| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZLIKE MED SPOLOMA IN NJIHOV VPLIV NA PODJETNIŠTVO
Tamara Breznik, 2009, diplomsko delo

Opis: Ženske so bile s stereotipno vlogo v družbi zaznamovane skozi celotno zgodovino. Predvsem v času 2. svetovne vojne so se zaradi pomanjkanja moških, ki so bili na fronti, začele udejstvovati tudi v poklicih, za katere se je prej smatralo, da so moški. Kljub temu, da je danes drugače in da lahko ženska svojo pot izobraževanja in kariere izbira sama, se za njeno primarno nalogo še vedno šteje skrb za gospodinjstvo, moža ter otroke. Stereotipne predstave o vlogi ženske, so se pričele spreminjati v 90-ih letih prejšnjega stoletja, ko so slednje tudi v Sloveniji pričele izbirati podjetništvo kot obliko kariere. Navkljub rezultatom podjetij, ki jih vodijo ženske in ki so popolnoma primerljivi s podjetji pod vodstvom moških, imajo podjetnice še vedno komplekse pri izbiri dejavnosti. Majhni premiki, ki so bili povzročeni s strani različnih organizacij za vzpodbujanje ženskega podjetništva se sicer poznajo, a se za udejstvovanje v »moškem poklicu« še vedno odloči zelo malo žensk. Le-te vedno bolj spoznavajo določene prednosti podjetništva, med njimi fleksibilnost in več svobode, kar s pridom izkoristijo za boljše usklajevanje družine, doma in kariere. Vedno večjo samozavest podjetnicam dajejo tudi uspehi njihovih podjetij, ki so vzpodbuda in vzgled ostalim ženskam. Skozi raziskavo, ki smo jo v sklopu diplomske naloge izvedli v krogu podjetnikov in podjetnic, smo prišli do spoznanj, da anketirane osebe po večini menijo, da je podjetništvo želena izbira kariere in da moškim v poslu ni nič lažje kot ženskam. Zanimivo je, da tako menijo tudi anketirane ženske.
Ključne besede: socializacija // spolne vloge // spolne razlike // delitev dela // žensko delo // izobraževanje // zaposlovanje // ženski poklici // moški poklici // enakopravnost spolov // spolna diskriminacija // človekove pravice žensk // pravna ureditev zaposlenih // podjetništvo // podjetnik // podjetnica // razvoj podjetništva // stanje podjetništva // prednosti podjetništva // slabosti podjetništva // razlike med spoloma // žensko podjetništvo // motivacijski dejavniki // položaj podjetnic // kariera i
Objavljeno: 10.06.2010; Ogledov: 4093; Prenosov: 763
.pdf Celotno besedilo (612,03 KB)

2.
ŽENSKE IN VODENJE V GOSPODARSTVU: URAVNOTEŽENA ZASTOPANOST SPOLOV NA VODILNIH MESTIH
Simona Pšeničnik, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo zastopanost žensk in moških na vodilnih mestih, s poudarkom na ženskah, razlike med ženskim in moškim vodenjem ter enakopravno prisotnost spolov na vodilnih mestih. Zaradi vse večje konkurence je v sedanjem poslovnem svetu učinkovito vodenje zelo pomembno, tako kot je tudi pomembno, da vodstvo sestavlja raznolik kader. Moški in ženske imajo različne talente, značilnosti in kompetence, kar pripomore k večjemu uspehu podjetja. Žensk pa je na vodilnih mestih v primerjavi z moškimi manj, saj se na svoji karierni poti srečujejo s številnimi ovirami, ki za moške ne obstajajo. Položaj žensk se na trgu dela in na samem vrhu vodenja sicer izboljšuje, čeprav so ženske v povprečju za isto opravljeno delo še vedno manj plačane kot moški, težje napredujejo po hierarhični lestvici in težje usklajujejo družinsko ter poklicno življenje. Za izboljšanje položaja žensk deluje več organizacij, prav tako so koristne dobre prakse in razni ukrepi. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. Teoretični del zajema štiri poglavja. V uvodu je opredeljeno področje, problem, navedeni so cilji, hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predvidene metode raziskovanja. Drugo poglavje zajema opredelitev vodenja, razlike med vodenjem in menedžmentom, opredelili smo tudi modele, stile in načine vodenja ter primerjali žensko in moško vodenje. Nadalje smo v tretjem poglavju opisali življenjsko pot ženske, predstavili zastopanost žensk v Sloveniji kot tudi v Evropski uniji, navedli smo tudi ovire, s katerimi se ženske srečujejo na karierni poti. Prav tako smo navedli razloge za majhno število žensk na vodilnih mestih, predvsem pomen uskladitve poklicnega in družinskega življenja, saj je to eden najpomembnejših pogojev za uveljavljanje enakih možnosti spolov v družbi. Predstavili smo tudi organizirano delovanje žensk v Sloveniji. V četrtem poglavju so predstavljeni ukrepi za spodbujanje enakosti spolov na vodilnih mestih, navedeni so razlogi za večanje števila žensk na vodilnih mestih in dokumenti, ki urejajo enakopravnost spolov. Predstavili smo dobre prakse v Sloveniji, ki pripomorejo k boljšemu položaju žensk. Opisali smo tudi dobre prakse evropskih podjetij in aktivnosti ter izkušnje posameznih držav na tem področju. Na podlagi predpisanih ukrepov smo podali tudi napredek v zvezi z enakostjo žensk in moških na vodilnih mestih. Empirični del predstavlja peto poglavje, kjer smo raziskali, ali imajo podjetja sprejete ukrepe za uravnoteženo zastopanost spolov na vodilnih mestih, proučili smo tudi, kateri morebitni ukrepi bi najbolj vplivali na povečanje števila žensk na vodilnih mestih in v zaključku podali temeljne ugotovitve te raziskave.
Ključne besede: vodenje, ženske, vodilna mesta, enakopravnost spolov, uravnotežena zastopanost spolov, Slovenija, Evropska unija
Objavljeno: 20.08.2014; Ogledov: 1096; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici