1. PRAVNA UREDITEV DISTRIBUCIJE TOPLOTE V REPUBLIKI SLOVENIJIRobert Osterman, 2016, diplomsko delo Opis: Med večjimi izzivi, s katerimi se Evropa sooča v današnjem času, pa tudi v priho- dnosti, so zagotovo energetski izzivi. Konkurenčnost gospodarstva Evropske unije je močno odvisna od zanesljive oskrbe z energijo. Prav zato je sprejela niz direk- tiv, ki jih morajo države članice Evropske unije v obliki pravno zavezujočih pravnih aktov preliti v notranji pravni red, naj gre za zakone ali podzakonske pravne akte kot so vladne uredbe in pravilniki.
V diplomski nalogi se bomo osredotočili na pravno ureditev distribucije toplote v Republiki Sloveniji s poudarkom na daljinskem ogrevanju, ki zajema celotno verigo, od proizvodnje, prenosa do rabe energije.
Diplomska naloga zajema predstavitev in pregled evropske energetske politike, tudi v luči daljinskega ogrevanja in energetske učinkovitosti. V nadaljevanju bomo predstavili nekaj temeljnih izhodišč slovenske energetske politike in podrobneje predstavili razvitost in stanje daljinske energetike v Sloveniji.
Predstavili bomo evropsko zakonodajo na področju trga z energijo in daljinske- ga ogrevanja, predvsem z vidika zakonodajne regulative Evropske komisije in primerjali slovensko zakonodajo na področju trga z energijo in daljinskega ogre- vanja. Osredotočili se bomo predvsem na tretji energetski paket Evropske unije, ki ga je Slovenija leta 2014 v svoj pravni red prenesla z novim Energetskim zakonom EZ-1. Ključne besede: daljinska energetika, zakonodaja, Energetski zakon, Slovenija, energetska politika EU Objavljeno v DKUM: 19.09.2016; Ogledov: 1576; Prenosov: 131
Celotno besedilo (1,97 MB) |
2. PRAVNI VIDIK TRGA ELEKTRIČNE ENERGIJEJerneja Šepetavc, 2014, diplomsko delo Opis: Z evropsko energetsko politiko, ki je dandanes pogosto v ospredju politik EU, se je počasi razvijal trg električne energije. V diplomskem delu bom predstavila razvoj trga električne energije, pravni vidik notranjega trga EU in postopek liberalizacije trga električne energije. Razvoj trga električne energije je še vedno v postopku in še ni dokončan. Elektrogospodarstvo lahko svoj uspeh doseže zgolj s sprejetjem ustrezne zakonodaje. Države članice pa so dolžne v svoj pravni red poleg nacionalne zakonodaje implementirati tudi evropsko zakonodajo. Pri prenosu evropske zakonodaje se posamezne države, med njimi tudi Republika Slovenija, spopadajo z različnimi težavami.
Namen uvodnega dela diplomske naloge je predstaviti evropsko energetsko politiko ter izpostaviti pravni okvir elektrogospodarskega sistema in konkurenčnosti na omenjenem področju. V diplomskem delu predstavljam tudi obnovljive vire električne energije v EU in Republiki Sloveniji. Učinkovita raba obnovljivih virov energije pozitivno vpliva tudi na gospodarsko rast, saj bi tovrstna industrija lahko povečala zaposlitvene zmožnosti. Ravno tako bi se zmanjšalo onesnaževanje okolja. V nadaljevanju predstavljam slovensko energetsko politiko, kako poteka razvoj trga električne energije na slovenskem ozemlju. Analizirati želim dogajanje na trgu električne energije, prilagajanje nacionalne zakonodaje ter sprejemanje sprememb na področju energetike.
V zaključnem delu povzamem skupno problematiko trga električne energije na evropski in slovenski ravni. Ključne besede: trg električne energije, liberalizacija trga, energetski zakon, dobava električne energije, konkurenca trga električne energije, energetska politika EU, notranji trg EU, obnovljivi viri električne energije, pravni vidik elektrogospodarstva. Objavljeno v DKUM: 08.05.2014; Ogledov: 1810; Prenosov: 332
Celotno besedilo (662,87 KB) |
3. NOTRANJI TRG EVROPSKE UNIJE Z ELEKTRIČNO ENERGIJO IN PLINOM TER POMEN ZA SLOVENIJODejan Kramar, 2013, diplomsko delo Opis: Energetska politika je ena izmed bistvenih politik EU. Notranji trg EU se je razvijal postopoma. Predmet raziskave diplomskega dela je notranji trg z električno energijo in plinom v EU. Vzpostavitev integracije na omenjenem področju je proces, ki poteka postopoma in še ni dokončan. Dejavnost oskrbe z električno energijo in zemeljskim plinom je služba v javnem interesu. To je pomemben vidik, ki ga ne smemo zaobiti. Za uspešno graditev elektroenergetskega in trga z zemeljskim plinom je potrebna zakonodajna aktivnost na ravni EU. Države članice pa morajo zakonodajo prenesti v nacionalne pravne rede. V omenjenih sektorjih je prevladovala zaprtost in nedovzetnost držav po integraciji. Težave pri prenosu pravnih aktov so aktualne še danes.
V diplomski nalogi na podlagi analize zakonodaje predstavljam, kako naj bi se vzpostavil notranji energetski trg z električno energijo ter plinom na ravni EU. Predstavljam, kako poteka razvoj in kakšni so končni cilji na tem področju, kakšne koristi odprt in liberaliziran evropski energetski trg prinaša končnim uporabnikom. Upoštevati je potrebno tudi določbe konkurenčnega prava, v vedenju je potrebno imeti, da gre za izvajanje javnih služb oskrbe z električno energijo ter zemeljskim plinom. V drugem delu pa sledi dejanska in pravna analiza stanja na energetskem področju v Sloveniji. Predstavljam organizacijo in razvoj trga z električno energijo in plinom v zadnjih letih. Na podlagi analize sledi pregled trenutnega stanja in primerjava s smernicami, ki jih določa pravo EU. V zaključku ob povzetku zakonodajnega predloga novega Energetskega zakona EZ-1 predstavljam predvideno bodočo ureditev problematike v Sloveniji. Ključne besede: notranji trg EU z električno energijo, notranji trg EU z zemeljskim plinom, Energetski zakon, omrežja, operaterji omrežij, javne gospodarske službe, konkurenčno pravo, proizvodnja električne energije, distribucija električne energije, distribucija zemeljskega plina, dobava električne energije, dobava zemeljskega plina Objavljeno v DKUM: 28.08.2013; Ogledov: 3500; Prenosov: 374 (1 glas)
Celotno besedilo (1,36 MB) |
4. STRATEGIJA TRAJNOSTNEGA RAZVOJA EU S POUDARKOM NA IZRABI OVEMiha Ocvirk, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so predstavljeni najpogosteje zastopani obnovljivi viri energije za namene proizvodnje električne energije, s poudarkom na geotermalni energiji. Diplomskemu delu je dodan izračun moči za geotermalno elektrarno, ki koristi energijo gejzirja. Predstavljena je strategija trajnostnega razvoja EU z vsemi pomembnejšimi dokumenti in ukrepi za izboljšanje dosedanjega stanja, ki jih je izdala Evropska komisija. Predstavljen je tudi energetski zakon v Sloveniji, vezan na OVE. Podatki evropskih in slovenskih zakonodaj so pridobljeni iz uradnih listov in drugih zakonodajnih aktov na spletnih straneh EUR – Lex. Ključne besede: učinkovita raba energije, obnovljivi viri energije, geotermalna energija, hidroenergija, trajnostni razvoj, energetski zakon, direktiva Objavljeno v DKUM: 13.07.2012; Ogledov: 2736; Prenosov: 343
Celotno besedilo (1,91 MB) |
5. EKO OBČINAAljaž Lešnik, 2012, diplomsko delo Opis: EKO občina je občina, ki temelji na načelih trajnostnega razvoja. Je model, ki je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja nastal na Finskem, prva taka občina pa na Švedskem. Temelji na obnovljivih virih energije in učinkoviti rabi virov energije, zmanjšanju odvisnosti od fosilnih goriv, zmanjšanju škodljivih posegov v okolje in zadovoljevanju človekovih potreb učinkovito in zmerno. Za popolno in učinkovito delovanje je potrebno sodelovanje javnosti, lokalne oblasti in gospodarstva. Občani take občine se izobražujejo zato, da krepijo zavest o varstvu okolja. Take občine v Republiki Sloveniji ni, obstaja pa široka okoljevarstvena zakonodaja. Avtor obravnava Zakon o varstvu okolja in Energetski zakon, oba z določenimi podzakonskimi akti in na njihovi podlagi ugotavlja možnosti, da slovenske občine postanejo EKO občine. Opredeli tudi temeljne pojme povezane z lokalno samoupravo. Ključne besede: ekologija, občina, trajnostni razvoj, lokalna samouprava, pravo varstvo okolja, Zakon o varstvu okolja, Energetski zakon, lokalne javne službe. Objavljeno v DKUM: 15.06.2012; Ogledov: 3110; Prenosov: 226
Celotno besedilo (730,62 KB) |
6. LOKALNI ENERGETSKI KONCEPT OBČINE GORIŠNICABorut Hergula, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava lokalni energetski koncept (LEK) občine Gorišnica, ki pomeni osnovo za postavitev in izvajanje ustrezne okoljske in energetske politike. V LEK-u se analizira: poraba energije v celotni občini in sicer za industrijo, javne zgradbe ter gospodinjstva; razpoložljivost obnovljivih virov energije in katere so kritične točke pri oskrbi energije v občini.
Bilo je očitno, da so največji porabniki energije v občini Gorišnica gospodinjstva. Delež porabe energije za ogrevanje zgradb in tople vode je sledeča: 55 % kurilno olje in les 32 %. Prav tako je očitno, da specifična poraba električne energije za javno razsvetljavo presega dovoljene vrednosti, ki jih določa slovenska zakonodaja.
Predlagane aktivnosti za razvoj trajne energije v občini Gorišnica so: izvajanje organizacijskih ukrepov, dvig energetske ozaveščenosti občanov, svetovanje o obnovljivih virih energije in učinkoviti rabi energije, gradnja nizkoenergetskih - pasivnih hiš, ter javnih zgradb, uporaba biomase za ogrevanje objektov.
Ključne besede: energetski pregled, lokalni energetski koncept, obnovljivi viri energije, učinkovita raba energije, energetski zakon. Objavljeno v DKUM: 10.07.2009; Ogledov: 4524; Prenosov: 323
Celotno besedilo (2,00 MB) |
7. |
8. |
9. |