1. Načrtovanje in priprava vzgojno-izobraževalnega procesa : Educational planning and preparation processMilena Ivanuš-Grmek, Monika Mithans, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Prispevek obravnava teoretične in praktične vidike načrtovanja
vzgojno-izobraževalnega procesa, pri čemer izhaja iz kvalitativne
analize strokovnih in znanstvenih del didaktika Kramarja.
Osredotoča se na razumevanje različnih ravni učiteljeve priprave
– globalne, etapne in neposredne – ter na njihovo vlogo pri
oblikovanju učinkovitega in pedagoško utemeljenega pouka.
Analiza Kramarjevih konceptov je dopolnjena z izbranimi viri s
področja didaktike, kar omogoča umestitev njegovih izhodišč v
sodobni izobraževalni kontekst. Prispevek ne vključuje empiričnih
podatkov, temveč ponuja sistematično interpretacijo teoretičnega
okvirja s ciljem refleksije in strokovnega ovrednotenja
didaktičnega načrtovanja v šolski praksi. Ključne besede: didaktična priprava, Kramarjev koncept, vzgojno-izobraževalni proces, pedagoška dokumentacija, učni cilji, evalvacija Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (325,28 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Ocenjevanje uporabniške izkušnje spletnih strani nevladnih organizacij: Študija primera društva AEDJure Turk, 2025, magistrsko delo Opis: Uporabniška izkušnja predstavlja povezavo med digitalnimi produkti in končnimi uporabniki ter vpliva na njihov način uporabe. Raziskav na področju uporabniške izkušnje je vse več, saj je zaradi vedno večjega števila digitalnih produktov tehnologija vedno bolj vpeta v naš vsakdanjik. Kljub naraščajočemu trendu digitalizacije se večina raziskav na področju uporabniške izkušnje osredotoča predvsem na potrošniške produkte. Spletne strani nevladnih organizacij so pogosto izvzete iz raziskav o uporabniški izkušnji, saj se spletne strani ne osredotočajo na trženje fizičnih ali digitalnih produktov uporabnikom, ampak imajo praviloma informativen pomen. V tej raziskavi se osredotočamo na vlogo uporabniške izkušnje spletnih straneh nevladnih organizacij, ki jo nato raziščemo na analizi primera Društva AED.
V teoretičnem delu opredelimo dimenzije in pomen uporabniške izkušnje ter načine evalvacije uporabniške izkušnje, nato opravimo pregled literature nevladnih organizacij, njihove značilnosti, izzive, vloge in kakšen je njihov odnos z digitalnimi produkti ter s katerimi izzivi se soočajo na tem področju. Posledično raziščemo tudi uporabniško izkušnjo in zadovoljstvo uporabnikov ter njuno povezavo v predhodnih študijah ter pri analizi le-te analiziramo povezave med našimi izbranimi vhodnimi spremenljivkami, uporabniško izkušnjo in zadovoljstvom uporabnikov.
V praktičnem delu na podlagi znanja, pridobljenega iz teoretičnega dela, identificiramo dimenzije UX Honeycomb modela. Na podlagi spremenljivk kreiramo konceptualni model ter vprašalnik, namenjen članom Društva AED. Rezultate analiziramo s PLS-SEM metodo. Kljub predhodni raziskavi, ki potrjuje vpliv vhodnih spremenljivk, za katere smo predvideli, da vplivajo na uporabniško izkušnjo, je statistično značilna le tehnična kvaliteta spletnih strani. Kljub splošni kakovosti modela s Forner-Lockerjevim algoritmom ugotovimo, da so si vprašanja, kljub temu da so prilagojena iz že prej uveljavljenih raziskav, medsebojno podobna. Model potrdi našo hipotezo o mediatorskem odnosu med uporabniško izkušnjo in zadovoljstvom uporabnikov, zato hipotezo sprejmemo. Ključne besede: uporabniška izkušnja, nevladne organizacije, evalvacija spletnih strani, spletna komunikacija, digitalna angažiranost Objavljeno v DKUM: 28.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (4,36 MB) |
3. |
4. Aktivna vloga nadarjenega učenca pri pripravi in evalvaciji individualiziranega programaMojca Kukanja-Gabrijelčič, Maruška Željeznov Seničar, 2024, izvirni znanstveni članek Opis: Prispevek osvetljuje pomen aktivne participacije nadarjenega učenca v procesu priprave in evalvacije individualiziranega programa (INDEP), ki izhaja iz učenčevih sposobnosti, želja in potreb. S kvalitativno vsebinsko primerjalno analizo tristo individualiziranih programov za nadarjene učence smo ugotavljali upoštevanje temeljnega načela vključenosti nadarjenega učenca v vsebinsko-ciljno pripravo in evalvacijo INDEP. Ugotovili smo, da se pri načrtovanju individualiziranih programov delno upoštevajo: aktivna vloga nadarjenega učenca, vsebinske prilagoditve in izzivi pri pouku, splošni in specifični cilji ter mentorska pomoč in podpora. Zapisani cilji v individualiziranih programih ne izkazujejo individualnih ciljev nadarjenega učenca ter so pogosto enako zapisani za vse nadarjene učence znotraj iste šole. Ključne besede: individualizirani program, nadarjenost, nadarjeni učenci, aktivna participacija, evalvacija Objavljeno v DKUM: 30.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (339,25 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Zaznavanje objektov pod površjem zemlje z uporabo bistatičnega radarja FMCW : magistrsko deloKlemen Kropec, 2025, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je predstavljeno delovanje FMCW-radarja, eksperimentalna evalvacija radarja ter sinhronizacija FMCW-radarja v bistatični konfiguraciji. FMCW-radar smo najprej pripravili v monostatični strukturi ter z njim opravili eksperimentalne preizkuse, njihove vrednosti primerjali s teoretičnimi izračuni ter na podlagi tega ocenili primernost sistema za nadaljnje preizkuse. Nato smo opravili sinhronizacijo v bistatični konfiguraciji. Najprej smo opravili simulacije, nato pa preizkuse izvedli še praktično. Sinhronizacijo smo izvedli na dva načina: najprej z uporabo reference iz lokalnega oscilatorja, nato pa še z uporabo reference oddajnika. Izvedli smo preizkuse na testnem poligonu in evalvacijo v bistatični strukturi. Ključne besede: FMCW-radar, sinhronizacija bistatičnega radarja, evalvacija FMCW-radarja Objavljeno v DKUM: 03.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 48
Celotno besedilo (15,50 MB) |
6. Učno e-okolje Slovenščina na dlani in prvi uporabniški odziviNatalija Ulčnik, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Leta 2021 je bilo na Univerzi v Mariboru izdelano inovativno spletno učno okolje Slovenščina na dlani, ki je namenjeno obogatitvi jezikovnega pouka slovenščine v zadnjem triletju osnovne šole in v srednjih šolah. Vsebuje zbirko pravopisnih in slovničnih vaj ter nalog s področja frazeologije in besediloslovja, dodane pa so tudi razlage jezikovnih vsebin, slovarski opisi izbranih frazemov in pregovorov ter obsežna zbirka avtentičnih govorjenih in pisnih besedil. V letih 2022 in 2023 se je intenzivno spremljala raba učnega okolja z namenom njegove evalvacije in izvedbe potrebnih prilagoditev z vidika uporabnikom prijazne rabe. V prispevku so na podlagi notranje evalvacije analizirani prvi uporabniški odzivi in predstavljene z njimi povezane ideje o nadgradnji okolja. Ključne besede: slovenščina, jezikovna infrastruktura, jezikovni pouk, testiranje e-okolja, evalvacija Objavljeno v DKUM: 26.07.2024; Ogledov: 101; Prenosov: 12
Povezava na datoteko |
7. Modeli obvladovanja kakovosti programov izpopolnjevanja in usposabljanja v policijiDamjan Žagar, Vinko Gorenak, 2006, objavljeni strokovni prispevek na konferenci Ključne besede: policija, usposabljanje, izpopolnjevanje, programi, evalvacija, učinkovitost, modeli Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 181; Prenosov: 8
Celotno besedilo (418,03 KB) |
8. Evalvacija storitev knjižnice Fakultete za policijsko varnostne [!] vedeLjubica Šraj, Miran Mitar, Nataša Knap, 2006, objavljeni strokovni prispevek na konferenci Ključne besede: knjižnice, visokošolske knjižnice, knjižnične storitve, študenti, Fakulteta za policijsko-varnostne vede, evalvacija, raziskave Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 180; Prenosov: 9
Celotno besedilo (428,12 KB) |
9. |
10. |