2.
VLOGA ETIČNEGA KODEKSA V POSLOVANJUGašper Danijel, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga
Opis: V diplomskem seminarju na podlagi teoretičnih znanj obravnavam vlogo etičnega kodeksa v poslovanju, ki ga skušam predstaviti tudi na primerih. Dokazati želim, da je etično poslovanje podjetij tisti konkurenčni faktor, ki lahko zagotovi podjetju dolgoročno uspešen obstanek na trgu poslovanja. Vendar pa se zavedam, da je etično poslovanje težko doseči, saj obstajajo v praksi mnogi konflikti in etične dileme. Podjetje je lahko navzven le toliko etično, kot so etični menedžerji oziroma vodilni ljudje podjetja. Ti vodilni ljudje ne sprejemajo samo rutinskih odločitev znotraj in zunaj podjetja. Prav zaradi zapletenosti procesa odločanja so se razvili koncepti etike in na podlagi tega tudi sodila za odločanje. Kljub številnim zapisanim teorijam in konceptom ne morem trditi, katero vsesplošno pravilo bi morali upoštevati v določenem primeru, saj je za vsak posamezen primer treba poiskati optimalno rešitev. Za podjetje so uspešne le tiste rešitve, ki zadovoljijo kar najširši krog interesov vseh udeležencev, kar pa ima za posledico dolgoročen in uspešen razvoj podjetja.
Diplomski seminar je sestavljen iz treh poglavij. In sicer prvo poglavje opredeljuje pojme, kot so etika, morala, poslovna etika. V drugem poglavju obravnavamo poslovno etiko podjetja, ki jo sestavljajo etični relativizem, etične dileme podjetja, etično odločanje v menedžmentu, sodila poslovne etike in družbena odgovornost podjetja. Zadnje poglavje temelji na vlogi etičnih kodeksov v poslovanju, podkrepljeno z obravnavo domačega in tujega podjetja.
Ključne besede: kodeks, etika, morala, poslovna etik
Objavljeno v DKUM: 26.01.2011; Ogledov: 2917; Prenosov: 413
Celotno besedilo (354,58 KB)