| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza električnih vozil skozi prikaz eksternih stroškov na primeru integracije električnega vozila v podjetje : magistrsko delo
Vinko Rebula, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi naraščajočega prometa se prometni sektor danes sooča z velikimi problemi glede izpustov škodljivih emisij. Zaradi cilja, ki si ga je zadala Evropska unija, je bil leta 2019 predstavljen evropski zeleni dogovor, s katerim želi Evropa do leta 2050 doseči podnebno nevtralnost. Zato se vlade evropskih držav zavzemajo za izpolnitev tega cilja. Velik del emisij prispeva prav cestni promet. V prvem delu naloge smo predstavili emisije v Evropi, nato smo preučili zgodovino in razvoj električnih avtomobilov ter različne vrste električnih in hibridnih vozil ter njihove prednosti in slabosti. Ker večina držav Evropske unije z raznimi subvencijami spodbuja nakup okolju prijaznih vozil smo preučili, kakšne so spodbude po posameznih državah. V osrednjem delu naloge smo preučili eksterne stroške v cestnem prometu in kakšen je vpliv električnih vozil na te stroške. Prav tako smo analizirali tudi stroške, ki so zelo pomembni pri odločitvah glede nakupa električnih vozil. S pomočjo podatkov pridobljenih v podjetju smo izračunali vplive na okolje in stroške uporabe vozil z notranjim izgorevanjem. Primerjali smo tri električna vozila, katera bi bilo smiselno uvesti v podjetje. Na podlagi analiz in pridobljenih rezultatov ter z izračunom ROI smo podali mnenje glede nabave električnih vozil v podjetju. Na podlagi pridobljenih podatkov smo analizirali tudi eksterne stroške obstoječih vozil in predstavili rešitve za zmanjšanje teh stroškov. V podjetju se zavedajo problematike škodljivih emisij zato že sedaj veliko vlagajo v zmanjšanje emisij in ozaveščanje javnosti.
Ključne besede: eksterni stroški, električna vozila, stroški električnih vozil, emisije iz prometa, subvencije, povračilo investicije ROI
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 634; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

2.
Določanje učinkov pešcem prijaznejših prometnih režimov na emisije in pretočnost motornega prometa z uporabo mikrosimulacijskih orodij
Domen Mlinarič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se podrobneje posvetili uporabnosti programskih orodji za modeliranje prometa v urbanem okolju, natančneje PTV Vissim-u in PTV Vistru. Gre za ene izmed najbolj uporabljenih programskih oprem v prometnem inženirstvu za analiziranje, ocenitev, simuliranje, optimiziranje in napovedovanje prometa. Z uporabo navedene programske opreme oz. orodji, smo preučili in analizirali odvijanje prometa motoriziranih vozil in pešcev na območjih enega krožnega, dveh nesemaforiziranih in enega semaforiziranega križišča na Osojnikovi in Potrčevi ceste na Ptuju. Najprej smo s pomočjo znanih podatkov iz prometne študij v programa vnesli ustrezne podatke glede prometnih obremenitev in prometno – tehničnih značilnosti za posamezna križišča. Nato smo izhodne podatke oz. rezultate, kot so čakalne vrste vozil, zamude vozil, emisije vozil, čase prečkanja prehodov za pešce analizirali in na podlagi le teh pripravili idejne rešitve – rekonstrukcije primarnih ureditev križišč s ciljem izboljšati dobljene rezultate iz analiz obstoječih stanj.
Ključne besede: modeliranje prometa, analiza in rekontrukcija križišč, pešci v križiščih, PTV Vissim, PTV Vistro, zamude in čakalne vrste vozil, emisije vozil, analiza prečkanja prehodov za pešce
Objavljeno v DKUM: 02.11.2021; Ogledov: 910; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

3.
4.
IZBIRA USTREZNEGA POGONSKEGA GORIVA KOT VZVODA TRAJNOSTNE OBLIKE MOBILNOSTI
Boštjan Vimpolšek, 2011, magistrsko delo

Opis: Po mnenju politike in znanosti emisije izpušnih plinov vse bolj omejujejo in obremenjujejo ţivljenje prebivalcev na Zemlji. V ta namen je bil ratificiran Kjotski protokol, ki naj bi zavezoval drţave k uresničitvam zniţanja šestih toplogrednih plinov (katerih največji nosilec obremenitev je promet), za 8 %. Drţave Evropske skupnosti so zato sprejele direktive vsebnosti biogoriv v določenih odstotkih po posameznih obdobjih med leti 2005 in 2020 kot pogonskih goriv in večje izrabe ostalih obnovljivih virov energije. V ta okvir, je zaradi članstva v EU vzeta tudi Slovenija, ki pa ni v tej smeri, tako kot tudi večina ostalih članic, naredila omembe vrednih premikov, razen, da je nekaj čistega rastlinskega olja oziroma biodizla proizvedla in prodala v tujino in nekaj elektrike pridobila tudi preko OVE, za katerega pa se zdi, da nima najboljšega strateškega načrta.
Ključne besede: Emisije prometa, visoke cene mineralnih goriv, konverzije motorjev, alternativni pogonski viri energije, trajnostna oblika mobilnosti.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2011; Ogledov: 2448; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

5.
Iskanje izvedeno v 2.75 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici