1. Med resničnostjo in fikcijo: komparativna analiza režijskih pristopov skozi primere filmov "dostava" in "zdenkine štenge"Aleksandar Tadić, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo raziskuje režijske pristope v igranih in dokumentarnih filmih skozi primera kratkega igranega filma „Dostava” in kratkega dokumentarnega filma „Zdenkine štenge.” Teoretični del analizira temo na podlagi teorij in razprav filmskih teoretikov in ustvarjalcev. Empirični del se osredotoča na režijo mizanscene v filmski produkciji, vključno s postavitvijo scene, scenografijo, kamero, vodenjem igralcev ter montažo, pri čemer se uporablja kvalitativna analiza, konkretno se analizira ustvarjalni proces režiserja kot filmskega avtorja. Rezultati razkrivajo pomembne razlike v režijskih tehnikah med žanri, ki vplivajo na estetiko, pripovedno strukturo in razvoj zgodbe ter ponujajo globlji vpogled v ustvarjalne procese režije. Ključne besede: režija, igrani film, dokumentarni film, filmske tehnike, filmska estetika Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (5,33 MB) |
2. Filozofski in družbeni izzivi nemoralne umetnosti : magistrsko deloBarbara Lešnik, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava vprašanja v zvezi z etično platjo umetnosti. To vključuje razmišljanje o pomenu morale pri estetskem vrednotenju samih umetnin, o vplivu, ki ga ima na to nemoralnost avtorjev_ic, nenazadnje pa tudi o primernih odzivih konzumentov_k na umetnine izpod rok nemoralnih umetnikov_ic. Dognali smo, da je etična komponenta nedvomno pomemben element znotraj vseh obravnavanih okvirjev, zlasti zato, ker je moralno sporočilo ključna sestavina mnogih umetnin in ker se v teh pogosto zrcali avtorjev_ičin značaj. Ker je umetnina skupek mnogih različnih stvari, pa je vloga (ne)moralnosti v njenem estetskem vrednotenju odvisna od tega, v kolikšni meri je prisotna in kako je uravnotežena z drugimi kvalitetami. Do moralno vprašljivih umetnin oziroma del moralno spornih ustvarjalcev_k lahko dostopamo na etičen način, če pri uživanju ob dobrih vidikih upoštevamo in kritiziramo tudi moralne napake. Se pa lahko vseeno zgodi, da nemoralnost umetnika_ce močno zaznamuje odnos, ki smo ga imeli do njegovih_nih del, pri čemer se zaradi negativnih čustev ali odločimo delom odpovedati ali pa se z občutki sprijaznimo, če želimo sporna dela še naprej konzumirati – in oboje je popolnoma razumljivo, ne glede na normativno sodbo o umetnini. Čeprav lahko še naprej cenimo dela nemoralnih umetnikov_ic, pa ne smemo dopustiti, da bi ti izrabljali svoj status in talent, da se izognejo kazniin/ali s spornim početjem nadaljujejo. V tej luči je v
IV
zaključnem delu naloge kritično ovrednotena tudi kultura črtanja, ki je vse prej kot idealna rešitev, saj jo težko odmerjamo glede na naravo in stopnjo nemoralnosti umetnikovih _činih dejanj. Kultura črtanja je odličen pokazatelj, da družba ima moč in da bi to moč lahko uporabila. Res pa je, da bi jo morala usmeriti tudi v poziv umetniškim in kulturnim institucijam k spremembi sistema, ki nesprejemljivo vedenje v svojih vrstah sploh dopušča. Ključne besede: (ne)moralna umetnost, avtonomizem, eticizem, etika, estetika, kultura črtanja, morala, moralizem, občinstvo Objavljeno v DKUM: 06.06.2024; Ogledov: 156; Prenosov: 15 Celotno besedilo (1,11 MB) |
3. Marketinško komuniciranje v salonu Fascia CenterMonika Merc, 2023, magistrsko delo Opis: Marketinško komuniciranje, kot skupek orodij za povezovanje ponudnikov s potrošniki, v današnjem času predstavlja velik pomen za uspešnost organizacije. Marketinško komuniciranje, h kateremu prištevamo oglaševanje, odnose z javnostmi, osebno prodajo, pospeševanje prodaje ter neposredno trženje, mora biti glede na organizacijo ter njeno ciljno skupino premišljeno sestavljeno in organizirano. Organizacija mora glede na svoje cilje izbrati primeren kanal ali dva, v katerega se bo osredotočila s svojo trženjsko strategijo ter pri katerem lahko doseže največ ljudi iz svoje ciljne skupine.
V magistrskem delu smo se osredotočili na raziskavo marketinškega komuniciranja storitvenega podjetja Fascia Center, kjer ponujajo storitve za nego telesa. S teoretičnim delom želimo predstaviti komuniciranje, različne vrste marketinških komunikacijskih orodij in pripravo dobre marketinške strategije. V empiričnem delu je s pomočjo intervjuja ter ankete predstavljeno podjetje, njihove storitve, poslovanje, na podlagi anketiranja njihovih uporabnikov storitev smo opravili tudi raziskavo. Ključne besede: marketinško komuniciranje, oglaševanje, marketing, družbena omrežja, ciljno občinstvo, promocija, manualna terapija, estetika, masažni salon, odnosi z javnostmi, pospeševanje prodaje. Objavljeno v DKUM: 21.02.2023; Ogledov: 791; Prenosov: 284 Celotno besedilo (4,36 MB) |
4. Filozofija humorja - teorija namere : magistrsko deloRok Klemenčič, 2022, magistrsko delo Opis: Filozofija humorja je področje, ki ga filozofi raziskujejo že od antične Grčije. Ravno bogata zgodovina preučevanja humorja omogoča temeljit vpogled v prepletenost humorja z družbo, moralo, etiko in estetiko ter politično filozofijo. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, prvi služi kot teoretični uvod v filozofijo humorja in bralcem omogoči razumevanje osnovnih vprašanj, problematik in predlaganih rešitev, tj. tradicionalnih teorij humorja. Drugi del sestavljata analiza in sinteza tradicionalnih teorij humorja v vsesplošno teorijo humorja, ki smo jo poimenovali kar teorija namere – po njeni najbolj prepoznavni lastnosti. Namera igra ključno vlogo pri definiciji humorja in razlikovanju med smešnim in humorjem. Naša najbolj drzna predpostavka je namreč, da smešnost brez namere ni humor. Na ta način tudi striktno ločujemo naključno smešno situacijo od namerno izpeljanega humornega dejanja. Sredica tega magistrskega dela je štiristopenjski model procesiranja humorja, ki ob dodatni razlagi preprosto prikaže humorno dejanje vse od izvorne ideje do ciljnega odziva oz. povratne informacije. Za konec pa še predlagamo štiri maksime za moralno vrednotenje humornega dejanja po teoriji namere. Namen teh maksim je vzpostavitev pojmovne mreže, ki omogoča praktično vrednotenje primerov humorja iz vsakdana, pri tem pa se pomembno opre na namero izvajalca, razmerje med izvajalcem in prejemnikom ter notranjimi in zunanjimi okoliščinami. Teorija namere je nastala kot naravno nadaljevanje uveljavljenih teorij humorja, katerih osnovne gradnike je povezala in prilagodila z namenom, da vzpostavi vsesplošno teorijo humorja, primerno za 21. stoletje in nadaljnji razvoj tega področja. Ključne besede: Filozofija humorja, namera, smeh, etika, estetika Objavljeno v DKUM: 10.08.2022; Ogledov: 706; Prenosov: 100 Celotno besedilo (1,68 MB) |
5. Poezija za predšolske otroke v povezavi s praznovanjem praznikov in svetovnih dni : diplomsko deloValerija Belej, 2021, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela so na podlagi strokovne literature obravnavane in opisane različne razlage definicij poezije za otroke. Razložen je kontekst estetike v otroški pesmi. Zajema opis, kako avtorji doživljajo otrokov svet in kaj jim ponujajo. V empiričnem delu je zbrana otroška poezija v povezavi s praznovanjem državnih praznikov in določenih svetovnih dni. Praznovanje državnih praznikov in svetovnih dni ter osebnih praznikov ima v vrtcu velik pomen. Praznovanje praznikov se izvaja tako, da se otrokom prilagodijo vsebine. Otroci se seznanjajo s slovenskimi navadami in kulturo. Svetovni dnevi ponujajo priložnost za osredotočenost na določene vrednote, na primer svetovni dan otroka, svetovni dan družine, svetovni dan poezije. Glavni cilj svetovnih dni je ozaveščanje svetovnega prebivalstva in opozarjanje na težavo, na katero se praznik navezuje. Različni avtorji se strinjajo, da je potrebno za lažje razumevanje umetniškega besedila umetniško delo razstaviti, razčleniti oziroma ga analizirati. Sestavne dele umetniškega dela je treba poimenovati, vedeti, kako se obnašajo kot celota, šele nato je omogočeno opazovati, kako učinkujejo na bralca. V analizi in interpretaciji pesmi so izpostavljene literarne sestavine izbranega literarnega dela. Za vsak praznik ali svetovni dan so navedeni primeri dejavnosti in do pet primerov otroške poezije. Estetsko bogata avtorska pesem otroka doživljajsko bogati. Ključne besede: otroška poezija, estetika, praznovanje praznikov, svetovni dnevi Objavljeno v DKUM: 13.01.2022; Ogledov: 807; Prenosov: 113 Celotno besedilo (783,97 KB) |
6. Uporabniško usmerjeno inženirsko oblikovanje notranjih svetil : magistrsko deloKlavdija Kopše Kaljun, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo podaja vpogled v postopek inženirskega oblikovanja na primeru družine ambientalnih svetil. Teoretična poglavja, ki sledijo uvodu, odpirajo pogled na področje razsvetljave, s poudarkom na ambientalni osvetlitvi in svetilih, podajajo pa tudi opis oblikovalskega procesa po metodologiji inženirskega oblikovanja.
Praktični del naloge predstavi celoten proces inženirskega oblikovanja, kjer najprej oblikovalka, na podlagi procesa empatizacije, definira oblikovalska izhodišča, nato poišče kreativne tehnične in oblikovne rešitve, koncepte v fazi sinteze izpopolni in razvije v produkte, ki lahko zadostijo zahtevam uporabnikov, skozi finalizacijo pa kratko oriše še proces, ki vodi k celoviti oblikovalski rešitvi.
V zaključku so navedene tudi ugotovitve o ustreznosti uvodoma zastavljenih hipotez. Podana je tudi primerjava dveh tipičnih pristopov k oblikovanju novega izdelka. Ključne besede: svetloba, uporabniki, estetika, virtualno upodabljanje Objavljeno v DKUM: 23.12.2020; Ogledov: 1015; Prenosov: 57 Celotno besedilo (3,81 MB) |
7. Disneyjeva risanka kot del medijske in književne vzgoje v I. vzgojno-izobraževalnem obdobjuJana Ivartnik, 2019, magistrsko delo Opis: Film je eno izmed didaktičnih sredstev, s katerim se učenci srečujejo na vsakodnevni ravni, čeprav nezavedno, tako v šoli kot doma. Pomembno je, da otrok film razume in se iz filma uči. Vse skupaj je med drugim tesno povezano in velikokrat prepleteno z poukom književne vzgoje, saj je film velikokrat narejen prav po literarnih predlogah. Tukaj nastopi pomembna vloga učitelja, saj mora učenca pripraviti, da se bo v najboljši meri poistovetil z besedilom in iz njega potegnil najboljši literarni užitek za nadaljnje ustvarjanje, saj je ravno zaznavanje, razumevanje in vrednotenje literarnega besedila in vseh literarnih, vizulnih in zvočnih segmentov tisto, kar učencu ponudi podlago za razumevanje animiranega filma. Spoznanje, da sta didaktika mladinske književnosti in didaktika animiranega filma tesno povezani in se združujeta v novo didaktiko animiranega filma, je bilo uporabljeno in povzeto že v dveh magistrskih nalogah, kjer so analize pokazale, da brez poznavanjs književne vzgoje ne moremo zaznati vseh segmentov, ki so uporabljeni v animiranem filmu.
V svoji nalogi predstavljam, kako sta filmska vzgoja in književna vzgoja med seboj povezani. Pri tem sem se osredotočila in predstavila pomen filmske vzgoje za otroke, ter kako in na kakšen način je ta povezana s poukom književne vzgoje, ki je podlaga za razumevanje animiranega filma. Poleg opisa filmske in književne vzgoje, sem v nalogi podrobno opisala tudi ustvarjanje animiranega filma, komponente, tehnike in pomen animiranega filma za otroke.
Ker je film dandanes v OŠ še vedno premalo uporabljen, ali pa je uporabljen zunaj pouka, bom v magistrski nalogi z metodo razvijanja zmožnosti, zaznavanja, razumevanja in vrednotenja otroškega/animiranega filma, raziskala učinkovitost na novo ustvarjene metode na razvijanje recepcijskih zmožnosti. Pri tem bom usmerjala učence na prezrte signale filmske govorice: na področju dramskega besedila (scenarija) animiranega filma, na področju vizualnih, likovno-kinestetičnih segmentov in na področju zvokovnih segmentov. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: filmska vzgoja, metode in oblike dele, animirani film, estetika recepcije, Disneyjeve risanke. Objavljeno v DKUM: 15.04.2019; Ogledov: 1593; Prenosov: 189 Celotno besedilo (1,06 MB) |
8. Pregled plesnih nastopov študentov predšolske vzgoje z vidika sodobnega plesaNina Šaruga, Miša Božič, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Pregled plesnih nastopov študentov predšolske vzgoje z vidika sodobnega plesa obsega teoretični in empirični del. Za potrebe empiričnega dela je v teoretičnem delu poudarek na estetskih kriterijih v plesu, plesu v sklopu Kurikuluma za vrtce, sodobnem plesu in vlogi vzgojitelja pri izvajanju plesnih dejavnosti v vrtcu ter vidiki visokošolskega študijskega programa predšolske vzgoje.
V empiričnem delu je bil namen pregledati plesne izdelke, ki so jih študentje pripravili v okviru izbirnega predmeta Plesna dramatizacija v vrtcu in ugotoviti odnos študentk/-ov do izdelkov svojih sošolk/-cev, na osnovi opazovalnih listov in analizi videoposnetkov. Podatki so kvantitativno obdelani s pomočjo deskriptivne statistike in frekvenčne distribucije. Ugotovljeno je, da so študenti/-ke v svojih izdelkih upoštevali značilnosti sodobnega plesa in pridobili pozitivne izkušnje iz plesnega področja. Ključne besede: estetika, sodobni ples, predšolsko obdobje, otrokov razvoj, vloga vzgojitelja Objavljeno v DKUM: 02.04.2019; Ogledov: 1385; Prenosov: 105 Celotno besedilo (1,62 MB) |
9. Golden Gate Park, Hiša glasbe San FranciscoGašper Kogelnik, 2018, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo »Hiša glasbe San Francisco« je rezultat sodelovanja na mednarodnem natečaju »San Francisco house of Music«, ki ga je organiziral AWR Competitions. Nov objekt glasbenega avditorija, ki vstopa v ikonični prostor parka Golden gate, bo moral s svojim konceptom in z arhitektonsko formo tvoriti dialog z naravo, z urbanim mestom tkivom in z navzočo arhitekturo v neposredni bližini. Programsko bo hiša z dodatnimi 918 sedeži in s spremljajočim programom dopolnjevala že obstoječo operno hišo War memorial. Projekt je nastal kot plod ideje o povezavi materialnosti z lokalnimi značilnostmi mesta San Francisca in forme ter organizacije objekta na globljem filozofskem premisleku o glasbi, prostoru in času ter na našem dojemanju univerzuma in doživljanju trenutka. Ključne besede: glasba, umetnost, estetika, glasbeni avditorij, akustika, čas, prostor, prostor-čas, arhitektura, filozofija Objavljeno v DKUM: 08.11.2018; Ogledov: 1294; Prenosov: 305 Celotno besedilo (44,40 MB) |
10. Uporaba igrifikacije pri pouku računalništvaDominik Robič, 2017, magistrsko delo Opis: Igre, ena najstarejših oblik socialne interakcije človeka [1], so del našega vsakdana. Namenjene so predvsem zabavi v prostem času, a se pogosto zgodi, da se ob njih tudi marsikaj naučimo. Uporaba iger v poučevanju ni nič novega, saj igre zelo dobro motivirajo učence k sodelovanju in razmišljanju [2]. Velikokrat pa uporaba igre pri poučevanju izgubi namen učila in ostane le igra [3]. Da bi se temu izognili, moramo razumeti pojem igra in zakaj igre motivirajo učence. Igra je sistem, v katerem je igralec vključen v abstraktni izziv, definiran s pravili, interaktivnostjo in povratno informacijo, ki vodi do kvantitativnih rezultatov, ki pogosto privedejo do emocionalnega učinka [5]. Že iz definicije lahko zasledimo osnovne elemente igre, ki so: sistem, igralec, abstrakcija, izziv, pravila, povratna informacija, kvantitativni rezultat in emocionalni odziv. Pomembno je, kako so elementi v praktičnem primeru povezani med seboj. Igralec dobi zanimanje za igro zaradi takojšnje povratne informacije in interakcije, ki sta povezani z izzivom igre. Izziv je definiran s pravili znotraj sistema, da vzbuja čustvene odzive, ki so povezani s kvantitativnim rezultatom, ki je abstraktno prikazan znotraj večjega sistema. Vidimo, da gre za elemente, ki vzpodbujajo igralca k razmišljanju. Zanima nas, kako bi lahko te elemente uporabili pri poučevanju, kar nas privede do pojma igrifikacija. Igrifikacija pomeni uporabo načinov razmišljanja v igri, mehanike iger in estetike iger z namenom vključitve in motivacije ljudi k učenju in reševanju problemov. Pomembni elementi igrifikacije so torej igra, mehanika iger, estetika iger, načini razmišljanja v igri, vključitev ljudi, motivacija, učenje in reševanje problemov [8]. Če želimo doseči efektivno igrifikacijo pouka, morajo biti mehanika, dinamika in estetika igre ves čas v medsebojni interakciji. To zelo dobro razloži MDE okvir [10]. Mehanika igre so metode, ustvarjene za interakcijo s stanjem igre, ki jih prožijo agenti [12]. Dinamika igre opisuje proces vpliva mehanike igre na igralca v času, ko je ta v interakciji z mehaniko in v času po interakciji z mehaniko igre [10]. Dinamika igre sproži emocionalne odzive pri igralcu, kar nas privede do estetike igre [6]. Za boljše razumevanje estetike igre, ki se pojavlja pri uporabi igrifikacije, je potrebno razumeti behavioristične modele in motivacijo [9]. Šele ko razumemo te pojme, lahko igrifikacijo vključimo v pouk računalništva. Na spletu lahko zasledimo veliko aplikacij in iger, ki omogočajo igrifikacijo pouka računalništva. Med njimi sta tudi ClassDojo in Minecraft Education Edition. Za igrifikacijo pa ni vedno potrebna uporaba tehnologije. Igrifikacijo lahko vključimo v pouk tudi tako, da sami izdelamo elemente, pri čemer je potrebno upoštevati vse ključne elemente igrifikacije [39]. Ključne besede: igra, igrifikacija, motivacija, mehanika igre, dinamika igre, estetika igre Objavljeno v DKUM: 11.08.2017; Ogledov: 2113; Prenosov: 353 Celotno besedilo (1,98 MB) |