen raziskave je bil proučiti zanimanje študentov Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru za detektivsko delo, poznavanje vhodnih pogojev za opravljanje poklica in tipičnih delovnih nalog detektiva ter mnenje študentov primerjati z dejanskimi izkušnjami slovenskih detektivov. Posledično bi na takšen način ugotovili, kako bi lahko med študentsko oziroma mlajšo populacijo ljudi v Sloveniji dosegli boljše razumevanje detektivske dejavnosti. Metode: Opravljen je bil pregled relevantnih znanstvenih in strokovnih del. Z metodo anketiranja smo s pomočjo dveh raziskovalnih vprašalnikov ugotavljali razlike in podobnosti mnenj študentov Fakultete za varnostne vede in slovenskih detektivov o opravljanju dela detektiva. Ugotovitve: Iz ocene študentov lahko sklepamo, da študenti Fakultete za varnostne vede ne vedo, kako je z detektivskim delom v praksi. Poklic detektiva jim je sicer zanimiv. Seznanjeni so z nekaterimi pogoji za opravljanje poklica. Kot tipične delovne naloge detektiva vidijo študenti v večji meri kot detektivi preverjanje nezvestobe, zlorabe drog in iskanje pogrešanih oseb, detektivi pa kot o tipičnih delovnih nalogah v večji meri poročajo o pisanju poročil in vročanju pisemskih pošiljk v imenu naročnikov. V prihodnosti bi bilo treba več pozornosti nameniti detektivskemu delu v praksi in temu, kako poklic približati javnosti, ter na takšen način razbiti še vedno prisotne mite o detektivskem delu. Izvirnost/pomembnost prispevka: Gre za prvo tako obsežno študijo o mnenju študentov Fakultete za varnostne vede glede detektivske dejavnosti v Sloveniji.
Ključne besede: detektiv, detektivska dejavnost, razvoj dejavnosti, študenti, Fakulteta za varnostne vede, raziskave
Objavljeno: 06.09.2021; Ogledov: 89; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (367,52 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Raziskovalni vodnik
2020

Opis: Predstavitev organizacije in dejavnosti inštitutov, laboratorijev in centrov na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru.
Ključne besede: Fakulteta za strojništvo, promocija, inštituti, laboratoriji, raziskovalni centri, znanstvenoraziskovalno delo, razvojno delo, sodelovanje s podjetji in organizacijami
Objavljeno: 02.06.2020; Ogledov: 347; Prenosov: 46
URL Povezava na datoteko

3.
Vanekovo stoletje
2019, znanstvena monografija

Opis: Monografija, ki jo sestavlja petintrideset znanstvenih in strokovnih prispevkov, je bila izdana ob stoletnici rojstva dr. Vaneka Šiftarja in je v bistvu tretji tako imenovani Vanekov zbornik. V prvem delu so spominski prispevki, ki osvetljujejo življenje in različna področja delovanja treh pomembnih, med seboj povezanih Prekmurcev: Vaneka Šiftarja, njegovega sopotnika Antona Vratuše in lani umrlega Franca Kuzmiča. V drugi del so uvrščeni strokovni in znanstveni prispevki, tematsko v širšem smislu povezani s Prekmurjem in/ali z delom Vaneka Šiftarja in Antona Vratuše. V tretjem delu so zbrani znanstveni prispevki, ki posegajo na različna raziskovalna področja Vaneka Šiftarja, pa tudi Vratuše in Kuzmiča, vse od prava (tako ustavnega kot delovnega), zgodovine, jezikoslovja do človekovih pravic, domoljubja, družbene odgovornosti in humanistike v najširšem smislu.
Ključne besede: Vanek Šiftar, Anton Vratuša, Franc Kuzmič, Pravna fakulteta Univerze v Mariboru, Ustanova dr. Šiftarjeva fundacija, Prekmurje, pravo, romologija, zgodovina, družbena odgovornost, človekove pravice, humanistika
Objavljeno: 17.02.2020; Ogledov: 348; Prenosov: 13
URL Povezava na datoteko

4.
Ureditev parkiranja za študente Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru
Maša Kim Kestner, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali z ureditvijo problematike parkiranja za študente Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Najprej smo preučili relevantno strokovno literaturo, nato smo analizirali obstoječe stanje, kjer smo izvedli anketo med študenti, da bi ugotovili zadovoljstvo s trenutnimi možnostmi parkiranja. Predlagali smo rešitve, ki so se nam zdele glede na obstoječe razmere primerne. Kot končni predlog ureditve predlagamo postavitev zapornic, asfaltiranje zemljišča ter zaris talnih označb. Pri dimenzioniranju kapacitete parkirišča smo upoštevali tehnične zahteve in normative ter določili maksimalno število parkirnih mest, ki jih na razpoložljivem zemljišču lahko pridobimo. S pomočjo teorije množične strežbe smo nato izračunali kvantitativne kazalnike parkirišča kot sistema strežbe, ki lahko služijo kot osnova za oceno nivoja kakovosti ponujene storitve parkiranja, ter na podlagi dobljenih rezultatov, ocenili ustreznost predlagane rešitve.
Ključne besede: • fakulteta, • študenti, • parkiranje, • površine za parkiranje, • načrtovanje, • izkoriščenost.
Objavljeno: 23.10.2019; Ogledov: 531; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
Uporaba spletnega socialnega omrežja Facebook za izobraževalne namene v času študija
Valerija Kašnik, 2018, magistrsko delo

Opis: V današnjem času spletna socialna omrežja predstavljajo pomemben del vsakdanjega življenja posameznika, predvsem zaradi komunikacijskega vidika uporabe. Zaradi te in še mnogih drugih funkcij, postajajo spletna socialna omrežja med vsemi generacijami vse bolj priljubljena in obiskana, pri čemer najbolj izstopa spletno socialno omrežje Facebook. Slednje se vse bolj uporablja tudi znotraj izobraževalnega področja, predvsem na področju terciarnega izobraževanja, kjer ga študenti in tudi profesorji uporabljajo kot novo didaktično orodje. S svojimi različnimi funkcijami zapolni vrzeli med formalnim in neformalnim učenjem. Namen našega magistrskega dela je bil preučiti, kako študentke in študenti Filozofske fakultete Univerze v Mariboru (UM), Pedagoške Fakultete (UM), Fakultete za naravoslovje in matematiko (UM) ter Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (UM) uporabljajo spletno socialno omrežje Facebook v izobraževalne namene v času študija. Pri tem nas je zanimalo ali študentke in študenti uporabljajo Facebook, kako pogosto ga uporabljajo in za katere namene. Skladno s tem smo preučili uporabo Facebooka glede na spol, letnik študija in učni uspeh. Analizirali smo odnos med uporabo Facebooka v družabne namene in neposrednimi interakcijami v realnem svetu, kot tudi odnos med uporabo Facebooka v družabne namene in premostitvenim socialnim kapitalom. Podatki za analizo so bili pridobljeni s pomočjo enostavnega priložnostnega vzorca študentk in študentov FF UM, PEF, FNM in FERI-ja (N = 326). Rezultati analize empiričnih podatkov so pokazali, da študentke in študenti najbolj pogosto uporabljajo Facebook za ohranjanje že obstoječih socialnih vezi in vzpostavljanje novih. Kot drugi pomemben razlog uporabe navajajo tudi uporabo za izobraževalne namene. Poleg velikega števila spletnih prijateljev preko Facebooka, ohranjajo pristne prijateljske vezi v vsakdanjem realnem življenju, tako, da Facebook po njihovem ne vpliva negativno na neposredne interakcije v realnem svetu. S številom »običajnih prijateljev« se zviša tudi delež »Facebook prijateljev«. Prav tako smo skozi raziskavo ugotovili, da je intenzivna uporaba Facebooka v družabne namene pozitivno povezana s študentovim premostitvenim socialnim kapitalom. Tisti študenti, ki pogosteje uporabljajo Facebook za družabne namene, le tega pogosteje uporabljajo tudi za izobraževalne namene. Študenti za pridobivanje informacij in gradiv za študij v večji meri uporabljajo Facebook kot pa Moodle. Naša raziskava je potrdila, da študentke pogosteje uporabljajo Facebook za izobraževalne namene kot študentje. Rezultati so tudi pokazali, da so statistično značilne razlike med različno starimi študenti v uporabi Facebooka za izobraževalne namene. V povprečju ga pogosteje uporabljajo študenti 3. letnika, pogosto tudi študenti 1. in 4. letnika. Prav tako sama uporaba Facebooka ni povezana s študentovim končnim učnim uspehom. Rezultati analiz glede uporabe Facebooka za izobraževalne namene med fakultetami so si zelo podobni, pri čemer smo ugotovili, da med fakultetami ni statistično značilnih razlik glede uporabe Facebooka za izobraževalne namene.
Ključne besede: spletno socialno omrežje, uporabniki, Facebook, študentke, študenti, profesorji, izobraževalni nameni, družabni nameni, socialni kapital, fakulteta, učni uspeh.
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 773; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

6.
Pravna fakulteta Univerze v Mariboru - bolonjski študijski programi
2009, drugi članki ali sestavki

Ključne besede: Pravna fakulteta, Univerza v Mariboru, bolonjski študijski programi, pravo, visokošolska izobrazba
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 427; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (68,21 KB)

7.
Aplikativne raziskave in projekti Oddelka za geografijo Filozofske fakultete Univerze v Mariboru od leta 1961 naprej
Igor Žiberna, 2013, strokovni članek

Opis: Oddelek za geografijo Pedagoške akademije se je od vsega začetka vključeval v aplikativne raziskave, ki so bile usmerjeno pretežno na področje družbene geografije, agrarne geografije, preobrazbe prostora Severovzhodne Slovenije in lokalne geografije. Poseben poudarek je bil namenjen proučevanju problematike razdrobljenosti kmetijskih površin, proučevanja narodnostno mešanih območij v Prekmurju in problematiki obmejnosti. Prihod članov mlajše generacije je razširil spekter aplikativnih raziskav na nova področja: revitalizacijo industrijskih območij, prostorsko planiranje, didaktiko geografije, ekoremediacije in področja lokalne klimatologije ter varstva okolja.
Ključne besede: aplikativne raziskave, Filozofska fakulteta, Maribor
Objavljeno: 10.04.2018; Ogledov: 527; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (71,21 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Mednarodna prepoznavnost Oddelka za geografijo Filozofske fakultete Univerze v Mariboru
Lučka Lorber, strokovni članek

Opis: Oddelek za geografijo je mednarodno prepoznaven v ožjem regionalnem, evropskem in globalnem prostoru. Pri razvoju geografske stroke se povezuje z geografskimi oddelki drugih univerz, prav tako pa veliko pozornost namenja proučevanju obmejnih in čezmejnih prostorskih problemov. Na področju znanstvenoraziskovalnega in izobraževalnega dela ima pomembno vlogo pri razumevanju prostorske stvarnosti v širšem kontekstu proučevanja družbenih, kulturnih in političnih vidikov značilnih za posamezno obdobje v zadnjih petdesetih letih. Mednarodno delovanje študentov in profesorjev se je še posebej razmahnilo po vstopu Slovenije v Evropsko unijo. Profesorji sodelujejo na mednarodnih znanstvenih kongresih, gostujočih predavanjih in na poletnih šolah. Mednarodna aktivnost se odraža v vedno večjem številu objav znanstvenih člankov v uglednih mednarodnih revijah in prispevkih v znanstvenih monografijah. S sodelovanjem v znanstvenoraziskovalnih projektih se krepi mednarodna prepoznavnost Oddelka za geografijo Filozofske fakultete Univerze v Mariboru.
Ključne besede: mednarodno sodelovanje, evropski raziskovalni programi, študijski programi, mobilnost, prepoznavnost, odličnost, Filozofska fakulteta
Objavljeno: 10.04.2018; Ogledov: 497; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (325,96 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Primer razvoja novega pedagoškega koncepta
Karakuma Samai, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je obravnavalo pedagoški koncept v vrtcu, osnovni šoli, srednji šoli in na fakulteti. V teoretičnemu delu smo opredelili pojme vzgoje in izobraževanja, utemeljitelje različnih pedagoških konceptov ter njihove značilnosti, spremembe v vzgoji in izobraževanju ter pedagoški koncept v današnjem času. Skozi cilje diplomske naloge smo raziskovali vzroke potreb po novem pedagoškem konceptu danes; novosti, ki se so morebiti že pojavile v svetu, ter ovire, s katerimi se lahko srečamo pri realiziranju novih idej. Namen raziskovanja je bil ugotoviti, kako je uspelo realizirati nove vzgojno-izobraževalne ideje nekaterim utemeljiteljem; kako pedagoški delavci ocenjujejo potrebo po novostih v vzgojno-izobraževalnem sistemu ter kakšne novosti pedagoških konceptov se kot alternative že pojavljajo v Sloveniji ter drugod po svetu. V empiričnem delu smo podali naše ideje novega pedagoškega koncepta za vzgojno-izobraževalni sistem in zapisali odgovore ter interpretacijo štirih intervjujev s pedagoškimi delavkami iz različnih vzgojo-izobraževalnih ustanov.
Ključne besede: Fakulteta, osnovna šola, pedagog, pedagoški koncept, utemeljitelj pedagoškega koncepta, vrtec, vzgoja in izobraževanje.
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 1107; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

10.
LABORATORIJSKO SREDIŠČE V KAMPUSU TEHNIČNIH FAKULTET UNIVERZE V MARIBORU
Matic Bogolin, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi se srečujemo z problemom prostorske stiske, ki se pojavlja na fakulteti za strojništvo. Na podano lokacijo bomo skušali umestiti objekt, ki bo funkcionalen ter primeren za več programov. Zasnovali ga bomo tako da bo multifunkcionalen ter če se kadarkoli spremeni namembnost objekta bo le tega možno preurediti brez večjih posegov v konstrukcijo. Prav tako bomo v okolico dodali zelene površine saj menimo, da bi le te vplivale na boljše počutje študentov.
Ključne besede: arhitektura, laboratorij, laboratorij za strojništvo, laboratorijski center oz. centri, Univerza v Mariboru, fakulteta, šolske stavbe
Objavljeno: 05.09.2017; Ogledov: 788; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (81,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici