| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NEKATERI VIDIKI OBLIKOVANJA EVROPSKEGA DRŽAVLJANSTVA
Primož Lampret, 2010, diplomsko delo

Opis: Državljanstvo se je skozi zgodovino spreminjalo in se še spreminja. Evropsko državljanstvo je nastalo kot posledica evropskih integracij s številnimi pogodbami in pravnimi členi, ki vsebujejo predpise veljavne za vse članice integracij. Evropsko državljanstvo je posledica širitve Evropske unije po ozemlju Evrope. Z leta v leto obseg Evropske unije raste in z njim število evropskih državljanov. Pojavi se vprašanje, ali se vsi državljani članic zavedajo, da so postali evropski državljani, saj je po raziskavah pomen nacionalne identitete še vedno večji od evropske identitete. Oblikovanje evropskega državljanstva je vseživljenjski proces in se dotika vseh starostnih skupin prebivalstva. Ogromno vlogo pri oblikovanju evropskega državljanstva imajo vzgojno — izobraževalne institucije, ki z različnimi cilji in vsebinami pomagajo učencem pri tem, da se zavedajo evropskega državljanstva. Žal pa je oblikovanje evropskega državljanstva odvisno predvsem od učiteljev in učencev, saj v učnih načrtih ni dovolj vsebin in ciljev, ki bi se s tem neposredno ukvarjali. Tako so, ne samo učencem temveč vsem, v oporo akcijski programi in društva, ki spodbujajo oblikovanje evropskih državljanov z različnimi projekti in programi. Ne smemo pa pozabiti na nenadomestljivost medijev, ki ob ustrezni uporabi pripomorejo do izbire informacij iz vseh področij.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, Evropska unija, zakonodaja Evropske unije, evropsko državljanstvo, evropska identiteta, učni načrti, društva in programi
Objavljeno: 24.01.2011; Ogledov: 1976; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (962,82 KB)

2.
3.
RAZVIJANJE NACIONALNE IN EVROPSKE ZAVESTI PRI UČENCIH OŠ(MEDPREDMETNO POVEZOVANJE PRI POUKU NEMŠKEGA JEZIKA IN DDE)
Anita Taužič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu: Razvijanje nacionalne in evropske zavesti pri učencih OŠ (Medpredmetno povezovanje pri pouku nemškega jezika in DDE) smo proučevali izoblikovanost nacionalne in evropske zavesti pri učencih osnovne šole. Pri proučevanju nacionalne in evropske zavesti smo najprej pojasnili pojem identitete in se nato osredotočili na razvoj nacionalne in evropske identitete. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili pojme identitete, nacionalne in evropske identitete ter razvoj posameznih identitet. Pojasnili smo tudi pomen jezika pri oblikovanju identitet. Predstavili smo koncept EU, pomen vključenosti Slovenije v EU, simbole, ki prispevajo k razvoju evropske identitete, evropsko ideologijo oz. kako Evropska unija pripomore k razvoju evropske identitete ter učne načrte, kjer bi bila možna medpredmetna korelacija s predmetom državljanska in domovinska vzgoja ter etika. Izoblikovali smo učni pripravi za predmet državljanska in domovinska vzgoja ter etika v korelaciji z učnim predmetom nemščina in učno pripravo pri predmetu nemščina. V obeh primerih učnih priprav smo vzpostavili medpredmetno koleracijo. V empiričnem delu diplomske naloge smo izvedli anketo, s katero smo ugotavljali izoblikovanost nacionalne in evropske identitete pri učencih osnovne šole, tako da smo preverjali poznavanje EU, lastne države, kulture in jezika, pri čemer smo želeli izvedeti, ali imajo učenci osnovne šole na podlagi teh znanj izoblikovano nacionalno in evropsko identiteto. Temeljna ugotovitev empiričnega dela diplomske naloge je, da je pridobljeno znanje izraz pomena, ki ga družina pripisuje izobraževanju in šolskemu sistemu, ki zahteva določeno znanje pri določenem predmetu. Znanje učencev tretje triade ni utrjeno v dolgoročni spomin, temveč je predalčkano v posamezne sklope. Nacionalna zavest pri učencih tretje triade je že oblikovana, medtem ko lahko za razvoj evropske zavesti trdimo, da so z relativno kratkim obdobjem vključenosti Republike Slovenije v EU, tj, od leta 2004, izoblikovani le njeni zametki.
Ključne besede: identiteta, nacionalna identiteta, evropska identiteta, osnovna šola, učni načrt predmeta državljanska in domovinska vzgoja ter etika, učni načrt predmeta nemščina
Objavljeno: 24.02.2014; Ogledov: 1236; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (5,95 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici