| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 32
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Ženske na vodilnih položajih v belgijskem podjetju x
Malsore Bislimaj, 2025, diplomsko delo

Opis: Predmet diplomskega dela je analiza zastopanosti žensk na vodilnih položajih v belgijskem podjetju X. Cilj je pridobiti celovito razumevanje tega pojava s kombinacijo sekundarnih in primarnih raziskav. Sekundarne raziskave bodo vključevale zbiranje in analizo podatkov iz ustreznih virov, kot so poročila mednarodnih organizacij, akademske študije in poročila podjetij s posebnim poudarkom na svetovnih trendih, pravnih predpisih in politikah, ki spodbujajo enakost spolov, ter primerih uspešnih praks v različnih gospodarskih okoljih. Primarna raziskava bo temeljila na kvalitativni metodologiji, s poudarkom na poglobljenem intervjuju z vodjo, ki zaseda vodstveni položaj v podjetju X. Namen intervjuja je ponuditi vpogled v njene osebne izkušnje, stališča in ovire, s katerimi se srečuje v poklicnem okolju, s čimer bo dodatno osvetlil dejavnike, ki vplivajo na karierni razvoj in napredovanje žensk v vodstvu.
Ključne besede: ženske na vodilnih položajih, enakost spolov, management, vodenje podjetja
Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (962,12 KB)

2.
Prikaz ženskih pravic v besedilih šolskih družboslovnih učbenikov : magistrsko delo
Alex Premzl, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje pojavnost pravic žensk v slovenskih družboslovnih učbenikih za osnovne in srednje šole. Analiziranih je bilo 43 učbenikov s področij zgodovine, geografije, sociologije ter državljanske in domovinske vzgoje ter etike, pri čemer je bila uporabljena metoda analize vsebine. Skupno je bilo zabeleženih 299 omemb pravic žensk, od tega 119 eksplicitnih (39,8 %) in 180 implicitnih (60,2 %). Rezultati kažejo, da se pravice žensk v učbenikih pogosteje pojavljajo v posredni obliki, prek zgodovinskega ali družbenega konteksta, redkeje pa kot neposredno poimenovane pravice. Posebno izrazit premik je zaznan v zadnjem desetletju: učbeniki, izdani med letoma 2012 in 2024, vključujejo kar 262 omemb (106 eksplicitnih, 156 implicitnih), v primerjavi s starejšimi učbeniki (1999–2011), kjer je bilo omemb le 33. Največ omemb je bilo zabeleženih v učbenikih zgodovine (193), sledijo sociologija (68), geografija pa je bila zastopana z najmanjšim številom primerov (9). Analiza po izobraževalnih stopnjah pokaže največ omemb v gimnazijskih učbenikih (173), manj v osnovnošolskih (102), najmanj pa v poklicnih programih (24). Približno petina vseh omemb (20,7 %) je predstavljenih kot ne-pravice žensk, predvsem v implicitni obliki. Raziskava prispeva k razumevanju, kako slovenski učbeniški sistem skozi družboslovne predmete obravnava tematiko enakopravnosti spolov. Pokaže, da so pravice žensk v učbenikih prisotne, vendar pogosto v prikriti obliki, kar lahko zmanjšuje njihovo jasnost in prepoznavnost za učence in dijake. Hkrati pa naraščajoča pogostost eksplicitnih omemb in poudarek vključevanju žensk v zadnjih letih kaže na pozitiven premik v smeri bolj odprtega in neposrednega naslavljanja enakosti spolov v izobraževalnem procesu.
Ključne besede: pravice žensk, družboslovni učbeniki, stereotipi, (ne)enakost spolov, implicitni in eksplicitni podatki
Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

3.
Prezentacija spolov skozi vizualne podobe v osnovnošolskih družboslovnih učbenikih : magistrsko delo
Vesna Krajnc, 2025, magistrsko delo

Opis: Prispevek obravnava prezentacijo spolov skozi vizualne podobe v osnovnošolskih družboslovnih učbenikih. Učbeniki in vizualne podobe v njih imajo pomemben vpliv na socializacijo, saj na učence prenašajo predstave o spolu. Namen raziskave je bil osvetliti problematiko spolne stereotipizacije v učbenikih, raziskati, kako vizualne podobe v učbenikih prikazujejo moške in ženske spolne vloge, ugotoviti, kateri spol je upodobljen večkrat, raziskati, pri katerih predmetih in v katerih razredih je spolna stereotipizacija največja in na katerih področjih težijo k večji nestereotipizaciji spolov. V empiričnem delu smo uporabili metodo analize slik. Izsledki raziskave prikazujejo, da je prezentacija spolov v osnovnošolskih družboslovnih učbenikih večinoma spolno stereotipizirana. Raziskava je pokazala, da je na nekaterih področjih viden napredek k spolno nevtralnemu prikazu, vendar je še vedno veliko več spolne stereotipizacije. V prihodnje bi bilo dobro spodbuditi avtorje učbenikov, da dajo večji poudarek spolno nevtralnemu prikazu vlog moških in žensk.
Ključne besede: spolna stereotipizacija, družboslovni učbeniki, vizualna podoba, spolne vloge, spolna (ne)enakost
Objavljeno v DKUM: 11.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (4,80 MB)

4.
Ženske na vodilnih položajih v slovenskem zavarovalništvu
Lana Kovačević, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na kompleksno in aktualno problematiko neenakopravne zastopanosti žensk na vodilnih položajih v slovenskem zavarovalništvu. Kljub dejstvu, da ženske predstavljajo približno polovico delovno aktivnega prebivalstva v Sloveniji, še vedno zasedajo manjši delež najvišjih vodstvenih funkcij, kar kaže na ovire, ki omejujejo njihov karierni napredek. Predstavljen je družbeni in socialni položaj žensk ter njihov status v managementu, prednosti in slabosti ženskih voditeljic, razlike med moškimi in ženskimi stili vodenja, pri čemer je poudarek na dejstvu, da ženske pogosteje uporabljajo participativne, vključujoče in čustveno inteligentne pristope k vodenju. Kljub pozitivnim lastnostim ženske pogosto niso prepoznane kot primerne kandidatke za najvišje funkcije, saj nanje še vedno vplivajo spolni stereotipi in predsodki. Podrobno so predstavljene glavne karierne ovire žensk: spolni stereotipi in diskriminacija, težave pri usklajevanju zasebnega in poklicnega življenja, pomanjkanje mentorskih odnosov, spolno nadlegovanje, nižje plačilo za enako delo in pomanjkanje vzornic, vpliv materinstva, ki pogosto dodatno oteži karierni napredek, ter notranje ovire, kot so pomanjkanje samozavesti, perfekcionizem in strah pred neuspehom. Empirični del raziskave vključuje poglobljene polstrukturirane intervjuje z ženskami na vodilnih položajih v slovenskih zavarovalnicah ter kvantitativno analizo javno dostopnih podatkov o plačah članov uprav. Intervjuvanki Nada Klemenčič in Vanja Hrovat podajata osebna pričevanja o svoji karierni poti, izzivih, s katerimi sta se soočali, in strategijah, ki so jima pomagale premagati ovire. Analiza plač razkrije pomembne razlike v bruto in variabilnih prejemkih med ženskami in moškimi na primerljivih vodstvenih položajih v slovenskih zavarovalnicah, Zavarovalnici Triglav, d. d. in Vzajemni, zdravstveni zavarovalnici, d. v. z. Na osnovi ugotovitev so predlagani ukrepi za izboljšanje enakosti spolov v zavarovalniškem sektorju, med drugim: uvedbo mentorskih programov za ženske, promocijo vključujoče organizacijske kulture, ukrepe za boljše usklajevanje dela in zasebnega življenja, transparentno plačno politiko ter odpravo diskriminatornih praks pri napredovanju.
Ključne besede: ženske, vodilni položaji, slovensko zavarovalništvo, enakost spolov, stekleni strop, spolna diskriminacija, profesionalne ovire, organizacijska kultura, vodenje, spodbujanje raznolikosti, kadrovska politika, spolna integracija, stereotipi, vključujoče vodenje, vodstvene strategije, karierne priložnosti, enake možnosti.
Objavljeno v DKUM: 01.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

5.
Vpliv raznolikosti spolov na organizacijsko uspešnost : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Zlata Ćehić, 2025, diplomsko delo

Opis: Raznolikost je vse bolj pomemben pojem, ki pomeni, da smo si ljudje različni zaradi rase, spola, telesnih in duševnih sposobnosti, vere, delovnih in družinskih standardov, videza, porekla, spolne usmerjenosti ter kulturne naravnanosti. Vsaka oseba je edinstvena in prepoznavna po različnih značilnostih. Upravljanje raznolikosti je velik izziv za organizacije, še posebej upravljanje spolne raznolikosti, ki je pomemben dejavnik, saj lahko pomaga organizacijam pri doseganju dolgoročnega uspeha. Za dosego teh ciljev pa je ključno sprejemanje konkretnih ukrepov, kot so razvijanje strategij, prilagajanje politik zaposlovanja ter ustvarjanje fleksibilnih in enakih delovnih pogojev za vse zaposlene. Spolna raznolikost je ključna sestavina vključujočih in uspešnih organizacij, ki si prizadevajo ustvariti delovno okolje, v katerem so vsi zaposleni cenjeni in enako obravnavani, ne glede na njihov spol. To pomeni, da organizacije aktivno spodbujajo enake možnosti za vse zaposlene in sprejemajo ukrepe za odpravo kakršnih koli oblik diskriminacije na podlagi spola. Spolna raznolikost tako omogoča podjetjem, da izkoristijo širok spekter talentov, idej in izkušenj, kar prispeva k bolj inovativnemu, ustvarjalnemu in dinamičnemu poslovnemu okolju.
Ključne besede: organizacijska uspešnost, spolna raznolikost, enakost, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 19.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (583,05 KB)

6.
Slovenske policistke na vodstvenih delovnih mestih – pregled stanja
Klara Podnar, Tomaž Čas, 2024, pregledni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Prispevek razkriva, kakšen je dejanski položaj žensk na vodstvenih delovnih mestih v policiji. Cilj raziskave je bil ugotoviti, ali so ženske na vodstvenih položajih v policiji v manj ugodnem položaju kot moški, in podati predloge za izboljšanje stanja. Metode: Opravljena je bila analiza stanja. Uporabili smo opisne statistične metode, s pomočjo katerih smo analizirali podatke, ki smo jih pridobili od Ministrstva za notranje zadeve, pregled relevantne literature, deskriptivno metodo in metodo sinteze. Ugotovitve: Ženske na vodstvenih delovnih mestih v policiji predstavljajo le 3,6 % vseh vodij. Čeprav so enako sposobne in uspešne vodje kot moški, so pri napredovanju zaradi več razlogov, med drugimi zaradi pojava steklenega stropa, v manj ugodnem položaju. Največ ženskih vodij je na državni ravni, najmanj pa na lokalni. Za pomočniška delovna mesta velja obratno. Največ žensk pomočnic je na lokalni ravni, manj pa na državni. Omejitve/uporabnost raziskave: Uporabljeni so bili podatki iz leta 2022 in mogoče je, da se je stanje v tem času nekoliko spremenilo. Raziskava ob potencialni ponovitvi v prihodnosti daje primerjalne podatke, na podlagi katerih bi se lahko spremljal napredek. Praktična uporabnost: Opravljena je bila analiza stanja in podani so bili izvedljivi predlogi za izboljšanje stanja. Izvirnost/pomembnost prispevka: Gre za edino raziskavo v Sloveniji, ki transparentno prikaže dejanske podatke položaja policistk na vodstvenih delovnih mestih, iz rezultatov pa je razviden manj ugoden položaj žensk v policiji. Prispevek izpostavlja, da je situacijo treba izboljšati in prinaša utemeljene predloge, ki v Sloveniji še niso bili podani.
Ključne besede: enakost, spol
Objavljeno v DKUM: 28.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10
URL Povezava na datoteko
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Ovire pri ženskem vodenju: Primerjava Severne Makedonije in Slovenije
Mihaela Mihajloska, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo obravnava vprašanje enakosti spolov v vodstvenih položajih v Sloveniji in v Severni Makedoniji. Poudarja ovire, s katerimi se soočajo ženske na poti do vodstvenih mest, vključno s kulturnimi in družbenimi normami, strukturnimi izzivi, ravnotežjem med poklicnim in zasebnim življenjem ter diskriminacijo in spolnimi stereotipi. Raziskava analizira vpliv teh ovir na možnosti za napredovanje žensk ter preučuje primere dobrih praks in možnosti za izboljšanje enakopravnosti spolov v obeh državah. Poleg teoretičnega pregleda pa diplomsko delo vključuje empirične podatke iz intervjujev in analize statističnih podatkov.
Ključne besede: Ženske v vodstvu, enakost spolov, vodstveni položaji, Severna Makedonija, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

8.
Teaching for an Inclusive, Technologically Competent and Sustainable Society : Book of Abstracts
2024, druge monografije in druga zaključena dela

Opis: This conference proceeding, titled "Rethinking Childhood III – Teaching for an Inclusive, Technologically Competent, and Towards Sustainability Oriented Society," encapsulates 39 research contributions that collectively aim to advance educational practices. The studies presented address a variety of themes including inclusive education, the integration of technology in teaching, and promoting sustainability through educational initiatives. The research spans diverse methodologies and educational levels, from preschool to higher education, highlighting innovative approaches to curriculum development, digital literacy, and competency-based learning. Key findings demonstrate the importance of fostering an inclusive environment, utilizing digital tools effectively, and encouraging sustainable practices within educational settings. This compilation of contributions provides valuable insights for educators, policymakers, and researchers dedicated to evolving educational frameworks to meet the demands of a modern, interconnected, and sustainable society.
Ključne besede: digitalna pismenost, pedagoške inovacije, okoljsko izobraževanje, enakost v izobraževanju, izobraževalna politika, učne tehnologije, profesionalni razvoj strokovnih delavcev, oblikovanje kurikula, vključenost otrok in mladine
Objavljeno v DKUM: 18.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (5,94 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Položaj zagovornika v kazenskem postopku, z namenom zagotavljanja pravice do poštenega sojenja : magistrsko delo
Špela Strahovnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava položaj zagovornika v kazenskem postopku, ki se odraža v okviru pravice do obrambe kot enemu izmed bistvenih elementov pravice do poštenega sojenja, pri čemer je v teoriji in praksi problematičen trenutek, na katerega se ta pravica veže. Kazenski postopek predstavlja za posameznika položaj, v katerem se brez strokovne pomoči ne bi znašel in znal uveljavljati zase vsega, kar mu pravo kot celota pravnih pravil in načel zagotavlja. Pravica do obrambe zato predstavlja ključen vzvod obdolženca, ki je kot prava nevešča stranka znotraj kazenskega postopka postavljen v šibkejši in podrejen položaj v primerjavi z nasproti stoječim državnim aparatom. Namen, ki se mu sledi znotraj kazenskega postopka, je v korelaciji z namenom, ki se dosega s pravico do zagovornika, to pa je v zagotavljanju poštenega postopka kot celote. Namen celotnega kazenskega postopka je v zagotavljanju, sledenju in spoštovanju načela pravičnosti, preko katerega se izraža pravica do poštenega sojenja. Kljub temu da načelo, priznano s strani pravne teorije in prakse, uživa pomen krovnega načela kazenskega postopka, je v teoriji še vedno nekaj kritik, ki dvomijo v njegovo funkcijo. Uresničevanje pravice do zagovornika je za zagotavljanje smiselne in poštene obrambe v kazenskem postopku potrebno vezati na trenutek, ko je posameznik v najranljivejšem položaju. Tak položaj izhaja že iz predkazenskega postopka, pri čemer je prisotnost zagovornika pomembna od trenutka, ko se preiskovanje osredotoči na posameznika kot morebitnega osumljenca v kazenskem postopku. Problematika takšnega pojmovanja, kjer tudi v praksi velikokrat prihaja do kršitev, izhaja predvsem iz nesistematične zakonodajne ureditve, ki bi zaradi ustrezne pravne varnosti posameznikov morala biti podvržena reformi, s čimer bi predkazenski postopek bil priznan kot bistveni del kazenskega postopka, od katerega je odvisen potek nadaljnjega postopanja.
Ključne besede: Pravica do obrambe, pravica do zagovornika, enakost orožij, načelo pravičnosti kot krovno načelo kazenskega postopka, zagotovitev poštenega kazenskega postopka, pomembnost vloge zagovornika že v predkazenskem postopku.
Objavljeno v DKUM: 24.06.2024; Ogledov: 207; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

10.
Grafi, ki dosežejo enakost v vizingovi domnevi : magistrsko delo
Anamarija Lakner, 2022, magistrsko delo

Opis: Vizing je leta 1968 postavil domnevo, da je dominantno število kartezičnega produkta dveh grafov večje ali enako produktu njunih dominantnih števil. V magistrskem delu obravnavamo družine grafov, ki v tej domnevi dosežejo enakost. V prvem delu magistrske naloge smo navedli pojme in trditve, ki jih potrebujemo za razumevanje glavnega problema naloge. Drugo poglavje se nanaša na različne meje dominantnega števila kartezičnega produkta dveh grafov in družine grafov, ki zadoščajo Vizingovi domnevi. V tretjem poglavju obravnavamo družine grafov, ki pod določenimi pogoji dosežejo enakost v Vizingovi domnevi, ter znane rezultate podamo v tabeli.
Ključne besede: dominantno število, dominantna množica, Vizingova domneva, enakost v Vizingovi domnevi
Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 573; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (568,89 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici