| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 109
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV MAKROEKONOMSKIH RAZMER NA OBLIKOVANJE CEN NEPREMIČNIN
Niko Županec, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo preučuje odnos med makroekonomskimi spremenljivkami in cenami stanovanjskih nepremičnin v štirih državah, Sloveniji, Avstriji, Nemčiji in v Veliki Britaniji. Raziskava temelji na metodi najmanjših kvadratov z namenom proučitve vpliva pojasnjevalnih spremenljivk, kot so bruto domači proizvod, realna višina dologoročnih obrestnih mer, stopnja brezposelnosti in drugih na odvisno spremenljivko, obravnavano v raziskavi, to je na indeks cene stanovanjskih nepremičnin. Podatki za analizo so pridobljeni iz sekundarnih virov, v obliki časovnih vrst. Podatke smo obdelali, da so bili primerni za analizo. Analizirali so izbrane makroekonomske kazalnike, za katere smo na podlagi preteklih raziskav in analiz predvidevali, da imajo vpliv na cene stanovanjskih nepremičnin. Tekom raziskave smo za vsako posamezno državo razvili linearni regresijski model in z metodo najmanjših kvadratov smo ocenili vpliv posameznega makroekonomskega kazalnika. Ob tem smo testirali vse zahtevane predpostavke metode najmanjših kvadratov, s čemer smo zagotovili verodostojne rezultate.
Ključne besede: nepremičnine, linearna regresija, ekonometrija, empirične raziskave, modeli, spremenljivke, analiza, kazalniki
Objavljeno: 14.09.2016; Ogledov: 551; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

2.
MAKEDONIJA - ANALIZA RELIGIJSKIH SPREMEMB V ČASU TRANZICIJE
Aleksandra Šumanova, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Makedonija – analiza religijskih sprememb v času tranzicije je ugotoviti, ali je do sprememb na religijskem področju dejansko prišlo ter o kakšnih spremembah lahko govorimo. Metode, ki smo jih pri tem uporabili so, metoda zgodovinske analize in deskriptivna metoda zgodovinskih dejstev, analiza teorij, ki se navezujejo na sociologijo religije in religijskih sprememb, na koncu pa še sekundarna analiza empiričnih podatkov, ki se navezujejo na področje religije v Makedoniji. Vstop Makedonije v obdobje tranzicije privede novo nastalo državo do ekonomsko-političnih in družbeno-kulturnih sprememb. Le-te sprožijo spremembe tudi v vrednotnem in moralnem sistemu družbe in posameznika. Če dojamemo religijo kot del družbenega sistema, potem lahko sklepamo, da je prišlo do sprememb tudi na religijskem področju. Ta sprememba se je v Makedoniji zasukala v prid religiji in verskim institucijam. S padcem socialističnega sistema in oblikovanjem republike Makedonije se le-ta ponovno sooči z iskanjem identitete. Pri tem iskanju se nasloni na religijo, oziroma makedonsko pravoslavno cerkev, ki se v celotnem kaosu razpada Jugoslavije pokaže kot trden nositelj tradicionalnega, okrog katerega se makedonski narod lahko poveže. Na drugi strani se ravno tako albanska manjšina v Makedoniji nasloni na islamsko skupnost. Religija je nedvomno odigrala pomembno vlogo v odnosih med Makedonci in Albanci, kar zaznamo tudi v konfliktu leta 2001, ko nastopijo oboroženi spopadi. Vloga in pomen religije in verskih institucij se je na nivoju makedonske družbe ponovno povečala. Nastopila je revitalizacija religije. Zaznati je bilo zaustavitev procesa sekularizacije ter istočasno obrat k desekularizaciji oziroma revitalizaciji religije, ne samo na družbeni ravni, ampak tudi na ravni posameznika in njegovega osebnega verovanja. Vse to nam potrjujejo tudi podatki različnih empiričnih raziskav, ki se nanašajo na Makedonijo, kot so raziskave makedonskih sociologov, npr. Matevske in Aceskega, ter mednarodnih raziskovanj, kot so raziskovanja European Values Study (EVS), World Values Study (WVS), Gallup Study idr.
Ključne besede: Makedonija, tranzicija, religijske spremembe, revitalizacija religije, empirične raziskave
Objavljeno: 06.05.2016; Ogledov: 851; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (584,57 KB)

3.
4.
Teorija in empirija realne konvergence
Boris Gramc, 2006, pregledni znanstveni članek

Opis: Članek v začetku predstavi dva osnovna modela, ki ju ekonomisti praviloma uporabljajo pri študiju gospodarske rasti in realne konvergence. Prvi je Solow-Swanov model in drugi model AK. Medtem ko Solow-Swanov model pokaže, da obstaja možnost realne konvergence med državami, in pojasni razloge, zakaj nekatere države rastejo hitreje od drugih, model AK konvergence ne predvideva. V drugem delu članka je nanizan pregled osnovne literature in najpomembnejših člankov, ki obravnavajo realno konvergenco. Pregled kronološko podaja empirične teste, narejene na različnih vzorcih svetovnih držav. Večina člankov dokaže, da konvergenca med državami v neki obliki obstaja, to pa pomeni, da revnejše države znotraj konvergenčnih klubov vsaj na dolgi rok dohitevajo bogatejše države.
Ključne besede: gospodarska rast, konvergenca, modeli, empirične raziskave
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 550; Prenosov: 32
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Kulturološki vidiki socio-ekonomskih empiričnih raziskav
Tjaša Živko, 2003, strokovni članek

Opis: The article presents the work and the most important findings of some international authors (Ronen and Shenkar, Brodbeck, Inglehart, Höhmann) who have dealt and are dealing with empirical research on economy and culture. Newprograms for computer analysis of enormous databases from this field have in the last twenty years of the 20th century encouraged the creation of new empirical research models for researching different cultural orientations, behavioural practices and social structures. This kind of research affirms culture as sociological as well as economic phenomenon and proves cultural conditionality of economic practices in structures at corporate, national and supranational levels.
Ključne besede: kultura, razlike, empirične raziskave, sociologija, ekonomija
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 850; Prenosov: 61
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Uspešnost tradicionalnih učnih metod pri vnašanju sodobnih znanstvenih dognanj v osnovnošolski pouk fizike
Robert Repnik, 2012, doktorska disertacija

Opis: V zadnjem času smo priča izredno hitremu znanstvenemu in tehnološkemu razvoju, katerega rezultat so mnoge naprave in pripomočki, ki jih uporabljamo v vsakdanjem življenju. V najrazličnejših medijih zasledimo poročila o zanimivih in pomembnih znanstvenih odkritjih, ki zanimajo tudi učence in dijake, vendar so te informacije prepogosto preveč poenostavljene, napačne ali pa prekompleksne in nerazumljive. Marsikaterega učenca tudi zanima princip delovanja sodobnih orodij, kakor na primer mobilni telefon, optični vodniki, tekočekristalni zasloni itd. Odgovore na ta vprašanja sam navadno težko poišče. Kot ena najprimernejših rešitev zato se ponuja pri pouku fizike in to že v osnovni šoli. Formalno učni načrt osnovnošolske fizike omogoča delno že v okviru temeljnih vsebin, delno pri predlaganih izbirnih vsebinah, predvsem pa v določenem obsegu vsebinsko nerazporejenih učnih ur predmeta obravnavo tematik po avtonomni izbiri učitelja, zaradi aktualizacije pouka in rasti motivacije je pri tem smiselno upoštevati tudi želje in interese učencev. Kljub temu pa opažamo, da se učitelji v šolski praksi le redko odločijo uporabiti vsebinsko nerazporejene ure za vnašanje sodobnih znanstvenih dognanj v osnovnošolski pouk fizike, večinoma so namenjene ponavljanju, dopolnjevanju že obravnavane snovi, utrjevanju in preverjanju znanja. Pričujoča doktorska disertacija je strukturirana iz dveh delov. V teoretičnem delu obravnavamo pomembnejše zgodovinske prelomnice v razvoju znanosti in tehnologije, pomembne spremembe v razvoju didaktike in še posebej didaktike fizike, osredotočimo se na razvoj pouka fizike pri nas, podrobneje pa predstavimo evolucijo osnovnošolskega učnega načrta z vidika formalnih možnosti za vnašanje sodobnih znanstvenih dognanj v pouk fizike. Predstavimo didaktične oblike in metode ter uporabljene didaktične pristope, na katere smo se v raziskavi omejili. Predstavimo različne vrste za naravoslovje pomembnih kompetenc (ključne, generične in predmetno specifične) ter strategije presoje kot učinkovit mehanizem za določanje nivojev znanja pri pouku fizike. Na koncu postavimo strukturalni model izobraževalne fizike v osnovni šoli za vnašanje sodobnih znanstvenih dognanj v pouk fizike. V empiričnem delu predstavimo osnovne podatke o raziskavi, v katero smo v obdobju dveh šolskih let (2009/2010 in 2010/2011) zajeli 365 učencev iz sedmih slovenskih osnovnih šol. Najprej smo ugotovili incializacijsko stanje glede stanja motivacije ter predznanje učencev na temeljnem nivoju znanja (faktografsko znanje), višjem nivoju (analiza, primerjava) ter zahtevnejšem nivoju (sklepanje, vrednotenje). Sledil je pouk določene tematike z izbranim didaktičnim pristopom. Nazadnje smo ugotovili finalno stanje v istih kategorijah ter v analizi raziskali spremembe v stanju motivacije in v napredku pri navedenih kategorijah znanja. V analizi smo prikazali izide glede na opazovane faktorje, ki smo jih pridobili z uporabo naslednjih metod: frekvenčne distribucije, mere srednjih vrednosti, variacije in normalnosti distribucije, indeks težavnosti (p %), preizkus hipoteze neodvisnosti in hipoteze enake verjetnosti (χ2 preizkus) ter z enofaktorsko in dvofaktorsko analizo variance. Na osnovi 8 postavljenih tez smo izpeljali 35 hipotez, s katerimi smo preverili učinke eksperimentalnega faktorja na uspešnost vnašanja sodobnih znanstvenih dognanj v pouk osnovnošolske fizike. S preizkusi statistične značilnosti razlik med posameznimi didaktičnimi pristopi glede na upoštevane faktorje smo potrdili 18 zastavljenih hipotez, 17 hipotez pa ne. Najpomembnejše spoznanje pa je, da na osnovi teoretične raziskave in empiričnih rezultatov ugotavljamo, da je postavljen strukturalni model izobraževalne fizike v osnovni šoli za vnašanje sodobnih znanstvenih dognanj v pouk fizike možen in uspešen.
Ključne besede: izobraževanje, fizika, didaktika fizike, osnovna šola, pouk fizike, učne metode, učne oblike, strategije, didaktični pristopi, prenos znanstvenih dognanj, strategije presoje, testiranje, empirične raziskave, učni načrt, didaktični model, IKT
Objavljeno: 19.09.2012; Ogledov: 2592; Prenosov: 301
.pdf Celotno besedilo (15,34 MB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici