| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA IN POMEN POSLOVNE ETIKE IN DRUŽBENE ODGOVORNOSTI V GOSPODARSKI PRAKSI
Nikolina Gregurec, 2009, magistrsko delo

Opis: Hiter enostranski razvoj gospodarstva zasnovan na neoliberalnem modelu kapitalizma, negativni učinki globalizacije ter prisotna gospodarska in socialna kriza ponovno zbujajo upravičeni interes za etiko in moralo. Tehnološki napredek je dal človeku izredno moč kateri etična odgovornost ne sledi. Človeštvo se nahaja v moralni krizi, ki je ne bo mogoče razrešiti samo na trgu in z ekonomskim pristopom k razvoju družbe. V tržnem gospodarstvu gospodarske družbe uporabljajo različna pravila urejanja medsebojni odnosov. Tu mislim na pravna, družbeno politična, moralna in običajna pravila. V nalogi sem se osredotočila predvsem na vlogo morale in etike kot nadgradnje prava pri urejanju medsebojnih odnosov. Glede na to da v strokovni literaturi ni enotnega pojmovanja morale, etike ter prava, sem moralo pojmovala kot skupek vrednot, ki odražajo osebno in družbeno zavest ter opredeljujejo kaj je za človeka dobro in kaj slabo, kaj človeško in kaj nehumano. Na osnovi teh vrednot izreka morala vrednostne sodbe s katerimi ocenjuje človekovo ravnanje kot dobro ali slabo. Etika kot filozofija morale naj bi vsebovala želene idealne norme obnašanja ljudi. Moralne norme so odvisne od stopnje družbeno gospodarskega razvoja in kulture oziroma kraja kjer nastanejo. Pravo kot minimum morale je praviloma kodificirano, pravice in dolžnosti pravnih subjektov so vnaprej določene ali vsaj določljive. S pravom se zagotavlja pravna varnost oziroma se varuje posameznik pred škodljivimi dejanji drugega. Večjo kvaliteto življenja in odnosov z drugimi zagotavljajo moralne norme. Na področju gospodarskih odnosov sta si pravo in etika komplementarna kar pomeni da se pri zasledovanju istega cilja dopolnjujeta. Poslovna morala se pojavlja na višji stopnji gospodarskega razvoja ko prihaja do večje delitve dela in se gospodarski tokovi ločujejo od splošno družbenih. Poslovna morala kot del družbene nadgradnje oziroma družbene zavesti je usmerjena na gospodarsko področje s ciljem uveljavljanja načel humanizma in moralnih vrednot. Poslovna etika naj bi izražala želeno idealno stanje na področju stvarnega poslovanja z vidika najvišjih standardov poštenja, pravičnosti in dobrega. Poslovna etika je v današnjem času globalizacije in internacionalizacije gospodarskih odnosov nujni temelj urejanja ali regulative poslovnih odnosov med gospodarskimi subjekti glede na to da so pravna pravila različna in predstavljajo minimum možnega urejanja. Poslovna etika se konkretizira preko etičnih kodeksov in priporočil, ki usmerjajo udeležence v poslovanju z vidika poštenosti, humanosti, pravičnosti in medsebojnega spoštovanja. Za urejanje odnosov med gospodarskimi družbami imajo pomembno vlogo dobri poslovni običaji, ki se izražajo kot standardi poslovne morale in pomemben element poslovne etike. Za kršitve dobrih poslovnih običajev in utrjevanje poslovne morale deluje pri Gospodarski zbornici Slovenije Častno sodišče, ki izreka tudi ukrepe kršiteljem.
Ključne besede: etika, morala, družbena odgovornost, etični kodeksi, dobri poslovni običaji, pravo
Objavljeno: 04.02.2010; Ogledov: 9658; Prenosov: 2363
.pdf Celotno besedilo (869,50 KB)

2.
Pomembnost integritete posameznika na odgovornih položajih : diplomsko delo
Andraž Mozetič, 2010, diplomsko delo

Ključne besede: etika, integriteta, etični kodeksi, diplomske naloge
Objavljeno: 18.03.2011; Ogledov: 2003; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (293,71 KB)

3.
Legitimnost policijskega dela : diplomsko delo
Ivanka Oberman, 2011, diplomsko delo

Ključne besede: policija, policijsko delo, legitimnost, etika, etični kodeksi, človekove pravice, diplomske naloge
Objavljeno: 12.05.2011; Ogledov: 1443; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (398,33 KB)

4.
ETIČNO ODLOČANJE V MEDNARODNEM POSLOVANJU
Heidi Letonja, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju smo obravnavali etiko v mednarodnem poslovanju. Pomembno je, da vemo kako se obnašati v določenih situacijah, kaj je primerno vedenje in kaj ne. Vendar se lahko sami odločimo kakšno poslovanje bomo izbrali in ali je za nas to etično ali ne. Vemo, da je vse težje ignorirati etično obnašanje v poslovanju, saj se vedno bolj govori o tem. Vsak narod ima svojo kulturo in pravila obnašanja, zato odločitve v mednarodnem okolju ne morejo temeljiti le na zakonih, marveč tudi na moralnih načelih in merilih. V podjetju so pri odločitvah etičnega ravnanja odločilni managerji, saj sprejemajo pravila, ki morajo biti etično pravilna. Vendar se le ti premalo zavedajo kako pomembna je etika pri poslovanju. Pri odločanju se pogosto srečujejo s poslovnimi dilemami in problemi, saj so v poslovanje vključene številne osebe, katere imajo vsaka svoje stališče. Dejstvo je, da etično poslovanje močno vpliva na ugled podjetja in če poslujemo etično se nam to kratkoročno in dolgoročno najbolj obrestuje. V poslovnem svetu je etika pomembna za gospodarski razvoj, saj bi le ta bil brez zaupanja in poštenosti nemogoč. Hitri poslovni uspehi in etično pravilno obnašanje so si pogosto v nasprotju. Zato velikokrat zasledimo besedo korupcija, saj si ljudje želijo hitre poslovne uspehe in delajo zato neetično.
Ključne besede: Ključne besede: etika, poslovna etika, morala, poslovna morala, mednarodno poslovanje, etično odločanje, etične dileme, kultura, etični kodeksi, neetično odločanje, etični kodeksi, družbena odgovornost.
Objavljeno: 25.11.2011; Ogledov: 1907; Prenosov: 417
.pdf Celotno besedilo (247,12 KB)

5.
ETIČNO ODLOČANJE MANAGERJEV
Melita Merlak, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju sem zaobjela temo, ki je trenutno zelo aktualna. Odločanje managerjev je v zadnjih letih postavljeno pod drobnogled, saj podjetja po dolgoletnem uspešnem poslovanju sedaj zapirajo svoja vrata. Seveda je na propadanje podjetij delovala tudi globalna gospodarska kriza, ampak vzroki za propad se kažejo drugje. Podjetja, ki so mnoga leta delovala dobro, z uspešnim managementom so tudi globalno gospodarsko krizo uspešno prekrmarila. Za nekatera podjetja, ki jih omenjamo v diplomskem seminarju pa je gospodarska kriza pokazala na pomanjkljivosti, ki so se dogajala v podjetju že vrsto let, a so ostale zakrite. Ključni raziskovalni vprašanji na kateri smo skušali skozi diplomski seminar odgovoriti je ali je etika prisotna pri odločanju managerjev in ali so managerji naklonjeni etiki pri odločanju ali pa etiko v vsakdanjem odločanjem preprosto postavijo raje na stran. Mnoga podjetja, ki se v zadnjem času pojavljajo v medijih kažejo zelo slabo sliko etičnega odločanja pri nas. Ne smemo pa pozabiti na to, da se v slovenskem prostoru nahajajo tudi dobra podjetja z etično nespornimi odločitvami. Diplomski seminar je sestavljen iz teoretičnega dela, kjer se spoznamo z etiko, etičnim odločanjem managerjev ter izboljšavo etičnosti. Empiričen del diplomskega seminarja pa je sestavljen iz etičnega odločanja slovenskih managerjev, kjer smo obravnavali Hildo Tovšak, Bineta Kordeža ter Ivana Zidarja. Zastavila sem si tri trditve, ki jih bom tekom diplomskega seminarja poskušala dokazati:  Managerji se morajo etično odločati, saj se drugače kmalu pokažejo posledice njihovih odločitev.  Managerji se morajo vsakodnevno spopadati z etičnimi dilemami.  Etičnosti se ne da naučiti. Ali smo etični ali pa ne. V diplomskem seminarju smo se osredotočili le na odločanje managerjev, ne pa tudi na ostale funkcije. Za navedene managerje smo se odločili zato, da prikažemo kaj so ljudje pripravljeni storiti za boljši položaj ali boljše finančno stanje. Iz zbranega gradiva, časopisov, oddaj ipd., smo poskušali izluščiti etično sporna ravnanja managerjev. Seveda za vso navedeno etično sporno ravnanje nimamo dokazov, saj nismo dostopali do dokumentov podjetij, bank in sodišč. Na voljo smo imel le tisto kar se pojavlja v medijih.
Ključne besede: Ključne besede: etika, etično odločanje, odločitev, manager, etična dilema, etični kodeksi, .
Objavljeno: 21.11.2011; Ogledov: 2390; Prenosov: 509
.pdf Celotno besedilo (920,49 KB)

6.
ETIČNOST POSLOVANJA MANAGERJEV
Nina Možir, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo obravnavali temo etičnost poslovanja managerjev. Ta tema je trenutno v gospodarstvu zelo aktualna saj je vedno več primerov neetičnosti poslovanja v podjetjih. Pomembno je da se management v podjetju zaveda, da je etika v poslovanju zelo pomembna. Managerji ne smejo obravnavati etike, kot le še en dodatni strošek v podjetju, saj mu lahko doprinese razne koristi in uspešnost podjetja. Ugotoviti smo hoteli ali se etičnost managerjev izplača ali je pomembno, da se managerji odločajo etično. Torej etičnost se definitivno izplača, saj je s tem povezan ugled podjetja in večja uspešnost na trgu. Managerji se morajo odločati na podlagi interesov lastnikov podjetja in drugih udeležencev, vendar kljub navodilom morajo ravnati po svoji vesti, torej se odločiti v skladu z poslovno etiko. Poslovna etika odločilno vpliva na delovanje organizacije in na ravnanje njenih udeležencev. Vsak manager bi se rad odločal in ravnal prav ter se izognil slabemu odločanju in delovanju. V Sloveniji imamo dobre in slabe managerjev. Zadnje čase se pogosto dogajajo razkritja koruptivnih dejanj, ponarejanje dokumentov, zloraba položaja in kršenje zakonodaje. To je problem, ki ga je treba rešiti z večjim nadzorom in izboljšano zakonodajo.
Ključne besede: manager, etika, morala, poslovna etika, etika managerjev, etični kodeksi, etična sodila, neetično poslovanje, etična stališča.
Objavljeno: 12.12.2012; Ogledov: 1442; Prenosov: 332
.pdf Celotno besedilo (347,49 KB)

7.
VLOGA POSLOVNE ETIKE V FINANČNEM POSLOVANJU
Sandra Kidrič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo sprva opredelili etiko na splošno, opisali zgodovino etike in se nato podali še v raziskovanje etike na finančnem področju ter med drugim obravnavali tudi primer etike v banki. Ugotovili smo, da je etika v finančnem poslovanju zelo pomembna za dolgoročno uspešnost podjetja. Delovna klima v podjetju je odvisna od vseh zaposlenih, predvsem pa od vodilnega kadra, ki lahko v največji meri vpliva na etičnost celotne organizacije. Prav menedžerji morajo redno obveščati vse zaposlene o pomembnosti etike in jim dajati vzgled. Kajti v današnjih razmerah, ko je toliko korupcije, ljudje vse bolj cenijo poštenost, zanesljivost in zaupanje - z drugimi besedami etičnost. In če podjetje enkrat izgubi ugled, lahko za vedno ostane brez odjemalcev. Ker so v poslovanje podjetja vpletene številne osebe, mnogokrat prihaja do etičnih dilem. Vsaka od oseb namreč zagovarja svoja stališča, ki so si pogosto nasprotna. Naloga menedžerjev pa je, da uskladijo interese teh različnih interesnih skupin v podjetju in tudi zunaj njega, in sicer na način, da kar najbolje ugodijo vsem vpletenim stranem.
Ključne besede: Etika, zgodovina etike, osebni etični razvoj, vrste etičnega odločanja, poslovna etika, poslovna morala, etične dileme, etični kodeksi, etika in banke, bančni kodeks.
Objavljeno: 22.10.2014; Ogledov: 986; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

8.
VRLINE V POSLOVNEM SVETU: RADODARNOST
Darinka Sovinc, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko vrlin v poslovnem svetu, s posebnim poudarkom na radodarnosti. V teoretičnem delu je osnovni namen predstaviti pojem vrline in radodarnost kot ene izmed njih ter jo povezati z utilitarizmom in deontološko teorijo. Osredotočili smo se na poslovno etiko, ki smo jo poskušali povezati z nekaterimi etičnimi teorijami. Poskušali smo ugotoviti prisotnost vrlin v poslovnem svetu in ali je možno govoriti o prisotnosti radodarnosti v poslovnem svetu. Izhajali smo iz primerjave etičnih kodeksov in ugotavljanja, ali je vrlina radodarnosti prisotna oziroma zapisana v etičnih kodeksih. Trdimo lahko, da podjetja, ki oblikujejo in spoštujejo etični kodeks, prepoznavajo človeške odnose in etiko kot dodano vrednost. Podjetja, ki cenijo svoje zaposlene in jih spoštujejo, posledično od njih pričakujejo pripadnost in lojalnost, s čimer pa si na dolgi rok zagotovijo višjo delovno uspešnost in boljše poslovne rezultate.
Ključne besede: etika, morala, vrline, radodarnost, poslovna etika, etični kodeksi.
Objavljeno: 18.03.2016; Ogledov: 685; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (715,70 KB)

9.
Etični kodeksi v organizacijah
Sara Stavanja, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo najprej opredelili kaj sploh je etika in kaj poslovna etika ter kako ljudje in podjetja gledajo nanjo. Podjetja večinoma zagotavljajo etičnost delovanja in vedenja s pomočjo uporabe etičnih kodeksov, ki predstavljajo najpogostejši instrument za izvajanje zastavljenih načel delovanja in vedenja. Etični kodeksi so vodila, smernice in pravila nekega podjetja, ki temeljijo na njihovih vrednotah in ciljih. V njih naj bi bile povzete vse možne etične dileme in situacije v katerih se lahko zaposleni znajdejo v okviru svojega delovanja in vedenja v organizaciji. Izbrali smo naključne 4 etične kodekse, jih povzeli in analizirali ter prišli do ugotovitve, da imajo temeljne sestavine zelo podobne, vendar pa se z vidika dajanja poudarka na različnih sklopih medsebojno precej razlikujejo. Pomembnejši ponavljajoči se sklopi so odnos podjetja do zaposlenih in obratno, odnos do kupcev, dobaviteljev in poslovnih partnerjev ter tudi odnos do okolja. Glede na značilnosti analiziranih kodeksov smo sestavili nov etični kodeks, kateri bo na dolgi rok pripomogel k ugledu podjetja in analizirali, ali bi ta bil primeren tudi za ostala mala slovenska proizvodna podjetja. Na podlagi te analize smo prišli do zaključka, da bi to bilo le delno primerno. Sestavljen etični kodeks bi lahko služil le kot primerna podlaga za ostala mala slovenska proizvodna podjetja, vendar ga zaradi njegovih posebnosti ne moremo popolnoma kopirati.
Ključne besede: Etika, poslovna etika, etične dileme, etični kodeksi, primerjalna analiza
Objavljeno: 01.12.2017; Ogledov: 969; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (821,13 KB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici