| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 50
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv vzgojiteljev na socialno-emocionalni razvoj predšolskega otroka po epidemiji covida-19 : diplomsko delo
Zala Bricman, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo z naslovom Vpliv vzgojiteljev na socialno-emocionalni razvoj predšolskega otroka po epidemiji covida-19 sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem smo povzeli strokovne perspektive raznih avtorjev o socialno-emocionalnem razvoju pri predšolskih otrocih, vplivu vzgojiteljev na socialno-emocionalni razvoj predšolskih otrok in kompetence, ki jih lahko otroci pridobijo na socialnem in tudi na emocionalnem področju. Poglobili smo se v vpliv vzgojiteljev na socialno-emocionalni razvoj pri predšolskem otroku, ki je izrednega pomena za celoten otrokov razvoj in njegovo delovanje v okolju. V empiričnem delu naloge smo raziskali vpliv vzgojiteljev na socialno-emocionalni razvoj predšolskih otrok in morebitne posledice epidemije covida-19. Vprašali smo se, kako se vzgojitelji v vrtcu spoprijemajo z odstopanji na socialno-emocionalnem področju otrok. Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Po končanem anketiranju smo vse obdelali s pomočjo programa SPSS in rezultate interpretirali. Ugotovili smo, da je epidemija covida-19 na socialno-emocionalnem razvoju predšolskega otroka pustila kar nekaj posledic.
Ključne besede: vpliv vzgojiteljev, socialno-emocionalni razvoj, predšolski otrok, epidemija Covida-19
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 60; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

2.
Vpliv epidemije SARS-CoV-2 (Covid 19) na nakupovalne navade potrošnikov : magistrsko delo
Miha Kamplet, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava vpliv epidemije COVID-19 na nakupovalne navade potrošnikov v Sloveniji. Zaradi ukrepov, ki so bili prisotni za zajezitev epidemije, so se posledično spremenili obratovalni časi trgovin. V obdobju najhujših ukrepov zoper epidemijo so nekatere trgovine z nenujnimi izdelki bile primorane zapreti svoja vrata. Zaradi tega so morali potrošniki zadovoljiti potrebe po določenih izdelkih na drugačen način kot prej. Na drugi strani pa so trgovci ob upoštevanju ukrepov morali najti pot, kako ljudem izdelke prodati na drugačen način. Velika večina trgovcev je svojo prodajo preusmerila na splet. S tem se je začela doba spletnega nakupovanja. V magistrski nalogi smo s pomočjo anketnega vprašalnika želeli ugotoviti, ali so se po koncu epidemije nakupovalne navade potrošnikov spremenile ali so ponovno postale enake kot prej. Rezultati anketnega vprašalnika so nam potrdili dejstvo, da so ljudje zaradi epidemije začeli določene izdelke nakupovati preko spleta in ne več v fizični trgovini. S pridobljenimi podatki smo ugotovili, da je epidemija COVID-19 vplivala na nakupovalne navade potrošnikov.
Ključne besede: SARS-CoV-2, epidemija, COVID-19, nakupovalne navade, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 34; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

3.
Primerjava števila paketov pred in med epidemijo na Poštni poslovalnici Mozirje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Urška Hribršek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskali, kako je epidemija vplivala na število prejetih paketov na Poštni poslovalnici Mozirje. Analizirali smo šest izbranih mesecev v letih 2020 in 2021, ko je v Sloveniji epidemija bila razglašena, in jih nato primerjali z meseci, v katerih epidemija v Sloveniji ni bila razglašena. Primerjavo smo naredili tudi med tremi meseci v letih 2020 in 2021 med razglašeno epidemijo, da bi videli, kako se je količina paketov odražala v prvem letu razglašene epidemije glede na drugo leto. Podatke o količini paketov smo pridobili iz pregleda dela pošte. Izračunali smo, koliko odstotkov več oz. manj paketov je v posameznem mesecu prišlo na pošto. Ugotovili smo, da je epidemija povzročila velik porast spletnega nakupovanja in posledično je bila tudi potreba po poštnih storitvah večja. Trend spletnega nakupovanja bo skupaj z globalizacijo in digitalizacijo z leti le še naraščal, ponudniki poštnih storitev pa bodo morali izkoristiti dano situacijo ter se čim bolj prilagoditi razmeram z novimi tehnologijami in načinom izvajanja poštnih storitev. Kot rešitev skrajšanja procesov povezanih s sprejemanjem in izdajanjem paketov smo predlagali uvedbo paketomata s POS terminalom pred poslovalnico v Mozirju, ki bi strankam omogočal, da brez pomoči poštnih uslužbencev oddajo ali prevzamejo paket.
Ključne besede: epidemija, paketi, spletno nakupovanje, poštne storitve
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 31; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

4.
Državne pomoči v času epidemije covid-19
Vesna Matvos, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je proučena problematika državnih pomoči na ravni Evropske unije. V ospredju proučevanja sta zakonodaja EU in slovenska zakonodaja, ki prepovedujeta državne pomoči. V primeru epidemije Covid-19 pa so nastale izredne razmere in so državne pomoči dovolili ob posebnih omejitvah. Z izvedbo ankete med najrazličnejšimi naključnimi slovenskimi podjetji sem ugotovila, da je 22% anketiranih podjetij prenehalo s poslovanjem v času epidemije Covid-19. Državne pomoči so bile nujno potrebne v času epidemije.
Ključne besede: epidemija Covid-19, državna pomoč, upravičenci, vračanje pomoči, zakonodaja.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 35; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
Organizacija dela v organizacijah v času covida
Nastja Vozlič, 2022, diplomsko delo

Opis: Organizacija je sistem ljudi, virov in sredstev, ki dosegajo želene cilje dela in poslovanja. Za uspešno organiziranje in poslovanje podjetja je potrebna ustrezna organizacija dela, ki je način, kako so naloge razdeljene med posameznike v organizaciji in načini, na katere se te nato usklajujejo, da dosežejo končni izdelek ali storitev. V zadnjih letih se srečujemo s svetovno nalezljivo boleznijo, ki se imenuje epidemija Covid-19, ki je močno vplivala na organizacije in njihovo organizacijo dela. Veliko podjetij je bilo primoranih ustaviti svojo organizacijo, nekateri pa so delali od doma, kar je imelo svoje prednosti in slabosti. Na štajerskem območju sta dve podjetji, ki imata povsem različno dejavnost in s tem tudi organizacijo dela. Prvo podjetje se ukvarja z maloprodajo živil, tehnike in tekstila. Drugo podjetje se ukvarja z gostinstvom. Z namenom proučevanja vpliva epidemije Covid-19 na posamezno organizacijo smo s pomočjo intervjuja ugotovili, kako lahko svetovna bolezen spremeni celotno organizacijo dela. V raziskavi smo dobili vpogled, kakšna je bila organizacija dela pred izbruhom epidemije ter kakšna je sedaj. V času epidemije je podjetje Jagros, d. o. o., lahko vseskozi poslovalo in uspešno rastlo, medtem ko je podjetje PK Trade, d. o. o., moralo več mesecev biti doma in zaprti svojo gostilno, kar je imelo negativni vpliv na njihovo poslovanje. S predlogi smo temeljili predvsem na izboljšanju celotne organizacije in njihove organizacije dela in s tem uspešnosti podjetja.
Ključne besede: Epidemija Covid-19, organizacija dela, organizacija, gostinstvo, maloprodaja.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 31; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

6.
Vpliv epidemije covid-19 na pojav depresije pri odraslih
Urška Žuran, 2022, diplomsko delo

Opis: Depresija je ena najpogostejših duševnih motenj, zaradi katere ljudje poiščejo zdravniško pomoč. Leta 2019 se prvič pojavi bolezen, ki povzroča resne bolezni dihal, kot sta pljučnica in odpoved pljuč. Poimenovana je bila COVID-19 oziroma koronavirusna bolezen 2019. Nenaden izbruh te nalezljive bolezni in strogi ukrepi preprečevanja lahko negativno vplivajo na simptome depresije in povečujejo njeno pojavnost. Izveden je bili sistematični pregled, analiza in sinteza literature, ki se je nanašala na vpliv epidemije COVID-19 na pojav depresije pri odraslih. Izbrane podatkovne baze so bile PubMed, Science Direct in Web of Science, omejitveni kriteriji pa so bili članki, objavljeni od 2020 do 2022 in celotno dostopni članki v angleškem jeziku. Potek iskanja je prikazan s pomočjo PRISMA diagrama, ocena kakovosti dokazov je prikazana na podlagi hierarhije dokazov. V končni pregled smo vključili 9 študij. V sintezi dokazov smo rezultate razdelili v dva naslova. Vpliv COVID-19 na preučevane skupine je pokazal različne dejavnike tveganja glede na izpostavljenost. Zraven hitrega prepoznavanja bolj izpostavljenih skupin smo ugotovili, kako pomembna je pravočasna zaščita in ukrepanje. Na pojav simptomov depresije ni vplivala večja verjetnost za okužbo ampak negativne spremembe, ki so se pojavile zaradi epidemije COVID-19. Karantena in izolacija sta, poleg drugih dejavnikov tveganja, močno prizadeli duševno zdravje ljudi. Tvegane skupine (npr.: ženske, mlada starost, brezposelnost) imajo več dejavnikov tveganja in potrebujejo dodatne zaščitne ukrepe pred pojavom simptomov epidemije.
Ključne besede: depresija, epidemija COVID-19, vpliv, odrasli
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 86; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (893,32 KB)

7.
Zadovoljstvo zaposlenih v podjetju x z delom na daljavo v času epidemije covid-19
Barbara Ann Čotar, 2022, magistrsko delo

Opis: Delo na daljavo je z epidemijo covid-19 postalo sodobna oblika dela, ki se je nenadoma uveljavila po vsem svetu in doživela hiter napredek. Zanimalo nas je, kako so zaposleni doživeli delo na daljavo v času epidemije in kako je »delo od doma« vplivalo na zadovoljstvo zaposlenih. Za namen raziskave vpliva dela na daljavo na zadovoljstvo zaposlenih v podjetju X v času epidemije covid-19 smo predstavili pojem in ureditev dela na daljavo, njegove prednosti in slabosti, zadovoljstvo ter dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, komunikacijo, medosebne odnose, timsko delo ter vpliv dela na daljavo na družinsko oz. zasebno življenje ter izvedli raziskavo v podjetju X. Raziskava je pokazala, da delo na daljavo vsekakor vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Kljub slabostim, ki so se izkazale predvsem kot pomanjkanje komunikacije, osebnih stikov s sodelavci in vodji, pojav občutka nepripadnosti podjetju in socialne izoliranosti in so do neke mere negativno vplivale na zadovoljstvo zaposlenih, je bilo delo na daljavo v podjetju X v času epidemije večinoma dobro sprejeto zaradi številnih prednosti, ki jih nudi. Zato smo pravilno predvidevali, da bodo zaposleni v prihodnje pripravljeni na hibridni model dela, ki nudi prednosti in ugodnosti dela na daljavo, kot npr. prihranek časa in stroškov, fleksibilen delovni čas in lažjo organizacijo dela, lažje usklajevanje zasebnega oz. družinskega življenja s poklicnim ter z ohranjanjem osebne komunikacije in stikov med zaposlenimi zmanjša negativen vpliv dela na daljavo na zadovoljstvo zaposlenih. Kot priporočilo podjetju X smo podali predloge, ki bi po mnenju zaposlenih lahko izboljšali delo na daljavo, predvsem na področju komunikacije, informiranosti, komunikacijske in informacijske tehnologije, pisarniške in računalniške opreme.
Ključne besede: delo na daljavo, zadovoljstvo zaposlenih, epidemija covid-19
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 42; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

8.
Razvoj ročnih spretnosti učencev znotraj vsebin pri pouku naravoslovja in tehnike pri pouku na daljavo v času epidemije COVID-19 na področju Podravja : magistrsko delo
Eva Hartman, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom razvoj ročnih spretnosti učencev znotraj vsebin pri pouku naravoslovja in tehnike pri pouku na daljavo, v času epidemije COVID-19 na področju Podravja je namenjeno izpostavitvi pomembnosti razvoja ročnih spretnosti učencev, tudi v času pouka na daljavo. V teoretičnem delu predstavimo definicijo izobraževanja na daljavo, zgodovino izobraževanja na daljavo in kako poteka v Sloveniji. V nadaljevanju se osredotočimo na prednosti in slabosti le tega in primerjamo pouk na daljavo v času koronakrize z drugimi državami. Nato predstavimo osnovne značilnosti motoričnega razvoja otroka, kaj so motorične spretnosti in sposobnosti. Sledi opredelitev predmeta naravoslovje in tehnika in pregled operativnih ciljev v povezavi z različnimi gradivi pri predmetu naravoslovje in tehnika. V empiričnem delu opišemo izsledke naše raziskave, za katero so bili pridobljeni podatki s pomočjo anketnega vprašalnika med učitelji, ki poučujejo predmet naravoslovje in tehnika in učenci, ki obiskujejo 4. in 5. razred, osnovnih šol na področju Podravja. Ugotovili smo, da se učitelji zavedajo pomembnosti razvijanja ročnih spretnosti učencev in so se zato zavzemali tudi v času pouka na daljavo. Učenci so v času pouka na daljavo izdelovali izdelke. Predstavili bomo izhodišča za iskanje idej za izdelavo izdelka in pripravo navodil učiteljev za učence, ter kako učitelji preverijo učence. Predstavili bomo tudi stališča učencev do pouka na daljavo, kako so se pripravljali na izdelavo izdelka, ali so naleteli na kakšne težave. V zaključku predstavimo izboljšave in prikažemo praktične izdelke učencev, ki so nastali v času pouka na daljavo.
Ključne besede: pouk na daljavo, ročne spretnosti, naravoslovje in tehnika, epidemija COVID-19
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 58; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
Odzivi staršev na otrokovo trmo v času epidemije covid-19 : diplomsko delo
Sara Pšeničnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Odzivi staršev na otrokovo trmo v času epidemije Covid-19 je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature opisali otrokov čustveni razvoj in se podrobneje navezali na pojav trme v predšolskem obdobju. Zanimalo nas je, kateri so vzroki za pojav trme, na kakšen način se trma odraža pri otroku in strategije odzivanja odraslih. Načine odzivanja na otrokovo trmo smo povezali z vzgojnimi slogi staršev: avtoritarni, demokratični in popustljivi. V empiričnem delu smo s pomočjo rešenih spletnih anket podrobneje raziskali načine, pogostost in moč trmarjenja otrok v času epidemije Covid-19 ter kako so se starši glede na vzgojni slog najpogosteje odzivali na trmo otrok. V raziskavi je sodelovalo 108 staršev predšolskih otrok od 1. do 7. leta starosti. Prišli smo do spoznanja, da obdobje epidemije Covid-19 ni bistveno vplivalo na trmarjenje otrok.
Ključne besede: Otrok, trma, vzgojni slogi, epidemija, Covid-19
Objavljeno v DKUM: 13.10.2022; Ogledov: 63; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

10.
Spremembe slovenske policije v času COVID-19 : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Nika Polič, 2022, diplomsko delo

Opis: Policija po vsem svetu deluje in svoje delo opravlja na različne načine. Strokovnjaki so načine delovanja razdelili na štiri različne modele: militaristično birokratski model, na pravu temelječ model, model delitve med javno in zasebno policijsko dejavnostjo ter v skupnost usmerjeno policijsko delo ali policijsko delo v skupnosti. Izmed vseh model delovanja, ki jih policija lahko uporablja za izvajanje svoje dejavnosti se zdi, da je model policijskega dela v skupnosti najbolj uspešen pri višjem zadovoljstvu prebivalstva s policijskim delom. Model dela se uporablja v več zahodnih državah, v Sloveniji se implementacija policijskega dela v skupnosti izvaja že od osamosvojitve v obliki organizacijskih sprememb in sprememb v načinu dela s prebivalstvom. Glavno načelo policijskega dela v skupnosti je to, da mora policija služiti prebivalstvu in tako pridobiti legitimnost za svoja dejanja. Poudarek sloni tudi na proaktivnem delovanju policije. Skozi čas pandemije novega koronavirusa SARS-CoV-2, ki se je začel v letu 2020 je spremenil način kako in kje ljudje opravljajo svoje delo. Te spremembe so prav tako prišle tudi v policijsko okolje. Zaradi določenih organizacijskih sprememb in sprememb v načinu dela ter medijskim poročanjem o policijski dejavnosti sta mnenje in podpora policije v javnosti drastično padla. Strokovnjaki so bili zaskrbljeni v kakšno smer te spremembe vodijo slovensko policijo. Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili kakšne so bile posledice delovanja slovenske policije pod ukrepi COVID-19, katere organizacijske in delovne spremembe so se med tem časom uveljavile in ali se je zaupanje prebivalstva v slovensko policijo povrnilo, sedaj ko ukrepi niso več potrebni.
Ključne besede: policija, upravljanje policije policijsko delo, policijsko delo v skupnosti, spremembe, epidemija, covid-19, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 66; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici